[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:15

Gefeliciteerd!

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]


Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 12:24

Gefeliciteerd! Oh leeftijd maakt me weinig uit, zolang ze maar gemotiveerd zijn. Geef wel liever privéles dan groepsles.

Ja ik heb er wel wat aan deze keer.
Onderdelen die goed gingen worden ook gewoon goed gepunt (een 8 voor uitgestrekte draf!) en onderdelen slecht een 4. Kwam zelf uit de proef met een “net wel net niet gevoel” en t was dus net niet.

Z1+10 :D
Bit-& bridlefitter, instructrice, sport- en shiatsumassage voor paarden.

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 12:28

Gefeliciteerd steffy!
Yvank toch goed gedaan
Janine jammer dat hij bevriest. Was het EK voor allround kraan machinist van het merk Volvo. Ging erg goed tot de 3e opdracht daar werden niet dezelfde regels gehanteerd voor iedereen waardoor 1 persoon extreem voordeel kreeg en dus ook won jammer maar helaas op naar de volgende keer.

Vandaag zelf geslaagd voor mijn opleiding dat geeft ook weer rust.

Wat een heerlijk weer nog ondanks het buitje regen vanmorgen

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 17:29

Zo, ben weer op de rit. Vanmorgen buitenrit gemaakt.
Heb anderhalf week niet gereden, paard 2x koliek gehad, stond toen nog op de wei, was er flauw van en heb hem daarna niet meer op gras gezet. Hij had echt een dip, wedstrijd in Assen paar week geleden ging niet lekker, was stug voor en niet voor het been, eerste proef was binnen,
2e proef buiten. waarschijnlijk was hij toen al niet fit, last van zijn darmen schijnbaar en zn lange vacht, Hij had waarschijnlijk wat onder de leden, virusje? Woensdag ga ik hem scheren en dan zal het rijden ook beter gaan. Hij is daar echt sjaggie van, boos naar iedereen. Vorig jaar had hij dat ook rond deze tijd.
Geef hem nu ook appelazijn voor zn darmen.
Tot zover onze kwakkelweken :)

voor portretten: http://www.marianstenekes.webklik.nl
Aprose (Wup x Zelhem) Z2 dressuur

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 17:44

Wat rot liss 2 x koliek fijn dat het beter gaat succes met scheren ik wacht nog een week of 2 als het lukt.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 17:55

Hij heeft afgelopen zomer heel vaak gaskoliek gehad :( echt balen...

Ik scheer hem altijd in oktober, 4 week later is zn vacht alweer net zolang als daarvoor, dan scheer ik hem nog een keer en dan blijft het kort tot het voorjaar. Zo'n vies klusje vind ik het altijd

voor portretten: http://www.marianstenekes.webklik.nl
Aprose (Wup x Zelhem) Z2 dressuur

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 17:57

Als ik in okt scheer moet hij in januari nog een keer als ik het rek tot begin/half nov blijft het bij 1 keer.

Oh gaskoliek niet fijn. Krijgt hij wel genoeg ruwvoer als hij er zo vaak last van heeft.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 18:31

Jazeker, hij stond 12 uur op de wei en savonds nog een bult hooi. Hij stond op een korte wei en gaf hem elke dag een strook bij, hij kan echt niet op een volle wei, hij eet gewoon te veel, hij was ook wat te dik :) Na die droogte is het gras explosief gegroeid en daar kon hij niet tegen.

voor portretten: http://www.marianstenekes.webklik.nl
Aprose (Wup x Zelhem) Z2 dressuur

xKylian
Berichten: 41
Geregistreerd: 27-05-08
Woonplaats: Ermelo

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 20:20

Verstandige keuze van je om HC te starten, Yvank_. Niet te vertrouwen die pompoenen en stobalen haha. Je bent in ieder geval weer een ervaring rijker.

liss wat balen zeg dat jullie zo’n pech hadden! Vanmorgen wel weer fijn gereden?

Ik start voorlopig niet, maar ben nog wel fanatiek aan het trainen. In de proef miste ik impuls en nu ben ik er achter dat ik met rijden eigenlijk altijd teveel m’n been eraan houd/te snel been geef zonder écht reactie te vragen, geen wonder dat je dan geen impuls over houdt..
Dus ik ben nu heel bewust bezig om 1 x (of een paar keer kort achter elkaar) de hulp voorwaarts of zijwaarts te geven voor reactie en dan moet m’n paard uit zichzelf blijven lopen. Voel me wel een beetje alsof ik heel wat niveau’s terug ben :')
Maar goed, uiteindelijk heb ik hem wel heel fijn aan het lopen. En inmiddels weet hij de vliegende wissels uit te voeren, dus dat is ook wel heel erg leuk.

♥Danzel♥ Het leven is ruiger met een tuiger!
Dressuur: Z1, springen: B+1, SGW: B+4

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 20:48

Kylian herkenbaar verhaal. Juist heel goed dat je jezelf bewust hiervan bent.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 21:10

Ja Kylian, gezellig met stalgenootje, hij had in elk geval weer genoeg energie en komt wat blijer over

voor portretten: http://www.marianstenekes.webklik.nl
Aprose (Wup x Zelhem) Z2 dressuur

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 22:10

Welkom SteffiiY! Zo te zien rijden wij wel in dezelfde regio (Utrecht) dus wie weet tot ziens op concours :D

Liss, vervelend van die koliek joh! Snap dat wedstrijd dan ook niet top wil, hopelijk is het kwakkelen snel over nu! Jullie hebben al zoveel pech steeds, mag wel eens klaar zijn!

Yvank, slim om hc te rijden idd, daar heb je dan meer aan dan op hoop van zegen proberen er nog wat van te maken. Nuttige oefening iig!

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 08:49

Haha Janine dat snap ik :+ Kijk je het nog wel of niet?

Vervelend van de koliek Liss! Ook als ze er gevoelig voor zijn, gelukkig hier nog maar een keer mee hoeven maken.

Welkom Steffiiy :)

Hier ga ik denk ik volgende week scheren. Ik moet toch meerdere keren per jaar dus het maakt niet zoveel uit wanneer ik het doe. Jonne zit echt super dik in haar haar en ik moet vrijdag weer voor het eerst indoor starten. Ik denk dat ik mn zweetmes wel mee kan nemen. Vervelende is dat ik haar moet verdoven om te scheren, anders trapt ze het licht uit mn ogen...
Zaterdag hopelijk onze laatste Z1 wedstrijd we mogen al lang Z2 maar die verdomde wissels...

Spenk
Berichten: 21741
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 08:54

Vervelend van de koliek!

Ik heb dit weekend al geschoren.

Afbeelding

Hij heeft dit keer praktisch dezelfde kleur gehouden.

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 10:22

Noukie schreef:
Welkom SteffiiY! Zo te zien rijden wij wel in dezelfde regio (Utrecht) dus wie weet tot ziens op concours :D

Liss, vervelend van die koliek joh! Snap dat wedstrijd dan ook niet top wil, hopelijk is het kwakkelen snel over nu! Jullie hebben al zoveel pech steeds, mag wel eens klaar zijn!

Yvank, slim om hc te rijden idd, daar heb je dan meer aan dan op hoop van zegen proberen er nog wat van te maken. Nuttige oefening iig!

Ja dat zou leuk zijn :D!

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:34

@SteffiiY, welkom! En gefeliciteerd met je punten.
@Liss, ik vind koliek altijd heel erg spannend en dan moet je het zelfs twee keer meemaken. Hopelijk voelt hij zich snel weer helemaal fit.
@xKylian, jouw verhaal komt me héél bekend voor :D Impuls is bij ons ook een dingetje.
@droversrun, kan me voorstellen dat je niet echt zit te wachten op het scheren als het zoveel stress oplevert.
@Yvank, ziet er goed uit! Zit inderdaad niet heel veel kleurverschil in.

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:37

Afbeelding
Beer is gisteren geschoren en hij is er behoorlijk zwart onder vandaan gekomen *\o/* Hij voelde vandaag met rijden meteen al weer heerlijk fris en was na het rijden zo weer op adem. Ik ben er blij mee <3

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 15:09

Ahh super hij ziet er ook erg mooi uit. Hoe groot is hij mahitri?

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 16:21

Ja, heerlijk hè als ze geschoren zijn. Wup blijft ook altijd mooi bruinzwart

voor portretten: http://www.marianstenekes.webklik.nl
Aprose (Wup x Zelhem) Z2 dressuur

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 17:01

Laura1982 schreef:
Ahh super hij ziet er ook erg mooi uit. Hoe groot is hij mahitri?

Dank je! Beer is 1.76 m.

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 00:01

absque_dubio schreef:
Vorige week in de les ons eerste wisseltje gereden. Vandaag zelf maar even geoefend. We hebben er een stuk of 10 gesprongen. :+ Ik denk dat mijn pony het begint te snappen. :') nu nog verfijnen. Maar ben hier zoooo blij mee! :D


Hier laatst ook spelenderwijs een begin mee gemaakt, maar meneer snapt er helemaal niks van. Uiteindelijk springt ie voor wel om maar achteren niet %)

Afgelopen zondag trouwens onze eerste echte winstpunt gehaald! Hij stond er zo fijn aan! Had 203 en 206 (1ste prijs)! Zo blij! <3

Frankenstein "Franco" KK (Glock's Voice x BMC Relevant) Dressuur B+13, L1+11, L2+20, M1+10, M2+12, Z1+4! <3

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 10:41

Wauw wat een enorme fries is hij!

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 19:27

Gefeliciteerd Kim!

Wat een enorme fries inderdaad!!


Afbeelding
Wup is weer SuperWup :)
Lekker fris met rijden!

voor portretten: http://www.marianstenekes.webklik.nl
Aprose (Wup x Zelhem) Z2 dressuur

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 19:40

Leuk gedaan liss.
Ik ga volgend weekend scheren.
Tandarts is gisteren geweest en we hebben een lelijk plekje in douwe zijn mond ontdekt. Vermoedelijk van stang en trens hoofdstel. Ik ben altijd heel voorzichtig en voel me best schuldig want dat betekend dat ik te streng met mijn hand ben geweest heb nu mond boter gele tube om het mee in te smeren dan moet het na het weekend weg zijn tot die tijd geen bitje in.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 16:34

@Liss, heerlijk als ze geschoren zijn! Wat ben jij creatief met scheren :D En ook zo super netjes!
@ Laura, vervelend dat Douwe een plekje in zijn mond heeft. Heb je ook iets gemerkt bij het rijden? Hopelijk herstelt hij snel en kun je weer lekker rijden. Als je altijd heel voorzichtig bent met rijden is er dan geen andere reden waarom hij een wondje heeft gekregen?

Beer ging vandaag weer heel fijn met rijden. Ik hoop dat ik dit gevoel kan vasthouden op zondag :)
Gisteren een nieuwe rijbroek en wedstrijdblouse gekocht voor mijn verjaardag en de rescue bach is ook al in huis dus aan de voorbereiding kan het niet liggen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers