Grappig commentaar op protocollen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 09:04

Met Lodewijk had ik ooit het commentaar : paard loopt teveel van de grond.
Ik weet nu nog steeds niet wat er mee bedoeld is, de jury was al weg.
de eerste keer dat ik paard spoort niet op mijn coupon stond schoot ik idd eerst in de lach.

Ook heb ik in de 1 een keer gehad dat ik verkeerd aansprong, meteen moest ik een volte 10 mtr draaien en daar heb ik meteen hersteld.
voor het aanspringen had ik een 6 voor de volte een 4 ' valt uit galop' ja duh!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 09:10

Ston een keer op mijn coupon: pracht paard! Op zich heel erg aardig en lief, maar het was wat slorig geschreven waardoor ik las: vracht paard...
Ik vond het niet echt aardig staan toen en was zwaar beledigd...
Hoewel ik niet precies zou weten wat een vracht paard zou zijn hoor..

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 09:25

haha wat een verhaaltjes allemaal zeg......
ik kan me nog herinneren van 5 jaar geleden ofzo
toen moest ik op een paard rijden waar ik als enige op kon rijden (omdat vroeger heel vaak zonder zadel reed had ik een stevige zit en dat paard kon iedereen eraf gooien behalve mij)...had ik op mijn coupon staan paard rijd slingerend..hij was wel nageeflijk maar hij reed uitzichzelf soms slingerend..(BIERTJE?)...IS NIET GRAPPIG MAAR IK WAS TOCH EERSTE GEWORDEN..
gr esther

NIET DOOR GEWELD EN KRACHT MAAR MET GEDULD EN ZACHT WORD RESULTAAT VERKREGEN......!!!!

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 10:03

De afkorting A.H. vind ik niet zo vreemd hoor. En vaak krijgt de schrijver opdracht van de jury om af te korten, dus het hoeft niet perse zo te zijn dat de schrijver het zich gemakkelijk maakt.

Ik heb nog nooit echt grappig commentaar gehad (wel onleesbaar commentaar), maar ik moest wel een keer lachen om een Belgische dressuurproef (klasse B). De proef was qua onderdelen vrijwel hetzelfde als een Nederlandse dresuurproef (B). Dus ook grote voltes in galop, gebroken lijntje, van hand veranderen in middendraf, enz. Maar er was een verschil:

Onder deel 1: Bij A binnenkomen in draf, en op X halthouden en groeten, en daarbij DOODSTIL staan en groeten.

Haha! Dus je paard mag niet meer knipperen met zijn ogen, oren draaien, enz.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 10:11

Aha, dat verklaart meteen waarom je na het binnenkomen in de Belgische FEI/CCI-proeven niet hoeft halt te houden en te groeten, maar meteen je proefje begint. Want doodstil (of onbeweeglijk) stilstaan kunnen eventingpaarden in de hogere klassen natuurlijk niet meer. Tong uitsteken

Ik heb hier de SGW-gids 2003 voor me liggen met daarin ook Belgische proeven. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 10:23

In het begin met wedstrijd rijden, toen Marco veel moeite had met de galop, kreeg ik als commentaar op de coupon "uitgelaten" bij de galoponderdelen terwijl bij de rest stond :'meer impuls', 'meer voorwaarts" enz.
Later zag ik de proef nog eens terug op video, en ik moet nog steeds lachen om die galop Haha!

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 11:14

op de laatste wedstrijd die ik heb gereden, was mijn paard helemaal op voordat hij de ring in moest, het was bloedheet in de losrijbak en we zaten er wel met 25/30 man in echt niet normaal.

hij was dus niet vooruit te branden, kreeg de opmerking "paard meer achter de broek zitten" vond deze opmerking echt super haha.

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 12:05

bij mij stond er een keer onder aan mn protocol bij houding en zit: amazone moet voeten niet verliezen Verward denk dat ze beugels bedoelde Haha!
en 1x was atleet zo sloom en ik moest midden stap maar kreeg helemaal geen reactie dus gaf hem een schop en daardoor vloog ik in galop , gewoon weer terug genomen enzo stond er op mn protocol een 7 voor met "mooie middenstap" ik weet niet waar die jury op dat moment naar keek maar niet naar mij Haha!

............

JoT

Berichten: 4005
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 12:09

Ik heb zelf nooit echt grappige dingen op mijn protocol gehad, maar bij een vriendin van mij stond er een keer op 'blijf ademen'. Ze was een beetje te geconcentreerd bezig geloof ik. Haha!

tam20
Berichten: 1281
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 12:44

Ikzelf heb nooit zo'n 'grappige' opmerking gehad, maar een vriendin van mij wel,
Ze kreeg als eindcommentaar: Werk nog meer aan impuls, maar je zit er lekker op!
Haha elke keer als ze nu aan het rijden is en wij staan toevallig aan de kant, maken we de opmerking dat ze er weer lekker op zit.. OK dan!

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 13:54

Karin schreef:
Aha, dat verklaart meteen waarom je na het binnenkomen in de Belgische FEI/CCI-proeven niet hoeft halt te houden en te groeten, maar meteen je proefje begint. Want doodstil (of onbeweeglijk) stilstaan kunnen eventingpaarden in de hogere klassen natuurlijk niet meer. Tong uitsteken

Ik heb hier de SGW-gids 2003 voor me liggen met daarin ook Belgische proeven. Haha!


Yeps, dat was inderdaag op een SGW, waar ik die proef gezien heb. Haha!

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 14:03

Ik heb een keer op mijn protocol gehad: CREATIEVE DUIZENDPOOT Verward Het was bij het onderdeel uitgestrekte draf, en ik had een 8, dus ik had zoiets van: nou, dan zal het wel goed bedoeld zijn. Later nog gevraagd aan de jury en die was ook erg verbaasd. Bij ons naast de bak hing een reclamebord waar die tekst op stond, en hij had het opgelezen, met de vraag aan de schrijfster waar dat over ging. De schrijfster had het blijkbaar niet begrepen, en dacht dat ze het op mijn protocol moest schrijven

~Turbohoof Solutions ~

LegallyBlond
Berichten: 199
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 14:25

Mijn vriendin had ook eens commentaar ze kwam er niet uit; "Hoeven beter inrijden" Verward Later is ze er wel achter gekomen dat er bedoeld werd dat ze de hoeken beter door moest rijden..

[..>>Wietse fan de Slachtedijck Lovers Valla<<..]

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 14:50

Met m'n vorige pony, halthouden, afgroeten, voorwaarts in stap.. en toen was de prijsuitreiking van het springen met hele vrolijke muziek en begon Elise te dribbelen. Was toch nog een 6 waard, commentaar 'leve de muziek' Lachen

Please don't upset me. I'm running out of places to hide the bodies
Fjordenwereld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 16:48

Nescio bokte er een keertje flink op los toen ik wilde wegrijden in uitgestrekte galop. Commentaar: "paard word iets te vrolijk"
Haha!

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 17:02

Ik weet al niet meer hoe vaak bij mij het SPEELbeen is blijven staan, maar ik heb nog steeds geen idee waar dat ding zit! Haha!

puntje puntje puntje

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 17:06

Ik reed jaren terug al eens een L1 proefje, op concours Agterberg.
Paard van mij was ook erg vrolijk en hij swingde erop los.
Jury's waren nogal weg van mijn paard en werden nogal wat foutjes vergeven.
Hij sprong bijna een letter te laat aan.. commentaar: iets te laat , een 6
En nog meer van dat.. Eindopmerking: Leuk paard!
Punten: 169 /171

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 17:29

Zep schreef:
Nescio bokte er een keertje flink op los toen ik wilde wegrijden in uitgestrekte galop. Commentaar: "paard word iets te vrolijk"
Haha!


hahah ja dat heeft er bij mij ook wel eens opgestaan,

bij ene vriendin van mij stond erop: Kan leuk lache Haha!

Kiekeboe

renegade
Berichten: 387
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: ursem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 17:57

mooi hoofdstel???
plastron beter bevestigen (zat aan de achterkant vanwege veel wind en geen veiligheidsspeltjes)
blijf lachen
amazone mag best lachen met zon mooi paard
paard zakt met vrije stap niet in de hals
paard moet ronder om binnebeen gereden worden
tegen de hand tegen de hand tegen de hand totaal tegen de hand moet nagevelijker commetaar aan de onderkant hele proef tegen de hand
je hebt een leuk paard probeer aan je zit te werken handen vriendelijker en blijf geduldig tegen je paard
handen kunnen meer ademen
en voor de rest heel veel amazone moet meer zitten (tsja mn kont is groot genoeg dus moet lukken)

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 18:01

Zep schreef:
Nescio bokte er een keertje flink op los toen ik wilde wegrijden in uitgestrekte galop. Commentaar: "paard word iets te vrolijk"
Haha!


Ik zie het als volgt voor me;

Een ietwat sachie-jury... die doodleuk tegen de schrijver zegt, "paard wordt iets te vrolijk, *grom...*" En de schrijver druk door schrijft Haha!

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 21:04

marloezzke schreef:
op de laatste wedstrijd die ik heb gereden, was mijn paard helemaal op voordat hij de ring in moest, het was bloedheet in de losrijbak en we zaten er wel met 25/30 man in echt niet normaal.

hij was dus niet vooruit te branden, kreeg de opmerking "paard meer achter de broek zitten" vond deze opmerking echt super haha.


Haha, die is echt goed! OK dan!
Ook zo letterlijk opgeschreven Haha!

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 21:10

Ik had laatst dat Fedde goed aansprong en toen oversprog zodat hij overkruist zat. Dan wordt hij altijd moeilijk te controleren, dus ik kreeg hem pas op de grote volte terug en in de goede galop. Toen stond er 'paard valt uit galop'.
Ook staat er nog wel eens 'paard dramt door'.

Don't dream your life, live your dreams!

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 21:14

Mijn vriend stond ook raar te kijken toen er op mn coupon stond: valt weg over de schouder Bloos!

er komen ook vaak leuke dingen op je coupon te staan als de schrijver nog nooit geschreven heeft en dan een Z proef moet schrijven!

She's my lady Lovers

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 21:17

Mijn oude instructeur schijnt een keer een volte té rond gereden te hebben Verward

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 22:55

Whaha ik heb zelf (nog) geen leuke vermeldingen op mijn protocollen gehad maar wou toch even zeggen dat ik me hier een ongeluk lach.

Het paard spoort niet Haha! GEWELDIG *LOL* !


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers