[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lithya

Berichten: 2493
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 13:58

Mooi zo Anouk!!

Dat gedrag ken ik ook wel Laura. Zo lang ik met gang de ring in kan, is er niets. Moet ik wachten of in stap de ring in, dan moet iemand hem echt gelijk pakken, anders kun je ons achter uit de losrijring halen.


vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 21:51

haha heel herkenbaar inderdaad!

Ik voel me echt even heel naar. Inspringen ging prima, 1e rondje 2 balken maar op zich ook verder best prima. 2e rondje een gekke sprong op 1 maar daarna echt een balkenregen, ze sprong wel maar liet overal haar benen hangen. Ik zat ondertussen alleen maar te denken wat er niet klopte want ik had een prima ritme en knappe afstanden. Stap ik af bij de trailer zie ik een bult onder haar buik waarop ik zeg ah kijk nou ze is flink gestoken. Kijk ik nog eens goed, zitten er allemaal plekken onder haar buik. Ze heeft zichzelf op meerdere plekken met d'r stiften open gehaald. Op de buikflap zaten al flinke krassen maar daar achter en naast ook nog eens :(

Had punten in zodat die makkelijker de grond in zouden gaan omdat het zo hard was maar die doe ik dus nooit meer voor in! Verder even nadenken wat ik er nog meer aan kan doen.

dressuur: Z2+3 Springen: L+2 Sgw: B+4 In loving memory
dressuur: LT+3 Springen: L+8 Sgw: L+1
dressuur: Z1+2 Springen: L+0 Sgw: B+2

Cioccolato

Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 21:58

Oh jeetje.. Zo veel last en daarom dus de balken?
Flink balen..


Lithya

Berichten: 2493
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 22:11

Och arm paard. Wat balen dat ze zich zo aantikt.

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 08:54

https://www.bokt.nl/wiki/Bestand:Buik.jpeg

Ik weet niet of hij zo zichtbaar is. Ik zet nooit foto's op bokt ;)
M'n moeder hoorde nog mensen zeggen dat die ook niet snapten waarom hij al die bakken er af gooide... Ik kan me wel voorstellen dat dit best wel vervelend voelde en daarom maar balken tikte.

dressuur: Z2+3 Springen: L+2 Sgw: B+4 In loving memory
dressuur: LT+3 Springen: L+8 Sgw: L+1
dressuur: Z1+2 Springen: L+0 Sgw: B+2

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 09:11

Dat is naar vibabu! En dat ondanks een buikflap...

Toch blijft ze zo gaaaaaf <3




Ik was ook naar ch schoorl. Fijn losgesprongen alleen mijn die changerend geboren is kon gisteren alleen nog maar overkruist terug wisselen.... hmmmmm?

1e omloop daardoor ook 3 balken, ritme verlies, overkruist slechte afstanden.. 2e rondje een beetje beter. Kreeg hem in 1 ritme maar ik miste wat activiteit. Wel foutloos maar niet tevreden rond gesprongen.. _-:(


We hebben weer wat te trainen! Maar eerst onze dressuur bijschaven bij de trainingsweek in Steenwijk van PMO -:)

Ché ( Hemmingway x Gervantus) ~ Dressuur M2+11 Springen 1.30+2 ~SGW L+2

Lithya

Berichten: 2493
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 10:12

Veel plezier op de Pasmanmanege!!!

Vibabu zijn deze wonden ondanks een buikflap?

Marijkeeee
Berichten: 6278
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 12:07

Jeetje Vibabu wat een enorme domper zeg zulke bulten. Dan voel je mooi k daarna niet leuk.

Nou mijn wedstrijd ging redelijk. De omleiding viel iets mee en was nog mooi op tijd alleen sommigen waren er opeens niet dus moest toch nog redelijk opschieten met het eerste paard. Stond een sloot in het parcours dat was nieuw maar de grote deed dat zonder probleem en toch fijn gesprongen. Daarna wachten wachten en op starten tja dat ging moeizaam het M parcours wel rond maar moeizaam en balken. Daarna de 5 jarige in het M heel dapper helaas 1 balk in de tweede fase. En toen weer wachten wachten inmiddels werd ik wat gaar en was er niet meer zo bij. Daardoor verprutste ik het echt in het Z en ZZ pff stomkop dacht ik echt. Nou ja zij zo. Misschien dat ik woensdag alleen met haar ff naar de wedstrijd in de buurt ga en dan de andere twee de zaterdags. Mijn ouders zijn dan weg dus dan word met 3 lastig.

Heb sowieso wat een apart weekend. Vrijdags begrafenis van familie en was gewoon gister op. Maar gisteravond wel door mijn vriendinnen verrast! Echt super lief! Ik had echt niets door en kom het restaurant binnen zitten al mijn vriendinnen aan de tafel VERASSING! Nog gefeliciteerd met je verjaardag :) echt een top avond gehad na een lange dag haha was in de nacht wel uitgeteld haha maar zo geslaagd

Elitedeux

Berichten: 679
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 13:41

vibabu, wat enorm balen!
Cheminee, jammer, maar toch wel foutloos :)
Marijke, sterkte! Begrafenissen zijn nooit leuk, kan er soms toch meer inhakken (emotioneel) dan dat je zelf door hebt.

Vandaag onze laatste wedstrijd voor mijn vakantie gehad. Heel fijn gereden en een 6de prijs. Schimmel wordt wel dikker, je kan nu zien dat ze echt drachtig is. Jonge hengst binnenkort ook mee nemen in de dressuur, die gaat enorm goed! :)

Elite Deux - M2 + 6, M + 2 <3
Jacco - L2 + 5 <3

Marijkeeee
Berichten: 6278
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 08:10

Hoe lang is ze drachtig? Mooi resultaat voor de vakantie :) met de schimmel.

