[HK] B-debuut in 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NikkiLoves

Berichten: 663
Geregistreerd: 10-06-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 21:10

Pien1989 schreef:
Hey nikki, leuk toch?
Rij je in Heeze? Het is helemaal niet gek hoor met een haflinger! Gewoon lekker mee doen en rijden!


In Heeze ja, manege Meulendijks! Vorig jaar daar ook beiden gestart, toen nog zonder startkaart voor de ervaring. Nu zijn we er klaar voor haha. Start jij daar ook?

Josien_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 21:33

NikkiLoves schreef:
Pien1989 schreef:
Hey nikki, leuk toch?
Rij je in Heeze? Het is helemaal niet gek hoor met een haflinger! Gewoon lekker mee doen en rijden!


In Heeze ja, manege Meulendijks! Vorig jaar daar ook beiden gestart, toen nog zonder startkaart voor de ervaring. Nu zijn we er klaar voor haha. Start jij daar ook?


Ik start daar ook met mijn cob beide dagen :D .
Rijd je normaal ook in die omgeving?
Ik rijd nu een half jaar wat dressuur wedstrijden met mijn pony en heb 1x de opmerking gehad "oh, jij was dat met die dikke pony" :P .

NikkiLoves

Berichten: 663
Geregistreerd: 10-06-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 22:00

Pff vreemde reactie.. Maar misschien dat ik je dan herken haha
Ja ik sta in Nuenen (naast Eindhoven) met mijn pony dus kom vaker daar en ook weleens in Uden (Manege Olympic).

Josien_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 22:06

Oh leuk! Ik start vooral in Heeze, Leende, Geldrop en Someren.
We zien jullie dan bij Meulendijks :D .

Pien1989

Berichten: 365
Geregistreerd: 03-12-14

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 08:14

Ik start niet in Heeze dit keer. Wel eens gestart maar normaal meer regio Arnhem / Nijmegen. Alleen nsvt vind uk altijd wel leuk om mee te doen!
Heb ook wel eens opmerkingen gehad, dat een fries niet in de ring hoort maar voor de wagen. Of juist "nou dit is tenminste niet zon karrenpaard fries".
Ik denk maar zo: zolang je er zelf plezier in hebt samen met je paard maakt het niet uit welk ras of kleur die heeft (of niet heeft).
Veel succes jullie allebei in heeze!

PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 21:07

NikkiLoves schreef:
Ook ik heb pas mijn startkaart en meld me hier graag :D Ga mijn debuut (in de B) maken 25 en 26 november op een koudbloedenwedstrijd. Ik rij met mijn Haflinger en ben toch 'bang' om daarmee tussen de (dressuur)paarden te starten :o


Leuk en welkom! :)
Ik vind dat juist altijd wel stoer als iemand met zijn haflinger/fries tussen de 'gewone' paarden rijd :D
Gewoon *chijt aan hebben ;)


Gisteravond en vanochtend de eigenaresse van Enjoy gesproken. Hoefsmid heeft gisteren niks kunnen vinden na zijn verband. Liep wel bete en vanochtend ook, kwam wel iets minder vlot zijn stal uit... dus morgen weer stappen. Duimen dat hij snel weer de oude is!
Ik heb vandaag mijn wedstrijdhoofdstel binnen gekregen, morgen meteen passen! :)

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 21:43

Ik heb de Haf ook tot en met het M2 dressuur gestart en zelfs nog even B springen tussen de paarden. Kan prima :j Veel succes!

Josien_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 10:45

Het is maar net hoe je het bekijkt. Voor mij is een fries ook gewoon een dressuurpaard. Ik vind alle paarden/pony's leuk en als ze hun best doen is het goed toch :D . Je valt met meer op als je niet met een 10 in het dozijn paardje rond rijdt.
Ik krijg met ponylief wel vaker aanspraak omdat ze me herkennen en meestal heb ik dan geen idee wie het is _O- .

Pfoe, een meter parcours met mijn D-pony zou ik toch niet durven. Maar dat ligt meer aan mij. Heb me net opgegeven voor mijn eerste 80cm parcours en ben nu al zenuwachtig *pum* .

Daarna weer vol trainen voor de dressuur. We hebben nog een hoop puntjes om aan te werken. Helaas is ponylief vaak anders op wedstrijd. Niet stout, maar wel minder fijn door het lijf. Hebben jullie daar ook last van?

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 10:52

Was ook best bikkelen met een Dtje (soms dikke) meter parcoursen springen hoor. Vooral omdat ze zo heet werd in parcours dat helpen timen ook niet kon.

Hier heb ik te maken met 2 totaal verschillende paarden. Eston wordt een beetje 'verlegen' in het rijden op wedstrijd en door de indrukken nog snel moe. Carrera is thuis al enorm heet en voorwaarts en dat is op wedstrijd niks minder. Zou niet zeggen dat ze minder door het lijf zijn, maar het is wel meer eraan rijden.

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 12:19

Aaah! ik ben erg benieuwd naar zondag, gister was mijn kleine haflinger vriendje helaas niet te rijden :( dan heb ik alweer spijt dat ik mij heb ingeschreven voor zondag.
Ik ga gewoon voor mijn winstpuntjes dat ik naar het L1 mag, maar ergens lijkt plaatsing mij ook erg gaaf!

Ga de tweede selectiedag op 3 december ook rijden, dus dubbel kans zou je zeggen haha!

MyWishMax

Berichten: 25310
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 12:24

_Desiree schreef:
Aaah! ik ben erg benieuwd naar zondag, gister was mijn kleine haflinger vriendje helaas niet te rijden :( dan heb ik alweer spijt dat ik mij heb ingeschreven voor zondag.
Ik ga gewoon voor mijn winstpuntjes dat ik naar het L1 mag, maar ergens lijkt plaatsing mij ook erg gaaf!

Ga de tweede selectiedag op 3 december ook rijden, dus dubbel kans zou je zeggen haha!


Ach, niet zeuren, je bent niet de enige! ;) Ik kon maandag voor geen meter rijden, continu aan de haal, ze was echt heel bang en zelfs toen ze een beetje kalmeerde kreeg ik haar niet fijn. En ik kan alleen morgen nog maar rijden, want ik deel haar met mijn moeder :')

Heb jij trouwens een idee hoe het zit met de selectie voor regio en de kring finale? Er mogen er 6 door naar de regio, maar 12 naar kringfinale. Is die kring finale ook nog selectie voor de regio, of is dat alleen voor kringkampioenschap?

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 12:29

MyWishMax schreef:
_Desiree schreef:
Aaah! ik ben erg benieuwd naar zondag, gister was mijn kleine haflinger vriendje helaas niet te rijden :( dan heb ik alweer spijt dat ik mij heb ingeschreven voor zondag.
Ik ga gewoon voor mijn winstpuntjes dat ik naar het L1 mag, maar ergens lijkt plaatsing mij ook erg gaaf!

Ga de tweede selectiedag op 3 december ook rijden, dus dubbel kans zou je zeggen haha!


Ach, niet zeuren, je bent niet de enige! ;) Ik kon maandag voor geen meter rijden, continu aan de haal, ze was echt heel bang en zelfs toen ze een beetje kalmeerde kreeg ik haar niet fijn. En ik kan alleen morgen nog maar rijden, want ik deel haar met mijn moeder :')

Heb jij trouwens een idee hoe het zit met de selectie voor regio en de kring finale? Er mogen er 6 door naar de regio, maar 12 naar kringfinale. Is die kring finale ook nog selectie voor de regio, of is dat alleen voor kringkampioenschap?


Nee ik heb geen idee, misschien dat iemand anders ons daar mee kan helpen hier?
Verder heb ik gelukkig vrijdag nog een les en ga ik vanavond nog even rijden.
De dag voor de wedstrijd rij ik nooit meer, omdat dat meestal toch niet gaat haha!

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 12:39

Selectie wedstrijd en dan maar 15 deelnemers bij ons waren het er laatst 34

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 12:55

yfkelover schreef:
Selectie wedstrijd en dan maar 15 deelnemers bij ons waren het er laatst 34



bij mij waren het er ook een hele boel bij de eerste selectie. Geloof dat er 34 op de lijst stonden en er uit eindelijk iets van 30 gestart zijn in de B.

Waar heb jij gereden?

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 13:04

NikkiLoves schreef:
Ook ik heb pas mijn startkaart en meld me hier graag :D Ga mijn debuut (in de B) maken 25 en 26 november op een koudbloedenwedstrijd. Ik rij met mijn Haflinger en ben toch 'bang' om daarmee tussen de (dressuur)paarden te starten :o



Een koudbloed kan prima tussen de warmbloeden starten hoor. Vind het maar onzin dat mensen je daar op afrekenen. De beste moet gewoon de meeste punten krijgen en niet het paard waar de jury de meeste voorkeur voor heeft.

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 14:07

Onze selectie is in Lichtenvoorde bij paardencenrum Lichtenvoorde (mossinkhof)

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 14:20

yfkelover schreef:
Onze selectie is in Lichtenvoorde bij paardencenrum Lichtenvoorde (mossinkhof)



Dacht misschien zit je wel bij mij in de kring, maar dat is niet het geval. Onze eerste was in Dronten. Tweede in Wezep 9 december geloof ik. Maar in Wezep ga ik eerst nog een oefendressuur rijden, dan is hij er al vast een keertje geweest.

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 14:56

MyWishMax schreef:
_Desiree schreef:
Aaah! ik ben erg benieuwd naar zondag, gister was mijn kleine haflinger vriendje helaas niet te rijden :( dan heb ik alweer spijt dat ik mij heb ingeschreven voor zondag.
Ik ga gewoon voor mijn winstpuntjes dat ik naar het L1 mag, maar ergens lijkt plaatsing mij ook erg gaaf!

Ga de tweede selectiedag op 3 december ook rijden, dus dubbel kans zou je zeggen haha!


Ach, niet zeuren, je bent niet de enige! ;) Ik kon maandag voor geen meter rijden, continu aan de haal, ze was echt heel bang en zelfs toen ze een beetje kalmeerde kreeg ik haar niet fijn. En ik kan alleen morgen nog maar rijden, want ik deel haar met mijn moeder :')

Heb jij trouwens een idee hoe het zit met de selectie voor regio en de kring finale? Er mogen er 6 door naar de regio, maar 12 naar kringfinale. Is die kring finale ook nog selectie voor de regio, of is dat alleen voor kringkampioenschap?


Ik heb ze gemaild, er gaan er 12 door naar de finale en 6 daarvan gaan naar de regio.

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 15:07

Waar kun je het aantal dat door gaat naar de regiokampioenschappen vinden? Bij ons staat het aantal van de zomer er nog op en niet van de indoor :(

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 15:15

Tymone schreef:
Waar kun je het aantal dat door gaat naar de regiokampioenschappen vinden? Bij ons staat het aantal van de zomer er nog op en niet van de indoor :(



Bij ons staat het op de Facebook van de Kring :)

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 15:45

_Desiree schreef:
Tymone schreef:
Waar kun je het aantal dat door gaat naar de regiokampioenschappen vinden? Bij ons staat het aantal van de zomer er nog op en niet van de indoor :(



Bij ons staat het op de Facebook van de Kring :)



ga daar eens kijken of het bij ons ook staat. Ben wel nieuwsgierig eigenlijk

MyWishMax

Berichten: 25310
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 16:06

Ik weet dat onze kring er vrij vlot mee is, andere kring uit ZH had het nog niet bekend gemaakt. (Nog steeds niet, maar die kunnen dus bij ons kijken haha)

Dank je wel Desiree! Dus zorgen dat we bij de 1e 12 zitten na 2 selecties ;)

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 16:08

MyWishMax schreef:
Ik weet dat onze kring er vrij vlot mee is, andere kring uit ZH had het nog niet bekend gemaakt. (Nog steeds niet, maar die kunnen dus bij ons kijken haha)

Dank je wel Desiree! Dus zorgen dat we bij de 1e 12 zitten na 2 selecties ;)


Lijkt mij wel erg leuk! maar het zal voor mij iets harder knokken zijn tussen de grote paarden.
Ik merk wel dat het altijd lukt maar ik er iets harder voor moet knokken. De draf verruimen met die kleine pootjes van Bink is soms lastig haha!

MyWishMax

Berichten: 25310
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 16:11

Ik heb een KWPNer, maar die heeft ook erg veel moeite met verruimen hoor. Behalve in stap, dan kan ze wel. Ik moet vooral mijn punten halen met netjes rijden, nette aanleuning en halsstrekken. Dat laatste kan ze dan wel weer enorm goed :') Ben al blij met 6,5 voor de gangen. Vorige paard had ik het geluk dat die van zichzelf hele goede gangen had, maar die was weer lastiger qua spanning en aanleuning. Daarmee kon ik in de 160 rijden of boven de 210 :+

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 16:18

MyWishMax schreef:
Ik heb een KWPNer, maar die heeft ook erg veel moeite met verruimen hoor. Behalve in stap, dan kan ze wel. Ik moet vooral mijn punten halen met netjes rijden, nette aanleuning en halsstrekken. Dat laatste kan ze dan wel weer enorm goed :') Ben al blij met 6,5 voor de gangen. Vorige paard had ik het geluk dat die van zichzelf hele goede gangen had, maar die was weer lastiger qua spanning en aanleuning. Daarmee kon ik in de 160 rijden of boven de 210 :+



Bink kan een hele proef netjes in de aanleuning rijden, maar soms wil hij er ook wel eens uit komen.
Ik probeer mijn figuren en overgangen netjes te rijden :o
Ik Woubrugge had ik voor mijn gevoel de beste proef ooit gereden en eerste met maar 183 punten.
Mijn eerste wedstrijd dat ik gestart was 194,5 punten terwel het er niet uit zag 8-) Helemaal niet in de aanleuning maar wel netjes de figuren. Het zegt dus allemaal niet zoveel, zoveel verschillende jury's.
Jammer dat er niet bij staat wie er zondag komt :)