[HK] B-debuut in 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 19:39

Pien1989 schreef:
Gefeliciteerd met jullie punten!
desiree hoe is het bij jou gegaan?


Bij mij helaas slechtste proef ooit gereden, was zelf niet helemaal lekker en bink was ook niet helemaal fit.
Had verwacht twee keer laatste te zijn maar dat viel nog mee Punten 175 en 177, maar had echt rond de 160 verwacht.

Ik longeer Bink morgen even en dan geef ik hem even twee daagjes vrij.
Bink is onwijs voor uit gegaan het afgelopen half jaar, en zoals mijn instructrice ook zei, soms kom je dan net op een punt dat hij weer een stapje terug zet. Maar ondanks dat ben ik heel trots op hem! Mijn doelen bijgesteld en ga 3 december lekker proeven rijden voor de ervaring en niet om te selecteren.

De bak vond ik trouwens heel slecht, veel paarden struikelde.....

Haflinger Bink,als hij niet meer kan krijgen wat hij verdiend mag ik niet egoïstisch zijn - verkocht


Pien1989

Berichten: 365
Geregistreerd: 03-12-14

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 19:46

Wat jammer maar kan natuurlijk altijd gebeuren dat je er allebei niet helemaal goed in zit.

MyWishMax

Berichten: 25053
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 20:51

Daarom sprak ik je niet aan, Desiree. Je was druk aan het overleggen nog. Ik vind het wel echt een enorm leuk dier!

Hier 2e proef blijkbaar ook 1e, verkeerd geteld. Had eerst 204,5 en dus 2e. Maar moesten er 205 zijn en volgens de tussenstand 2 keer 1e dus 2 plaatsingspunten.

Ik dacht trouwens dat die van mij alleen struikelde steeds, maar meer hadden er last van Dus, Desiree?

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

MyWishMax

Berichten: 25053
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 20:53

Nessie schreef:
Gefeliciteerd Kelly :)

Myeisax: Ook gefeliciteerd, beter dan dat de jury het nog niet zo slecht vond als dat het voor je gevoel ging.


Ik ben altijd veel te.kritisch geweest. Zat zelf altijd minimaal 10 punten lager in hoofd. Met dit paard komt het helemaal niet over een. Dat moet ik echt nog leren, da het er toch netjes uitziet ook al voelt het niet helemaal fijn. Ik zat 15 punten lager in hoofd, met debuut ook al.

Mijn vader zat wel goed en die heeft eigenlijk altijd wel gelijk qua punten :')

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 21:05

bij ons hebben de paardjes altijd rust na de concoursdag wel op de wei hoor en liefst de hele dag maar geen werk Hoe doen jullie dat?

Gillmore (Sorento / Graham) paard van mij dochter Anouk (M2)en nu Z1 startrechtig
Cantodea (Calvino Z) sinds 13 mei mama van Nielson (van Dallas VDL)en nu drachtig van Nia domo"s Bolero
Na jaren weer wedstrijden rijden weer B+10 en ja hoor L startrechtig
Kayliegh onze nieuwe ster (Ampere/Sorento)
Lilly onze eigenwijze shetlander 100% van Anouk!
Zorba, Yfke, Gio uit het oog maar niet uit het hart <3
Figo en Cain vriendjes samen in de hemel rip

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 21:06

MyWishMax schreef:
Daarom sprak ik je niet aan, Desiree. Je was druk aan het overleggen nog. Ik vind het wel echt een enorm leuk dier!

Hier 2e proef blijkbaar ook 1e, verkeerd geteld. Had eerst 204,5 en dus 2e. Maar moesten er 205 zijn en volgens de tussenstand 2 keer 1e dus 2 plaatsingspunten.

Ik dacht trouwens dat die van mij alleen struikelde steeds, maar meer hadden er last van Dus, Desiree?



Ooooh!!! Jij was na de pauze! Dat mooie beestje ❤️ Ja was echt balen maar misschien had ik niet moeten starten maar goed. Hogere punten als verwacht en iedereen had het over hoe lief en leuk hij er uit ziet. Op naar 3 december, ik sta op dit moment op 13 dus niet genoeg voor plaatsing helaas

Haflinger Bink,als hij niet meer kan krijgen wat hij verdiend mag ik niet egoïstisch zijn - verkocht

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 21:07

MyWishMax schreef:
Daarom sprak ik je niet aan, Desiree. Je was druk aan het overleggen nog. Ik vind het wel echt een enorm leuk dier!

Hier 2e proef blijkbaar ook 1e, verkeerd geteld. Had eerst 204,5 en dus 2e. Maar moesten er 205 zijn en volgens de tussenstand 2 keer 1e dus 2 plaatsingspunten.

