[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 18:55

Ja precies, is denk ik wel zo verstandig dan ja.

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 20:25

Denk inderdaad ook wel verstandig Janine. Zo is het ook echt niet leuk en idd het risico van de negatieve spiraal. Zeker als je ook niet helemaal fijn kan trainen, dan wordt t extra lastig

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 20:47

Wat balen Janine!
Misschien inderdaad goed om even thuis te blijven. Zou helemaal zonde zijn als je hier niet uitkomt terwijl je zo goed bezig bent.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 20:53

Ik ben op dit moment ook wat aan het twijfelen aan mijn instructrice. Als ik kijk hoe deze jury vol overgave mij stond op te peppen (ik zat er écht doorheen man) en tegelijk streng op me was, hoe graag ze me wilde helpen. Dan vraag ik me af en toe een beetje af of ik op dit moment wel bij de juiste aan het trainen ben. Want hoewel qua training ik echt wel verder kom, mis ik een stukje coaching en oplossing van wat er op wedstrijd mis gaat. Ik ben er van overtuigd dat mijn instructrice me rijtechnisch echt heel erg goed kan helpen, maar ik vraag me af of ze streng genoeg is.

En tegelijk ben ik bang dat ik te snel naar een oplossing grijp terwijl het voor het oprapen ligt.

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:27

Ik lees nog steeds met jullie mee maar heb alleen niet echt de tijd om continue te reageren.

Janine wat ontzettend vervelend zeg!
Ik kan me zo goed voorstellen dat het zo niet leuk is om op wedstrijd te gaan.
Denk je zelf niet teveel over het rijden na waardoor het mis gaat?

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 00:23

Janine, heb je de proef gefilmd?

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 07:36

Nee helaas. Kon alleen een oud buurmeisje meekrijgen, maar die heb ik al jaren niet meer gezien. Dan voelt het niet echt vertrouwd weet je. Achteraf wilde mn moeder wel mee, maar die dacht dat ik me had afgemeld. :/

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 09:44

Gefeliciteerd Mahitri! :D

Balen Janine van je wedstrijd, wel fijn dat je even zo met de jury hebt kunnen praten en tips hebt ontvangen. Ik vind dat zelf ook altijd heel erg fijn om te doen. Wil je met ons delen waar zij dacht dat ze knelpunten voor jullie zaten, mag uiteraard ook via PB of niet als je dat liever niet doet. Het niet fijn kunnen trainen door jullie baan is natuurlijk ook niet een ideale situatie.. Het blijft als het goed is deze week droog, misschien helpt dat weer een beetje mee voor jullie. :)

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 10:01

Ik zal vanavond even een uitgebreid berichtje doen. Stond mijn hoofd gisteravond niet echt naar haha.

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 11:04

Noukie en matheri gefeliciteerd!

Janine ontzettend vervelend, dan toch een tijdje thuis blijven en trainen lijkt mij het verstandigste. Lastig ook dat je twijfelt aan.je instructeur op dit punt, want als ik het zo steeds lees, heb je doe coaching echt wel nodig nu.

Ik heb alleen buitenbad van 20x40 maar doe is tot nu toe nog redelijk goed te doen. Voor de les ga ik naar binnenbak van de club

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 13:20

Balen Janine.
Maar komt goed!

Ik ben ook van instructie veranderd.
Mijn vorige was technisch heel goed, maar absoluut niet streng genoeg op mij en Mn paard.
Nieuwe (nuja, 4 jaar alweer) is heel goed, zowel technisch, maar die coacht inderdaad ook.
Als ik inkak van onzekerheid sleurt ze me erdoor.
Als ik denk “dit is wel goed toch” laat ze me vet opnieuw doen en zet ze de puntjes op de I.
Als ik ergens mee worstel kan ik het haar uitleggen, werken we daar aan en krijg ik huiswerk.
En: na 45min zweet ik nu makkelijk dubbel zo hard of na 60min bij de vorige instructie.

Dus misschien af en toe clinic meenemen op zoek naar andere instructie, en zo gaat paard wel wat op de baan zonder de druk van wedstrijd?

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 13:47

Ik switch ook regelmatig (nou ja ongeveer 1 keer per jaar) van instructie. :) Bevalt me er goed, en dat heeft niets te maken met de kwaliteit van de instructie maar ik merk gewoon dat ik het zelf nodig heb om weer een andere blik op wordt geworden. Voor mij werkt dat echt het beste.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 20:35

Nou nu uitgebreid verslag.

Allereerst, van onze bak staat een redelijk representatief en recent filmpje op mijn instagram, zie onderschrift :+ (de regenboog)
Dus trainen doe ik op mijn outdoorlaarzen, en is alleen een kwestie van linksom rechtsom, lekker over de rug en aan het been? Oké, klaar.

Dus aan écht goed trainen komen we weinig toe. Heel af en toe gaan we naar een binnenbak. Stalgenootje (wij rijden dus gewoon bij een particulier, geen eigen paarden etc.) rijdt nog wel in het friezenteam waar ik vorig jaar ook deel van uit maakte. Zij trainen elke woensdag in een binnenbak. Eerder ging ik dan mee, maar omdat ik elke ochtend om half zeven al begin doe ik dat niet meer. Ze kunnen daar pas om 21.00 uur terecht, wat inhoudt dat je dan al snel tot 23 uur daar bent, dan nog een half uur naar stal, ben je ook al snel een half uur bezig met opruimen etc. En dan nog een minuut of 20 naar huis toe rijden. Als ik dan om half 1 thuis ben en nog moet douchen, ben ik daarna twee dagen kapot.
Omdat we nu zelf een binnenbak gaan krijgen, ben ik ook niet meer heel erg bezig om droog te gaan rijden.

Genoeg achtergrondinformatie...

De wedstrijdlocatie was erg aangenaam, twee bakken in één ruimte, dus je kan zien wat er in de losrijbak gebeurt. Wietse liep lekker ontspannen bij het losrijden, voelde niet alsof hij moest plassen. En in stap liep hij best lekker door. Ik was best tevreden. Alleen in galop had ik te weinig controle, ik kon onvoldoende schakelen, ook ging hij linksom niet lekker weg op mijn been. Uiteindelijk lukte dit nog wel. Het liep een beetje in, waardoor mijn voorganger wat in de knijp kwam. Ik heb besloten niet eerder te starten, gewoon voor mezelf. We hebben nog een poos gestapt, constant tempo gehouden en dat ging best oké.

Toen mocht ik de ring in, mooie gesloten baan. Alleen aan één kant hingen allemaal balkjes. Daar was hij niet zo fan van. Jury liet me voor mijn gevoel echt rustig de baan even verkennen. Hij was vrij snel akkoord en liep er uiteindelijk toch wel langs.
Ondanks dat hij niet recht op C af was geweest, ging hij niet zo erg op de rem als hij normaal doet (en dat terwijl de ramen in de kantine best spiegelden), we kregen op het binnenkomen dan ook een 6.5
Van hand veranderen in uitgestrekte draf was een 5, voor mijn gevoel deed hij wel wat. Maar dat gevoel klopt wel vaker niet met wat ik zag. Ik was allang blij dat hij wel door bleef trekken over de hele lijn. Daarna komt de travers en daar ging het mis. Hij reageert dan niet meer op mijn been en doet misschien twee of drie passen zijn kont een half hoefje naar binnen :+ Nouja, op naar de volgende oefening. Dat is een volte gevolgd door een appuyement. Daar ging hij echt heel debiel in, compleet schuin en ik kreeg hem er achter natuurlijk niet meer bij. :+ Een terechte 4. (travers een 3 trouwens)
Dan weer uitgestrekte draf, zelfde verhaal. Halthouden bij A was een 7, achterwaarts weer een 5 wegens niet diagonaal.
De tweede travers was een 4, omdat hij niet op 4 sporen ging, maar hij deed meer dan in de eerste travers. Dus dat is fijn. Ook het appuyement die kant was een puntje hoger, een 5. :+
En dan komt de stap, dramaaaa... In de keertwending viel hij weer compleet stil en is niet AAN TE PRIKKEN ;( Een 5 vond ik wat aan de hoge kant. Oké, ik weet wel dat hij het technisch correct uitvoert, maar kom, hij blijft bijna stilstaan! Uitgestrekte stap een 6, fijn, hij schijnt kort lang te stappen? Nouja geen idee, kan heel goed door gebrek aan impuls. Die 6 was ook een dikke meevaller. Wietse is geen geweldige stapper, dus dit was een cijfer waar ik al erg blij mee was. Aanspringen in galop een 6, daarna moet je een volte 10 meter doen, valt hij zo terug in tempo. -.- Andere kant om was die volte ook te groot en te weinig sprong. Galopwissel wel een 6.
Middengalop een 5, contragalop wilde hij niet meer over de hoefslag/aan mijn been. Volgende wissel was wel een 6, dat viel me mee. Dan moet je een lange zijde uitgestrekte galop, voor mijn gevoel doet hij wederom heel veel. De werkelijkheid is echter niet meer dan een 5. :+
Daarop volgende middengalop ging hij van de lijn af en toonde wederom geen verschil, een 4. Die contragalop viel ook tegen, maar toch een 6 met als toevoeging 'sprong', het viel ook niet mee om hem daar door te laten lopen. Die wissel ben ik volgens mij ook weer op gematst met een 6. Het halsstrekken doet hij dan wel weer voor een 7,5. Laatste A-C lijn zat ik naast :+ en dat leverde een 5 op.
Jury schreef er bij 'Leuke combi, helaas is de combi nog niet klaar voor het gevraagde. Volgende x beter'.
Ik zit kennelijk scheef, daar moet ik even naar kijken. Heb onlangs wel weer een paar keer flink last van mijn rug gehad. Alleen denk ik dan meteen: "gaat vanzelf wel weer over :+ " (vind mijn fysio niet zo leuk :+ ) Misschien heeft dat er mee te maken. Ik heb er nooit op staan dat ik scheef zit en helemaal niet specifiek hoe ik scheef zit (scheef naar rechts), dus ik denk niet dat dit iets structureels is. Hoop ik niet, dan zijn er wat jury's die een brilletje moeten :P

Nouja, het gevoel was overall beter dan vorige week in Bronneger. Maar misschien heeft het geholpen dat ik gewoon maar één proef heb gereden. Dus ik had iets hogere punten verwacht (188 ofzo).
Maar het commentaar is allemaal geheel terecht.

Toen in gesprek met de jury, ik moet zeggen, ik werd wat emotioneler dan ik had gehoopt.
Jury vond het heel erg leuk dat ik naar haar toe kwam, ik heb ook gewoon gezegd: "Joh, ik loop hier telkens tegenaan, heb je tips?" Ze begreep mijn frustratie en zei tegen mij: "Jij moet véél dominanter gaan rijden." Ze heeft ook mijn losrijden een beetje kunnen observeren door de ruimte die er viel door het inlopen. Ze gaf aan dat hij ook daar gewoon onvoldoende aan het been is. Hij mag best een beetje bang voor mijn been worden. Ik moet van haar echt daar op gaan oefenen, hij moet veel scherper. "Hij zwaait met zijn staart als er een vlieg op z'n lijf loopt, hij voelt die kuitdruk heus wel."
Daarnaast gaf ze als tip om vooral veel oefenwedstrijden te rijden en HC te starten met een zweepje voor mijn eigen gevoel. Wat betreft zijn angst had ze ook nog wel wat tips, onder andere iets dat zij bij Tristan Tucker had geleerd (of dit persoonlijk of via video's is geweest, geen idee, maar ik vond het zó geniaal!). Paard dat bang is op punt X juist op punt X een lange teugel geven. En de rest van de baan constant aan het werk zetten. Terug op punt X weer een lange teugel. Zodat punt X een rustpunt wordt en het paard er juist gráág langs gaat. Echt he, dat we zoiets niet zelf verzinnen :+
Ze bedankte me achteraf dat ik bij haar was gekomen met vragen, vond ik zo fijn! Ik moet echt flink ver erdoor zitten voordat ik zoiets doe. Maar nu weet ik zeker dat ik het vaker ga doen (en ook als het wel goed gaat)! Je kan tenslotte alleen maar leren!

Maar de fanatieke manier waarop ze mij probeerde op te peppen, de manier waarop ze me vertelde hoe streng ik moest zijn en daarin het ook nog voor elkaar kreeg dat ik het gevoel had: "Het gaat heus wel lukken!" Dat vond ik echt heel erg fijn, alsof ik dat op het moment een beetje mis. Iemand die mij er doorheen kan pushen. Iets dat ik dus in mijn eigen rijden ook mis, misschien door een gebrek aan ondersteuning daarin.

Vind wel dat ik zoiets even moet bespreken met mijn instructrice.

Voor mezelf staat nu voorop dat ik hem, ondanks de blupsie, eerst flink aan het been ga rijden. Dan over 2 weken in Assen HC starten met een zweepje. En daarna gaat de bouw beginnen bij ons. Ik hoop zo rond kerst een dak boven m'n hoofd te hebben en dan kunnen we weer bloedserieus trainen en kijken hoe we nu verder gaan.

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 22:55

Frustrerend...
Moet je op zaterdag of zondag in Assen starten?

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:59

Héél herkenbaar Janine! Ik heb afgelopen zomerperiode twee keer afgegroet en de laatste binnenwedstrijd in Bakkeveen ook afgegroet omdat ik totaal geen reactie kreeg op mijn been. Super fijn inrijden (voor mij gevoel dan) en in de baan deed hij helemaal niks meer! Gewoon rechtdoor stampen op de hoefslag terwijl ik hem een flinke schop gaf met mijn been om zijn kont naar binnen te krijgen. Beer is wel wat een binnenvetter dus die reageert op spanning door zijn lijf strak te houden en dan komt mijn been niet meer door.
Ik kan me goed vinden in de tips van de jury. Thuis al super streng zijn met je been! En gebruik een oefenwedstrijd eens om hem aan / door te pakken (Beer wist héél goed dat ik in de baan niks deed en daar maakte hij dankbaar misbruik van). Volgens mij gaat het echt wel goedkomen met jullie zodra je weer echt aan de slag kan. Ik vin dat je echt goed bezig bent!
Heb je ook eens gedacht aan voeding? Of is hij thuis wel lekker vlot en voorwaarts?

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 09:55

Wat fijne tips van de jury Janine!
Kan je echt wat mee!

Mahitri: als die van mij zich strak houdt dan beeld ik me in dat ik op een opblaaspaard zit. En dat paard is te hard opgeblazen, dus zijn oren zijn ventielen en door daar lucht er uit te laten wordt die spanning minder.
Ik ga dan zelf ook uitblazen :’)
Dus ik weet niet waar jouw paard zijn “ventielen” zitten maar dit helpt bij mij.

Wij zijn nu dag twee in het “als hij achter je been kruipt gooi je los vooraan en geef je been” en wat kan dat beest gaaf draven zeg. Jezus.
Hij doet het enkel nog niet constant.

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:10

Fijn dat hij zo'n super gevoel geeft Optiwolk!

En bedankt voor de tip, ik ga eens op zoek naar Beer zijn ventielen :)

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 20:30

liss schreef:
Frustrerend...
Moet je op zaterdag of zondag in Assen starten?


Zondag volgens mij.
Vind ik op dit moment wel lekker, op zaterdag een beetje klussen en op zondag op wedstrijd :') Nouja, daarna eerst even niet.


Mahitri schreef:
Héél herkenbaar Janine! Ik heb afgelopen zomerperiode twee keer afgegroet en de laatste binnenwedstrijd in Bakkeveen ook afgegroet omdat ik totaal geen reactie kreeg op mijn been. Super fijn inrijden (voor mij gevoel dan) en in de baan deed hij helemaal niks meer! Gewoon rechtdoor stampen op de hoefslag terwijl ik hem een flinke schop gaf met mijn been om zijn kont naar binnen te krijgen. Beer is wel wat een binnenvetter dus die reageert op spanning door zijn lijf strak te houden en dan komt mijn been niet meer door.
Ik kan me goed vinden in de tips van de jury. Thuis al super streng zijn met je been! En gebruik een oefenwedstrijd eens om hem aan / door te pakken (Beer wist héél goed dat ik in de baan niks deed en daar maakte hij dankbaar misbruik van). Volgens mij gaat het echt wel goedkomen met jullie zodra je weer echt aan de slag kan. Ik vin dat je echt goed bezig bent!
Heb je ook eens gedacht aan voeding? Of is hij thuis wel lekker vlot en voorwaarts?


Thuis is hij heel erg makkelijk, naar mijn idee vlot en voorwaarts. Maar daar later even wat meer over.
Gewoon een wereld van verschil thuis of op wedstrijd, dus ik verwacht niet dat het aan het voer ligt.
Beer reageert zo te lezen net zoals Wietse :+


Optiwolk schreef:
Wat fijne tips van de jury Janine!
Kan je echt wat mee!

Mahitri: als die van mij zich strak houdt dan beeld ik me in dat ik op een opblaaspaard zit. En dat paard is te hard opgeblazen, dus zijn oren zijn ventielen en door daar lucht er uit te laten wordt die spanning minder.
Ik ga dan zelf ook uitblazen :’)
Dus ik weet niet waar jouw paard zijn “ventielen” zitten maar dit helpt bij mij.

Wij zijn nu dag twee in het “als hij achter je been kruipt gooi je los vooraan en geef je been” en wat kan dat beest gaaf draven zeg. Jezus.
Hij doet het enkel nog niet constant.


Ooh wat lekker dat je hier nu zo fijn mee kan werken joh! Moet je kijken hoe snel dit nu gaat! Hij gaat het vast heel snel constant volhouden!


Ik heb gisteren gereden, thuis, in de derrie, met een zweepje. Ik was zelf gewoon streng. Hij hoefde niet hard, ik wilde alleen reactie op mijn been. Hij liep zó fijn!
Ik ga in Assen dus gewoon HC met een zweepje starten, puur voor mijn gevoel.
Heb een aantal pbtjes gekregen van meelezers, sommigen die vinden dat dat zweepje weg moet blijven. Ik denk zelf dat ik er heel veel aan heb om in ieder geval af te kunnen sluiten met een fijn gevoel, als dat met een zweepje is, zij het zo.

Dan heb ik nog een vraagje, waar ik echt nog nooit bij stil heb gestaan tot ik gisteren aan het rijden was, met de woorden van de jury in mijn achterhoofd. Been er af etc nam ik voor het effect maar even wat letterlijker. En toen begon ik me ineens af te vragen: Hoe hebben jullie je onderbeen liggen?
Ik merkte dat als ik mijn onderbeen écht van het paard af hou, ik beter kan zitten (ontspannen knie, bovenbeen rust tegen de wrong en knijpt niet). En ik denk dat mijn benen minder bewegen. Maar geen spiegel, dus ik weet het niet zeker. Vandaar dat ik het me afvraag.

Nu zal ik aan mijn pb's beginnen.

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 20:40

ohja, meelezers, die hebben we natuurlijk ook nog :+

Je moet doen waar jij je goed bij voelt Janine, zoveel mensen zoveel meningen en zolang je m niet compleet af slaat in de ring... Jij moet nu je goede gevoel terug krijgen, dat is denk ik t allerbelangrijkst. En als dat voor jou gevoel nu even helpt om stokje mee te nemen de ring in, dan doen. Kan je altijd later hc zonder doen.

Met je benen, je bent best lang, dus ik vermoed dat jouw onderbeen idd snel van je paard af is als je ontspant. Klinkt prima zo. Heb ik ook wel als mn paard fijn loopt...

Mijn dikkie weer fijn gelest, hij was best scherp, ineens zijn musjes die uit een boom vliegen eng, zo ken ik m dus niet, maar tis wel fijn rijden stiekem! lang leve de middelen tegen maagzweren, hij ontdekt een hele nieuwe zelf
Zondag wss even bij mijn instructeur in de baan proeven oefenen (onze springtuin is groot zat en lijnen rijden tussen de hindernissen door lukt prima, maar echt proef wordt lastiger)

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:30

Wat voor jou fijner zit gaat sowieso beter zijn Janine.
Want dan ontspan jij meer en ben jij (ook?) losser door je lijf?

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 10:21

Zo, ik heb ook even je verhaal gelezen Janine. Bedankt voor het delen hiervan!
Het is zo ontzettend herkenbaar, niet met mijn merrie maar wel met mijn ruin. Sinds ik hem weer oppak na zijn operatie van vorig jaar probeer ik veel strenger en consequenter te zijn. Ook omdat ik weet dat we het never nooit gaan redden in het Z als die voor mijn been blijft zoals die nu is. Maar goed, dat consequent zijn lukt mij best aardig moet ik zeggen, maar ik ben er wel elke dag opnieuw en opnieuw mee bezig. Ik stap nooit eens op en denk; goh dat streng aan het been maken gister heeft even veel effect gehad! Elke dag weer opnieuw en opnieuw dezelfde stuggle in het begin. Die van jou is dus wel fijn thuis? Of moet jij hem ook opnieuw weer elke keer wakker maken?
Ik vind dat echt heel lastig dat ik elke keer weer opnieuw 'boos' op hem moet worden, dat maakt het rijden niet echt leuker.

Nog even ingaan op je vraag over beenligging, ik houd die van mij iets te los denk ik. Ik krijg continu van mn instructrice te horen dat ik mijn onderbenen meer naar achter moet leggen.

Ik ben benieuwd hoe je HC wedstrijd straks gaat!

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:00

Noukie, zoals jij schrijft, denk ik dat ik het altijd verkeerd heb gedaan hoor. Mijn onderbeen laag altijd tegen het paard aan. Met sommige andere paarden niet zo'n probleem... Maar met zo'n worstje als Wietse gaat mijn knie gewoon echt als een scharnier werken.

Is je paard gevoelig voor maagzweren? Lijkt me lastig... Wel fijn dat hij weer goed in z'n velletje lijkt te zitten!

Optiwolk, ik denk het wel... Ik heb dinsdag echt gewoon zo fijn gereden. Ik merk wel dat als hij scherp wordt, ik nog wel eens achter hem aan kom. Maar dat is een kwestie van oefenen en zelf ook superscherp zijn. Tijd om mijn hoepel er weer bij te pakken om zo te werken aan mijn buikspieren en core stability!

Droversrun, ik was er een beetje bang voor gisteren. Helemaal toen ik jouw berichtje las. Maarja, het spookt natuurlijk sowieso aardig in mijn hoofd :P Maar ik heb maandag afgesloten zonder zweep en hij bleef scherp. Gisteren met rijden wel eerst weer de zweep er bij gepakt en hij was gewoon lekker scherp. Kreeg hem er niet helemaal lekker doorheen qua lijf, maar hij reageerde goed en dat was het belangrijkste wat mij betreft. Dus ook toen het laatste stuk zonder zweep gereden. Nu is hij normaal met longeren met dit rottige weer ook lekker traag en lui, maar dat was totaal niet het geval vandaag! Lekker vlot! Ik heb het idee dat het ook te maken had met mijn houding.

Ik wilde vandaag graag rijden, maar toen ik op stal kwam bleken er onderdelen te zijn gekomen voor de nieuwe loods. Dus heb ik de paarden maar binnen gezet, die van mij gelongeerd en de hengsten er uit gelaten en uitgemest. Zodat de eigenaar mooi verder kon klooien met dat materiaal. Materiaal is ruim 3 weken eerder dan gepland gekomen! Dus nu eventjes afwachten... Volgende week nog wat doorploeteren en zondag die wedstrijd dan. En daarna is het zomaar vier weken kijken wat we gaan doen :P

Morgen eerst maar even nieuwe singelstoten aan mijn zadel laten zetten :+

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:08

Singelstoten stuk? :+ Wel essentieel onderdeel :D

Klinkt alsof je iig weer je motivatie te pakken hebt Janine!

Ja enorm. Het is zo'n binnenvetter, echt heel lastig. Was een tijd goed gegaan, maar vond m gewoon niet blij met rijden (terwijl ie er verder topfit uit ziet). Nu is hij meer dan blij gelukkig weer! Echt wereld van verschil, fijn vooral ook voor t paard ook dat ie zich beter voelt.

Enne, verkeerd wilde ik niet zeggen he? :P Je deed t anders, maar sowieso is dan nog maar de vraag of jouw anders wel verkeerd was :)

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:16

Begin dit jaar heb ik beide voorste stoten laten vervangen, in één van de achtersten zat een scheur in de ene kant van het leer. (dubbel genaaid/geplakt) Ik laat het er maar niet op aan komen :P

Ik weet wel dat het niet per se verkeerd is, maar goed is ook anders :') Zeker als hij zo goed reageert op een andere manier :P

Wat is voor jullie de oplossing geweest tegen die maagzweren?

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:18

Janine, anders kom je vlg week zaterdag nog even lekker bij ons trainen :) :)