[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
cindyy_1993

Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 10:25

Ik haak meteen even op jouw vraag in Safrou!
Ik wil binnenkort proberen de overstap naar s&t te doen, maar ik heb geen flauw idee hoe het nou zit met de maat bitten. Ik hoor van iedereen wat anders. de een zegt dat de stang de gewone bit maat moet zijn, en de onderlegtrens een halve maat groter. Maar mijn instructie zegt weer de onderlegtrens de gewone maat en de stang een maat kleiner... Ik zie door de bomen het bos niet meer.. Iemand die hier meer over kan vertellen?

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram


ellentje0

Berichten: 618
Geregistreerd: 01-04-06
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 10:51

Ik heb nog geen z gestart maar oefenen wel met stang en trens. Laten aanmeten en uitgeprobeerd met een bit fitter! Zeker een aanrader het maakt enorm veel uit welke bitten en combinaties je hebt. Tenminste ik merkte echt veel verschil.

Femke voor altijd in mijn hart, voor altijd in mijn gedachten.
Babbilou veel beleefd, veel meegemaakt. Een lach en een traan!
Beat it, vriendin. Heel speciaal, heel waardevol. Sgw B38 Dr M211 Spr B11

bloempie186

Berichten: 2152
Geregistreerd: 17-10-03

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:15

Ik rijd voorlopig gewoon nog op mn trens bit. Eerst zo maar eens de proeven door komen.

We hebben gister weer even geoefend en de proeven zijn al een stuk logischer dan de vorige keer! Ging in ieder geval stukken beter gelukkig!

MyWup

Berichten: 2521
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 15:20

cindyy_1993 schreef:
Ik haak meteen even op jouw vraag in Safrou!
Ik wil binnenkort proberen de overstap naar s&t te doen, maar ik heb geen flauw idee hoe het nou zit met de maat bitten. Ik hoor van iedereen wat anders. de een zegt dat de stang de gewone bit maat moet zijn, en de onderlegtrens een halve maat groter. Maar mijn instructie zegt weer de onderlegtrens de gewone maat en de stang een maat kleiner... Ik zie door de bomen het bos niet meer.. Iemand die hier meer over kan vertellen?


Naar mijn weten is het dat de onderlegtrens een halve maat groter moet.

Ik heb Wup vorig jaar een keer gereden op s&t, op trens hield hij zijn hoofd stiller, ik wil nu nog een keer proberen want hij is in een jaar behoorlijk vooruit gegaan.
Ik had nog een s&t hoofdstel en bitten hangen, wel 20 jaar oud maar de maten klopten.
De bitten zijn wel van aurigan en dat maakt het wel zwaar allemaal :(
En de onderlegtrens is enkelgebroken en dat vind ik persoonlijk niet heel fijn.
Ik ga gewoon nog een keer proberen :)

voor portretten: http://www.marianstenekes.webklik.nl
Aprose (Wup x Zelhem) Z2 dressuur

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 11:20

De vos (die ik niet meer start) die maakt het niet uit wat er in hangt.

De zwarte rijd ik al tijdje op z'n onderlegtrens, reageert hij wel fijn op.
S&T ook, al moet ik de stang echt gewoon los laten hangen. Ietsjes druk en hij blokkeert en blijft stil staan.

Gisteren dus zadelpas nr 3 geweest.
We hebben iig een zadel gevonden waar het paard echt fijn onder liep - maar hebben ook gevonden als ik blokken heb aan m'n kniën ik daar teveel tegen ga leunen en zo' m'n zadel naar voor duw.
Nu ging ze deze week naar de fabriek van dat merk - en gaat ze daar gewoon alles bespreken en van modellen bekijken.

Ze komt begin februari terug.

Gisteren ging de les iig erg fijn. Instructie zegt 'gewoon starten'.
Als ik het gevoel van gisteren een beetje kan aanhouden in de training, wie weet...

Z1+10 :D
Bit-& bridlefitter, instructrice, sport- en shiatsumassage voor paarden.

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 12:56

Noukie schreef:
Mahitri ook lekker het bos in geweest, nice! En die cursus klinkt ook wel goed! Wat haal je er specifiek voor jouzelf uit?


Eigenlijk loop ik al een tijdje tegen een aantal dingen aan (mis impuls, vindt Beer te strak worden in de zijgangen, hij doet de oefeningen wel maar ik mis de lossigheid) en deze cursus heeft mij weer even terug gezet naar de basis. En daardoor merk ik waar de foutjes zitten, die moet ik nu eerst oplossen en dan kunnen we weer stappen maken. Er worden zoveel nuttige opmerkingen gemaakt in de filmpjes die allemaal heel logisch zijn maar die ik alweer vergeten was.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 14:58

Wat gaan jullie allemaal lekker! Ben echt stikjaloers :')

Zonet een stukje gewandeld, kwam er iemand te paard aan... Die moest langs mij op een smal paadje... En wat ruikt een paard dán lekker zeg... :')
Oké, Wietse ruikt ook nog steeds wel lekker hoor, maar het is toch anders... Op stal zijn is gewoon... Rijden nu niet :P

In tussen bekijk ik filmpjes van ons en ben ik aan het bedenken hoe ik het straks weer ga oppakken. De dakspanten zijn bijna af, de rest is ook al een heel eind... Dus er begint eindelijk schot in de zaak te komen... Maar die golfplaten... :\

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 17:35

Fijn dat het lekker gaat!

Die golfplaten liggen er toch zo op? Dat was bij ons echt een dag werk hoor! Dus dat is vast zo klaar :)

Hier vorige week nog weer koliek gehad -O-
Maar het gaat nu wel weer goed gelukkig. Over 2 weken staat er een oefenwedstrijdje op de planning.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 17:39

Moeten ze wel leverbaar zijn, Yvank :P

Wat ga je dan starten in de oefenwedstrijd? Ik ga straks denk ik ook maar beginnen met oefenwedstrijdjes.

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 17:42

Oh hmm ja dat is dan minder :P

Ook niet bij andere bedrijven?

Ik ga M1 starten. Vorige keer L gestart toen waren we ongeveer weer op dat niveau hadden wel dikke winstpunt toen. M2 zou die vast ook wel kunnen hoor hij loopt er aardig goed over wel weer. Maar het is een hele spannende ring dus ik start liever even wat lager dan kunnen wen uitgebreid daar aan werken.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 17:44

Geen idee, het is al in bestelling, maar nog niets van gehoord. Althans, vorige week nog niet.
Maar ik weet wel dat het overal moeilijk is om aan de materialen te komen voor bouw. Als het als bouwpakket was gekomen, hadden we alles ook pas in maart ofzo gekregen.

bloempie186

Berichten: 2152
Geregistreerd: 17-10-03

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:18

Ik begrijp je hoor Janine! Toen wij niet konden rijden (door blessure) miste ik het ook zo erg! Hopen dat t snel opschiet met de bouw!

Wij hebben vandaag ons debuut in de z1 gemaakt en dat ging zo leuk!! Wat heeft Don zn stinkende best gedaan! We hebben gewoon 2 winstpunten gereden. 210 en 204 en zelfs nog een eerste plaats! Echt totaal niet verwacht! Super blij!

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:24

Super Bloempie! Gefeliciteerd!!! *\o/*

In deze tijd is het ook gewoon niet tof dat je niets hebt om naar uit te kijken. Hengstenkeuring is al geweest, in huis weinig te doen. Het weer is klote, dus echt veel buiten doe je ook niets. In dat opzicht kan ik thuis ook nog niet echt bezig met een bijkeuken.

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:29

Gefeliciteerd!

Nee lastig is datn Janine , ergens ander heengaan om te rijden wil ook niet?

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:39

Gefeliciteerd bloempie!!

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:41

Heb ik bewust voor gekozen om dat niet te doen, Yvank. Het kost veel tijd en geld, helaas. Daarnaast is er tussendoor niet echt ruimte om thuis wel wat te longeren. Ons buitengebied is nu afgezet in 3 kleine paddocks.
Daarbij hebben we de trailer nu niet bij de stal staan, wat ook al snel flink extra tijd kost en vooral een hoop gedoe, wat met name in het donker aan onze weg heel vervelend is.

Daarbij is een extra lange vakantie voor hem ook niet zo heel erg, voor ons allebei even resetten en straks weer lekker fris beginnen.
Om nu na anderhalve maand of twee maand, geen idee hoelang... Ineens te beginnen met af en toe rijden is naar mijn idee ook niet eerlijk tegenover hem.

Safrou

Berichten: 163
Geregistreerd: 30-06-14
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:48

Ze gaat nu ook fijn op een trens door het Z, maar wil het toch eens proberen.
Het hoofstel heb ik al, maar weet niet waar ik moet beginnen met bitten.
Denk dat ik ook maar een bitfitter langs laat komen

You may see me struggle,
But you never see me quit

MyWup

Berichten: 2521
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 21:20

Janine, we hebben nog wel een stal vrij :D

Gefeliciteerd Bloempie!

Ik ben wat met de vliegende wissels bezig, maar gaat nog lastig.
Ik ga nu maar verschillende manieren proberen.
Ik heb vroeger meerdere malen Z2 gereden en alle paarden zadelmak gemaakt en tm Z2 gereden maar ik kan me niet voor de geest halen hoe ik dat aanleerde...Volgens mij deden alle paarden het zomaar :)

voor portretten: http://www.marianstenekes.webklik.nl
Aprose (Wup x Zelhem) Z2 dressuur

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 21:23

Haha Liss, ik denk niet dat de eigenaar zijn paarden ergens anders wil onderbrengen... Heeft 'm al eens een paard gekost helaas. En zolang zal het nu vast niet meer duren.

Lastig die wissels, ik heb altijd een hele voorstelling in mijn hoofd van hoe dat moet voelen. Met andere dingen heeft dat tot nu toe altijd geklopt. Maar ik ben nog nooit aan de wissels toegekomen. Hopelijk deze zomer!

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 09:11

Komt goed Janine!

Bloempje: gefeliciteerd!
Welke afstamming is jouw Don? Ik heb ook een don ...

Even de kalender bekeken: eind febu gaan we skiën en in tussentijd Z starten wordt wat krap. We gaan thuis aan de slag en als baas op de latten staat mag hij op logement bij de instructie.
Daarna maken we ons debuut.
Heb dr helemaal zin in!

Z1+10 :D
Bit-& bridlefitter, instructrice, sport- en shiatsumassage voor paarden.

bloempie186

Berichten: 2152
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 10:05

Mijn Don is van Don Frederico x Likoto XX

En de jouwe?

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 11:31

Don Frederico x Lauries Crusador xx!

Halfbroertjes dus haha!

Z1+10 :D
Bit-& bridlefitter, instructrice, sport- en shiatsumassage voor paarden.

bloempie186

Berichten: 2152
Geregistreerd: 17-10-03

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:09

Aah wat leuk! Heb je een foto?

Noukie
Berichten: 10927
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 19:00

Wat betreft S&T is de trens idd je normale maat en stang halve cm kleiner. Ik heb eerst geleend, toen simpele van HH gekocht en later een bitfitter erbij gehad.
Als grootste voordeel vond ik daarvan dat je gewoon meerdere combinaties kan proberen. Scheelt inderdaad heel veel per bit hoe mijn paard reageerde (had niet anders verwacht van m :'))
Uiteindelijk bleek de stang waarvan ik verwacht had dat ie goed zou passen bij mijn paard echt een absolute no go te zijn _O- En mijn iets te dikke HH stang bleek de beste keus. Maar zonder stang nog stukken beter :D

Lastig lastig die zadels Optiwolk! Hopelijk kan de fabriek wat voor je betekenen!

Klinkt wel goed Mahitri, die cursus. Vaak is dat het he, je wéét t ergens wel, maar een reminder of de dingen net even anders gezegd en je kan weer een stukje verder.

Janine, balen dat t zo lang duurt allemaal! Maar het is voor het goede doel natuurlijk.

Yvank, wat rot weer koliek. Gelukkig valt t mee. Die oefenwedstrijden zijn wel een slimme manier om bezig te blijven en ring-ritme te houden zeg!

Bloempie, gefeliciteerd, superfijn debuut!

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 20:00

Ik heb het juist heel anders de stang en trens. Mijn normale trens is 12,5 mijn onderlegtrens 13 en mijn stand 13,5 anders knijpt het aan het de wangern.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lanoca, Trendiction en 6 bezoekers