Wedstrijddoelen 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 21:57

Ooh heb het gevonden :D

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:16

Padoertje schreef:
Nou, wij waren in Nieuwe Wetering, maar uiteindelijk niet gestart. Paard stond echt op scherp en ging al een keer uit zijn dak en was geen rust in te krijgen. Romy zat er amper 10 minuten op en toen gaf de ringmeester aan dat we al mee moesten naar de hoofdring, maar daar mocht je niet galopperen op het voorste stuk.
;( Aangegeven dat we graag nog in de andere baan wilden losrijden, gezien ze pas over 30 minuten moest starten, maar helaas. Bij de hoofdring was hij iets rustiger, maar om nu te starten met een paard die op springen staat..... Even overlegd met de jury en besloten om niet te starten, want ze mocht ook niet even in de hoofdring wat langer losrijden.
Erg jammer, maar we zaten niet te wachten op een valpartij.

Hoe heeft de rest het gedaan?



Jeetje wat heftig zeg, mijn kleine Binky stond ook op scherp.
Was ook pittig en onder de indruk van alles. Ik ben tussen mijn proeven door terug gegaan naar de andere ring om te rijden. Waarom niet wat langer los rijden in de hoofdring? Bink was erg onder de indruk van de boompjes en ik had nog behoorlijk wat tijd om los te rijden. Maar goed wijs besluit en bij de kringfinale misschien iets langer los rijden? Bodegraven is wel fijn complex.

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:18

MyWishMax schreef:
Padoertje schreef:
Nou, wij waren in Nieuwe Wetering, maar uiteindelijk niet gestart. Paard stond echt op scherp en ging al een keer uit zijn dak en was geen rust in te krijgen. Romy zat er amper 10 minuten op en toen gaf de ringmeester aan dat we al mee moesten naar de hoofdring, maar daar mocht je niet galopperen op het voorste stuk.
;( Aangegeven dat we graag nog in de andere baan wilden losrijden, gezien ze pas over 30 minuten moest starten, maar helaas. Bij de hoofdring was hij iets rustiger, maar om nu te starten met een paard die op springen staat..... Even overlegd met de jury en besloten om niet te starten, want ze mocht ook niet even in de hoofdring wat langer losrijden.
Erg jammer, maar we zaten niet te wachten op een valpartij.

Hoe heeft de rest het gedaan?



Wat naar maar ook heel verstandig! Hier niet lekker gereden, te kort er op waardoor ik zelf in de proef niet meer kon en paard niet fijn liep (moet de tijd hebben om flink te stappen tussendoor om het zelf vol te houden) hadden ook al problemen met laden thuis. Tweede proef iets beter maar niet naar mijn zin. Wel 2 winstpuntjes en nog een 3e plek.

En Desiree heeft nog even geholpen met laden op de terugweg :')

Ik was niet echt gezellig Desiree, maar had het heel druk met mezelf. Zal wel paar dagen last hebben van vandaag :=

Edit: maar paard doet het toch maar terwijl ik haar in de steek liet, braaf dier :+:


Aghhh! daar had ik de vorige wedstrijd ook last van hoor! Jullie hebben het toch maar mooi gedaan samen! op naar 16 dec *\o/*

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:20

Het volgende bericht wat ik op Facebook heb geplaatst: Daar volgen ook mensen mij die gezegd hadden dat ik spijt zou krijgen om een haflinger te kopen en daar mee te starten.

You make the bad times good, and the good times unforgettable
Nog geen jaar in mijn bezit, een aantal maanden geblesseerd geweest.
Vandaag schitteren op een selectie wedstrijd voor de kring tussen alle grote KWPN paarden. Een kleine ukkie ben je tussen de reuzen.
De mensen die hebben gezegd, je krijgt spijt van je beslissing om Bink te kopen. Jullie allemaal hebben het mis gehad. Bink mijn alles! Altijd maakt hij mij vrolijk in mindere tijden.
Vandaag heeft hij zich zo ingezet voor mij! Ik heb na het groeten zo erg gehuild en mijn vriendinnetjes ook! Iedereen was zo trots.
Lieve mensen: Bink is officeel L1 startgerechtigd! Ik had dit nooit durven dromen ❤️❤️❤️
& als klap op de vuurpijl!! Jajajajaja!! Je leest het goed, tussen de kwpners ook geplaatst voor de kringfinale
Echt sinds een lange tijd voel ik weer blijdschap in deze rot tijd.
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

MyWishMax

Berichten: 25310
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:25

Super gedaan Desiree! Heel knap van jullie en verdiend!!!