Cioccolato

Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 09:27

Fijn van de goede rondes en jammer van de wat minderen.
Dit warme weer zorgt ook niet voor veel scherpheid als je moet wachten tussendoor..
Blij dat ik met vakantie was haha.

De schimmel is toch net gedekt? Zo snel worden ze toch niet aanzienlijk dik van dracht? Hier niet tenminste. Wel voller, maar echt dik gelukkig pas tegen het nieuwe jaar.
En ik voer dan al extra, ik voer sws een beetje te enthousiast. Dus ze hebben meer een voer buik _O-

Ik had in renswoude op m'n coupon van dressuur zelfs staan dat ze te dik was. Ik ga altijd even langs de jury na de proef en toen zei ze het. Oeps :oo
Terwijl ze in een kaal land staat en nu met de droogte zelfs kaler dan kaal _O-


xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 09:30

Wat vervelend vibabu, snap dat dat een heel naar gevoel geeft!

Cheminee, jammer dat je niet echt tevreden was ! Iedereen herkent wel zo’n dag denk ik. Wanneer is je trainingsweek? :)

Marijke, nog gecondoleerd ! Altijd vervelende dingen. Heel begrijpelijk met dat lange wachten en ook nog het hete weer, dan wordt iedereen wel gaar denk ik! Wel fijn dat de sloot zonder problemen werd aangepakt :D

Elitedeux

Berichten: 679
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 09:40

4 maanden. De eigenaar vond haar zelfs als dik voor haar eerste veulen. Ze is normaal vrij snel wat schraal,denk dat je daarom haar buik al wel kan zien.

Elite Deux - M2 + 6, M + 2 <3
Jacco - L2 + 5 <3

paljaslaura

Berichten: 2738
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 10:46

Vos te dik! Hoe dan :oo
Ach arm paard vibabu, hopelijk helen de wondjes snel.
Sterkte Marijke, toch nog goed gereden. Met dat warme weer wachten is niks..

Cioccolato

Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 10:57

't is te vergelijken met een bier buik. Vooral na eten heeft ze zo'n eet buikje. _O-

Ik heb zelfs de vraag gekregen of ze drachtig is -O-


Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 11:20

Wat fijn dat hij het zo leuk doet Lau! Op de bak niet in gaan na dan.. Heb je foto's/filmpje? Ik had helaas geen tijd om te kijken ik woon daar echt 5 minuten vandaan.

ED, fijn dat je een oefenrondje M hebt kunnen rijden en dat ze zo goed aanvoelde! Leuke plannen dus. En een crossles is ook zeker leuk om een keer mee te pakken. :D Mooi resultaat gereden, gefeliciteerd!

Vibabu, wat enorm balen zeg! Ziet er naar uit.. Dat zal wel pijn gedaan hebben ja..

Cheminee, wat jammer van je rondjes! Helemaal als hij dat normaal zo makkelijk doet. Snap dat je dan niet heel tevreden erover bent, dan rij je ook niet lekker. Veel plezier bij de trainingsweek! Ga je deze week of binnenkort?

Marijke, wat een lieve vriendinnen! Heel leuk zo'n verassing als je ook echt helemaal niks door had. Balen van het springen en in die warmte en dan zo lang wachten lijkt me ook niks.. Gecondoleerd nog.

Carola, vos dik?!! Dat is me echt nog nooit opgevallen..

Wij mogen naar de Gelderse! Heb ook echt heel fijn gereden alle selecties. Zaterdag vijfde geworden en we hadden zelfs 75 stijlpunten. Dat is me echt nog nooit gelukt dus helemaal blij mee en nu hebben we 10 winstpunten in de B! Niet dat ik haast heb om naar het L te gaan want er moet nog zat beter maar ben gewoon blij met mijn 10 winstpunten. :D

paljaslaura

Berichten: 2738
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 11:52

Wauw gefeliciteerd Nann, wat leuk!
Mick als wannabe hunter :P
Afbeelding
Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 11:53

Gefeliciteeeerdddd Nann! Top!

Het staat het Laura. Heel gaaf!

Ja ik vind vos ook wel mooi zoals ze is hoor _O-


Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 12:13

Hij ziet er top uit Laura! En je set is ook prachtig! <3

Haha gelukkig Carola! Anders krijgt dat arme paard nog eens een minderwaardigheidscomplex

Cioccolato

Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 12:18

Ze zit er zelf ook niet zo mee :')


Elitedeux

Berichten: 679
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 15:07

Wat goed Nann, gefeliciteerd!
Mooie foto's Laura!

Elite Deux - M2 + 6, M + 2 <3
Jacco - L2 + 5 <3

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 15:07

Gefeliciteerd Nann! *\o/*

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:47

Dank jullie wel!

Marijkeeee
Berichten: 6278
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 08:15

Gefeliciteerd Nann!!!

Lithya

Berichten: 2493
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 18:50

Beetje dubbel gevoel gisteren. Vroeg aan de ringmeester of ik de ring in mocht, maar volgens hem was de combinatie nog niet klaar. Helaas miscalculatie, want toen ik wel de ring in mocht, moest ik gelijk starten. Er lag een slootje in en die had ik hem graag even laten zien. Wel gelijk gehad, want 2 weigerening. Daarna fijn door kunnen rijden, maar wel 25 strafpunten. Dat zijn dus 2 verliespunten. 2e parcours ging wel prima.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers