[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 21:21

Ik meld me maar weer eens. Heb al die tijd wel meegelezen maar geen motivatie om te reageren.
Weer heel veel zadelgezeur gehad. Echt om moedeloos van te worden.
Zadeladvies dat ik van zadelmaker a had gekregen was dus niet passend bij mijn paard. Wel een zadel erop gekocht.
Nog drie keer laten bijvullen, ander kopijzer via fabrikant laten komen. Maar telkens paard na korte tijd weer boos.

Toen naar country mill geweest. Deze laten zien waarom en waar het niet past en niet gaat passen ook. Wel advies mee gekregen om te kijken naar bepaald merk en maat.
Een van aangeschaft, maar dit model vind ik echt crap zitten. Dus toch nog zoekende naar iets fijners waar we beiden happy mee zijn.
Maar intussen is de zadel collectie ook dusdanig groot dat ik echt eerst wat kwijt moet voor we weer wat anders kunnen gaan aanschaffen.
Wat een gedoe zeg...

Maar genoeg over ons eeuwige zadelgezeur. :')

Ik zag goede resultaten voorbij komen en weer een hoop nieuwe aanmeldingen in het topic. Erg leuk! En ook weer gave foto's die voorbij kwamen.

Wat een hals heeft je paard ultimo!
Piaffe mogen oefenen, echt een droom!
Misticrider, springen super stoer!

Zag hierboven over pre/cruzados staan. Heb een jaarling cruzado staan als gezelschap voor de jongens. Hoop dat die knap opdroogt. Hoe groot zijn die van jullie?

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 10:54

Emma, is ook lastig die lange lijn in het begin. Zeker als een paard niet van nature makkelijk een uitgestrekte draf eruit knalt. Kilometers maken is denk ik de oplossing, en hoe sterker ze worden hoe beter het gaat. Jullie begin is er igg :)
Wie weet kijk ik of er 21 nog een plekje is als ie heel fijn gaat. Als iemand mn kappen af wil doen (en dat komt in Soest wel goed) kom ik een heel eind :D En eens hoor, als ze op trens goed zijn, dan ook goed. Geloof niet dat de mijne internationale proeven gaat lopen, dus we kunnen nog een tijdje door op trens :D
Balen van de mok trouwens! Net onhandig..
Qua schuurplek: die van mij heeft dat ook soms iets, maar dan op de voorkant van het dekje. Vaak rond de overgang zomer/winter en andersom. Bontje eronder kan voor jou helpen idd, of op zoek naar een dekje met hele zachte onderkant/naden.

MisticRider: welkom en wat een enorm gave pony!

@Mella, welkom terug. Wat een gezeik met die zadels.. en heel herkenbaar helaas. Ook dat de ene zadelmaker zegt dat het werk van de vorige écht niet goed is om er vervolgens achter te komen dat hij samenwerkt met diezelfde zadelmaker, juist omdat het een goede is. Euh ja, wat wilde je nu?
Ik heb nu ook een duur zadel in de berging liggen en een ander op mn paard.. en alleen al doordat die oude er nog ligt, kan ik echt niet blij worden van de nieuwe (naast dat ook dat wat voeten in aarde had en ik sowieso de verkoper stom vind, al ligt t zadel nu goed lijkt t :+)
Kortom, I feel you… sterkte, hopelijk kom je eruit!

Gister aan het rijden terwijl op het voetbalveld ernaast in zo'n videotoren een paar (hang)jongens zaten herrie te maken, tegen golfplaten slaan etc. Gek genoeg niet zo'n succes :') Hoop dat ie zich vandaag wat relaxter voelt weer

xemmafalcon

Berichten: 85
Geregistreerd: 12-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 10:34

Welkom Misticrider! Leuke pony ook! Je mag je crossverhalen hier ook wel delen hoor :D .

Wat vervelend mellamosan! Heeft jou paard zo'n moeilijke rug? In de verkoopadvertentie stond dat Juul 1.55 was, maar ik heb dit niet nagemeten dus durf het niet met zekerheid te zeggen. Denk dat het wel ongeveer klopt.

Klopt Noukie! We prutsen lekker verder en dan komt het vanzelf wel, of niet. Dat kan ook, dan moet ik maar een beetje smokkelen met af en toe lichtrijden :+ . Kappen af doen komt inderdaad wel goed in Soest, en als je een fjord ziet dan kan ik of iemand die met mij mee is ook wel helpen! Oei, dat is inderdaad niet zo'n succes, golfplaten kunnen echt zo veel herrie maken :\ .

De mok bij Syl is inmiddels nagenoeg dicht/weg. Dus dat is positief! Aankomende woensdag heb ik weer les. Afgelopen week wel goed mijn "huiswerk" geoefend. Zijn er mensen nog op pad geweest dit weekend?


Ohh en gefeliciteerd Laura! Y)(^) *\o/*

absque_dubio

Berichten: 7844
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 11:22

Noukie wat een supergave foto's van je knapperd. :+:

MisticRider welkom! Leuk, nog een ponyruiter. :D

Laura, gefeliciteerd!

Janine1990, hoe gaat het inmiddels met je vitamine D verhaal?

droversrun hoe is het met Jonne? En je paardenzoektocht? :(:)
Laatst bijgewerkt door absque_dubio op 09-12-19 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 11:23

Welkom nieuwkomers en terugkomers!
Ik ga echt proberen om het hier weer een beetje bij te houden, maar de laatste tijd is het een beetje niet gelukt... :+

Wij werken ook rustig door, beetje dipje weer in deze koude natte tijd, snel stijf, niet zo actief, snel wat kramperig achter...
Verder ook wel hele fijne momenten, het wisselt een beetje per dag...

Gisteren voor het eerst sinds maanden maar weer eens een poging gewaagd om te starten, rustige locatie uitgekozen, maar wat een drama...
Heel slecht parkeerterrein dat door de regen bijna compleet blank stond (alle gaten gevuld met water), alle trailers stonden kriskras om nog enigszins droog uit te kunnen laden.
Losrijbak was loeizwaar, dus hij stortte gelijk al in...
Wedstrijdbaan was keihard...
Hij wilde niet helemaal lekker door zijn lijf en naar voren, zelfs in de zijgangen kwam hij echt terug en niet mooi er doorheen, terwijl hij die best aardig door kan lopen.
Verder was het eigenlijk nog niet eens heel slecht voor mijn gevoel, het was net aan, maar hij deed alles en er waren geen rare dingen.
Tweede proef was het op en moest ik ‘m echt vooruit duwen...
Protocollen waren er ook naar, veel 5en en 6en en bij beide 1x een 7...
Eerste proef 193,5 -2 omdat ik een keer neigde verkeerd te rijden en tweede proef 190,5.
Nou ja, we zijn weer een keer geweest...

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 11:34

Xemmafalcon, fijn van de mok en succes met je les!
Wat schuurplekken betreft, is een dekje met bont er onder of alleen een bontrandje geen optie?
Lemieux heeft die.

Noukie, toch fijn juist als hij op trens lekker loopt!
Ik zou ook liever alleen op trens rijden, maar hij wordt daar zo sterk op als hij het lastig vindt...
Je had een boeiend ritje dus gisteren... :D
Gave foto’s!

Mella wat vervelend met de zadels zeg, sterkte ermee!

Gave pony misticrider!
Stoer dat crossen!

Keeyzie, knap paard, blijf schimmels super mooi vinden!

Roosje, vervelend zeg, sterkte!

Laura ook sterkte!

En droversrun, succes met de zoektocht naar een paard!

absque_dubio

Berichten: 7844
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 11:48

Nouvel voor mij precies hetzelfde. _O- Doe mn best netjes bij te lezen, maar vergeet soms te reageren. :=
Pff zo zonde als het allemaal net niet kwa terrein en bakbodem is. :(:) Ach, je bent weer eens geweest. De punten komen vanzelf wel weer. :)

Ik ben vooral druk met mn 3 jarige. Wat is dát wennen, als je al jaaaren gewend bent dezelfde pony te rijden waarmee je kan lezen en schrijven. _O- Maar ik ben verliefd op dat gekke ding, en we komen er vast wel. :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarnaast beginnen de vliegende wissels eindelijk ergens op te lijken. *\o/* Meestal dan. Of Soms. :+ Dus we knutselen lekker verder. :)

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 12:12

Whooo wat een drukte opeens weer, gezellig! :)
@noukie; oh heerlijk die hangjongeren, ik snap dat hij daar niet zo heel blij van wordt nee :+ Ik zou er zelf ook niet zo blij van worden haha.
@emma; wat
@a_b: hoe gaat het bij jou? Lekker aan het rijden met die kleine? Hoe gaat het met drachtige passie?
@nouvel; ook welkom terug weer. Ik snap je winterdipje hoor, het is ook niet normaal hoeveel regen er uit de lucht valt momenteel en dan is het nog koud ook buiten. Niets aan... Balen van je wedstrijd, maar onder zulke omstandigheden nog helemaal niet zo slecht! mag ik vragen waar je gestart bent?

De zoektocht hier is nog in gang, ik ga woensdag voor de tweede keer bij het paard kijken. Ik ben wel heel enthousiast maar vind het ook heel spannend. Bang dat ik de verkeerde keuze maak, ik misschien geen match ben met dit paard, ik geen afstand kan doen van mijn huidige paarden of ze niet verkocht krijgen.... Allemaal gedachtes die het lastig maken!

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 12:15

Dank dames ik voel me best jarig vandaag hahaha straks even lekker naar stal met douwe rommelen.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 13:26

Laura van harte en een hele gezellige dag! *\o/*

Droversrun, Meers paardencentrum in Nieuw Vennep.
Het is verder een prima en ook vrij grote accommodatie en alles keurig geregeld, maar het parkeerterrein is echt zo slecht...
En die bodems, Ferro heeft er gewoon heel veel last van als een bodem niet super is, en dan eerst heel zwaar en dan hard, dat werkt niet helemaal...
Maar goed, verder viel me niet heel erg tegen hoe hij liep en we zijn weer geweest, we moeten het gewoon vaker doen zodat het wat zekerder wordt.
Maar steeds starten voor lage punten vind ik aan de andere kant ook weer zo zonde van m’n tijd en geld...
Een topper zal het gewoon nooit worden...

AD wat een stoere pony zeg, gaaf dier!

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 20:06

Fijn dat de mok bijna weg is Emma! Woensdag dus lekker weer aan de slag. Zag dat er serieus al voorlopige startlijsten staan. Dat is wel héél erg op tijd :D

AD, knappe pup! Enne wissels gaan beter.... gaan we elkaar in januari (12e Soest bijvoorbeeld) treffen in de ring? O:) :P (En Emma dan ook, haha)

Succes woensdag DR! En dan vooral met de beslissing, want dat nog een keer rijden zal heus wel goed komen :)

Laura gefeliciteerd!

En Nouvel, jammer dat het allemaal net niet fijn uitpakte voor jullie op wedstrijd. Sowieso balen dat de winter hem net weer ietsje minder maakt.. Maar, dat alles bij elkaar maakt dat je gewoon geloof moet houden hoor. Het zijn niet de punten die je wilt, maar met alle omstandigheden erbij is het ook niet dramatisch slecht. Zou niet elk weekend gaan idd, maar als je eens per maand ergens in de buurt terecht kan ofzo? Desnoods 1 proef als het in de buurt is, scheelt weer startgeld, maar kan je wel oefenen in de ring..

Ik ben het weekend niet op pad geweest. Zou zondag starten, maar zondagavond 20.30 pas in de ring vond ik even geen plan :+ Wel zaterdag echt superfijn thuis en gister naar Laseur geweest. Idee was de binnenbak, maar uiteindelijk springzadel erop gegooid en m eerst lekker laten spelen in hun mega buitenbaan en daarna nog wat sprongetjes gemaakt. Vond ie best een heel goed plan :D
Nu dus over 2 weken nog een keer dressuur en dan met Kerst nog een rondje springen, is het alweer eind december...

en jeeej, eindelijk vandaag bericht gekregen dat na maanden alle procedures afgerond zijn en ik in februari met een nieuwe baan kan starten!

Flevolander

Berichten: 3839
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 20:17

Hoi! ik ben ook zo ver.. (m2+10) en zie allemaal oude bekende uit het M en L2 topic.. mag ik aansluiten?

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 20:20

Ja natuurlijk, welkom!

Edit: aan de foto’s in je profiel te zien ook regio Utrecht?

Flevolander

Berichten: 3839
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 20:26

Leuk Noukie, dankjewel! klopt inderdaad wat je zegt, ik ben een "Voornruiter", ik zag van jou al foto's voorbij komen die op de club gemaakt waren, dus geen idee of je ook zelf lid bent, maar meende al wel op te maken dat je uit de buurt kwam. Ik sta met mijn paard bij van Kuijk in Harmelen. Paardlief heet Cicero en ik Debby.. dus mocht je me voorbij zien komen, ja dat ben ik :)

Verder ben ik heel benieuwd hoe het Z1 gaat verlopen... M2 ben ik echt doorgeworsteld omdat ik niet lekker in de proeven kwam, dus ik klop even af..

Flevolander

Berichten: 3839
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 20:27

fotootje van het paard :Y)
Afbeelding

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 20:31

Gefeliciteerd noukie met de nieuwe job.

Welkom Flevolander.

Ad je pony is zo leuk!
Mella succes met vinden van een passend zadel.
Nouvel lastig ik start helemaal niet ben al blij als ik kan trainen op het moment.

Vanmiddag heerlijk genoten van zwarte goud en zaterdag ga ik weer even lessen nu al zin in hihi.

Alvast fijne feestdagen allemaal!

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 20:48

Thanks Laura
En lekker, weer wat om naar uit te kijken zaterdag! :D

Waar liep je tegenaan in het M2 Debby? Blijft lastig in te schatten hoe het Z1 gaat lopen hoor, de ene vindt het 10x makkelijker, de ander juist niet.. Komt vast goed! Al een debuut gepland of eerst rustig doortrainen?

absque_dubio

Berichten: 7844
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 08:43

droversrun, beide pony's zijn drachtig (en een dag na elkaar uitgerekend!). Ze zitten nu op 150 dagen, dus we moeten nog even.
Ik kan me je twijfels heel goed voorstellen. Maar je bent natuurlijk niet voor niets deze zoektocht gestart. Daar heb je lang en goed over nagedacht. :(:)

Noukie haha wie weet gaan we elkaar aankomende maanden nog in de ring treffen ja. :D
Oh wat lekker zeg, in de mega buitenbaan spelen! Kan me voorstellen dat paard dat helemaal niet erg vond!
En gefeliciteerd met je nieuwe baan. Wat fijn dat alles eindelijk is afgerond! Wat ga je doen?

Flevolander welkom! Wat is de reden dat je wel al over gaat naar het Z1, als het M2 worstelen was? :)
Ik vond het M2 juist heerlijk. Lekker veel te doen in niet te veel ruimte. Het Z1 is zulke lange lijnen pff.

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 08:57

Hahaha, AD, dat had ik dus ook met t M2, lekker bezig blijven! Ik moest echt wennen om hem op die lange lijnen scherp te houden (en mezelf)

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:12

@Nouvel, hmm jammer en frusterend zeg! Vooral zware en slechte bodems kan ik persoonlijk ook echt helemaal niets mee. Dat is meer overleven dan dat je echt je proef kan gaan rijden. Ik start ook niet als ik toch weet dat het geen winst wordt dus dat gevoel snap ik helemaal.
@Laura nog gefeliciteerd met je verjaardag, heb je een leuke dag gehad? Hoe gaat het met de kleine eigenlijk?
@Noukie, gefeliciteerd met je baan! Super fijn zeg :D
@Flevolander, welkom in dit topic! Ik vond de M2 ook een drama en vloog juist zo de Z1 door haha :+
Wanneer staat je debuut gepland?
@a_b; ja dat is ook zeker zo maar ik blijf het ontzettend lastig vinden. Heb ook nog nooit een paard hoeven verkopen, dat scheelt misschien ook wel. Ik droom wel echt enorm veel over het paard waar ik morgen naartoe ga, misschien is dat een teken haha :+ Oeeee spannend, ben heel benieuwd wat voor toverballetjes ze weer gaan creeeren :D

xemmafalcon

Berichten: 85
Geregistreerd: 12-04-16

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 13:06

Wow het gaat opeens hard hier!

Wat vervelend van je wedstrijd! Hadden ze geen parkeerwacht die aangaf waar mensen moesten staan? Sluit mij verder aan bij de post van Noukie. Je kan idd ook 1 proefje starten, dan ben je wel weggeweest voor de ervaring en om proeven te rijden. Jaa, ben een beetje aan het rondkijken, had die van Lemieux idd gezien. Als het over 10 dagen niet verbeterd is dan ga ik dat uitproberen.

Absque, wat een onwijs leuke pony! Heb je die zelf gefokt?

droversrun schreef:
@emma; wat

Ik volg je niet helemaal :o . Paard verkopen lijkt mij ook erg lastig, succes in ieder geval met de beslissingen die je gaat/moet maken. Laat je even weten hoe het morgen ging bij het paard?

Hihi ik ga mijn planning voor januari binnenkort maken, maar misschien kom ik dan de 12e ook wel naar Laseur :D . Jeetje, 20.30 is wel laat op de zondagavond! Ik vind in het donker laden en zadelen zonder licht etc niet zo prettig. Rondje springen is ook leuk! Beetje afwisseling in de training haha, ben hier laatst ook het bos nog in geweest. Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Hoi Flevolander, welkom! Natuurlijk mag dat. Heb je de proeven al een keertje gereden om te kijken wat je fijne lijnen en minder fijne lijnen vindt?