Padoertje
Berichten: 1537
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 00:20

Super gedaan Desiree en Merel!

Romy zat er iets over drieën op en moest pas om 15:39 starten. Aan een half uurtje hebben we altijd ruim voldoende. Omdat de ringmeester niet wilde dat wanneer er gestart werd, er maar 1 paard in de hoofdring was, moest er dus iedere keer een 2e combinatie mee. Ze kon hem er dus niet lekker aan zetten en toen moesten we al naar voren. Bij het losrijden ging hij ook nog flink aan de kletter en omdat we bij de hoofdring niet meer mochten galopperen, kon ze ook de spanning er niet uit rijden.
Beetje samenloop van omstandigheden dus. Normaliter is Cokes niet snel over zijn theewater, maar hij was echt even de kluts kwijt vandaag. Kan gebeuren. We gaan gewoon voor de 16e *\o/*

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 08:59

Padoertje schreef:
Super gedaan Desiree en Merel!

Romy zat er iets over drieën op en moest pas om 15:39 starten. Aan een half uurtje hebben we altijd ruim voldoende. Omdat de ringmeester niet wilde dat wanneer er gestart werd, er maar 1 paard in de hoofdring was, moest er dus iedere keer een 2e combinatie mee. Ze kon hem er dus niet lekker aan zetten en toen moesten we al naar voren. Bij het losrijden ging hij ook nog flink aan de kletter en omdat we bij de hoofdring niet meer mochten galopperen, kon ze ook de spanning er niet uit rijden.
Beetje samenloop van omstandigheden dus. Normaliter is Cokes niet snel over zijn theewater, maar hij was echt even de kluts kwijt vandaag. Kan gebeuren. We gaan gewoon voor de 16e *\o/*


Sorry maar dat vind ik echt raar, want ik reed helemaal alleen in de hal. Bink was helemaal over de zeik van die stomme buxus boompjes en was onwijs aan het blèren.
Maar vind het verstandig van jullie, want ongelukken kan je beter voorkomen als je ze aan ziet komen.

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 09:29

Janine1990 schreef:
Klik op geplaatst bij één van je eigen berichten, dan krijg je al je eigen berichten binnen dit topic te zien :) Ben je zo bij je eerste eigen bericht :)

Ben ik te blond of zie ik het knopje 'geplaatst' niet? Zou ook graag mijn Eigen doelen terug vinden :')

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-17 09:32

Op telefoon moet je even op de pijl rechts boven je bericht klikken dan komt geplaatst onder/bij je avatar te staan.

MyWishMax

Berichten: 25310
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 10:38

_Desiree schreef:
Padoertje schreef:
Super gedaan Desiree en Merel!

Romy zat er iets over drieën op en moest pas om 15:39 starten. Aan een half uurtje hebben we altijd ruim voldoende. Omdat de ringmeester niet wilde dat wanneer er gestart werd, er maar 1 paard in de hoofdring was, moest er dus iedere keer een 2e combinatie mee. Ze kon hem er dus niet lekker aan zetten en toen moesten we al naar voren. Bij het losrijden ging hij ook nog flink aan de kletter en omdat we bij de hoofdring niet meer mochten galopperen, kon ze ook de spanning er niet uit rijden.
Beetje samenloop van omstandigheden dus. Normaliter is Cokes niet snel over zijn theewater, maar hij was echt even de kluts kwijt vandaag. Kan gebeuren. We gaan gewoon voor de 16e *\o/*


Sorry maar dat vind ik echt raar, want ik reed helemaal alleen in de hal. Bink was helemaal over de zeik van die stomme buxus boompjes en was onwijs aan het blèren.
Maar vind het verstandig van jullie, want ongelukken kan je beter voorkomen als je ze aan ziet komen.


Mijn stalgenootje mocht niet op het voorstukje rijden toen jij bezig was........

Heel raar allemaal, maar we gaan alle drie gewoon lekker in Bodegraven rijden! **\O/**

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 11:10

Ik wil ook wel graag naar het nieuwe topic :D

Door het slechte weer ligt alles stil. Ik heb mijn doel wel behaald (L1 startgerechtigd zijn) maar zit nu strop voor 2018. Dus wil dat nog even bekijken hoe en wat ik eind dat jaar bereikt wil hebben.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-17 11:12

Misschien voor het overzichtelijk houden een kletstopic voor de liefhebbers erbij?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 11:27

Heb net even gecheckt (thx janine voor de tip).

Ik wou in juni de B2 uit zijn en L1+ winst einde zomer, en een wedstrijdje 80 meerijden.

Dat wedstrijdje heb ik in mei gereden, nadien niet meer gestart ivm te druk op tornooi met groepsdressuur en eigen proef. De B2 ben ik pas tijdens de zomer uitgeraakt, maar dan wel met verplichte overgang naar L1. Heb in mei-juni veel minder gestart dan gepland, dus ook minder punten verzameld in die periode.

Dus doelen zijn deels behaald :) Maar ik ben er iig wel blij mee.

Voor 2018 wordt het doel na de zomer L2 startgerechtigd zijn. Springen is afwachten. Zit momenteel zonder springzadel en moet daar nog even flink voor doorsparen.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 12:08

Ja, leuk een nieuw topic voor 2018. Ik sluit dan weer aan als het zo ver is :o
Vind dat altijd erg leuk en motiverend voor jezelf om bij te houden maar ook om te lezen hoe anderen het doen :D

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 12:59

Ohja ik heb ook weer een nieuw doel!

Met de jonge Friese hengst komende zomer L1 + winst zijn.
Hij is nu net 3,5 maar pakt het zo super op.
Ik denk dat we binnen in april even in de B gaan, hoeven we niet gelijk buiten op een groot veld. En daarna rustig kijken wanneer we de overstap naar de L1 kunnen maken.

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 13:01

HiFive5 schreef:
Ik sta nog aan het begin. In januari wou ik graag in de B starten. 2 probleempjes hierbij zijn 1) paard is erg onrustig terwijl we aan het rijden zijn op de trailer (schrapen, paniekerig zijn ed...), 2) ik moet in januari geopereerd worden waardoor ik 8 weken out ben. Dus de plannen zijn opgeschoven naar april is mevrouw zich tegen dan wil gedragen in de trailer

Zozo mijn eerste berichtje gevonden :')
Nu, de B zijn we al lang door :D Ondertussen zijn we al L2 met winstpunten. Gaat bijlange na niet altijd goed.
Op de trailer is ze al de rust zelf. Ze is het gewend om mee te gaan en ze loopt er vlotjes op +:)+

Mijn doel in 2018 is om over te kunnen gaan naar de M1 en daarin ook winst hebben.
Hogere doelen stel ik niet, want mijn paard is erg kijkerig en 90% van de wedstrijden geraak ik de piste niet rond, zeker niet op binnenwedstrijden, buitenconcours vallen erg goed mee.

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 14:40

cindyy_1993 schreef:
Wat een leuk topic! Ik meld mij ook :)
We hadden 2016 afgesloten met ons gestelde doel: M1+5.
Mijn doel voor 2017 was/is om in april M2 te mogen starten...
8 januari geen winst gereden in het M1.. Afgelopen zondag maar liefst 6 winstpunten (214 + 216) gereden in het M1, wat ons M1 + 11 maakt :D
Dus doel is bijgesteld: in maart gaan we al M2 starten!
Het doel voor dit jaar is dan om rustig aan te kijken wat het M2 ons brengt.. En dan kunnen we hopelijk 2018 beginnen in het Z1 :)


Wij hebben ons doel zeker behaald! We wilden januari 2018 Z1 mogen starten, maar afgelopen oktober hebben wij al ons Z1 debuut gereden! :)
Ik ga ook zeker mee naar het volgende topic! Doel voor 2018: Z1 + 10 :)

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 14:40

Shari_Becker schreef:
Ik heb nou 4 wedstrijden ( 8 proeven ) gereden waardoor de teller op B+11 staat

Aanstaande zondag ons L1 debuut, en kijken of we de outdoorselecties in de L2 kunnen rijden, en dan even kijken hoe die klasse gaat.

Doel eind van het jaar is M1 gestart met minimaal 1 winstpunt :)



Ons doel is ruim behaald!

Gisteren voor het eerst M2 gestart ( dus een klasse hoger dan ons doel ) en gelijk 2 eerste prijzen met 190&194,5 punt, dus de teller staat nu op M2+2 en dan gaan we 17 december nog 1x en dat is dan de laatste wedstrijd voor dit jaar.

Doelen voor volgendjaar moeten we is overna gaan denken, gok Z2+5

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 23:51

Janine1990 schreef:
Misschien voor het overzichtelijk houden een kletstopic voor de liefhebbers erbij?


Jaa leuk!! *\o/*


Wat goed dat zoveel mensen hun doelen behaald hebben zeg! Gefeliciteerd :D

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:12

_KellyAV schreef:
Janine1990 schreef:
Misschien voor het overzichtelijk houden een kletstopic voor de liefhebbers erbij?


Jaa leuk!! *\o/*


Wat goed dat zoveel mensen hun doelen behaald hebben zeg! Gefeliciteerd :D



Altijd leuk plan *\o/* *\o/*

sunny44

Berichten: 837
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: ergens in het noorden van ons kikkerlandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 22:23

sunny44 schreef:
Wat leuk al die verschillende doelen. Ik ben benieuwd waar we eind van het jaar staan allemaal.

Ik hoop eind van het jaar GP te zijn met cyntje. We starten dit weekend voor het eerst Inter B. Met Hadolly wil ik graag van het zomer leuk meedoen op de kampioenschappen in het M1 en eind van het jaar M2 starten. En Halivia wil ik 2e helft na de geboorte van haar veulentje rustig oppakken en eind van het jaar weer in conditie hebben. En misschien nog een wedstrijdje meepakken.


Hier zijn de doelen aardig gelukt. Cyntje is Grand prix + 10 met als hoogste resultaat 66,7% *\o/*

Hadolly heeft zelfs in de M2 kampioenschappen meegelopen ipv M1 en is daarop reserve kampioen geworden :D.

En Halivia is ook alweer in training en staat het saldo na 3 wedstrijden op M1 + 11 :D

Op naar 2018

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 23:21

Leuk om van iedereen zo te lezen! Ik ben ook voor het nieuwe topic 2018 :j Heb alweer wat 'doelen' gesteld :o

Padoertje
Berichten: 1537
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 11:26

MyWishMax schreef:
_Desiree schreef:


Sorry maar dat vind ik echt raar, want ik reed helemaal alleen in de hal. Bink was helemaal over de zeik van die stomme buxus boompjes en was onwijs aan het blèren.
Maar vind het verstandig van jullie, want ongelukken kan je beter voorkomen als je ze aan ziet komen.


Mijn stalgenootje mocht niet op het voorstukje rijden toen jij bezig was........

Heel raar allemaal, maar we gaan alle drie gewoon lekker in Bodegraven rijden! **\O/**[/quote]

Geen idee Desiree. Wellicht heeft de ringmeester overleg gehad en hebben ze de 'regel' aangepast, nadat wij hadden besloten om niet te starten. Ik ben zelf bestuurslid van de regio en heb ook gemeld dat ze dergelijke afspraken moeten opnemen in het vraagprogramma of tenminste ergens moeten vermelden. Zoiets gaat ten koste van je losrij tijd namelijk. Anders waren we er wel eerder opgestapt. En dan had ik nog bij aankomst bij het secretariaat gevraagd of alles op tijd liep, omdat ik wist dat de eerste start was uitgevallen. Liep in ieder geval niet soepel allemaal :P

Wat betreft doelen voor 2018: Romy start hem de komende periode vaker dan ik dat doe en zij wil rond mei L2 met winst of M1 startgerechtigd zijn.
Zelf hoop ik hem in het indoorseizoen nog een keer M1 te starten en een keer M2, zodat hij daarin in ieder geval bevestigd is. En dan van de zomer Z1.

Imaginaerum
Berichten: 3710
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 20:58

Imaginaerum schreef:
Ik ga dit jaar beginnen met wedstrijden starten met mijn merrie. Een winstpuntje in het L1 aan het eind van het jaar zou leuk zijn, maar ik hoop vooral met veel plezier wat beginnende wedstrijdkilometers te hebben gemaakt.

Dit jaar is met vallen en opstaan gegaan, maar wel veel geleerd en plezier gemaakt.
Een nare val, een ongeplande verhuizing, een ongelukje en nog wat afgezegde wedstrijden maken dat we maar vier wedstrijden hebben gereden. Het gaat nog niet vlekkeloos allemaal, maar ik heb vertrouwen in haar.
Nu zijn we B + 3 dressuur en eind 2018 hoop ik L1 + 1 te zijn.
Er is nog genoeg werk aan de winkel en ik heb het druk zat, dus ik verwacht niet heel frequent te starten.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-17 21:11

[WD-V] Wedstrijddoelen 2018

Voila, nieuw topic... Misschien voelt iemand anders zich geroepen om een HK topic te maken voor de liefhebbers?