[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 23:44

SannevdM schreef:
:wave: Kom even binnenvallen met een vraagje. Waar in de omgeving van Amersfoort wordt er lief/ simpel gebouwd? :') Ik wil ergens in Jan/Feb. B gaan springen, omdat ik van het voorjaar officieel wil gaan crossen. Maar ik weet dat er op bepaalde locaties al best flink gebouwd wordt in de B, en dat hoeft mij niet per sé om mee te beginnen haha.

Leuk San! Zoals Eva al zei Laseur en ik vind Woudenberg ook altijd heel fijn springen, bij de valleiruiters.


Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 21:19

Nog wedstrijden gepland staan dames dit weekend? :)

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 21:22

Ik niet, net thuis van 2 dagen Zuidbroek.
Uno heeft veel geleerd en liep braaf rond voor het eerst in zo'n entourage. Werd iets te voorzichtig en daardoor paar foutjes, maar toch heel tevreden met hoe ze aanpakte! Die nulrondjes gaan wel komen met deze!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

paljaslaura

Berichten: 2741
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 00:06

Goede ervaring dus!
Morgen ochtend om 8u naar de Voornruiters voor rondje B met Gis. Lekker vroeg poeh

Cioccolato

Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 01:43

Nop. Niks in de buurt. Weekendje rust voor de Kerst!


Elitedeux

Berichten: 688
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 17:00

Vandaag lekker rondje gesprongen met een 3de plaats van een groep van 90 ruiters :)

Elite Deux - M2 + 6, M + 2 <3
Jacco - L2 + 5 <3

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 17:34

Gefeliciteerd Elitedeux!!

Kan iemand mij dit uitleggen?

Afbeelding

Gaan ze bij 40+ winstpunten serieus weer ergens bij 0 beginnen ofzo?

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 17:49

Ja dat had ik ook :')

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 17:56

Maar wanneer er niet boven de 40 geregistreerd kan worden, zou het nog +16 moeten zijn....

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 18:02

Tja... Maakt het nog uit :') klopte bij mij ook niet dacht ik, maar had ook zoiets van nouja jammer dan :+

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

paljaslaura

Berichten: 2741
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 19:42

Ik ben vanaf B+20 weer ineens bij 0 begonnen. Maar met mijn twee startkaarten maakte mij dat niet zoveel uit. Kan ik nog mooi in de B rondtuffen haha.

Inspringen was Gis echt top. Eerste parcours ineens weer sterk en schieten. 25!!! strafpunten. Woooops. Tweede ronde weer gaan paardrijden en foutloos :D Leerzaam vooral voor mij haha :+

Froos

Berichten: 260
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 19:44

Hier vanochtend weer wedstrijd bij de Voornruiters gehad, wat resulteerde in 1 balkje door een grote afstand.

Was vorige week zó boos op hem, in Bunschoten stond ie ineens helemaal stil. Kreeg hem maar niet over hindernis 6. Tweede rondje wel maar ook daaruit gekomen met 2 stops. Dacht vandaag dus echt even vooruit rammen en dat is goed gelukt.

Hoe ging jij Laura? Edit; Oh wat naar. Was ie zo slecht te rijden? Goed van je tweede rondje!

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen.
Kaprys & Vancouver

paljaslaura

Berichten: 2741
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 19:50

Hij word kneiter sterk en ik ga dan alleen maar remmen en trok m in de dubbel dus eigenlijk zelf een stop in. Derde keer reed ik echt heel anders aan en toen sprong ie m keurig. Dus strafpunten waren vooral tijd, 2 weigeringen en 2 balken oid :P
Tweede rondje mezelf even herinnerd dat ik m in de bochten op zn gat mag trekken maar naar de hindernis toe mijn hand moet ontspannen. Toen kwamen we weer bijna overal passend uit :)

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 19:55

Is altijd lastig rijden als ze zo sterk worden, de verleiding om terug te gaan trekken is toch wel groot :+

Trots op mijn 4-jarige puppie :+:
Heb de foto's van de concoursfotograaf nog niet gezien, want duurde me veel te lang bij die stand. Maar deze van Arjen is iig goed gelukt!
Afbeelding

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 20:54

Mooie foto Gomir!

@Laura: fijn dat je tweede rondje zoveel beter ging! Hier ook een renner & trekker, inderdaad een opgave om dan zelf te ontspannen :j

@Froos: goed dat je hem erdoorheen hebt kunnen krijgen!

Wij hadden vandaag cavaletti-training van Lammert Laseur, was leuk & zinvol!

amberdejong3
Berichten: 0
Geregistreerd: 11-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 09:43

newpeters schreef:
Pantykous schreef:
Ja eigenlijk wel, kon Evel nu mooi verkopen anders was hij ook niet gegaan. Zou wel een leuke merrie willen, mag er best een zijn van een jaar of 6 die eerst veulens heeft gehad oid. Dan is het nog te betalen. :D


Oh lees dit nu! Wij hebben echt een heel fijn 8 jarig paard staan, heeft 2 veulens gehad eerst. Een Diarado. Ze is echter nu een maand op proef bij een 14 jarig meisje en d’r moeder bij ons op stal, maar dat paard gaat daar denk ik iets teveel bloed voor hebben. Dus mocht je over een tijdje nog iets zoeken, kun je me altijd eens een berichtje sturen!


Heb je de diarado nog?

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 18:52

FCSA schreef:
Mooie foto Gomir!

@Laura: fijn dat je tweede rondje zoveel beter ging! Hier ook een renner & trekker, inderdaad een opgave om dan zelf te ontspannen :j

@Froos: goed dat je hem erdoorheen hebt kunnen krijgen!

Wij hadden vandaag cavaletti-training van Lammert Laseur, was leuk & zinvol!

Ja was het interessant? Ik zie het vaak voorbij komen maar vooral dat dressuur ruiters er veel baat bij hebben. Ik moet ook echt gauw weer eens bij Lammert lessen. :D

Gave foto Gomir!

Lau, lastig rijden lijkt me dat! Maar zeker een goed leer moment omdat je tweede rondje zoveel beter ging. Ik hoop ook gauw weer op wedstrijd te gaan maar eerst maar eens tijd investeren in les en training.

Eva hoe gaat het met je brave knappe paardje? :D Nog steeds braaf?

En iedereen hele fijne kerstdagen gewenst! <|- {:)

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 18:54

Froos schreef:
Hier vanochtend weer wedstrijd bij de Voornruiters gehad, wat resulteerde in 1 balkje door een grote afstand.

Was vorige week zó boos op hem, in Bunschoten stond ie ineens helemaal stil. Kreeg hem maar niet over hindernis 6. Tweede rondje wel maar ook daaruit gekomen met 2 stops. Dacht vandaag dus echt even vooruit rammen en dat is goed gelukt.

Hoe ging jij Laura? Edit; Oh wat naar. Was ie zo slecht te rijden? Goed van je tweede rondje!

Joh wat balen van Bunschoten! Vreemd dat hij ineens in de stop ging.. Maar gelukkig heb je bij de voornruiters goed kunnen rijden! Goed voorwaarts gereden of had je niet het gevoel dat hij wilde stoppen?

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 21:38

Zo ik ben weer terug van een weekje zon zee en strand. Heerlijk!
Vandaag vos gestart bij indoor B eukers. Liep wel heel snel waardoor ik er veel te laat op zat. 1e rondje 2 balken omdat ze weer zo giga liep te slingeren en te draaien (balk 1) en daarna even de concentratie kwijt was na die 1e balk.
2e rondje schoot ze giga naar links voor hindernis 1 waardoor ik een volte draaide. Baalde wel want dat werd geen 2e fase. Dus ik 1e fase verder gewoon gereden en ondertussen bedacht of ik misschien nog niet door de start was gegaan en het geen weigering was. De bel ging maar niet na hindernis 7 dus ben gewoon doorgereden. Ik was dus inderdaad niet door de startlijn gereden :') op de laatste hindernis werd ze wat kijkerig en vergat ze d'r been. Zo zonde! Balk er af. Wel een mooie 11e prijs nog meegenomen in een deelnemersveld van 75. Knappe vos :)

dressuur: Z2+3 Springen: L+2 Sgw: B+4 In loving memory
dressuur: LT+4 Springen: L+8 Sgw: L+1
dressuur: Z1+2 Springen: L+0 Sgw: B+2

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:08

Je ging lekker :) Vond het wel bizar dat ik op de livestream meteen vosje aka hertje herkende _O-

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:11

Ja haha! Wat was ze weer bezig. Maar in het parcours was ze echt goed te rijden. We gaan vooruit! Al is dit denk ik haar 3e wedstrijd in de B. Dus we boeken wel snel progressie :)

dressuur: Z2+3 Springen: L+2 Sgw: B+4 In loving memory
dressuur: LT+4 Springen: L+8 Sgw: L+1
dressuur: Z1+2 Springen: L+0 Sgw: B+2

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 23:11

Heerlijk Vibabu! Waar was je ook alweer naar toe? En fijn dat jullie weer goed op gang zijn! Jammer van de balken je eerste rondje en mooi mee genomen dat je tweede rondje gewoon door kon rijden! :D Knap gereden in zo’n groot deelnemersveld.

Mijn vos reed daar ook mee maar dan in het L. Helaas het eerste rondje een weigering en tweede rondje een weigering en een balk maar voor zijn doen ben ik heel trots want stond best kijkerig vond ik!

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 00:19

Naar Aruba :) heerlijk! Ik ben er ook zeker wel tevreden over! Al zoveel beter dan een paar maanden terug. Het wad weer een mooi aangekleed parcours. Ze vond het wel wat spannend bij de tribune maar met het springen eigenlijk weinig meer aan haar gemerkt. Behalve dan het wegrennen voor hindernis 1. Misschien kwam het wel van de rook van de BBQ's :')

https://youtu.be/PfdbDIgPxb4 1e rondje
https://youtu.be/Rj7MI1ES82c 2e rondje (geheugen was vol :') )

Ik heb nog een tijdje bij het L staan kijken. Waren veel paarden die wat terughoudend sprongen en veel fouten (zowel ruiterfouten als balkjes die niet hoefden).

dressuur: Z2+3 Springen: L+2 Sgw: B+4 In loving memory
dressuur: LT+4 Springen: L+8 Sgw: L+1
dressuur: Z1+2 Springen: L+0 Sgw: B+2

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 00:34

Die heeft er mooi de sjas in!! Gaat mooi door voor zo’n jonkie!

Marijkeeee
Berichten: 6286
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:35

@Gomir: Mooie foto's van je puppy! had je de anderen ook mee naar Zuidbroek?
@Vibabu: netjes jammer van de foutjes maar ach gaat toch best leuk.

Baal toch nog wel een beetje dat ik niet naar Indoor Beukers ga, maar vooral ook voor de 4 jarige was het leuk geweest. Maar het lukt mij niet om die hele dag vrij te nemen. Dus nu ga ik volgend weekend nog een rondje springen ter voorbereiding voor Drachten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 bezoekers