Grappig commentaar op protocollen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 10:18

Nou leuk is het niet echt ik had eens gehad dat ik op mijn ene protecol een 7 had voor de verzorging en de andere een 8 en dat ook bij de zelfde jury...

Hmm strange toch..


Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 11:40

Ha, dat heb ik ook eens gehad!!! Zo raar, net of je tussen 2 proeven in de vlechtjes hebt weggehaald of zo......

Verzorging hecht ik geen waarde aan. Mijn paard heeft stekels en loopt altijd buiten. Ik vlecht alleen een stukje staart in. Voeten was ik niet want daar is het vaak te koud voor.
Hij zit ook nog flink in zijn wintervacht. Dus ik trek hem 's ochtends bijna letterlijk uit de klei. Krijg ik toch vaak nog een 8 voor verzorging!! De andere afgestofte en opgetutte paarden ook!!! Snap jij het, snap ik het.....

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 12:01

nee ik begrijp het ook neit maar soms durfen ze je net geen winspunt te geven 155 en dan ben ik echt ziek en dan die ene punt van de verzorging er extra bij dan zou je een winst hebben zo raar kan het zelfs draaien... Echt heel vervelend dan baal ik wel hoor echt heel erg...

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 13:21

Ik heb een keer grappig commentaar gehad op mijn protocol. Het was in april 1993, ik was 6 jaar, had 4 longelessen en 2 groepslessen achter de rug. Er was een onderlinge wedstrijd daar op de manege. En daar moest ik natuurlijk aan mee doen! Ik reed toen een proefje zonder galop.

De proef zelf kan ik me niet meer herinneren, maar toen ik een paar jaar geleden dat protocol terugvond moest ik toch wel lachen. Op een gegeven moment moest ik een grote volte rijden bij E of B. En schijnbaar wist ik toen nog niet wat dat was, (logisch natuurlijk) en reed ik gewoon recht van E naar B. Op dat protocol had de juri een bak getekend en helemaal uitgetekend hoe ik een grote volte moest rijden. Zo van... Hier kom je aanrijden, dan draai je hier af, een rondje en waar je dan weer op de hoefslag komt, allemaal met pijltjes erbij, was echt heel leuk om te zien.

Ondanks ik zo weinig lessen had gehad was ik toch nog een-na-laatste, en trots dat ik was! Ik had wel 103 punten (20 onderdelen, dus 120 zou een winstpunt zijn als het een officieele wedstrijd was.)

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 14:19

Ik vind het altijd heel idioot als er op mijn coupon staat: "onregelmatig" als hij gewoon overduidelijk aangaloppeert in de middendraf ofzo. Laatst stond op mijn coupon: Springt..... , toen hij dus aangaloppeerde in die zelfde proef. Tong uitsteken

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 14:28

Ja ze zijn vaak er kort en onduidelijk in de omschrijving, maar ach zo'n proefje gaat ook zo snel voorbij dat er niet veel meer over kunnen zeggen want dat begint het volgende onderdeel al... Vind het altijd wel tof als jury leden ook eens er bij zetten als juist iets heel goed gaat dat vind ik wel heel stoer maar zo zijn er weinig hoor!

haike
Berichten: 13516
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 08:51

orionneke"]
[quote="haike schreef:

Allereerste wedstrijd met Oki; als enigste commentaar 'pony loopt erg goed en vormen heel mooie combinatie.' Hoe kan je dan laatste worden met 140 punten?


Misschien was de jury wel weg van je als combinatie en ziet ie er wat in voor de toekomst. Het komt ook wel eens voor dat een pony leuk loopt maar dat hij de onderdelen nog niet beheerst en daardoor laag scoort maar dat de algemene indruk heel goed is.... andersom komt ook wel eens voor he! Zou het iig positief opvatten met het oog op de toekomst dat er nog veel goeds zal komen!
[/quote]

Vind het ook wel positief bericht, maar dat er verder niks opstaat vond ik een beetje vreemd. Dat gebeurt natuurlijk vaker en had ook zeker nog geen wp verwacht maar het waarom zou ik wel willen weten, vooral omdat het mijn eerste wedstrijd was (weet de jury natuurlijk niet )

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 20:10

Whahahaha ik lach me slap!!!! Heb niet zulke grappige verhalen, wel vaak "understatements"....is Nonix net al bokkend drie dressuurringen doorgerend (en ik maar sorry zeggen tegen al die ruiters), kom je na een paar minuten weer terug, mag je verder met de proef en staat er echt bij 1 onderdeel: verzet, en een 3....en de rest gewoon weer goede punten

Only two things are infinite: the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 22:04

Hihi, wat een gave opmerkingen! Zit hier best een beetje te grinniken. Ik heb mijn startkaart gisteren binnen gekregen, dus nu maar afwachten wat mij te wachten staat Lachen Ik ben nu voorbereid Haha!

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 22:28

[quote="Emeraldo"]Ik heb een keer grappig commentaar gehad op mijn protocol. Het was in april 1993, ik was 6 jaar, had 4 longelessen en 2 groepslessen achter de rug. Er was een onderlinge wedstrijd daar op de manege. En daar moest ik natuurlijk aan mee doen! Ik reed toen een proefje zonder galop.

De proef zelf kan ik me niet meer herinneren, maar toen ik een paar jaar geleden dat protocol terugvond moest ik toch wel lachen. Op een gegeven moment moest ik een grote volte rijden bij E of B. En schijnbaar wist ik toen nog niet wat dat was, (logisch natuurlijk) en reed ik gewoon recht van E naar B. Op dat protocol had de juri een bak getekend en helemaal uitgetekend hoe ik een grote volte moest rijden. Zo van... Hier kom je aanrijden, dan draai je hier af, een rondje en waar je dan weer op de hoefslag komt, allemaal met pijltjes erbij, was echt heel leuk om te zien.


ik heb zoiets een keer gehad:ik moest bij een onderling wedstrijdje een klein meisje voorlezen!ze reed nog niet zo lang.
dus ik lees:E-B-E grote volte,kijkt ze me aan of ze water ziet branden,ze wist totaal niet wat ik bedoelde???!!en zo ging het met alle figuren!!
ik heb ze heel de proef doorgeloodst met:"rij nu maar met een grote boog van de b naar de e" en ga zo maar door!
haar protocol had ik wel eens willen lezen achteraf!!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 22:51

Jorie schreef:
Krijg ik toch vaak nog een 8 voor verzorging!! De andere afgestofte en opgetutte paarden ook!!! Snap jij het, snap ik het.....

Ik moest een keer schrijven en toen moest ik bij iedereen bij de verzorging een 7 neerzetten.Maar bij de zelfde jury op verschillende punten voor de verzorging uitkomen is wel een beetje raar.

Ik reed ook een keer een onderlinge wedstrijd(M1)op mijn verzorgpony,zijn baasje reed in dezelfde rubriek ook met dezelfde pony dus.Ik had plastron,gepoetste laarzen en al die zooi,zij daarintegen had zich niet echt uitgeslooft,zij had een 7 en ik een 6 voor de verzorging.Daar baalde ik eigenlijk ook wel van.

how sweet can it be to be loved by you

Anne_GTI

Berichten: 18194
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 23:25

Wat vinden jullie van de volgende dan; "amazone verliest onderdelen"
(strik viel uit het haar tijdens middendraf) De jury moet in een deuk gelegen hebben net als mijn voorleester... Die kwam ook niet meer uit haar woorden. Nadat de strik uit mijn haar gegleden was bleef ie nog een heel aantal keren stuiteren op de kont van het paard.... Pas in de bocht viel ie eraf. Gelukkig wist ik wat het volgende onderdeel was want de voorleester kwam er niet meer uit.

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 10:55

moowsy"]
[quote="Jorie schreef:
Krijg ik toch vaak nog een 8 voor verzorging!! De andere afgestofte en opgetutte paarden ook!!! Snap jij het, snap ik het.....

Ik moest een keer schrijven en toen moest ik bij iedereen bij de verzorging een 7 neerzetten.Maar bij de zelfde jury op verschillende punten voor de verzorging uitkomen is wel een beetje raar.

Ik reed ook een keer een onderlinge wedstrijd(M1)op mijn verzorgpony,zijn baasje reed in dezelfde rubriek ook met dezelfde pony dus.Ik had plastron,gepoetste laarzen en al die zooi,zij daarintegen had zich niet echt uitgeslooft,zij had een 7 en ik een 6 voor de verzorging.Daar baalde ik eigenlijk ook wel van.
[/quote]

In de M1 krijg je geen punt meer voor de verzorging Verward

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 11:26

Da's makkelijk.......
Dan maakt helemaal niks meer uit........ OK dan!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 14:54

Ik heb 2 keer wel grappig commentaar gehad. Schijnheilig
1e proef kreeg ik de slappe lach waardoor mijn proef dus gewoon onwijs slecht ging, ik kon echt niet meer stoppen met lachen! Schijnheilig (134 punten Bloos!)
Maar toen stond er op mijn protocol: "Proef is niet grappig bedoelt" Tong uitsteken
Ook toen ik emt Camilla voor t eerst tussen hekjes moest, wilde camilla telkens eroverheen springen dus draaide ik als ik dat merkte een volte 10 meter ofzo, mijn proef was toch al slecht dus dat maakte verder niets meer uit. Tong uitsteken
Commentaar "Het is niet de bedoeling dat de ruiter zelf een proef verzint"
Schijnheilig

haike
Berichten: 13516
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 16:14

Nathalie schreef:
Ook toen ik emt Camilla voor t eerst tussen hekjes moest, wilde camilla telkens eroverheen springen dus draaide ik als ik dat merkte een volte 10 meter ofzo, mijn proef was toch al slecht dus dat maakte verder niets meer uit. Tong uitsteken
Commentaar "Het is niet de bedoeling dat de ruiter zelf een proef verzint"
Schijnheilig


Haha, die is ook erg goed!

Jill_

Berichten: 1931
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 16:45

bij mij stond er op me proef omdat ik lol had want me neefje stond raar te doen dus ik lol hebben kom ik langs de jury kijken ze me echt zo aan ben jij gek stond er onder protocol goed gereden jammer van die gekte

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 21:57

Emeraldo"]
[quote="moowsy"][quote="Jorie schreef:
Krijg ik toch vaak nog een 8 voor verzorging!! De andere afgestofte en opgetutte paarden ook!!! Snap jij het, snap ik het.....

Ik moest een keer schrijven en toen moest ik bij iedereen bij de verzorging een 7 neerzetten.Maar bij de zelfde jury op verschillende punten voor de verzorging uitkomen is wel een beetje raar.

Ik reed ook een keer een onderlinge wedstrijd(M1)op mijn verzorgpony,zijn baasje reed in dezelfde rubriek ook met dezelfde pony dus.Ik had plastron,gepoetste laarzen en al die zooi,zij daarintegen had zich niet echt uitgeslooft,zij had een 7 en ik een 6 voor de verzorging.Daar baalde ik eigenlijk ook wel van.
[/quote]

In de M1 krijg je geen punt meer voor de verzorging Verward
[/quote]

Maar op onze manege onderling wel Lachen

how sweet can it be to be loved by you

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 11:21

Amazone kan niet rijden Haha! Bloos! Bloos Tong uitsteken
Amazone geeft verkeerde hulpen (paard had tong over bit, heeft de jury niet eens gezien)

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 11:43

O ja: Zit er wel een rem op dit paard? Verward

Nadat we in volle galop reden terwijl er al lang weer stap gevraagd werd. Iemand stak een paraplu op........ Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers