[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 21:05

Hmm jammer Laura...

Ik lees ook nog braaf mee, maar weinig te melden...
We oefenen rustig verder, nog meer dan genoeg te oefenen...
Hoop in het voorjaar een keer een poging te gaan wagen, maar vind het zelf allemaal nog lang niet goed genoeg.
Alles is voor mij ook weer nieuw, echt weer even een stap!

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:36

Oefenen is ook wat waard Nouvel!! :D

Optiwolk, ik heb stress release gehad, net als Mahitri. Zeer effectief... Nouja... de laatste twee wedstrijden (en tegelijk eerste wedstrijden na dat ik daarmee ben begonnen) waren natuurlijk niet super succesvol.
De eerste wedstrijd kwam m'n moeder kijken en die verwonderde zich er over dat ik een ontspannen gezicht had! Er waren zowaar momenten dat ik zat te lachen. Een compleet ander mens was ik volgens haar. (en zij kent mij al vele jaren met een nors/chagarijnig gezicht te paard)
Qua punten geen succes, maar mentaal kon ik daar wel mee dealen.
Tweede wedstrijd was ook nog niet optimaal, toen kwam die jury mij ook vrolijk mededelen dat ik niet eerlijk ben tegenover mijn paard.

Dat was echt een nare klap, mentaal gezien. Maar ik zie wel enorm uit naar komende zaterdag, omdat we dankzij die stress release zó anders zijn gaan rijden!

Vanmiddag ook, ik denk net een kwartiertje gereden, het ging stormen. Ik had voor het eerst een lage neusriem gebruikt. En ik was gewoon tevreden. Had niets bijzonders gedaan, maar ik was tevreden. Ik zat met een lach op het paard en ik kwam er met een lach uit! Het maakt me niet meer uit. Het plezier is terug.

Maar helaas zit mijn stress release mevrouw niet in jouw buurt :(

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 23:31

Dankje voor de tip!

Ik ga deze week eens wat googlen wat er in de buurt zit.

Een vriendin kwam af met “jenever drinken” maar das misschien niet zo’n strak plan als ik dan nog rechte middellijnen wil gaan rijden _O-

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 23:36

Optiwolk schreef:
Dankje voor de tip!

Ik ga deze week eens wat googlen wat er in de buurt zit.

Een vriendin kwam af met “jenever drinken” maar das misschien niet zo’n strak plan als ik dan nog rechte middellijnen wil gaan rijden _O-


Heb je Bach al eens geprobeerd? Schijnt ook wel aardig te werken :)

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:40

Ja Recue Bach is ook heel fijn spul! Ik heb het in mijn paardenjas zitten en spray er soms lekker op los op een wedstrijd :D Daar zit trouwens ook aardig wat alcohol in dus als je het in één keer achterover gooit ben je héél ontspannen _O-
En ik heb inderdaad ook heel veel baat gehad bij de stress release mevrouw waardoor ik nu ontspannen mijn proeven kan rijden en niet baal van mijn 'net niet genoeg punten abonnement'.
We gaan nu vrolijk door naar de volgende wedstrijd (en dit keer neem ik maar wel gewoon het hoofdstel mee :o )

Jammer van je punten Laura maar zoals je zelf al zegt je gevoel is belangrijker dus blijf dat vooral vasthouden.

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 16:58

Noukie, yay, cool! Dat moet vast een heel goed gevoel hebben gegeven. :D

Laura, oh ja dat is echt een vrij ellendige locatie om te starten. :(:) Waar kom je vandaan? Want op zich zijn er zat locaties in die regio waar je heel fijn kunt starten op goede bodems, ook op zaterdag of zondag.

Janine, wat een suffie! Heelt het netjes? En wat fijn dat je zoveel baat hebt gehad met de hulp van stress release. Plezier in alles is toch wel het allerbelangrijkste.

Optiwolk, heel herkenbaar, dat heb ik ook een poosje gehad. Maar stap 1 heb je al gezet; je bent je er bewust van. Wellicht kan je eens wat sessies volgen bij een mental coach?

Nouvel, ik zag leuke foto's voorbij komen van het springen op je FB. :D Je krijgt nog een echte allrounder!

Ik heb afgelopen weekend voor de 2e keer Z1 gestart, helaas niet zulke fijne proeven als die week ervoor kunnen rijden. Veel rommeltjes en slordigheden en een spelende hond in de sloot naast de bak maakte het er allemaal niet beter op. :') (Het was zo'n overkapte bak waarbij de zijkanten 'open' waren, direct daarnaast zat die sloot.) Nou goed, echt klagen mag ik verder niet want alsnog 2 dikke winstpunten gereden. :) :o

Afgelopen week ook voor het eerst met stang & trens gereden, voor beiden even heel erg wennen. :+ Hij deed het er wel heel braaf op dus we gaan de komende tijd eerst lekker thuis ermee oefenen.

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 17:36

Regio Utrecht ik ga een keer in soest kijken En bij de voornruiters. Ik moet alleen door beperking echt op de dag rijden avond wil mijn lijf niet meer en dat is lastig Z1 is bij mij dicht in de buurt vaak in de avond maar heb al een paar opties per pb gekregen dus komt vast goed.
Volgende week komt onze nieuwe pup en de bitfitter want hij loopt niet helemaal lekker op zn stang en trens en ik wil dat het goed past en zit voor hem dus we gaan weer even trainen en dan vol goede moed door.

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 17:55

Ja ik herken mijn gedrag, das dus al een stukje.
Vandaag ging rijden lekker, er zit thuis zeker progressie op, we moeten enkel die lijn nog doortrekken. Ik wil thuis op een iets hoger niveau gaan rijden, dan kan ik vast ook ontspannender op wedstrijd.

Ik ga ook even kijken naar die Bach dingen!

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 21:34

Balen van je wedstrijd Laura! Zo kort losrijden is verre van ideaal. Als t gevoel dan ook nog niet matcht met de protocol is dat dubbel jammer. Maar op naar de volgende, jullie kunnen t. :) Voornruiters is idd ook fijn en vaak overdag (en alles binnen) en Soest idd. Ik ga in maart naar beide.

Ook onhandig Janine! Gaat t al een beetje dicht? Elk nadeel heeft zn voordeel dus wel, als die lage neusriem goed blijkt te werken.

Oefenen is de eerste stap Nouvel! De rest volgt daar vanzelf op wanneer jij t idee hebt daar klaar voor te zijn :)

haha, is Bach niet hetzelfde als jenever? Wat Mahitri ook al zegt :D Ik had t voor mn paard (hielp niet) dus probeerde t zelf ook eens. Smaakt gewoon naar hele goedkope whisky _O-

Gefeliciteerd met je punten weer Sanne!

en zo..... handtekeningen gezet, appartement officieel verkocht. Alle spullen over, tv en internet werkt. Alleen nog even goed lange kabels etc aanschaffen of kijken of tv toch draadloos kan, om alles een beetje op zn plek te kunnen zetten. Dan de bank en nog een kastje in elkaar en dan is t voorlopig af...
Ik ben inmiddels aardig gesloopt, haha, maar morgen weer aan t werk. Komt iig de routine er weer in :)

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 08:07

Succes vandaag met je 1e werkdag noukie

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 19:37

Thanks!
Heb lekker gewerkt en erna nog fijner gelest! Hij gaat zo lekker draven stukjes :)

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 21:39

Nou, ik ga me toch maar afmelden voor zaterdag.
Een manege in de buurt heeft een enorm facebook bericht geplaatst dat ze 2 weken sluiten omdat een paar pony's griep hebben/verkouden zijn... Jaja...
Ik vertrouw het niet... Wietse is goed geënt, maar we hebben ook nog een drachtige merrie staan.

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 21:46

Oh, dat is idd altijd wel een dingetje. Zeker met drachtige merries. Better safe than sorry

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 21:48

Verstandig Janine je moet er niet aan denken dat ze ziek word omdat jij weg bent geweest

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 21:54

Ben blij dat jullie daar ook zo over denken! Ik voel me ergens een beetje een zeikerd...
Maar eigenaar ziet het echt niet zitten en ik had twijfels vanaf het moment dat ik dat bericht las.

Als je mensen om een griepje zich laat omkleden als ze van stal komen en ergens anders heen gaan waar ook paarden zijn... is het in mijn ogen geen gewoon griepje.

Daarbij hebben ze daar onlangs nog een onderling concours gehad met 120 starts... allemaal uit de buurt natuurlijk.

Nu ff kijken hoe het wordt met voorrijden voor jurycursus volgende week :+

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 19:55

Ik heb gistermiddag weer les gehad met Beer en hij liep zo fijn! We hebben de eenvoudige wissels geoefend door tien slangevoltes te rijden waarbij ik vlak voor de bocht aansprong in galop, dan kort de bocht om draaien en meteen naar stap. Beer springt heel netjes aan met zijn bekken gekanteld maar terug naar stap gooit hij zijn kont omhoog en mij naar voren maar met deze oefening bleef hij zo mooi zitten. Ik was helemaal verbaasd dat ik zelf netjes kon blijven zitten zonder naar voren te klappen. En aan het eind liep hij zo gaaf van de grond af <3 Mijn instructrice was ook erg enthousiast over hoe hij zich ontwikkeld heeft. Vervolgens zei ze: Misschien moeten we maar eens met de wissels aan de slag.' :o Dat lijkt me zo ontzettend gaaf :))
Volgende week gaan we weer een poging doen om een fatsoenlijke proef neer te zetten.

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 20:00

Wauw super fijn dat het zo goed ging. Dat smaakt naar meer!
Rij je dan heel veel slangevoltes na elkaar of hoe moet ik mij dat voorstellen? Door blijven draaien?
Manlief had de bak heerlijk losgetrokken met de cultivator waardoor ik nog even fijn kon rijden in de zon was een cadeautje.

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 20:04

Oh ik heb het een beetje vreemd opgeschreven zie ik :o
Het is een slangevolte met tien bogen. Je draait dus steeds hele kleine bochtjes.

Ik vind het erg koud buiten maar met een zonnetje vind ik dit weer ook echt een cadeautje!

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 21:56

Lekker bezig Mahitri! Klinkt als best pittige oefening ook wel! Fijn dat ie daarna zo goed werd. Hopelijk kunnen jullie het in de ring vast houden!

De zon afgelopen weekend was fantastisch he <3 Ik heb er zo van genoten! Helaas wel alles bevroren, op de paddock na, dus rijden moest binnen, maar hij heeft ook goed veel in de paddock gestaan :)
Zondag ook clinic gehad bij een andere instructeur/jurylid. Sloot erg goed aan, hij pakte alles eruit waar ik zit te fixen en compenseren voor een onderliggend probleem en kijkt enorm naar paard en wat die nodig heeft in zn lijf. Kon ik veel mee en ligt ook weer heel dicht tegen mijn eigen instructeur aan, dus beide is fijn. Afgesproken om nu en dan ook bij hem te blijven trainen, heb t idee dat t ons kan versterken naast de (goede) weg waarop we al zitten.
Vandaag lekker met balken gespeeld en ondertussen fijn gedressuurd. Gelukkig was ie nu al gefrustreerd omdat ie al precies alleen vandaag niet buiten geweest is _O- (wel gewoon molen, los in de binnenbak én gereden, maar hey, je kan maar graag bezig zijn :D)

cindyy_1993

Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 12:07

Ik heb ook niet heel veel te melden momenteel, lees wel braaf nog alles mee hoor!

Mahitri die eenvoudige wissels met op de slangenvolte werkt fijn he! Die pak ik ook erg vaak mee, en ik merk echt dat het dan makkelijker wordt om hem op het achterbeen te houden :D

Noukie fijn dat de clinic zo goed aansloot en dat je vaker bij hem gaat trainen! Dat met balkjes spelen is geen slecht idee, dat moeten wij ook maar weer eens gaan doen, is lang geleden!

Hier inmiddels al 5 weken geen les gehad, vanavond eindelijk weer sinds 5 weken een lesje! Gister gedwongen moeten rijden, longeerkraal bevroren en ik kan hem echt niet een dag stil laten staan in de winter. Dus even 20 minuutjes zn beweging gegeven. Morgen komt waarschijnlijk - eindelijk - het Ideal zadel die ik 3 dagen mag uitproberen! Heel benieuwd hoe hij daarmee zal lopen.

Ik had hem gister ook nog even los gezet in de besneeuwde longeerkraal... En wat een hilarische filmpjes zijn daar uitgekomen :')

https://www.facebook.com/cindyy1993/vid ... =3&theater

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 20:36

Heerlijke filmpjes Cindy! De mijne is jaloers :D Maar bij ons was de onderbodem al iets hard en dan vind ik t met sneeuw net even niet fijn.
Heb je het zadel om te testen? En bevalt t?

Hier weinig nieuws. Blij dat ik een wedstrijdstop had gepland, want we worden beide niet beter van binnen en elke dag rijden. Ondanks de balkjes en andere afwisseling tussendoor hoor :D Hij komt ook vrijwel dagelijks los, dus echt klagen mag ie niet. Maar laat ik zeggen dat we allebei wel toe zijn aan een bos met lange paden en véél galopperen :=

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 21:08

Oh noukie wij ook hoor flink plankgas geven en verstand op nul en gaan!
Ook hier sneeuw en sneeuw en sneeuw en helaas geen mogelijkheid tot rijden of longeren ofzo. We wandelen nu iedere dag en douwe vind er echt niets aan. Dus hopelijk gaat deze rommel snel weg. Alleen als ik het weer bericht lees duurt het nog even en komt er nog meer wit spul aan .

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 21:25

Vooruitzichten zijn idd niet heel best. En al komt er geen sneeuw, maar regen, dan nog is dat op de bevroren bodems geen succes. Afgelopen weekend was het nog wel zo heerlijk :)

Kan Douwe nog in de paddock oid, of is het echt even winterstop?

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 21:28

We hebben wel paddocks maar ik durf het zelf niet aan om.hem los te gooien. Al teveel benen leed gehad met mijn vorige paarden. Dus ik ben wat voorzichtig.

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 21:35

Snap ik. Dan maar een week wandelen, das niet ideaal, maar beter dan een blessure en nog veel langer wandelen.