Ik dacht trouwens dat die van mij alleen struikelde steeds, maar meer hadden er last van Dus, Desiree?


En heel veel paarden struikelde, hoorde iedereen er over.

Haflinger Bink,als hij niet meer kan krijgen wat hij verdiend mag ik niet egoïstisch zijn - verkocht

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 21:07

Meestal ook vrij of even aan het halster longeren ivm spierpijn. Door spanning kan ze daar soms veel last van hebben, nu was ze niet zo gespannen gelukkig :)

♥♥♥♥♥

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 21:08

yfkelover schreef:
bij ons hebben de paardjes altijd rust na de concoursdag wel op de wei hoor en liefst de hele dag maar geen werk Hoe doen jullie dat?


Bij ons staan ze in de paddock, ik verwacht dat bink spierpijn heeft.
Hij heeft vast gestaan in zijn hooinet. Daarom wil ik hem morgen geen vrij geven.

Haflinger Bink,als hij niet meer kan krijgen wat hij verdiend mag ik niet egoïstisch zijn - verkocht

MyWishMax

Berichten: 25053
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 21:11

_Desiree schreef:
Ooooh!!! Jij was na de pauze! Dat mooie beestje ❤️ Ja was echt balen maar misschien had ik niet moeten starten maar goed. Hogere punten als verwacht en iedereen had het over hoe lief en leuk hij er uit ziet. Op naar 3 december, ik sta op dit moment op 13 dus niet genoeg voor plaatsing helaas


Dat vosje met 4 witte benen waar een blonde vrouw mee liep. Toe jij uit je 1e proef kwam was ik aan het stappen, maar ze voelde als ontploffingsgevaar de 1e rondjes :')

Dank je wel! Het is geen modern dier maar ik vind der zo leuk haha

Volgende keer zal ik je de aanspreken haha wilde je nu niet storen.

Hier na een wedstrijd of zware training liever licht werk aan de jonge dan echt vrij. S ochtends eerst in de paddock met vriendinnen en s avonds even stappen en aan de longe. Dinsdag nog even licht longeren en dan weer rijden.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Imaginaerum
Berichten: 3638
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 21:37

Goede resultaten op de selectie dus! :) Gefeliciteerd!
Volgende keer beter Desiree. :)
_KellyAV gefeliciteerd met je winstpunten!

Ik start geen selecties, daar hebben wij qua niveau nog niets te zoeken. Ik hoop dit indoorseizoen maandelijks wat kilometers te maken op een voor ons veilige locatie maar ik heb geen eigen trailer.. Heb hele lieve stalgenootjes van wie ik de trailer mag lenen als zij geen wedstrijd hebben, maar dat moet maar net uitkomen. :P

Vandaag heeft mijn paard weer wat ervaring opgedaan op springwedstrijd met mijn bijrijdster, dat was wel een avontuur op zichzelf. :+
Met 14 combinaties losrijden in een 20 x 40 baan met mensen die er tussendoor liepen en twee hindernissen is mijn paard nog niet gewend. :# Ook stond er op de startlijst parcours lopen om 12.15 en stond er expliciet dat de rubriek niet eerder dan 12.30 zou beginnen, maar om 12.28 moest de vijfde combinatie al starten, dus wel even stress.. Maar onze knapperd was foutloos in de BB en in de B helaas twee pechbalkjes maar wel een nette 72,5 punten op stijl. Op naar de volgende keer. :)

Na een wedstrijd doen wij de dag erna rustig aan, als ze de hele dag buiten kan staan dan wel eens rust maar als ze minder buiten komt (paddock is verzopen _-:( ) dan nog even extra de benen strekken aan de longeerlijn.

Genève Garienke P. (Ustinov x Upgrade x Burggraaf) B + 13 | L1 + 10 | L2 + 12 | M1 + 11 | M2 + 10 | Drachtig van Glamourdale
Rio de Janeiro (Desperado x Ustinov x Upgrade) | Nieuw avontuur: Black Beauty 2.0? (Desperado x Ustinov)

Josien_

Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 10:25

Wat jammer desiree! Verder wel goede resultaten lees ik, zelf op de selecties super!!

Oh, ja dat is wel druk dat inspringen! Wij hebben gisteren ook een onderling springwedstrijdje gedaan. Niet foutloos, maar wel een goed gevoel :) .

Na een wedstrijddag doen wij eigenlijk niet speciaal super rustig aan. Hangt een beetje van de dag af, maar zo mega intensief vind ik een B-wedstrijd niet. Maar die van mij is ook zelden erg gespannen op wedstrijd. Volgend weekend gaan we twee dagen achter elkaar starten, dan ga ik op maandagavond waarschijnlijk toch niet naar de verenigingsles. Dat is een beetje te veel dressuur achter elkaar.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

linn1502

Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 12:47

dat is wel erg druk ja!

Beetje onverwachts ga ik morgen alsnog op wedstrijd in Kootwijkerbroek.
Had namelijk vernomen dat de wedstrijd bomvol zat en ik daarom nog op ingediend stond en niet bevestigd. ( Wat raar was want andere van ons stonden wel op wachtlijst) Had vorige week zaterdag al bevestiging gehad van hun kerstconcour. dus nergens meer op gerekend. Krijg ik vrijdag avond een appje of dat ik toch wel start want sta op de lijst? Umh wat zei jij daar?????

Snel mijn instructrice geappt of ze nog tijd had, en vanmorgen m'n baas even aan zijn veel te dure jas getrokken en het gevraagd. Was voor beide prima dus heb ik het zo last minut nog kunnen regelen. Zijn er nog meer morgen avond?

Remember to keep on smiling, it makes the sun forever shining *D

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 20:41

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Ondanks dat het niet lekker ging, wel trots op deze knappe man!

Haflinger Bink,als hij niet meer kan krijgen wat hij verdiend mag ik niet egoïstisch zijn - verkocht

MyWishMax

Berichten: 25053
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 20:54

Knappe man is het inderdaad!

Ik baal wel, mijn toeschouwers wilden dit keer kijken en geen foto's maken. Filmen wilde mijn man wel, maar dat hoefde van mij niet :')

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:14

Ben juist wel blij als iemand filmt dan kan ik de proef ook nakijken ben nog zo met rijden en paard bezig dat ik meestal geen idee heb hoe ik rij en dan kun je je punten ernaast leggen en ook het commentaar van de jury misschien beter snappen

Gillmore (Sorento / Graham) paard van mij dochter Anouk (M2)en nu Z1 startrechtig
Cantodea (Calvino Z) sinds 13 mei mama van Nielson (van Dallas VDL)en nu drachtig van Nia domo"s Bolero
Na jaren weer wedstrijden rijden weer B+10 en ja hoor L startrechtig
Kayliegh onze nieuwe ster (Ampere/Sorento)
Lilly onze eigenwijze shetlander 100% van Anouk!
Zorba, Yfke, Gio uit het oog maar niet uit het hart <3
Figo en Cain vriendjes samen in de hemel rip

MyWishMax

Berichten: 25053
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:18

Daar heb ik mijn vader voor. := Die kan eigenlijk altijd precies inschatten wat mijn punten zijn, wat er goed ging en wat niet. Ik blijf veel te kritisch, zelfs met film en protocol ernaast. Ik heb ook eigenlijk bijna nooit dat ik het commentaar niet snap, ik weet meestal nog veel meer commentaar dan dat er staat.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

linn1502

Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 06:51

Ik vind filmen ook altijd fijn. Geeft je een realistisch beeld.

Wij hebben gisteren wedstrijd gehad in kootwijkerbroek. Bertus vond het wat spannend. Alleen op de vrachtwagen etc. Bij het inrijden schrok hij 2x. 1x omdat een ander paard tegen de wand schopte.. Haha hij wist niet wat hem gebeurde! En 1x omdat er een paard binnen kwam maar dat duurde even dus hij voorde van alles en kon het niet plaatsten. .

Tijdens de proef was hij fijn. Althans... het kon zat slechter. Alleen was er iets bij C want hij begon bij de eerste proef daar iets te bokken en de tweede proef kwam die omhoog en volte weg. Niks voor hem. Doet hij normaal niet( bokken Niet,omhoog wel) maar meer paarden gingen daar raar doen dus er zaten denk ik bak kabouters! Tweede proef was hij wat moe en word dan minder constant. 2e deel van proef prima gereden.

Al met al Had ik in mijn eerste proef winst. 2e proef niet maar dat had ik ook niet verwacht.

Nu weer trainen voor 2 december 》 apeldoorn

Remember to keep on smiling, it makes the sun forever shining *D

Tymone

Berichten: 899
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 09:50

linn1502 schreef:
Ik vind filmen ook altijd fijn. Geeft je een realistisch beeld.

Wij hebben gisteren wedstrijd gehad in kootwijkerbroek. Bertus vond het wat spannend. Alleen op de vrachtwagen etc. Bij het inrijden schrok hij 2x. 1x omdat een ander paard tegen de wand schopte.. Haha hij wist niet wat hem gebeurde! En 1x omdat er een paard binnen kwam maar dat duurde even dus hij voorde van alles en kon het niet plaatsten. .

Tijdens de proef was hij fijn. Althans... het kon zat slechter. Alleen was er iets bij C want hij begon bij de eerste proef daar iets te bokken en de tweede proef kwam die omhoog en volte weg. Niks voor hem. Doet hij normaal niet( bokken Niet,omhoog wel) maar meer paarden gingen daar raar doen dus er zaten denk ik bak kabouters! Tweede proef was hij wat moe en word dan minder constant. 2e deel van proef prima gereden.

Al met al Had ik in mijn eerste proef winst. 2e proef niet maar dat had ik ook niet verwacht.

Nu weer trainen voor 2 december 》 apeldoorn


Ik vind filmen ook idd erg fijn. Handig om nog eens terug te kijken.

Enig idee waarom hij ging bokken? zou ook niks voor die van mij zijn.

Hoe is de locatie in Kootwijkerbroek? Ben er nog nooit geweest, maar wel fijn dicht in de buurt. Maar zo te lezen moet je in de zelfde regio zitten. 2 december naar WWNA?

linn1502

Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 11:10

Tymone schreef:
linn1502 schreef:
Ik vind filmen ook altijd fijn. Geeft je een realistisch beeld.

Wij hebben gisteren wedstrijd gehad in kootwijkerbroek. Bertus vond het wat spannend. Alleen op de vrachtwagen etc. Bij het inrijden schrok hij 2x. 1x omdat een ander paard tegen de wand schopte.. Haha hij wist niet wat hem gebeurde! En 1x omdat er een paard binnen kwam maar dat duurde even dus hij voorde van alles en kon het niet plaatsten. .

Tijdens de proef was hij fijn. Althans... het kon zat slechter. Alleen was er iets bij C want hij begon bij de eerste proef daar iets te bokken en de tweede proef kwam die omhoog en volte weg. Niks voor hem. Doet hij normaal niet( bokken Niet,omhoog wel) maar meer paarden gingen daar raar doen dus er zaten denk ik bak kabouters! Tweede proef was hij wat moe en word dan minder constant. 2e deel van proef prima gereden.

Al met al Had ik in mijn eerste proef winst. 2e proef niet maar dat had ik ook niet verwacht.

Nu weer trainen voor 2 december 》 apeldoorn


Ik vind filmen ook idd erg fijn. Handig om nog eens terug te kijken.

Enig idee waarom hij ging bokken? zou ook niks voor die van mij zijn.

Hoe is de locatie in Kootwijkerbroek? Ben er nog nooit geweest, maar wel fijn dicht in de buurt. Maar zo te lezen moet je in de zelfde regio zitten. 2 december naar WWNA?


ja naar WWNA. Rij jij daar ook? Wij gaan geloof ik me t 5 paarden. Alles met SE hoort bij ons. Zelf rij ik op Bertus SE.

Nee heb geen idee waarom hij dat deed. Hij heeft 2x gebokt met mij erop maar dat was vorig jaar, toen was die wat frisjes. Daarna nooit meer. Moet wel zeggen dat ik daar veel paarden raar zag doen, dus er zat iets wat wij niet zagen.

Vond het een Prima locatie. Genoeg ruimte om in te rijden. De hoofdbaan is 1 lange zijde dicht met kantine. DE andere zijde heeft een bakrand, dan stuk open en daarboven komen pas reclame borden etc..

Remember to keep on smiling, it makes the sun forever shining *D

Tymone

Berichten: 899
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 11:34

@linn1502, Nee ga zelf niet naar WWNA. mijn eerst volgende wedstrijd is de selectie in Wezep.
het weekend erop ga ik naar OVJ (Manege Pothoven, Beemte Broekland).

Na de selecties ga ik over naar het L1

linn1502

Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 11:39

oke, ik start 2 december dan bij WWNA, 4 december weer in kootwijkerbroek en als het goed is 28 december in Nijkerkerveen

Remember to keep on smiling, it makes the sun forever shining *D

Nessie

Berichten: 8564
Geregistreerd: 29-03-05

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 11:46

Misschien plan ik ook nog weleens een wedstrijd in die richting in, moet weer wat kilometers gaan maken maar ben zo lui voor wedstrijden (vlechten, op pad, zoveel werk voor die 12 minuten proefjes :+ ). Zoek wel altijd de wat rustigere wedstrijden uit. Hier rijd ik wel vaker in een drukke bak, maar daar wordt Eston wat 'verlegen' en terughoudend van.

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey


Tymone

Berichten: 899
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 23:24

Waar ik zondag echt een super fijn gevoel had 189,5 en 190 punten. Was ik dat vandaag weer helemaal kwijt.

Zondag was hij echt zo fijn te sturen, vandaag was het rondje oefendressuur zo spannend dat hij niet scherp was en ik niet super fijn kon sturen. Toch 186 punten.

Ging naar de oefendressuur omdat hier ook de tweede selectie gereden wordt. Dan is hij er al vast een keertje geweest hahaha

Anoniem

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 10:15

Ik moet vanmiddag, super zenuwachtig!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers