[HK] B-debuut in 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hieltje
Berichten: 97
Geregistreerd: 10-06-09
Woonplaats: Beverwijk

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 11:25

Wat goed Desiree echt heel erg leuk.

Nog even een update van afgelopen zondag. Het voorlezen met mijn vader ging erg goed gelukkig en hij vond het nog leuk ook. En we hebben onze eerste 2 punten gereden super blij mee.

linn1502

Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 13:24

O fijn dat dat goed ging en gefeliciteerd met je punten.

Wij hebben gisteren gereden in Kootwijkerbroek. Bij aankomst zagen we dat de bak behoorlijk versierd was. Leuke leer voor onze jonge paarden. In het begin vond hij het allemaal wel wat spannend. Maar even de tijd gegeven en door gepakt. Hij deed het prima.
De ring in was een dingetje want je moest onder een versierde boog heen en over de hele bakrand hingen van die lampjes. Kroonluchters in de lucht en een muziekje erbij. Spannend vond hij het wel maar was al snel weer terug bij de les.

eerste proef ging voor mijn gevoel prima en ik was tevreden. Tweede proef was hij helaas wat moe. Maar ondanks de vermoeidheid deed hij het ook nog netjes. Echter was mijn gevoel het tegenovergestelde met de punten. Had de eerste proef 177 en de tweede 184.

Mijn doel is wel behaald. Wilde graag mijn puntje(s) maar geen finale zaterdag. Hij heeft afgelopen dagen best wat gelopen en goed gepresteerd, ik vind het goed zo. Teller staat inmiddels op +6. Ben er trots op want 30-09 was onze eerste B wedstrijd.

Komende donderdag starten wij met een springcursus, even wat anders.

En dan 28-12 starten wij weer in Nijkerkerveen

hieltje
Berichten: 97
Geregistreerd: 10-06-09
Woonplaats: Beverwijk

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 14:58

Jeetje wat goed met al versiering enzo erbij maakt het nog even wat extra moeilijk natuurlijk.

linn1502

Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 17:52

ja, hij keek wel even raar op toen die al die doeken zag.
Maar bij die lampjes had hij wel wat langer nodig hoor. Gelukkig reageert die erg goed op stem. Dus heb hem uitbundig beloond toen hij weer ging lopen. Super trots op het dier

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 20:26

daar hoef ik op dit moment niet te rijden met Canto die zit nu overal bakkabouters en dingen aan de kant zoals een wit hekje is al heel eng

Josien_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 12:03

Lijkt me prachtig om in zo'n mooi versierde bak te rijden!!
Hier deze maand even geen wedstrijd en volle bak trainen :) .

Anoniem

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 12:39

Ik heb er deze maand nog 3, januari ook voor 3 opgegeven (misschien dat dat er nog 4 worden). En dan even kijken hoeveel winstpuntjes we hebben.

MyWishMax

Berichten: 25310
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 12:42

Wow, dat is veel! Ik vind vaak 1 keer per maand al genoeg haha
Hieltje en Linn1502 gefeliciteerd!

Ik heb ook de finale waar Desiree aan mee doet volgend weekend. Moet nog even flink aan de bak en ik duim heel hard dat mijn zadel dan binnen is... Wel weer 2 puntjes gereden afgelopen weekend, maar met zo'n rotgevoel tijdens het rijden dat ik er niet blij mee kan zijn. Maar goed, nu 9 winst in 5 proeven, dus ik klaag absoluut niet := En 1e in het klassement van de selecties, alleen jammer dat dat bij de finale niet meer telt :')

Wij hebben dus in december nog de kringfinale en daarna ga ik wel weer kijken. Sowieso in het nieuwe jaar pas, maar het ligt nogal aan die finale of we nog een keer B starten of L1/L2 gaan.

Anoniem

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:03

Ik heb 3-4 stallen op loopafstand zitten dus daardoor ga ik wat vaker, ook om mijn zenuwen onder controle te houden helpt het goed als ik minimaal 2x start heb ik gemerkt :}

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 14:30

Ik wou dat ik ook zoveel kon starten! Maar helaas moet ik vaak in het weekend werken.
Nu ook zo druk dat ik amper kan trainen.. In het nieuwe jaar weer volop starten!

Iedereen gaat goed hier zeg, leuk! :D

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:03

MyWishMax schreef:
Wow, dat is veel! Ik vind vaak 1 keer per maand al genoeg haha
Hieltje en Linn1502 gefeliciteerd!

Ik heb ook de finale waar Desiree aan mee doet volgend weekend. Moet nog even flink aan de bak en ik duim heel hard dat mijn zadel dan binnen is... Wel weer 2 puntjes gereden afgelopen weekend, maar met zo'n rotgevoel tijdens het rijden dat ik er niet blij mee kan zijn. Maar goed, nu 9 winst in 5 proeven, dus ik klaag absoluut niet := En 1e in het klassement van de selecties, alleen jammer dat dat bij de finale niet meer telt :')

Wij hebben dus in december nog de kringfinale en daarna ga ik wel weer kijken. Sowieso in het nieuwe jaar pas, maar het ligt nogal aan die finale of we nog een keer B starten of L1/L2 gaan.


Ik ga in januari L1 starten op koudbloed wedstrijd. Ik ga er namelijk niet van uit dat ik mij plaatst voor de regio. Te veel goede combinaties die mee doen, dat het simpelweg niet haalbaar is om te plaatsen. Ik vond deze jury ook erg schappelijk met haar punten van afgelopen zondag. Had het idee dat ze in Capelle strenger waren. Ik zie het dus lekker als een oefen rondje. Ik durf vaak niet te rijden, bijvoorbeeld van hand veranderen en verruimen ben ik bang dat ie in galop gaat. Ik ga dus echt oefenen en een keer alles geven. Dan maar een keer meer een 5 op m’n protocol.

MyWishMax

Berichten: 25310
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:19

In Capelle was ik ook niet tevreden, maar liep ze wel veel beter.Ik weet niet of ze daar strenger waren, kan het niet vergelijken, omdat de proeven niet te vergelijken waren bij mij. Geloof je meteen als je het zegt hoor! Als ze zo loopt als de 1e wedstrijd thuis of in capelle dan zit er nog wel een kans in dat ik naar de regio mag, als het zoals zondag gaat niet. :=

Daarna houd ik haar een tijdje thuis, of eigenlijk alleen de wedstrijden op stal starten. Kom jij wel eens bij ons Desiree?

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:38

MyWishMax schreef:
In Capelle was ik ook niet tevreden, maar liep ze wel veel beter.Ik weet niet of ze daar strenger waren, kan het niet vergelijken, omdat de proeven niet te vergelijken waren bij mij. Geloof je meteen als je het zegt hoor! Als ze zo loopt als de 1e wedstrijd thuis of in capelle dan zit er nog wel een kans in dat ik naar de regio mag, als het zoals zondag gaat niet. :=

Daarna houd ik haar een tijdje thuis, of eigenlijk alleen de wedstrijden op stal starten. Kom jij wel eens bij ons Desiree?


Ik zou ip naar jullie toe kunnen onder het zadel, ik sta zelf op stal Yadoki. Vorige keer wou ik bij jullie starten maar toen zat het zo vol. In januari ga ik lekker L starten in Woubrugge bij de koudbloedjes, daar voel ik mij toch wat meer op m’n gemak.
Merkte toch in nieuw-wetering dat ik onbewust toch weer last had van spanning.

MyWishMax

Berichten: 25310
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:15

Bij ons is het wel altijd een leuke afwisseling van rassen en 'soorten' paarden. Zou wel gezellig zijn als we weer een keer samen starten bij ons ;) Zijn komende maanden ook aantal clinics, trouwens.

Pien1989

Berichten: 365
Geregistreerd: 03-12-14

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:22

Voor degene die l1 starten in januari, ben heel benieuwd waar! Ik ga namelijk ook naar de koudbloeden!

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:48

MyWishMax schreef:
Bij ons is het wel altijd een leuke afwisseling van rassen en 'soorten' paarden. Zou wel gezellig zijn als we weer een keer samen starten bij ons ;) Zijn komende maanden ook aantal clinics, trouwens.


Moeten maar even contact houden super leuk! Ik zie nooit iets voorbij komen van clinics bij jullie helaas :(

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:48

Pien1989 schreef:
Voor degene die l1 starten in januari, ben heel benieuwd waar! Ik ga namelijk ook naar de koudbloeden!


Woubrugge - weekend van 21 januari

MyWishMax

Berichten: 25310
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:53

_Desiree schreef:
MyWishMax schreef:
Bij ons is het wel altijd een leuke afwisseling van rassen en 'soorten' paarden. Zou wel gezellig zijn als we weer een keer samen starten bij ons ;) Zijn komende maanden ook aantal clinics, trouwens.


Moeten maar even contact houden super leuk! Ik zie nooit iets voorbij komen van clinics bij jullie helaas :(


Staan op startlijsten! En ja, leuk!

Josien_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 16:10

Hier is de planning ook om bij een koudbloedwedstrijd L1 te starten. Begin februari :) .
De training gaat super lekker, moet alleen nog even verder in de discussie over het wijken.
Mevrouw is nogal van het lange halen, snel thuis :') .

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 16:19

Josien_ schreef:
De training gaat super lekker, moet alleen nog even verder in de discussie over het wijken.
Mevrouw is nogal van het lange halen, snel thuis :') .


Hier hetzelfde probleem :') Maar ik denk dat ze het gewoon nog erg moeilijk vindt om haar achterhand te laten sturen door mij. Zodra er iets lastig is, wil ze onder me uit rennen.

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 16:23

YellowGray schreef:
Josien_ schreef:
De training gaat super lekker, moet alleen nog even verder in de discussie over het wijken.
Mevrouw is nogal van het lange halen, snel thuis :') .


Hier hetzelfde probleem :') Maar ik denk dat ze het gewoon nog erg moeilijk vindt om haar achterhand te laten sturen door mij. Zodra er iets lastig is, wil ze onder me uit rennen.


Ik had hier ook erg last van! Toen ben ik bij een andere instructeur gaan rijden en zijn we veel bezig met stelling. Dus veel kunnen vragen en wat minder maar toch altijd elke hoek door weer er aan werken. Ik vergat dit en ging "gewoon" de bak door. Nu is het wijken zoveel makkelijker geworden! Maar dit is natuurlijk erg paard afhankelijk..

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 16:30

lindamusters schreef:
YellowGray schreef:

Hier hetzelfde probleem :') Maar ik denk dat ze het gewoon nog erg moeilijk vindt om haar achterhand te laten sturen door mij. Zodra er iets lastig is, wil ze onder me uit rennen.


Ik had hier ook erg last van! Toen ben ik bij een andere instructeur gaan rijden en zijn we veel bezig met stelling. Dus veel kunnen vragen en wat minder maar toch altijd elke hoek door weer er aan werken. Ik vergat dit en ging "gewoon" de bak door. Nu is het wijken zoveel makkelijker geworden! Maar dit is natuurlijk erg paard afhankelijk..


:j Ik probeer er ook elke hoek weer op te letten dat ik haar weer netjes rechtstel. Als we les hebben worden we ook elke keer weer hard aan het werk gezet daarmee. Toch gaat het nog wel een hoop werk zijn, ze is toch echt redelijk scheef. Gaat al wel honderd keer beter dan een paar maanden geleden, toen konden we rechtsom niet eens netjes over de hoefslag. Schoudercontrole accepteert ze steeds beter, nu nog even soepel worden in de heupjes :+

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 17:12

ik mag morgen weer starten 1 proef want is selectie dus kan maar een proef maar ik rij niet mee voor de selectie hoor ga voor mezelf en zoals ik al zei gaat niet zo lekker rijden dus heb geen idee hoe het puntenaantal zal zijn en of ze nu meewerkt of weer overal bakkabouters ziet |o

Josien_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 17:18

Ja wij werken ook veel aan stelling en rechtrichten, helpt zeker!!

Mogen jullie met selectie maar één proef rijden? Hier worden meestal wel gewoon 2 proeven uitgeschreven, dan telt alleen de eerste voor selectie.

MyWishMax

Berichten: 25310
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 17:58

Hier ligt het aan het aantal deelnemers, bij veel 1 proef rijden en dus 1 voor selectie, anders 2 proeven en beide voor selectie.

Succes yfkelover!

Hier is het opzij gaan met wijken niet het probleem, de stelling ook niet, wel het voorwaarts blijven en altijd op mijn hulpen wachten. Ze gaat zo scherp opzij en sluit zich dan af. Ik wijk dus zigzaggend vaak :') 2 passen links, 3 rechts, 6 links, 10 rechts enzovoorts