welke niveau mag ik starten met een nieuw paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Joelle

Berichten: 317
Geregistreerd: 08-09-15

welke niveau mag ik starten met een nieuw paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 14:56

:wave:
sorry als het verkeerd staat :x

ik vroeg me laatst af, als ik met een nieuw paard start welk niveau zou ik dan eigenlijk mogen starten?
mijn situatie:
ik word dit jaar 18, dit jaar mag ik dus nog uit rijden met mijn pony bij de pony's.
ik wil graag in juli proberen Z te starten met haar, stel dat ik dit jaar nog een winstpunt haal in de Z bij de pony's en ik ga in 2018 met haar bij de paarden starten en haal daar ook een winstpunt in het Z, ben ik dan 2 x Z geweest?
iemand zei dat tegen mij al lijkt me dat wat gek aangezien het dezelfde pony is.
en als het dan wel geldt als 2 x Z wat zou ik dan evt. met een nieuw paard mogen starten? L1 t/m Z1?
ik heb de inschalingstabel van de KNHS opgezocht maar ik snapte er niet zoveel van :Y)

extra info: ik heb haar zelf opgeleid maar heb zelf nog nooit en hoger niveau gereden en zij ook niet dus haal ik een winstpunt, zijn we beide Z.

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Re: welke niveau mag ik starten met een nieuw paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 15:00

Er is ook een tabel voor de overgang van pony naar paard, misschien dat je daar wat aan hebt? Lijkt me trouwens niet dat met een pony tussen de paarden starten telt als een 2e keer Z rijden. :Y)

_Joelle

Berichten: 317
Geregistreerd: 08-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 15:03

Zeepsop schreef:
Er is ook een tabel voor de overgang van pony naar paard, misschien dat je daar wat aan hebt? Lijkt me trouwens niet dat met een pony tussen de paarden starten telt als een 2e keer Z rijden. :Y)


in die tabel staat dat ik dan bij de paarden ook gewoon mag doorgaan in het Z1.
maar dat je dan 2 x Z bent lijkt me ook niet helemaal logisch inderdaad omdat het 1 paard is :+

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: welke niveau mag ik starten met een nieuw paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 15:05

Als dat met dezelfde pony is, ben je natuurlijk niet 2x Z.. Moet met een ander paard/pony.

xTweetyx

Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 15:06

je bent niet twee maal Z als je met t zelfde paard start.
Tevens zou ik goed nadenken en trainen als je Z gaat starten tussen de paarden met een pony

Het verschil tussen beoordeling pony en paard is toch erg groot. heb zelf ook met de pony's gereden Z, en als daarna tussen de paarden start zullen je punten toch een stuk lager uitvallen.

Pony's worden milder gejureerd, dat is wel te zien want eigelijk iedereen die tussen de pony's rijd, komt in het Z terecht

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 15:07

Nee je bent 1x Z1 geweest. 2x betekent met 2 verschillende paarden in de betreffende klasse.

Voor je pony:
Als je Z1+1 bent bij de pony's dan mag je bij de paarden in de M1, M2, Z1 starten.

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 15:22


_Joelle

Berichten: 317
Geregistreerd: 08-09-15

Re: welke niveau mag ik starten met een nieuw paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 18:21

bedankt voor de reacties !
zelf dacht ik ook dat je dan niet 2x Z kan zijn met dezelfde pony maar die man was er aardig zeker van dus wou het wel even zeker weten :Y)

_Joelle

Berichten: 317
Geregistreerd: 08-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 18:28

xTweetyx schreef:
je bent niet twee maal Z als je met t zelfde paard start.
Tevens zou ik goed nadenken en trainen als je Z gaat starten tussen de paarden met een pony

Het verschil tussen beoordeling pony en paard is toch erg groot. heb zelf ook met de pony's gereden Z, en als daarna tussen de paarden start zullen je punten toch een stuk lager uitvallen.

Pony's worden milder gejureerd, dat is wel te zien want eigelijk iedereen die tussen de pony's rijd, komt in het Z terecht


oke, bedankt voor de reactie :)
ik ga het gewoon proberen tussen de paarden, kijken hoe het gaat.
ik heb wel het voordeel dat mijn pony wat barok is en erg groot toont dus in vergelijking met de wat kleinere paarden kan het goed.
bij ons op stal staat er kleine haflinger die nu Z1 tussen de paarden start en dat gaat prima! :)

Afbeelding

pony's worden misschien wel milder gejureerd maar je moet er alsnog wel voor werken hoor :j
je komt er net als bij de paarden niet zomaar

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: welke niveau mag ik starten met een nieuw paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:31

Gewoon doen hoor TS! Je zult er alleen maar van leren.

En wat al gezegd werd, je bent dan 1x Z

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Re: welke niveau mag ik starten met een nieuw paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:43

Oh mooi paard! <3 Toont inderdaad niet als een pony!

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: welke niveau mag ik starten met een nieuw paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 11:28