Welke consumpties verkopen eerste officiële KNHS-wedstrijd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:57

In de ochtend/middag kan je best appeltaart etc aanbieden denk ik.
Maar reken op niet al teveel, deelnemers komen, rijden hun proeven en zijn na de uitslag snel weer weg, qua omzet ben je afhankelijk van de aanhang. Soms komen er hele families mee, maar vaak genoeg is er alleen een lezer/groom mee en die komen niet verder dan een kopje koffie/drankje en koekje.

Henk66
Berichten: 17
Geregistreerd: 11-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 15:58

bigone schreef:
40 of 50 starts, pony's of paarden?? Bij paarden heb je vaak met gemiddeld twee personen (100)te maken, bij pony's misschien zo'n 125. Vroeger was onze wedstrijd ook altijd automatisch patatdag. Ik weet het, niet zo gezond maar verrekte lekker. En koffie , thee, chocomelk. Bij warm weer ijsthee en voor de kids ijsjes.


Beide; paarden & pony's dus! :)

Iris965

Berichten: 788
Geregistreerd: 17-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:58

Inderdaad, bij ons is het ook altijd patatdag bij een wedstrijd!
Maar.....als er broodjes hamburgers zijn..........doen we dat :Y)

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:59

Henk66 schreef:
Kayleigh__ schreef:
Wraps?


Niet aan gedacht! Super leuk idee! Lekker ja... Nog voorkeur voor beleg? :)


Ik heb laatst de lekkerste wraps ever gegeven, met humus en gegrilde kip. Het recept moet ik nog even achteraan. Of ja, geen wraps maar Libanees brood. Maar lekker! Wow.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:00

Citaat:
Vroeger was onze wedstrijd ook altijd automatisch patatdag

Ik moet zeggen dat dit bij ons eigenlijk ook wel zo was.
En aten we het niet op wedstrijd omdat we een vroege start hadden aten we het later wel als het paard al weer na verzorg op de weide stond.
Maar wedstrijd dag was friet (ja zuideling :P ) dag.
En mijn vriend vond het het lekkerst als er hamburgers op de bakplaat waren.

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:01

Jeaulijn schreef:
Hallo!

Ik ben eigenlijk aan het werk, dus heb de andere reacties niet gelezen (sorry als het dus al is genoemd!), maar met dit weer is chocolademelk met slagroom altijd een succes!

Succes er mee!


Vraag me alleen af, hoeveel animo er daarvoor is in het zomerseizoen :+

Ik mis de gevulde koeken in je lijstje :P

Henk66
Berichten: 17
Geregistreerd: 11-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 16:01

Kayleigh__ schreef:
Wraps?


Niet aan gedacht! Super leuk idee! Lekker ja... Nog voorkeur voor beleg? :)[/quote]

Ik heb laatst de lekkerste wraps ever gegeven, met humus en gegrilde kip. Het recept moet ik nog even achteraan. Of ja, geen wraps maar Libanees brood. Maar lekker! Wow.[/quote]

Klinkt als een HelloFresh-recept? :P

Laurievc

Berichten: 4419
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Welke consumpties verkopen eerste officiële KNHS-wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:02

Als ik nu op wedstrijd ga is het tosti en warme chocolademelk dat er bij iedereen ingaat haha. Ook chips doet het altijd wel goed.

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:03

Bakje fruit ja, goed idee!

Ik eet vegetarisch en heb mensen in mijn directe omgeving met allerlei (combinaties van) allergiën, intoleranties en dieetwensen (vanwege religie, overtuiging of medisch). Een menukaart met iets meer keuze qua lunchgerechten kan veel mensen echt blij maken! Heel fijn als je voor elk wat wils zou kunnen aanbieden. Denk aan: glutenvrij broodje met gegrilde groenten (kan gewoon koud geserveerd worden), of helemaal simpel: bakje rauwkost. Ligt ook een beetje aan hoeveel volk je verwacht natuurlijk, of het de moeite waard is ;-)

Edit: ik zie net de tip voorbij komen om wraps te maken. Vega-variant daarvan is wat mij betreft een afrader, wordt een kleffe boel... Dus lekker met zalm ofzo doen en eventueel iets anders zonder vis/vlees.

Henk66
Berichten: 17
Geregistreerd: 11-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 16:04

bruintje123 schreef:
Citaat:
Vroeger was onze wedstrijd ook altijd automatisch patatdag

Ik moet zeggen dat dit bij ons eigenlijk ook wel zo was.
En aten we het niet op wedstrijd omdat we een vroege start hadden aten we het later wel als het paard al weer na verzorg op de weide stond.
Maar wedstrijd dag was friet (ja zuideling :P ) dag.
En mijn vriend vond het het lekkerst als er hamburgers op de bakplaat waren.


Frituren lijkt me in onze situatie (buitenterrein, partytent) onverantwoord i.v.m. de veiligheid. MAAR dat zou natuurlijk wel enorm lekker zijn!

