Grappig commentaar op protocollen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 00:08

'wordt nog niet gevraagd in deze klasse' vind ik zelf erg leuk Knipoog

ik zelf heb nog nooit een protocol van dichtbij gezien Lachen

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 00:14

Bij mij stond er: volte 15 meter is geen dobbelsteen!
En: Jury aankijken!

Haha!:D:D

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 00:23

Hmmm de ergste die ik er ooit bij heb gehad staan is: wissels om de pas hoeft nog niet in het M....

Moest contragalop doen en mijn paard had wat overenthousiaste koeien in een naastgelegen weiland in het vizier. Menig Grand-Prix ruiter (en paard) zou er een harde dobber aan hebben, 6 changementen om de pas op de halve grote volte.... Kreeg trouwens een 2 voor mijn contragalop.... (1 voor de moeite en 1 voor die paar passen dat ie nog wel in de contra zat denk ik)

Dat verhaal van die sloot ken ik ook van de andere kant.... Ik zat te schrijven bij het Z en ik zie samen met de jury ineens een ruiter ook op dezelfde manier het water in duiken... We hebben een paar onderdelen gemist omdat we zo moesten lachen. (degene die we in de baan hadden had mazzel, elk onderdeel wat we niet hadden gezien kreeg ze een 7)

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 15:30

Afgelopen weekend in wanroij; de bloembakken waren zo eng dat Oki alleen maar gesteigerd heeft of anders achteruit knalde. Resultaat: 130 pt en met enigste commentaar voor de middendraf 'spanning'. Volgens mij was de hele proef gespannen.
Tweede proef: nog steeds ontzettend gespannen maar liep wel voorwaarts (mijn sporen staken wel bijna door Oki heen om hem de bak rond te krijgen, normaal zijn mijn benen goed stil op de plaats), stond er als enigste commentaar: hakken stil!! Als ik dat had gedaan denk ik niet dat ik rond gekomen zou zijn.

Allereerste wedstrijd met Oki; als enigste commentaar 'pony loopt erg goed en vormen heel mooie combinatie.' Hoe kan je dan laatste worden met 140 punten?

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 18:48

een vrouwtje bij ons op stal starte met een draver, nu is het bekend dat dravers niet echt goed kunnen galopperen er stond dan ook op haar protocool..."paard dralopeerd"..haahaha

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 18:55

haike schreef:

Allereerste wedstrijd met Oki; als enigste commentaar 'pony loopt erg goed en vormen heel mooie combinatie.' Hoe kan je dan laatste worden met 140 punten?


Misschien was de jury wel weg van je als combinatie en ziet ie er wat in voor de toekomst. Het komt ook wel eens voor dat een pony leuk loopt maar dat hij de onderdelen nog niet beheerst en daardoor laag scoort maar dat de algemene indruk heel goed is.... andersom komt ook wel eens voor he! Zou het iig positief opvatten met het oog op de toekomst dat er nog veel goeds zal komen!

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 19:36

"Breek je nek voorzichtig."
Paard struikelde een beetje Schijnheilig .

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 20:11

Haha er staan wel leuke dingen bij! Wij hebben niet zulke creatieve juryleden Knipoog Maar heb 1 februari een wedstrijd dus ben benieuwd!

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 20:35

hahaha Wat een super leuke reacties hebben sommige Haha!

Ik heb zondag nog zo gelachen met de secretaresse van onze club en een instructeur en me moeder..
er stond namenlijk op mijn coupon bij midden stap:
Meer bodem rijden..

Ik had daar nog nooit van gehoord dus ik heel hard lachen en toen vragen wat dat was nou werd dat beetje uitgelegd en nog maar lol maken over..
Ja kom laat ik een emmertje zand mee nemen op de pony ga ik zand voor me uit strooien zodat ik meer bodem krijg..
en Zie mij door de bodem rijden dan.. woohh Zie de bak opeens vol lopen Haha!:D:D
Heel flauw maargoed Schijnheilig

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 20:39

Haha ja meer bodem heb ik ook weleens gehad Haha!
T stond standaard bij iedereen op de protocol, haha echt een vreemde uitdrukking.

Marije_jiplover

Berichten: 25314
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 21:17

Haha, wij hebben 1 jurylid in de buurt jureren die er nog al eens wat leuks van maakt. Niet bij mij, maar bij een meisje bij mij in de rubriek: "als je zonodig wil zagen kun je beter in een timmerfabriek gaan werken," het zal je maar gezegd worden.

Bij mijzelf stond er een keer bij onderling met een ietwat sterke pony tijdens proefjes: "He joh, je zit niet op het strand!" als commentaar op mijn middengalop. Oeps!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 21:24

Ik had ook een keer dat mn middengalop een beetje mislukte haha hij versnelde alleen.

Toen stond erop : Geen rengalop.
Najah zo hard ging t ook weer niet Knipoog

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 21:26

Okeej, toen ik net L1 reed, was Ragne nog niet zo'n ster in wijken. Maar we gingen opzij. Op m'n protocol stond heel verontwaardigd: Dit is geen wijken!!!!!!!!
(met dat aantal uitroeptekens erbij) Bloos

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 00:18

Ik heb weleens op mijn coupon gehad: "Waarom zijn je sporen niet zilverkleurig?" Nou, omdat ze koperkleurig zijn...
Snap jij het?!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 09:48

Meer bodem?? Die snap ik ook niet.... Iemand die het mij wil uitleggen?

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 10:31

Nou ik weet mn eerste proefje nog wel, ik ging bijna de hele proef in galop, stond er maar bij 1 onderdeel; niet onder controle.
Was trouwens ook de leukste proef ooit die ik heb gereden Haha!

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 11:50

Scum schreef:
Meer bodem?? Die snap ik ook niet.... Iemand die het mij wil uitleggen?


Dat zal een opmerking bij uitgestrekte draf of galop geweest zijn denk ik. Waarschijnlijk versnelde het paard alleen en moest hij meer verruimen, 'meer bodem' beslaan dus. Lachen

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 13:25

ik had een keer op 1 regel staan...
te groot paard meer toestaan

Ik huh te groot paard???
Moest dus zijn bij een volte met hals strekken..
Volte te groot .....paard meer toestaan

was ook wel grappig

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:01

handig he, komma's en zo.....

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:04

Luci schreef:
Waarschijnlijk versnelde het paard alleen en moest hij meer verruimen, 'meer bodem' beslaan dus. Lachen


Dat idee heb ik ook, die term gebruik ik zelf ook wel eens (niet alleen bij paarden, maar ook bij mensen): 'meer bodem pakken' als in 'ruimere passen nemen'.

Marije_jiplover

Berichten: 25314
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:05

Jorie schreef:
handig he, komma's en zo.....


Ja, als ze goed gebruikt worden wel, maar ik heb ze ook weleens volledig verkeerd zien staan en dat leest ook rottig.

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:12

Ik heb ook wel eens gehad dat het handschrift zo slecht was dat we een uur hebben puzzelen wat er nou stond..... Jury al naar huis dus om opheldering vragen ging ook niet......

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 21:40

haike schreef:
Allereerste wedstrijd met Oki; als enigste commentaar 'pony loopt erg goed en vormen heel mooie combinatie.' Hoe kan je dan laatste worden met 140 punten?


Waarschijnlijk omdat de proef knudde was maar de jury je niet gelijk al de moed wilde ontnemen! Ik vind het wel aardig. "Nu is het nog niet echt iets, maar hier zit wel toekomst in, dus niet opgeven"

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 00:40

eneuh wat betekend A.H ? (tis al laat Bloos )

Marije_jiplover

Berichten: 25314
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 09:22

loulou schreef:
eneuh wat betekend A.H ? (tis al laat Bloos )


Achterhand.