Schrijven bij een wedstrijd.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barlo16
Berichten: 70
Geregistreerd: 14-03-16

Schrijven bij een wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 23:35

HOII,

Ik heb een vraagje en ik hoop dat jullie me kunnen helpen!:D
Ik heb a.s. zondag een clubkampioenschap en ze hebben mij gevraagt of ik wou schrijven bij de jury. Het gaat om spring en dressuurwedstrijden!

Ik heb het nog nooit gedaan en weet eigenlijk ook niet wat ik precies moet doen..


- hebben jullie tips?
- wat moet ik precies doen?
- HELP


Groetjes !

Roodvos

Berichten: 6659
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Re: Schrijven bij een wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 23:58

Vraag het secretariaat je tijdig voor te stellen aan de jury en niet 5 minuten voor aanvang.
Ik vraag altijd of de schrijfster ervaring heeft. Zo niet ga ik wat eerder naar de ring om haar uit te leggen wat de bedoeling is.
Zeg dus gewoon tegen de jury dat je nog niet eerder hebt geschreven. Dan krijg je zeker uitleg.
Juryleden zijn ook maar mensen hoor, ze bijten niet :D .

Je zult zien dat het je na een paar deelnemers het door hebt.

Veel plezier alvast. Schrijven is heel leerzaam.

Gea99

Berichten: 1170
Geregistreerd: 26-09-13

Re: Schrijven bij een wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 00:03

Bij het springen kan je het vaak makkelijk invoeren op de laptop. ( tenminste bij ons)
Schrijven dressuur is ook leuk om te doen. Makkelijk is om de zessen in de midden van het hokje te zetten. De onvoldoendes links. De 7 8 9 zet je rechts dat telt makkelijk.

sammie214

Berichten: 44
Geregistreerd: 28-05-14
Woonplaats: Nijverdal

Re: Schrijven bij een wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 00:27

Schrijven is net zo moelijk. Je moet gewoon de cijfers op het blaadje en dan is als je overal een 6 voor hebt dan heb je volgens mij 180 punten en dan kijk je waar die geen zes dus bijvoorbeeld een 5 voor de volte dan heeft ie nog 179 punten maar als hij dan vervolgens een 8 heeft voor het halthouden dan heb je weer 181 punten(en je zet eventuele opmerkingen erachter zoals verkeerde been etc.) en springen heb ik geen ervaring mee.

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:49

sammie214 schreef:
Schrijven is net zo moelijk. Je moet gewoon de cijfers op het blaadje en dan is als je overal een 6 voor hebt dan heb je volgens mij 180 punten en dan kijk je waar die geen zes dus bijvoorbeeld een 5 voor de volte dan heeft ie nog 179 punten maar als hij dan vervolgens een 8 heeft voor het halthouden dan heb je weer 181 punten(en je zet eventuele opmerkingen erachter zoals verkeerde been etc.) en springen heb ik geen ervaring mee.

Vergeet niet dat er ook nog vaak opmerkingen bij geschreven moeten worden.

Ik heb één keer geschreven, een aantal jaar geleden. De jury gaf van te voren goed aan wat ik moest doen.

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Schrijven bij een wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 12:06

Sommige opmerkingen kan je ook als afkorting opschrijven. Is sneller en makkelijk. Bijv: tegen de hand = t.d.h. En verkeerde been = v.b. En zo zijn er vast nog meer handige afkortingen maar deze schieten mij zo te binnen.

Lukasje
Berichten: 11252
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 12:06

Wanneer je ook tekst moet noteren, probeer dan met afkortingen te werken. Sommige jury's geven veel uitleg en dan is dat wel handig.
Bv. 'Niet vierkant' bij het halthouden (dressuurprotocol), kan je het woord vervangen door een vierkantje. Een volte kan je vervangen door een cirkelfiguur.
Bij de dressuurprotocol heb je vakjes: voor het punt in te schrijven, een voor commentaar, maar ook eentje waarin omschreven staat over welk onderdeel in de proef het gaat. Wanneer je na een aantal deelnemers wat meer vertrouwd met het protocol geraakt, kan je bv ook een woord onderlijnen. Stel dat de jury bij het onderdeel middendraf zegt: "middendraf onvoldoende", dan kan jij het woord "middendraf" onderstrepen en hoef je enkel "onvoldoende" te noteren....

Maar geef zeker aan dat je dit vooraf nog nooit gedaan hebt. Ongetwijfeld krijg je dan wat extra uitleg.

Succes ermee!!

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Re: Schrijven bij een wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 12:12

Leuk om te schrijven. Is vaak ook leerzaam voor jezelf. Gewoon aangeven dat je nog geen ervaring hebt. Iedereen doet het ooit voor de eerste keer. Afkortingen als v.b. en t.d.h. zijn handig. Verder wijst het zichzelf wel.

koenborias

Berichten: 942
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 20:53

Zeker de moeite waard! Leer je heel veel van!