Hamburgers doen we al met de onofficiële Wedstrijden. Persoonlijk zie ik graag een onderscheid in het productaanbod tijdens niet-officiële en officiële (KNHS-)wedstrijden. Al valt zo'n heerlijke broodje alsnog te overwegen natuurlijk! :)

Maar enige "VERNIEUWING" zou wel fijn/leuk zijn :P

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:05

Oh nee het zal toch niet? Vreselijk bedrijf :=

Mijn ervaring is wel dat ponyruiters langer blijven hangen dan paardenruiters. Ik denk dat als je een broodje hamburger en een vega snack, broodje ham, broodje kaas, wat candybars en fruit doet, je al een heel eind komt. En kleine zakjes chips misschien?

Dan ranja, cola, fanta en eventueel wat bier/wijn en voor in de ochtend koffie/thee met taart of een gevulde koek.

Zoiets? Echt lekkere dingen maken is wel leuk, maar ik vraag me af of het gegeten wordt...

Henk66
Berichten: 17
Geregistreerd: 11-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 16:07

lieveli schreef:
Oh nee het zal toch niet? Vreselijk bedrijf :=

Mijn ervaring is wel dat ponyruiters langer blijven hangen dan paardenruiters. Ik denk dat als je een broodje hamburger en een vega snack, broodje ham, broodje kaas, wat candybars en fruit doet, je al een heel eind komt. En kleine zakjes chips misschien?

Dan ranja, cola, fanta en eventueel wat bier/wijn en voor in de ochtend koffie/thee met taart of een gevulde koek.

Zoiets? Echt lekkere dingen maken is wel leuk, maar ik vraag me af of het gegeten wordt...


Goed lijstje! :) Bedankt!

Vorige keer hebben we heel veel appeltaartpunten verkocht :)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:07

Ik begrijp dat je vernieuwing wilt. Maar als iets goed loopt, en je kunt daar de kas mee spekken. Waarom dan vernieuwen.

Ik heb geen idee hoe het zit met inhuur van een frietwagen en of je daar dan winst mee kunt maken.
Want dat is wat je overal ziet staan.
Ik zie eigenlijk niemand zelf staan frituren.

Happie
Berichten: 1225
Geregistreerd: 07-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:09

Je zou kunnen overwegen als je een grill hebt om panini te maken. Kaas, ham en pesto bijvoorbeeld. Of mozzarela, tomaat en pesto.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:09

Wat je trouwens zou kunnen maken voor de 'moeilijke eters' is een salade van linzen, olijven, paprika en munt. Dat zou je dan in kleine papieren bakjes kunnen verkopen, vult ook goed.

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:09

@Henk66; Waarom zou je dat onderscheid willen?

Ik ben namelijk wel eens op een locatie geweest, waarvan ik wist dat ze tijdens de on-officiele wedstrijden alles goed voor elkaar hadden en er altijd heerlijke appeltaart was. Ik was dan ook hevig teleurgesteld toen ik ontdekte dat ze dat dus bij de officiele wedstrijden niet hadden. Ik had me er zoo ontzettend op verheugd :')

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:11

Broodje Unox zeker niet vergeten!

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:11

Op manegewedstrijden waren bij ons (kinderen 8-13 ongeveer denk ik) lolly's altijd heel populair. Die werden voor 20 cent per stuk verkocht in de kantine, en de meeste kinderen haalden er wel een stuk of 3 op een dag.

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:21

lieveli schreef:
Wat je trouwens zou kunnen maken voor de 'moeilijke eters' is een salade van linzen, olijven, paprika en munt. Dat zou je dan in kleine papieren bakjes kunnen verkopen, vult ook goed.


Dat klinkt echt super goed!

pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:24

Henk66 schreef:
pmarena schreef:
Misschien anders iets van zomerfruit zoals bakjes verse aardbeien van een lokale kweker ofzo?
Dat hoeft niet per-sé in de koelkast :)

Die gedachte van voor de kinderen: snoepzooi dat is zo'n dooddoener, gezonder spul kan veel lekkerder zijn :j


Snoepzakjes hebben we een paar keer geprobeerd, werden niet tot nauwelijks verkocht. ;( Denk dat men over het algemeen inderdaad liever "gezondere" dingen gepresenteerd ziet staan, óf juist heel "foute"/"ongezonde" (om het zo maar even te noemen dan := ) producten die duidelijk kwalitatief goed zijn, zoals een verse, huisgemaakte appeltaart ofzo waar het water van in je mond staat! :+

:Y) :P



MJAM :9 inderdaad! Maar dat kan je nog goedpraten voor jezelf...zit toch appel in O:)
Bij het zoveelste afgezaagde broodje kroket (ook lekker hoor) valt dat niet mee :P

Ik denk dat ik zelf toch minstens een krat appels neer zou zetten. Kopen ze het niet voor zichzelf dan misschien voor het paard :') En je geeft toch een beetje keuze...en een goed signaal dat lekker niet altijd die vlees en snoep rommel hoeft te zijn.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 30-11-16 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:27

Denk vooral even goed na over hoe makkelijk iets eet 'uit de hand'. Er zijn altijd mensen die hun pony/paard niet (of maar heel kort) alleen willen laten op de trailer, mensen die iemand helpen die 3x start met verschillende paarden en tussendoor even iets naar binnen willen gooien, mensen die even iets ophalen om onderweg naar huis op te eten etc. Niet iedereen gaat zitten om te eten.

Tosti's zijn dan natuurlijk prima, en bekertjes fruit ook zeker! Maar ik zou in plaats van appeltaart eerder iets van muffins of cupcakes nemen, dat eet een stuk makkelijker. Met tosti's kan je trouwens ook prima varieren; naast de standaard kaas en ham/kaas zou je ook een tosti brie, een tosti kaas/tomaat/pesto, een tosti nutella/banaan, tosti hawaï, tosti kaas/sambal, tosti boursin/ham etc kunnen verkopen :)

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Welke consumpties verkopen eerste officiële KNHS-wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:33

Met 40 a 50 starts, gewoon niet te moeilijk doen, wel of niet officieel, het maakt niet uit. Gaat er vooral om dat je er als organisatie met vrijwilligers iets van overhoud voor de clubkas. Zoek vooral ook sponsoren die je op een groot bord kunt noemen. Houd het eten simpel en snel, niet te veel keus. Gewoon patatje en hamburger. Je bent als vereniging al zoveel extra kwijt aan afdrachten knhs enz. Zorg er voor dat je geld prijzen hebt, ook voor jongere kinderen. Wij hebben de zolder afgeladen vol staan met bekers terwijl je als kind heel trots op je prijs kunt zijn , kun je iets voor je pony kopen ipv dat je de zoveelste goedbedoelde zak voer of borstel krijgt. Probeer goede jury's te vinden die motiveren ipv afkraken, zorg voor duidelijke starttijden en maak het gezellig. Grote kans dat jullie volgende keer 100 starts hebben.

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 17:36

Henk66 schreef:
pmarena schreef:
Iets van een bakje vers fruit ofzo, of is dat lastig....? :)


Goede suggestie, ja! :j Zat ik zelf ook al aan te denken. Ik twijfelde alleen of dat een "populair genoeg" item is. Vind het zelf wel lekker altijd, zo'n bakje fruit, maar weet eigenlijk niet of ik het zou nemen op zo'n dag. Zie je dat vaak tegenwoordig? Dat ze bakjes vers fruit verkopen? :)

(We zitten eigenlijk ook nog wel met de koeling ervan. We hebben wel een koelkast, maar zelf vind ik het echt zo'n typisch product wat je moet zien en waar je bij denkt "Oh, dat ziet er lekker (vers) uit! Dat wil ik!")


Doe er als je het gemaakt heb citroensap op houdt verkleurem van bv appela tegen

Jeaulijn
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 09:00

roxiie schreef:
Jeaulijn schreef:
Hallo!

Ik ben eigenlijk aan het werk, dus heb de andere reacties niet gelezen (sorry als het dus al is genoemd!), maar met dit weer is chocolademelk met slagroom altijd een succes!

Succes er mee!


Vraag me alleen af, hoeveel animo er daarvoor is in het zomerseizoen :+

Ik mis de gevulde koeken in je lijstje :P


Oeps! Overheen gelezen, dacht dit seizoen. Nee zomers gaan we voor frisdrank, ijs en / of patat. Een bakje met fruit of soep misschien.. zou het niet al te moeilijk / specifiek maken met oa salades met allerlei ingrediënten. Je wilt een breed publiek trekken en het is jammer als je met veel dingen blijft zitten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 09:10

Je moet ook praktisch denken. Reden dat er vaak alleen vette hap en tosti's zijn is omdat dit in een vriezer bewaard kan worden. Je pakt het er pas uit als het nodig is, en het blijft heel lang goed. Idem met voorverpakte koek/chips/repen, dit blijft goed en kun je een volgende keer weer gebruiken. Alles wat je vers inkoopt en maakt moet je ook die dag verkopen, anders kan het weg en dat is zonde. Ik zou dus toch voor de standaard dingen gaan, hoe lekker fruit en wraps ook klinken. Ik hou er gewoon altijd rekening mee dat we op wedstrijd alleen vette hap kunnen krijgen, en neem fruit ed van thuis mee. Dan kopen we altijd nog wel een bakje patat of iets anders na afloop, gewoon omdat het lekker is :j

Ik zou trouwens wel gewoon bier en wijn verkopen, er zijn zeker op een warme zomerdag altijd wel mensen die een biertje lusten en juist van die omzet moet je het hebben. Drank kost qua inkoop het minste (als het goed is), en daar kun je dus het meest op verdienen.