Flevolander

Berichten: 3839
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 14:36

Bedankt allemaal voor de verwelkomingen :Y) . Waar ik in het M2 vooral tegenaan liep was dat de oefeningen voor mij te snel achtereen kwamen en ik soms met mijn drammende sensitive hobbel tot de conclusie kwam dat ik soms net te weinig tijd had waardoor mijn proeven iets te slordig werden... Dit had ik bij het L2 ook.. Terwijl juist het L1, en M1 vaak meerdere winstpunten in 1 proef uitgedeeld werden en ik ook diverse eerste plaatsen mee naar huis nam. M2 heeft mij vanaf het begin al niet gelegen(debuut was 164 pnt) en ben dan ook blij dat ik er vanaf ben.. mijn persoonlijk record in het M2 was 194,5.. mooie voldoende dacht ik zo :+

In het Z1 hoop ik door de extra 20 meter net even iets meer tijd te krijgen om oefeningen te kunnen voorbereiden. De oefeningen die er bij komen in het Z1 lijken in de training nu juist uit te pakken als erg sterke onderdelen. Eenvoudige gaat mij beter af dan de contra bijvoorbeeld :+ dus ik heb er wel zin in..

Vandaag voor het eerst in mijn les de proeven is doorgereden, en jeetje dat was wel even zoeken naar alle nieuwe letters.. Daar mag ik dus nog even op oefenen.

@ A_D: je antwoord op je vraag staat hierboven al een beetje uitgelegd.. Leuk dat je twee drachtige dames hebt staan.. door welke hengst zijn ze gedekt?

@Noukie: ook deels jou vraag al beantwoord hierboven, maar mijn debuut staat voor 5 januari op de club..

absque_dubio

Berichten: 7844
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 16:08

Haha Flevolander, ik ga voor je duimen dat het Z1 je dan wel ligt! Het Z2 is dan weer sneller op elkaar. Dat zal dan weer een dingetje worden. Ik vind het zelf juist met die beesten die snel afgeleid zijn fijn om oefeningen snel op elkaar te doen zodat je de aandacht erbij kan houden. Maar elk mens en elk paard verschillend. :D

Mijn Kroon Sport Z merrie is gedekt door de welsh B (= C maat) hengst spring star’s kensington.
Haar 3 jarige dochter ster merrie is gedekt door de hengst leuns velds winston jr.
Ik ben mega benieuwd wat eruit komt. Veulen van dit jaar was een droom, helaas dan wel met ballen. Deze is nog in mede eigendom tot de hengstenkeuring als hij 2,5 is. Ik hoop aankomend jaar weer een knappe merrie om aan te houden. Eerste week juni zijn beide tutjes uitgerekend. Dus nog even geduld pff.

Flevolander

Berichten: 3839
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 19:37

A_d, we gaan het zien idd.. voorlopig zit ik eerst even op letter les, ondanks dat wij "thuis" een hele mooie 20/60 buitenbaan hebben waar ik meestal mijn zomeravonden door breng, merk ik nu ik ineens bewust lijnen moet rijden, echt geen idee heb welke letter waar zit :') O:)

dat wordt dus komende dagen verplicht buiten rijden..

Verder denk ik idd dat het per paard/ruiter verschilt... bij die van mij loopt juist het emmertje over als het zo snel achtereen komt..(even als bij de ruiter :+ )

Flevolander

Berichten: 3839
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 19:49

kleine edit/toevoeging... want ik moest even google-en voor je hengstenkeuze(ben niet erg Welsh onderlegd, ondanks dat ik het erg leuke en veelzijdige pony's vind..) Ik krijg onder beide namen twee prachtige Palomino's in mijn scherm, waarbij ik moet zeggen dat beide mij erg aanspreken op het gebied van fundament. Sterk en mooi op de benen, goed gekoot, en beide een mooie croupe.. (er wordt in mijn ogen zeker bij de cob en de Welsh A te veel op doorgefokt wat de beweging niet ten goede komt)..

Wat betreft kleurgenetica denk ik dat je op je ouderste mag hopen op een valk of een Smokey black, maar de kans op een bruine groter is.. ? Klopt dit ?

En de kans bij je jongere merrie doordat zij zelf verdunning draagt op een leuk kleurtje groter is?

uiteraard is het het belangrijkst dat er gewoon bij beide gezonde blije veulens uit komen en je merries er vlekkeloos doorheen wandelen, maar toch, altijd leuk om vooruit te denken :D