[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 14:13

Leuk dat je een proefgerichte clinic hebt gevolgd. Ik vind ze altijd erg leerzaam.
Heel veel succes vandaag!


bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 16:46

Paardrijden is moeilijk en verwarrend :')

Vandaag met 200 en 204 (eigenlijk 203,5 maar ze hebben er snel een half puntje bij gegooid :+) een krap puntje erbij. Maargoed elke punt is er 1.

In de eerste proef de aanwijzingen van gister meegenomen. Proef voelde goed en paard liep er makkelijk doorheen, jury vond het blijkbaar niet zo fijn want toen ik me aanmelde voor de 2de proef zei ze zet je paard wat ronder want hij loopt te hoog en drukt zijn rug weg. 2de proef dus weer wat ronder ingesteld.
Heb hem op de slangevolte na de eenvoudige wissel stilgezet want ik vermoede dat hij tong over het bit had gegooid gezien ik er ineens niet meer aan mocht komen. En daarna nog redelijk door kunnen rijden.
Blijkbaar vond ze dat beter en werd dus “beloond”

Deze jury laat wel veel commentaar op schrijven dat is op zich wel fijn want daar heb je echt wat aan! Alleen het commentaar dat 1 appuyement meer op wijken leek vond ik bijzonder <<)

Dusssssss blij met mijn puntje maar jeetje zeg dat jury’s zo ver van elkaar af kunnen zitten met wat ze onder correct rijden verstaan :=

Lekker verder trainen komende tijd O:)

    ☆♡☆PRE Don Damaro☆♡☆
    ☆Z2+10 • Z1+18 • M2+12 • M1+16 • L2+17 • L1+11 • B+15☆
    ~•~ Persoonlijke records Z2>226☆Z1>224☆B t/m M2>211 ~•~

    Noukie
    Berichten: 10939
    Geregistreerd: 27-12-01

    Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

    Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 09:07

    Het blijft een bijzondere sport Bamsy! Maar toch, je komt wel bijna elke keer met een of twee punten thuis, dus in de basis zit je sowieso prima!

    bamsy

    Berichten: 1118
    Geregistreerd: 21-02-06
    Woonplaats: Steenbergen

    Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 09:21

    Noukie schreef:
    Het blijft een bijzondere sport Bamsy! Maar toch, je komt wel bijna elke keer met een of twee punten thuis, dus in de basis zit je sowieso prima!

    Dat is zeker waar! Maar als de nummer 1 224 punten rijdt voel je je eigen wel een beetje het kneusje van de klas B-) haha.

    Verder niemend op pad dit weekend?

    Zijner trouwens meer hier uit de regio zuid-west Brabant? Ben wel benieuwd of een bekende zijn hier.

      ☆♡☆PRE Don Damaro☆♡☆
      ☆Z2+10 • Z1+18 • M2+12 • M1+16 • L2+17 • L1+11 • B+15☆
      ~•~ Persoonlijke records Z2>226☆Z1>224☆B t/m M2>211 ~•~

      Mahitri
      Berichten: 562
      Geregistreerd: 28-08-06

      Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 10:14

      Toch gefeliciteerd met je puntje! Het is inderdaad zo bepalend wat een jury wil zien en helaas zit dat soms ontzettend ver uit elkaar. En dat maakt het ook lastig, vind ik, om iets met commentaar te doen die niet aansluit bij je eigen visie.

      Noukie
      Berichten: 10939
      Geregistreerd: 27-12-01

      Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 17:01

      haha, oke oke, nouja, dan was die met 224 gewoon heel goed en jij was normaal goed (en zoekende door het wisselende jurycommentaar). Dus uiteindelijk was je gewoon goed. Punt :P

      Ik zit niet in jouw regio iig. Optiwolk wellicht soms?

      Wij geen concours, wel even naar andere locatie geweest om in 20x60 proef door te rijden. Sowieso niet verkeerd om m weer op ander terrein te hebben. Hij heeft weer genoeg meters gemaakt met ingehouden adem zeg maar. Daarna wel heel fijn :) Proef ook naar tevredenheid op de vliegende wissel van contra naar contra na. Ik blijf erbij: wie dat verzonnen heeft := Maar goed, komt allemaal wel, ik wist ook dat dat nog een beetje veel gevraagd is.

      Optiwolk

      Berichten: 4783
      Geregistreerd: 22-02-11

      Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 12:35

      Nee ik zit nog onder de Westerschelde. Ben de zuidelijkste van de hoop hier.
      Niet moeilijk, Belg van dienst.

      Het is nog twee weekjes tegen dat we starten. Vrijdag les van echte juf, heel benieuwd of huiswerk van reservejuf wat heeft opgebracht.

      Gisteren lekker gaan buiten rijden. Meneer was heel erg nerveus en stond om de haverklap stil. Maar racen vind hij wel erg leuk

      Z1+10 :D
      Bit-& bridlefitter, instructrice, sport- en shiatsumassage voor paarden.

      Noukie
      Berichten: 10939
      Geregistreerd: 27-12-01

      Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 07:46

      Iedereen druk aan het trainen of hebben jullie t Z1 gewoon opgegeven? :P
      Oké, of jullie hebben gewoon een leven en even geen tijd voor bokt :D

      Laura1982

      Berichten: 4070
      Geregistreerd: 23-01-04

      Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:20

      Ik ben door mijn rug gegaan dus even niet trainen en geen wedstrijden. Ik zou de 20ste naar de vallei ruiters gaan maar afgezegd. Mijn man heeft mee gedaan aan Nederlandse kampioenschappen allround machinist en is 2e geworden dus we mogen naar het EK in Duitsland en dat is precies het weekend van de 20ste.
      Ik ben ook even gestopt met lessen mijn lijf trok het even niet

      Douwe z1+5 sportpredicaat.
      Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

      Spenk
      Berichten: 21741
      Geregistreerd: 30-08-05

      Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:33

      Ik ben inderdaad B gestart :')

      Laura1982

      Berichten: 4070
      Geregistreerd: 23-01-04

      Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:34

      Hoe ging het yvank?

      Douwe z1+5 sportpredicaat.
      Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

      absque_dubio

      Berichten: 7842
      Geregistreerd: 19-04-05
      Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

      Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:36

      Yvank_ schreef:
      Ik ben inderdaad B gestart :')

      Ik ben jaloers. :')
      Hoe is het gegaan?

      Laura wat balen van je rug, beterschap. En wat leuk van je man, daar dan weer gefeliciteerd mee!

      Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
      Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
      Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
      Milente’s Past & Present

      Spenk
      Berichten: 21741
      Geregistreerd: 30-08-05

      Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:40

      Ja wel tevreden :) ! Ze was heel braaf. Paar fouten in galop (verkeerd aanspringen en dan even heel onstuimig er door worden) enzo. Hadden 189,5 en 188,5.

      Gefelicteerd Laura!

      MerelV

      Berichten: 1764
      Geregistreerd: 02-01-10
      Woonplaats: Noord-Limburg

      Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 10:00

      Oh ik zou ook graag weer B starten, vind het Z1 soms maar erg ingewikkeld met 1001 dingen waar ik onderweg aan mag denken. Gelukkig mag ik in de SGW nog een B proef rijden, want in de reguliere dressuur mag ik dat helaas nooit meer.

      Netjes hoor Yvank!

      Ik ga in principe zondag weer Z1 starten, als ik me wat beter voel (griepje te pakken denk ik).

      New Hennessy L1+29
      Fabulous Faline 17-05-2010 - 25-11-2021, ons sprookje is ten einde
      Dressuur jurylid M

      Noukie
      Berichten: 10939
      Geregistreerd: 27-12-01

      Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 10:00

      Gefeliciteerd Yvank, leuk!

      Laura, gefeliciteerd met je man ook! Maar zuur van je rug. Zeker in combi met de problemen die je al hebt kan ik me voorstellen dat de impact op je totale gestel groot is. :(:)

      Spenk
      Berichten: 21741
      Geregistreerd: 30-08-05

      Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 10:04

      Dankje :)

      Nou moet ik zeggen dat B met een jong paard ook best inspannend is :')

      Noukie
      Berichten: 10939
      Geregistreerd: 27-12-01

      Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 10:12

      Haha dat geloof ik! Vind met de mijne destijds B ook moeilijker dan t M1 tegen de tijd dat we daar waren terecht gekomen. Blijkt dat voltes rijden met een paard zonderr stuur toch best lastig is _O-

      Spenk
      Berichten: 21741
      Geregistreerd: 30-08-05

      Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 10:14

      Ja en in de hoek terug naar draf en dan diagonaal middendraf is ook best lastig als je nogal hard vanuit de galop aankomt :))

      Noukie
      Berichten: 10939
      Geregistreerd: 27-12-01

      Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 10:18

      Ehhh ja. Maar soms snap ik die logica ook niet hoor. Ene keer moet alles direct na elkaar in de langere klassen en andere keer in een hogere klasse rijd je zo 30m rechtuit zonder oefening.
      Snap dat paarden beide moeten kunnen, maar soms is die balans wel zien imo

      bamsy

      Berichten: 1118
      Geregistreerd: 21-02-06
      Woonplaats: Steenbergen

      Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 20:41

      Laura, oei door je rug gaan is niet lekker -O-

      Yvank, nette punten, soms wil ik ook terug Nasr de B haha als ik met de kennis van nu weer naar die klasse zou kunnen :')

      Merel, beterschap hopelijk kun je zondag starten!

      Wij gaan zaterdag weer. Van de week lichte tour paard van mijn instructeur gereden. Die bood me dat aan om eens te kunnen voelen waar ber naartoe moet. Op dat paard ook mijn allereerste (bewuste) wissels gereden want dit had ik nog nooit gedaan :=
      Met dit gevoel thuis weer aan de slag en jawel gister kon ik het niet laten en heb ik met mijn eigen paard onze 1ste wissel samen gesprongen *\%/*

      Hier nog foto’s van afgelopen weekend:

      Afbeelding

      Afbeelding

      Afbeelding

      Afbeelding

        ☆♡☆PRE Don Damaro☆♡☆
        ☆Z2+10 • Z1+18 • M2+12 • M1+16 • L2+17 • L1+11 • B+15☆
        ~•~ Persoonlijke records Z2>226☆Z1>224☆B t/m M2>211 ~•~

        Janine1990

        Berichten: 43802
        Geregistreerd: 13-03-05

        Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

        Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:39

        Oei.. ja ik was jullie een beetje uit het oog verloren :o

        Niet dat ik een leven heb... ik speel een spel... Vreet tijd :+

        Bamsy, wat een gave foto's weer!

        Yvank lekker bezig! spannend he met een jonkie!


        Ik heb nog geen les weer gehad, we hebben nog niet echt degelijke verlichting in de bak. En de avonden zijn nu wel erg kort! Maar voldoende licht om zelf te rijden, en dat gaat momenteel wel erg lekker. Merk dat hij steeds meer uit zichzelf gaat lopen en ook in de zijgangen merk ik dat. Dat is erg fijn!

        Verder thuis ook vrij druk met de bijkeuken. De buitenkant staat helemaal *\o/* en nu gaat het om het aanleggen van water en elektra. En dan isoleren en dichtmaken van binnen. Vloerverwarming en smeervloer er in. En dan tegelen...

        bamsy

        Berichten: 1118
        Geregistreerd: 21-02-06
        Woonplaats: Steenbergen

        Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 18:20

        Wat een stilte hier -O-

        Vandaag dieptepunt bij mezelf bereikt |(
        2de proef, geen idee waar het misging maar hulp voor app werd verward met die voor galop, middendraf beetje meer been en hup wederom galop. Ik raakte lichtelijk in paniek want ik kan me zulke fouten normaal niet permitteren, dan inzet slangevolte en............... toen was daar de black out, hoe reed ik ook al weer een slangevolte met 4 bogen :? ?????? Uiteindelijk 2de bocht zo uitgesmeerd om enigszins bij X in de buurt te komen. (Resultaat 7 voor de slangevolte 8)7 en 5.5 voor de eenvoudige wissel, ik was allang blij dat ik de 3de bocht in kon zetten := )
        Toen ik tijdens de lijn m-s met eenvoudige wissel een paard had wat is finaal doorheen liep heb ik besloten te stoppen. De paniek was bij mij te groot en tranen rolde al over mn gezicht.

        Uiteindelijk 1ste proef nog 205,5 gereden en 2de proef stond ik op -1,5 met nog 5 oefeningen te gaan dus achteraf misschien beter uit kunnen rijden maar de paniek nam de overhand.

        Sorry voor het lange verhaal }:0

          ☆♡☆PRE Don Damaro☆♡☆
          ☆Z2+10 • Z1+18 • M2+12 • M1+16 • L2+17 • L1+11 • B+15☆
          ~•~ Persoonlijke records Z2>226☆Z1>224☆B t/m M2>211 ~•~

          Noukie
          Berichten: 10939
          Geregistreerd: 27-12-01

          Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 19:24

          Ik was ff 2,5 dag Zwitserland voor mn broer zn bruiloft. Was erg geslaagd!

          Bamsy: leuk om een keer op een verder doorgereden paard te kunnen rijden he? Super leerzaam! En mooi dat je het direct mee kon nemen naar je eigen paard :) Mooie foto's ook!
          Wat vervelend van je tweede proef joh! En vooral je eigen onzekerheid daarin. Al denk ik dat t best 'normaal' is voor de fase waarin je nu lijkt te zitten (zoeken naar wat nou het juiste gevoel is, wisselend jurybeeld, etc)
          Lekker makkelijk gezegd, i know, maar volgens mij mag je echt gaan loslaten dat je perfect moet rijden om aan winst te komen. Klinkt alsof jullie stiekem alweer stapjes hebben gemaakt en best eens een foutje kunnen permitteren (oke, wellicht niet bij elke jury, maar dat zal altijd zo zijn). Dan kan je wss ook meer ontspannen je proeven door :) Maar iig gefeliciteerd met je punt weer!

          Janine, lekker dat ie fijn gaat! En lekker aan de klus dus, dat vraagt ook best wat van je tijd natuurlijk :D (of zet je koffie en kijk je of t goed gaat? (dat zou namelijk t enige zijn wat ik kan doen :')))

          Ik kan voorlopig een dyon difference hoofdstel lenen van iemand. Vandaag voor t eerst mee gereden en nu maakt 1 zwaluw zéker geen zomer, maar ik was wel enthousiast. Hij was meer naar voren en zakte makkelijker erin, dus lossere bovenlijn. En heus nog wel dingen als pieperig in de mond etc, maar.. Ben benieuwd hoe t op lange termijn is! Afspraak met de Bridle2fit-fitter woensdag maar even afzeggen, dat kan altijd nog. Mocht ie t hier heel goed op gaan doen, dan koop ik er liever zo een (al vind ik t echt niet mooi, maja, beter goed lopen met een 'lelijk' hoofdstel dan een prachtig hoofdstel en een paard die t niet fijn vindt)

          Janine1990

          Berichten: 43802
          Geregistreerd: 13-03-05

          Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 19:38

          He Bamsy, wat een treurig bericht om te lezen!
          Ik vind het op zich niet heel erg schokkend wat er is gebeurd hoor... Maar ik vind het zo jammer voor jou dat jij er zo van in paniek raakt! Gebeurt dat vaker? Of was dit zo'n eens in de drie jaar gevalletje?
          Ik vind het wel heel erg goed van je dat je bent gestopt, daarmee geef je wat mij betreft aan dat je heel goed kan accepteren wat er is gebeurd en dat je hier zelf geen verdere energie in wilt steken.
          Maar je hebt in de eerste proef toch maar mooi winst gereden!! *\o/*

          Noukie, we moeten nu natuurlijk foto's van je jurkje zien he... *kijkt streng*
          Gaaf feest gehad? Ze wilden het toch ook nog ergens anders over doen? Of ben ik nu in de war met een ander verhaal? :P
          Ik ben helaas momenteel voornamelijk aan het koffie zetten en kijken hoe het gaat. Enorm frustrerend. Ik zie mezelf altijd al als een verwend mormel die maar in haar vingers hoeft te knippen en mensen lopen voor me... En dat heb ik ook verschillende keren wel gehoord van degene waar ik jaren heb gereden/gegroomd (soort moeder figuur die toch wel erg manipulatief bleek, waar ik sinds een jaar of 6 gelukkig geen contact meer mee heb).
          Anyhow, ik kan gaan en staan waar ik wil, paps redt zich wel. Maar dat wil ik niet, ik wil graag helpen. Dus ik zorg ervoor dat ik zoveel mogelijk ook echt thuis ben. En ga graag mee naar de bouwmarkt enzo.
          Ik ben meer geschikt voor slopen, verven en dat soort dingen. Maar ik hoop komende week flink te kunnen helpen met elektriciteit aanleggen enzo. En dan zet de keuzestress over de tegels zich wel weer voort :D

          Voortgangsfotootje:

          Afbeelding


          Wat gaaf dat dat hoofdstel zo goed bevalt! Ik vind dat hoofdstel helemaal niet zo gek. Zelf zou ik graag met een leuk oornetje rijden, maar dan valt mijn frontriem best wel weg. Met zo'n hoofdstel zou ik gaan voor een supervet oornetje met wat bling. Ziet niemand nog wat van dat aparte hoofdstel.

          Noukie
          Berichten: 10939
          Geregistreerd: 27-12-01

          Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 19:47

          Je hebt het juiste verhaal voor je! :D
          Dit was het wettelijk huwelijk, kerk en feest volgt nog in Mexico. Waren dus ook echt met een kwartiertje klaar met t formele deel. Daarna bbq en gezellig samenzijn zeg maar met ongeveer 30 man. Met een graadje op 24 was dat zeer geslaagd en gezellig allemaal :)

          Aah, je draagt zo heus wel je steentje bij. En als je pa t goed kan, dan kan je hem soms ook beter gewoon laten en voor die koffie en ritjes bouwmarkt zorgen toch? Werkt vaak t meest efficiënt. Ziet er wel al mooi uit!

          En slimme dat orennetje. Had ik nog niet eens aan gedacht! Ach, voordeel is ook, paard is (donker)bruin, hoofdstel zwart, dus t valt al ietsje weg. En eenmaal erop zie ik het zelf iig niet en is het gevoel veel belangrijker :D


          Wie is er online

          Gebruikers op dit forum: Bytespider, SentiBot en 53 bezoekers