[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:20

liss schreef:
Janine, anders kom je vlg week zaterdag nog even lekker bij ons trainen :) :)


Ja, even kijken hoe het volgende week uit komt. Trailer staat op dit moment bij de schadehersteller.
En ik ben op zaterdag regelmatig de hele dag aan het klussen.

Misschien dat we binnenkort wel een paar keer op vrijdag komen, mocht dat überhaupt mogelijk zijn. Maar even zien hoe de bouw vordert.

Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:28

Dé oplossing heb ik nog niet gevonden, als in, ik zou t liever voorkomen en dat lukt me dus nog niet. Maar hij staat nu op audevard ekygard en dat is tot nu toe wel een wondermiddel gebleken. Vind m zelfs nog beter dan op de omeprazol eigenlijk (naast veel ruwvoer, etc etc)

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 15:04

Ik heb Beer vandaag zijn jas maar uit gedaan. Hij knapt er toch wel van op. Hopelijk zijn de strepen morgen een beetje weggetrokken :D

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 17:03

Goed bezig Mahitri! Strepen een beetje weg? Na scheren afnemen met spiritus werkt vaak ook wel!

Ik ga na volgende week zondag ergens scheren. Wel even een machine huren, want die van ons vertrouw ik niet helemaal :') En ik moet nog even een leuk patroon opzoeken om op zijn kont te zetten :P

Hier nog mensen op concours geweest dit weekend?

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 19:16

Ja ik maar dat was geen succes _O- , met opstappen al bokken en rennen ik dacht wat gaan we dan nu beleven dat doet die nóóit. Toen in de ring was hij bang voor zaken als de tribune en het juryhokje. Nou nou nou :)) dat heeft die werkelijk nog nooit gedaan.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 19:18

Oepsie :(:)

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:02

Ja volgende week beter :=

Vandaag weer even wat met Santor gedaan hij wordt wel heter heter en heter maar zit nu op 5 tot 10 min draf :) dat doet hem wel goed hij is wel aan toe om weer iets meer te doen dan alleen stappen en kleine stukje draven.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:03

Wat fijn zeg! Hoelang ben je nog aan deze schema's gebonden?

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:19

Tot half/eind december. Dan moeten we terug voor controle :j als hij dan helemaal goed is mogen we opbouwen naar onze oude niveau naar eigen inzicht.

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 22:48

Dat klinkt positief Yvank! Super!

Ik ben op concours geweest en Berend was erg fris :D Hij moet nog even wennen zonder jas maar ondanks dat hadden we toch 183,5 punt en dus is hij officieel Z1 startgerechtigd!! *\%/* *\o/*

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 22:52

Dat klinkt inderdaad goed Yvank!! En december is around the corner! *\o/*

Goed gedaan Mahitri!!! *\o/*

Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 22:53

Gefeliciteerd!!!

Yvank dus ietsje té fris? :')
Wel fijn dat t opbouwen met de ander goed gaat.

Ik heb vandaag bij mn instructeur proeven geoefend, was wel een goed plan ook. Hij had ineens teveel initiatief :') helpt ook wel met de looplust dat ze op t voetbalveld ernaast op de dugout zaten te bonken, Haha. Ben ondanks dat t voor de proeven minder geslaagd is echt blij dat ie zo wakker is!

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 12:50

De paarden komen in wintermodus precies!

Nee wij gaan zondag weer. Heel benieuwd ...
Goed gedaan Mahitri!


Ooh yvank: wat een kerstcadeau zou dat zijn zeg: groen licht van de da!!

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 13:09

Yvank_ schreef:
Tot half/eind december. Dan moeten we terug voor controle :j als hij dan helemaal goed is mogen we opbouwen naar onze oude niveau naar eigen inzicht.

Ahhh wat gaaf dat je er weer lekker op zit! Zal vast echt genieten zijn! Ik stuur je even een pb over het opbouwen.

Janine, had jij dit weekend nou nog een oefenwedstrijd gehad?

Rosanna1990
Berichten: 702
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 16:04

Wat een goed nieuws Yvank! Snap dat het fijn is als je weer wat mag doen :).

Mahitri, gefeliciteerd! Weet je al wanneer je je debuut gaat maken?

Noukie, is wel altijd fijn die extra power waar je zelf niet eens veel voor hoeft te doen :P. Mijn paard kan ook altijd heerlijk fris zijn als we op ander terrein zijn, maar wel in positieve vorm :)

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 21:15

Nou ik was er al bang voor... maar vandaag is meneer dan toch echt ontploft := . Keihard in galop de bak door, plat door de bochten, kleine voltes om er niet af te donderen. Hij begreep niet dat dit niet in het opbouwschema stond :+

Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 21:33

oh oops! Ja, als zelfs de paarden die in t werk staan al fris worden, dan is het voor de jouwe helemaal een uitdaging om het zoet bij een klein stukje draf te houden...
Gelukkig ben je blijven zitten en hopelijk geen extra reactie op t been. Echt voorkomen kan je dit ook gewoon niet...

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 21:37

Nee := , als die gaat dan gaat die... En dat deed die :+ ! Hij knapte er wel van op ook...

guppekop

Berichten: 1963
Geregistreerd: 12-02-07
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 22:12

Hey allemaal
Mag ik mij hier melden?
Gister hebben Funky Fedora en ik onze laatste punten binnen gereden voor het Z1! 2x eerste plaats en 4 winst in onze laatste proeven. Nu wil ik voor het eind van het jaar eigenlijk wel mijn debuut maken maar och wat lijkt die Z toch een grote stap

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 22:40

Welkom guppekop! :)

Ik heb voor vrijdag een afspraak met de fysio, Wup loopt niet helemaal lekker :(
Al een tijd heb ik het idee dat hij schreef is, ik merkte dat mijn zadel minimaal naar links hing, mijn zadel is helemaal uit elkaar gehaald, was inderdaad iets te zien aan de boom, die was niet symmetrisch maar dat was maar een milimeter, kussens er weer onder dus mijn zadel is oke. Dus dan moet het nu aan het paard liggen.
Paard loopt linksom teveel als een banaan, rechtuit doet hij zijn achterhand wat naar binnen en rechtsom gaat buigen wat moeilijk.
Ook met achterwaarts, wat hij overigens heel goed doet, wil hij de achterhand wat naar rechts doen. Ik kan hem wel recht krijgen links en rechtsom maar het gaat gewoon niet heel makkelijk meer.
Dan maar even na laten kijken door fysio.

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 09:52

Hebben ze sowieso deugd van liss!

Heh, eindelijk de zadelmaker te pakken gekregen!
Nu even kijken of zadel b genoeg op paard a past en omgekeerd, en anders komt er een nieuwe.

Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 20:55

Ik heb zó fijn gereden weer! Lang leve deze happy flow <3 *\o/*

Welkom Guppekop!

Optiwolk, altijd leuk, heeft feest met zadels... Zolang ze goed liggen is t fijn, maar anders... :+

En Liss, fysio kan altijd wel even lekker zijn! Mijne gaat 1x per kwartaal ongeveer. Even nalopen en indien nodig weer beetje helpen los maken.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 21:10

Absque dubio, ik ga dit weekend... Aankomende zondag... Ben zeer benieuwd! Nog wel even spannend of de trailer op tijd terug is... :\

Yvank, toch niets naars aan over gehouden?

Welkom Guppekop!

Ben benieuwd Liss, kan natuurlijk nooit verkeerd zijn! :)

Optiwolk, wanneer komt de zadelmaker?

Lekker Noukie! Hier vandaag even gelongeerd, hoefsmid is geweest dus de jonge hengsten moesten nog naar buiten. Dus ik heb even snel wat gedaan. Hij is weer van de ijzers af, bij wijze van test... Hij liep wel wat onwennig :')

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 22:39

1 december pas. Hoop dat we oplossing vinden. Het gaat wel, maar het is ook niet 100% ideaal.

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:00

Liss fysio kan dan inderdaad wel goed zijn ja :)

Van ijzers af is voor sommige onwennig ja haha! Ik heb eigenlijk nooit ijzers :P

Ik heb zo lekker gereden gisteren! Had les met de fjord en had mijn paard ook meegenomen. Dus daar ook een klein 'lesje' mee gehad. Hij liep echt heel fijn :D