Wedstrijddoelen 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25262
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 10:00

Komt goed zondag! Anders ga ik heel stom tegen je praten ;) Maar ik snap het gevoel, hiervoor had ik een paard wat uit zichzelf gewoon hele goede gangen had, daar haalde ik een hoop foutjes mee op. Ik moet er nog aan wennen dat ik nu geen spectaculair paard meer heb, maar dat ze wel netjes haar ding doet. Vorige keer was ik ook erg onder de indruk en ben dan al niet aan het losrijden zoals het zou moeten. Dus ik gun jou dit keer hetzelfde! Onder de indruk zijn mag, dan lekker rijden en die winstpunten mee nemen!

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 10:23

_Desiree, ik ken je verhaal maar al te goed hoor :-)
Ik ervaar ook een druk om te presteren en hoe meer ik wil, hoe slechter het gaat :')
Ik probeer wel elke wedstrijd als een training te zien maar toch wil ik het liefst met winstpunten naar huis. Hoe meer ik mijn best doe, hoe meer paardlief dit als raar begint te vinden en dat botst :Y)

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 14:39

HiFive5 schreef:
_Desiree, ik ken je verhaal maar al te goed hoor :-)
Ik ervaar ook een druk om te presteren en hoe meer ik wil, hoe slechter het gaat :')
Ik probeer wel elke wedstrijd als een training te zien maar toch wil ik het liefst met winstpunten naar huis. Hoe meer ik mijn best doe, hoe meer paardlief dit als raar begint te vinden en dat botst :Y)


Ja precies! Daarom ga ik lekker genieten en zo der druk rijden. Ik zie het allemaal wel.

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 14:41

MyWishMax schreef:
Komt goed zondag! Anders ga ik heel stom tegen je praten ;) Maar ik snap het gevoel, hiervoor had ik een paard wat uit zichzelf gewoon hele goede gangen had, daar haalde ik een hoop foutjes mee op. Ik moet er nog aan wennen dat ik nu geen spectaculair paard meer heb, maar dat ze wel netjes haar ding doet. Vorige keer was ik ook erg onder de indruk en ben dan al niet aan het losrijden zoals het zou moeten. Dus ik gun jou dit keer hetzelfde! Onder de indruk zijn mag, dan lekker rijden en die winstpunten mee nemen!


Ik ga nergens van uit, lekker genieten met m’n pony en dan zie ik het wel.
Ik zag dat de jury al op de definitieve startlijst staat.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 00:22

Ik rij ee stuk beter sinds ik niet meer bezig ben met presteren in de ring. Wel vrolijk starten onder het motto "lol met je knol" en zien wel waar we uitkomen. Dat geeft mij rust en dat werkt positief voor mijn paard. Winnen HOEFT niet, winst rijden mag. Het MOET niet. Gewoon genieten. Dan komt het vanzelf. Bedenk dat ze jaloerser zijn op jou als je goed scoort met je koudbloed dan je denkt ;)

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 00:29

Varekaj schreef:
Ik rij ee stuk beter sinds ik niet meer bezig ben met presteren in de ring. Wel vrolijk starten onder het motto "lol met je knol" en zien wel waar we uitkomen. Dat geeft mij rust en dat werkt positief voor mijn paard. Winnen HOEFT niet, winst rijden mag. Het MOET niet. Gewoon genieten. Dan komt het vanzelf. Bedenk dat ze jaloerser zijn op jou als je goed scoort met je koudbloed dan je denkt ;)



Top! En zo ga ik inderdaad rijden zondag, lekker genieten ❤️

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:35

Bink is er klaar voor := Afbeelding

Padoertje
Berichten: 1518
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 21:35

Ach gut, wat doe je hem aan Desiree _/-\o_ _/-\o_
Cokes gaat morgen gewoon nog van 9 tot 12 op de paddock. Die zit dan waarschijnlijk helemaal onder het zand. Ff beentjes en staart uitspoelen, borstel erover en klaar hoor.
Als ik hem binnen houd, dan is hij niet te genieten.

Zelfs in de zomer zet ik hem met knotten gewoon weer terug op het land tot het tijd is om te gaan laden :') Over het algemeen blijft hij wel schoon, maar het scheelt natuurlijk wel dat hij zwart is haha

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 21:51

Padoertje schreef:
Ach gut, wat doe je hem aan Desiree _/-\o_ _/-\o_
Cokes gaat morgen gewoon nog van 9 tot 12 op de paddock. Die zit dan waarschijnlijk helemaal onder het zand. Ff beentjes en staart uitspoelen, borstel erover en klaar hoor.
Als ik hem binnen houd, dan is hij niet te genieten.

Zelfs in de zomer zet ik hem met knotten gewoon weer terug op het land tot het tijd is om te gaan laden :') Over het algemeen blijft hij wel schoon, maar het scheelt natuurlijk wel dat hij zwart is haha


Ik doe altijd precies het zelfde als jij haha. De mijne word ook echt niet gelukkig als de rest naar buiten gaat en hij niet. De mijne is dan wel bont, maar wel geel zand in de paddocks. Op de wei blijft hij altijd best schoon.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-17 21:58

Janine1990 schreef:
Zal zelf ook even meedoen!

Eigenlijk was het doel dat ik inmiddels Z1 startgerechtigd zou zijn, niet gelukt. We zijn nog maar M2+3.
Dit jaar gelukkig meer tijd voor mijn eigen rijden (echt véél te weinig les gehad!), dus als alles heel blijft zijn de doelen als volgt.

In Mei Z1 starten, en tegen het eind van het jaar Z2 startgerechtigd.

Iets minder ambitieus dan vorig jaar. En nu maar hopen dat ik ze eerder kan gaan bijstellen...


Résumé...

Ook dit jaar te ambitieus geweest... In juli zijn we van start gegaan in het Z1. Eind september hebben we onze eerste winstpunt gereden. Het gaat helaas niet zo goed bij ons... Dus we hebben een wedstrijdstop (in tussentijd wordt er een binnenbak gebouwd, dus rijden is ook geen optie op dit moment).

Maar als we weer los kunnen, gaan we er weer met volle moed tegenaan!

MyWishMax

Berichten: 25262
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 22:06

Padoertje schreef:
Ach gut, wat doe je hem aan Desiree _/-\o_ _/-\o_
Cokes gaat morgen gewoon nog van 9 tot 12 op de paddock. Die zit dan waarschijnlijk helemaal onder het zand. Ff beentjes en staart uitspoelen, borstel erover en klaar hoor.
Als ik hem binnen houd, dan is hij niet te genieten.

Zelfs in de zomer zet ik hem met knotten gewoon weer terug op het land tot het tijd is om te gaan laden :') Over het algemeen blijft hij wel schoon, maar het scheelt natuurlijk wel dat hij zwart is haha


Hier wel gewassen maar morgen gewoon in de paddock tot 1 uur. Jammer genoeg ligt ze altijd in de mest en midden in het water en modder dus morgen kunnen we weer opnieuw beginnen. Ik viel op die 4 mooie witte benen maar wat een ramp :')

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 22:20

Bink vind ik altijd als een varken!
Helemaal onder de poep en strond en zijn manen zijn natuurlijk wit.
Dit is puur om zijn witte haren mooi schoon te houden *\o/*

Hij begint echt een sport pony te worden, maar in het dagelijkse leven gaat hij door het leven als varken :)F

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 22:24

Voorbeeld van mijn varkentje *\%/*
Toen had ik hem helemaal gewassen de dag daarna vond ik hem zo:

Afbeelding

98xsophiex98

Berichten: 788
Geregistreerd: 22-12-12
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 16:43

98xsophiex98 schreef:
Ik hoop dit jaar L1 te gaan starten. Heb nu 4 wedstrijden in de B gestart en kan niet ontevreden zijn over het resultaat dus wil dit jaar L1 starten.


Doel bijna gehaald, ben L1 geklasseerd en ga denk ik een keer een oefenwedstrijd L1 rijden en dan volgend jaar over.

Padoertje
Berichten: 1518
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 19:23

Nou, wij waren in Nieuwe Wetering, maar uiteindelijk niet gestart. Paard stond echt op scherp en ging al een keer uit zijn dak en was geen rust in te krijgen. Romy zat er amper 10 minuten op en toen gaf de ringmeester aan dat we al mee moesten naar de hoofdring, maar daar mocht je niet galopperen op het voorste stuk.
;( Aangegeven dat we graag nog in de andere baan wilden losrijden, gezien ze pas over 30 minuten moest starten, maar helaas. Bij de hoofdring was hij iets rustiger, maar om nu te starten met een paard die op springen staat..... Even overlegd met de jury en besloten om niet te starten, want ze mocht ook niet even in de hoofdring wat langer losrijden.
Erg jammer, maar we zaten niet te wachten op een valpartij.

Hoe heeft de rest het gedaan?

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 20:09

Wat vervelend zeg padoertje! Wijs besluit om dan niet te gaan starten.

Nu het einde van het jaar wel heel erg dichtbij komt, wordt het niet eens tijd voor een topic voor de doelen voor 2018? :D

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-17 20:11

_KellyAV schreef:
Wat vervelend zeg padoertje! Wijs besluit om dan niet te gaan starten.

Nu het einde van het jaar wel heel erg dichtbij komt, wordt het niet eens tijd voor een topic voor de doelen voor 2018? :D


Misschien leuk om eerst ook te kijken naar in hoeverre de doelen zijn behaald? :D

ual_95

Berichten: 653
Geregistreerd: 08-04-09

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 20:13

Om daar maar gelijk op aan te sluiten, ik heb twee weken geleden mijn doel behaald! Mijn doel was voor het einde van het jaar L1-startgerechtigd te zijn. Ik ben de B door in 5 wedstrijden en sta inmiddels op B+11. Stiekem toch onwijs trots op mijn E'er ex-manegepony tussen de paarden. (:

MyWishMax

Berichten: 25262
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 20:41

Padoertje schreef:
Nou, wij waren in Nieuwe Wetering, maar uiteindelijk niet gestart. Paard stond echt op scherp en ging al een keer uit zijn dak en was geen rust in te krijgen. Romy zat er amper 10 minuten op en toen gaf de ringmeester aan dat we al mee moesten naar de hoofdring, maar daar mocht je niet galopperen op het voorste stuk.
;( Aangegeven dat we graag nog in de andere baan wilden losrijden, gezien ze pas over 30 minuten moest starten, maar helaas. Bij de hoofdring was hij iets rustiger, maar om nu te starten met een paard die op springen staat..... Even overlegd met de jury en besloten om niet te starten, want ze mocht ook niet even in de hoofdring wat langer losrijden.
Erg jammer, maar we zaten niet te wachten op een valpartij.

Hoe heeft de rest het gedaan?



Wat naar maar ook heel verstandig! Hier niet lekker gereden, te kort er op waardoor ik zelf in de proef niet meer kon en paard niet fijn liep (moet de tijd hebben om flink te stappen tussendoor om het zelf vol te houden) hadden ook al problemen met laden thuis. Tweede proef iets beter maar niet naar mijn zin. Wel 2 winstpuntjes en nog een 3e plek.

En Desiree heeft nog even geholpen met laden op de terugweg :')

Ik was niet echt gezellig Desiree, maar had het heel druk met mezelf. Zal wel paar dagen last hebben van vandaag :=

Edit: maar paard doet het toch maar terwijl ik haar in de steek liet, braaf dier :+:

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 21:11

veertje99 schreef:
Mijn wedstrijd doel gaat als het goed is goed komen, aankomende zaterdag heb ik mijn L1 debuut. Ik wil gaan voor minimaal 2 winstpunten. In november moet ik over naar de paarden en hoop dan zeker een paar winstpunten te hebben in het L1 zodat ik bij de paarden ook weer gewoon in het L1 verder kan :)


Mijn doel was om voor 1 januari 2018 10 winstpunten te hebben in het L1. Jammer genoeg is mijn doel niet behaald.. Ik kan deze maand geen wedstrijden meer rijden omdat de eigenaar enorm druk is in december met hun catering bedrijf. Deze maand gaan we lekker trainen en proefjes oefenen. Vanaf 1 januari start ik tussen de paarden met Donner.
Ik heb nu 1 jaartje tussen de pony's gereden, de B met 21 punten uitgereden en we hebben nu met 3 wedstrijden in het L1 6 winstpunten en daarmee gaan we naar de paarden toe. In totaal 9 leuke lintjes hangen. Dus mijn jaar bij de pony's top afgesloten :)

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 21:32

Janine1990 schreef:
_KellyAV schreef:
Wat vervelend zeg padoertje! Wijs besluit om dan niet te gaan starten.

Nu het einde van het jaar wel heel erg dichtbij komt, wordt het niet eens tijd voor een topic voor de doelen voor 2018? :D


Misschien leuk om eerst ook te kijken naar in hoeverre de doelen zijn behaald? :D


Ohja haha
Ik wil zo graag nieuwe stellen! :')

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-17 21:34

Feel free, ik wil ook wel graag weer doelen stellen! Dit keer extra voorzichtig zijn! :D

Of we nemen onze eerste post van dit topic allemaal zelf mee naar het volgende.... Misschien nog leuker?

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 21:39

_KellyAV schreef:
Mijn doel voor dit jaar is om haar weer volledig op te pakken en dan in het outdoor seizoen te gaan starten in de B. In 2016 hadden we al de plannen te gaan starten maar vanwege omstandigheden niet gelukt.

Het doel voor eind 2017 is L2+winst. Een realistisch doel lijkt me :) ik mag versneld promoveren naar de L1 en waarschijnlijk zal ik dat ook doen als alles goed gaat.


Niet behaald helaas. We hebben problemen gehad met ons zadel en ze is daardoor slecht gaan stappen. Daarmee durfde ik niet op wedstrijd, ze is wel altijd rad geweest! Mijn merrie is zeker niet de makkelijkste, en we hebben ook wat moeite gehad met een fijne instructrice te vinden. Paard was overprikkeld, zelf weinig motivatie. Maar ipv het outdoor seizoen zijn we het indoor seizoen gestart. Ze doet het zo goed <3 in 3 wedstrijden B+5. In het nieuwe jaar wil ik weer lekker gaan starten, sws nog een keertje B, misschien daarna L1 als het goed gaat!

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 21:40

Janine1990 schreef:
Feel free, ik wil ook wel graag weer doelen stellen! Dit keer extra voorzichtig zijn! :D

Of we nemen onze eerste post van dit topic allemaal zelf mee naar het volgende.... Misschien nog leuker?

Dan moet ik hem eerst terug zien te vinden :+

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-17 21:48

Shelly21 schreef:
Janine1990 schreef:
Feel free, ik wil ook wel graag weer doelen stellen! Dit keer extra voorzichtig zijn! :D

Of we nemen onze eerste post van dit topic allemaal zelf mee naar het volgende.... Misschien nog leuker?

Dan moet ik hem eerst terug zien te vinden :+


Klik op geplaatst bij één van je eigen berichten, dan krijg je al je eigen berichten binnen dit topic te zien :) Ben je zo bij je eerste eigen bericht :)