Wedstrijd en zenuwen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
FriesWytske
Berichten: 9897
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Wedstrijd en zenuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 22:32

178 punten is helemaal niet slecht.

Wat een aso's zeg. Maak het hier ook wel mee met motorrijders. Dat ze nog even extra gas geven als ze net bij je langs zijn. Of auto's met aanhangers die niet eens even afremmen. Als ze je zien aankomen. Nee gewoon met 40 over de drempels heen.
Kan me dan ook heel goed voorstellen hoe je je voelde op dat moment. Maar gelukkig is alles goed afgelopen.
En dat 'shinen' in de ring komt vanzelf wel als jij en je paard meer ervaren zijn in de ring.


Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-16 22:55

FriesWytske schreef:
178 punten is helemaal niet slecht.

Wat een aso's zeg. Maak het hier ook wel mee met motorrijders. Dat ze nog even extra gas geven als ze net bij je langs zijn. Of auto's met aanhangers die niet eens even afremmen. Als ze je zien aankomen. Nee gewoon met 40 over de drempels heen.
Kan me dan ook heel goed voorstellen hoe je je voelde op dat moment. Maar gelukkig is alles goed afgelopen.
En dat 'shinen' in de ring komt vanzelf wel als jij en je paard meer ervaren zijn in de ring.



Dankjewel. En ja, klopt. Was echt een nachtmerrie. Heb echt ff staan janken.

Magnifique M2*
Crucero JM M2*

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 22:57

Wannneer een chopper gas geeft, klinkt dit minder vervelend dan wanneer ze gas loslaten. Dan begint de uitlaat juist enorm de pruttelen. Het is in zo'n geval vaak kiezen tussen twee kwaden...

Het is natuurlijk een eeuwige discussie die je van twee kanten kunt bekijken (de motorrijders zijn niet minder bestuurder dan jij bent en vice versa natuurlijk). Maar ik zou jou adviseren om hier voornamelijk lering uit te trekken. Zelf heb ik ook een wedstrijd heel dichtbij, anderhalve kilometer, maar ik ga er echt niet lopend naartoe. Sowieso ga ik nooit alleen op buitenrit, wij zitten aan een 60km weg waar nooit langzamer dan 80 wordt gereden ;) Misschien ben ik in dat opzicht een schijtert, maar ik ben te veel op de hoogte van de risico's. Dus ik doe het gewoon maar niet. En met meerdere paarden kan het je ook overkomen... Daar kan ik over meepraten :P Mijn paard is er ook zo eentje die niet 100% verkeersmak is. :P

Anyway, een volgende keer denk je hier natuurlijk meteen weer aan. Wees verstandig en ga buitenritten maken om over deze schrik heen te komen. Niet alleen natuurlijk! En ga niet weer lopend op wedstrijd... Gewoon lekker met de trailer, in alle rust :)

En haal het positieve er uit, zo gek als het vandaag ging, zal je niet zomaar weer overkomen :D

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: Wedstrijd en zenuwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-16 00:01

Hij ging echt sneller, dus het was nu gas geven. Het was gewoon niet leuk. :-( thank god was ik niet alleen en ga ook nooit alleen op buitenrit. De buitenrit komt wel weer maar ik zal vanaf nu altijd met de trailer op wedstrijd gaan. Nooit meer!

Magnifique M2*
Crucero JM M2*

FriesWytske
Berichten: 9897
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Wedstrijd en zenuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 09:27

Ik zou hier toch melding gaan maken bij de regioconsult recreatie van de KNHS. Dit is nu net waarom ze de campagne van het buiten rijden hebben gemaakt. Of misschien zelfs op de facebookaccount van de KNHS zetten.

@ Janine1990 Ze hadden best nog een aantal meters kunnen wachten met het gas open te gooien. Duidelijk mensen die niet weten hoe paarden reageren op zulke acties.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-16 14:07

FriesWytske schreef:
Ik zou hier toch melding gaan maken bij de regioconsult recreatie van de KNHS. Dit is nu net waarom ze de campagne van het buiten rijden hebben gemaakt. Of misschien zelfs op de facebookaccount van de KNHS zetten.

@ Janine1990 Ze hadden best nog een aantal meters kunnen wachten met het gas open te gooien. Duidelijk mensen die niet weten hoe paarden reageren op zulke acties.



Goed plan! Direct gedaan.

Magnifique M2*
Crucero JM M2*

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 15:10

FriesWytske schreef:
Ik zou hier toch melding gaan maken bij de regioconsult recreatie van de KNHS. Dit is nu net waarom ze de campagne van het buiten rijden hebben gemaakt. Of misschien zelfs op de facebookaccount van de KNHS zetten.

@ Janine1990 Ze hadden best nog een aantal meters kunnen wachten met het gas open te gooien. Duidelijk mensen die niet weten hoe paarden reageren op zulke acties.


Even vanuit mijn interesse, wat heeft TS aan het maken van die melding? Ik ben op de hoogte van de campagne (en support dat ook echt van harte!), maar begrijp het niet helemaal denk ik?

Natuurlijk kunnen ze daar even mee wachten. Zelf het geluk gehad dat wij de laatste keren heel rustig gepasseerd zijn. Echt prettige motorrijders. Ook al eens door een hele groep choppers, dus dacht ook wel even: Oei... Maar zelf in draf over het asfalt met ijzers scheelt een hoop herrie aan de oren van het paard.

Maar ook al eens meegemaakt dat iemand ons over een brug wilde passeren. Paard was toen helemaal nog niet bekend met buiten en echt bang voor elke auto... En heel erg bang voor de gemotoriseerde auto's. Die keer ging hij voor het eerst op ijzers over de brug, dat echode nogal... Daar gingen we in passage (ach, goed om te weten dat dat er tzt ook wel in zit), maar een mevrouw achter ons dacht dat ze ons even moest opdrukken. Ondanks herhaaldelijke gebaren van mijn kant bleef ze doorgaan... En ging gewoon naast de kont van mijn paard rijden. Daar gingen we, regelrecht het dorp in waar kinderen langs de weg speelden... Levensgevaarlijk natuurlijk.
Ja, mijn paard moet beter verkeersmak, maar moet het ook ergens oefenen... Ook deze automobiliste had geen flauw idee van hoe hiermee om te gaan... Op zo'n moment baal ik ook wel even en wil ik zo iemand ook echt wel even door elkaar rammelen.

Maar ik denk dat je dit alleen maar meer gaat krijgen. Desinteresse, geen dieren gewoon en natuurlijk de haast van alledag. Dat laatste heb ik ook altijd :+ Maar niet in de buurt van een paard... :P

FriesWytske
Berichten: 9897
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Wedstrijd en zenuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 17:24


Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 17:47

FriesWytske schreef:
KNHS kan dan samen met de ANWB actiever adverteren met de actie nu loopt

Je wilt toch niet dat het zo gaat aflopen als in onderstaand artikel.
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... rettyPhoto


En hoe dacht je dat ze gingen anticiperen op de lopende zaken? Zoals bijvoorbeeld de link van het ongeluk van vandaag waarnaar jij verwijst?

Voor zo'n campagne is een budget. Alvorens een campagne wordt gestart, wordt er onderzocht hoe deze op te stellen en hoe het meest efficiënt uitgevoerd kan worden. Zodra de campagne is gestart is het 'sit back and relax'. Het budget is gesteld, de uitvoering is gesteld en daar gaat echt niets meer aan veranderen omdat een motorrijden zo onhandig is geweest om het gas open te draaien... Of een automobilist zo vriendelijk is geweest om een paard en ruiter aan te rijden...
Zaken die nu gebeuren gaan echt 0,0 invloed hebben op de lopende campagne...

Evaluatie van de campagne is op dit moment nog niet relevant omdat het pas is gestart.

https://www.knhs.nl/nieuws/2016/start-c ... s-en-anwb/

Leuk detail is dat de campagne zo recent is gestart, dat ik me afvraag wat het nut is. Zoals in bovenstaande link te zien, is er meer informatie te krijgen op de KNHS stand op Horse Event en tijdens de Open Manegedagen van vorig weekend... Niet heel erg realistisch om te verwachten dat je doelgroep daar komt natuurlijk... :+
Natuurlijk moet je manegeruiters nog steeds onderwijzen in het gedrag van een paard, met name in het verkeer. Maar die zijn al wel zover dat ze uitkijken wanneer ze een paard onderweg tegenkomen. Menig ouder die zijn/haar kind daar brengt ook :P

Dus mensen zien die misschien in de komende weken, of niet... En vergeten het dan weer, want de winter staat voor de deur en het vele buitenrijden neemt ook af, vanwege het vroeg donker worden of om andere redenen... Dus automobilisten zijn tegen het voorjaar allang niet meer up to date... En als ze dan gaan evalueren volgend jaar juni (een jaar na de laatste enquete) is de kans niet heel groot dat er iets is veranderd...

En natuurlijk wil de KNHS haar leden en doelgroep beschermen, maar voor de ANWB zijn ruiters maar zo'n kleine groep deelnemers aan het verkeer dat er waarschijnlijk niet heel erg veel budget voor is. Ik heb in ieder geval nog geen spotjes op TV gezien... Of een stukje in het nieuws...

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: Wedstrijd en zenuwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-16 10:27

Ik kreeg een heel lief bericht terug van KNHS:


Hoi Serena, wat een verhaal! Wat goed dat je zelf toch nog rustig en cool bent gebleven en je paard weer hebt kunnen kalmeren. Dat je daarna alsnog gestart bent is helemaal een pluim waard. Wel erg jammer dat je nét geen winstpunt hebt gehaald, want die had je wel verdiend na deze ellende!

Ik stuur jouw verhaal door naar mijn collega Inga Wolframm. Inga heeft de campagne opgezet samen met ANWB en Veilig Verkeer Nederland en we zijn heel benieuwd naar verhalen zoals die van jou. Als het lukt, dan willen we daar in de nabije toekomst namelijk meer mee gaan doen om de campagne te ondersteunen en andere weggebruikers nog meer bewust te maken van paarden in het verkeer.

Nogmaals dank voor het delen!

Groeten,

Magnifique M2*
Crucero JM M2*

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: Wedstrijd en zenuwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-16 13:26

Update:
Hi Serena, Inga heeft vanochtend meteen contact opgenomen met de KNMV (de motorrijdersvereniging) en zij gaan de campagne ook delen met hun achterban. Dit mede dankzij jouw verhaal. Inga heeft inmiddels ook jouw contactgegevens!

Magnifique M2*
Crucero JM M2*

FriesWytske
Berichten: 9897
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Wedstrijd en zenuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 15:02

Super dat je al reactie van de KNHS terug hebt gekregen.

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Wedstrijd en zenuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:52

Wat een super reactie inderdaad! Fijn dat ze er toch wel iets mee doen, al moet ik zeggen, ik leerde op school toch iets anders een campagne maken :P De doelgroep moet toch vooraf al duidelijk zijn...

En jammer dat niet elke motorrijder bij die vereniging zit. Mijn ouders zijn ook motorrijders, ook met zo'n lawaaichopper, maar die zijn nergens lid van.

bamisalami
Berichten: 609
Geregistreerd: 25-08-14

Re: Wedstrijd en zenuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 16:41

Wat een fijne reactie van de KNHS! Ik lag gister bijna in de sloot door een botte boer en zijn trekker. Hij ziet dat mijn paard het eng vindt en dat we bijna in de sloot liggen, maar stug doorgaan.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-16 17:41

bamisalami schreef:
Wat een fijne reactie van de KNHS! Ik lag gister bijna in de sloot door een botte boer en zijn trekker. Hij ziet dat mijn paard het eng vindt en dat we bijna in de sloot liggen, maar stug doorgaan.



Damn wat erg, alles goed afgelopen?

Magnifique M2*
Crucero JM M2*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 30 bezoekers