[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elitedeux

Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 14:53

Die plannen zijn er op den duur wel bij de eigenaar. Ik rij hem er nu voor mijn plezier bij, ik hoop hem van het zomer wel een keer te kunnen starten. Eerst maar eens oefenen op ander terrein, wil hem echt goed onder controle hebben voordat ik ermee op wedstrijd ga (het is en blijft wel een hengst :+ ). Hij is wel echt super braaf met andere paarden in de bak erbij en gilt totaal niet. Hij is al wel 5, dus moet ook wel wat meer kennen dan "alleen maar" zadelmak, voordat hij hem gaat aanbieden misschien.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:56

Als je bij het KWPN een 5-jarige wil aanbieden kun je dat het beste via de Blom cup doen, maar dat ga je niet meer redden als hij nu nog niet concoursklaar is :n Dat wordt dan op zijn vroegst volgend jaar als 6-jarige. Je hebt het vast al een keer gezegd, maar hoe is hij gefokt?

Ik schiet mooi op vandaag, eindelijk weer vrijgelaten na een 48-urige weekenddienst :+ Hurri al gereden, Kontendra gelongeerd. Eerste koppeltje in de wei en de eerste 4 boxen al schoon. Vanavond met gup meedoen aan een springclinic van vereniging in de buurt, ben benieuwd :D Heb vrijdag maar even wat sprongetjes gemaakt om te oefenen :P

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 23:14

Fanatiek op de maandag morgen Gomir! Hoe was je clinic?

Moonlight, wel fijn van je B rondje! Hoe gaat het nu met je enkel?

Goldie, hoe gaat het met Cas? Blij met je nieuwe plekje?

Wij hadden vanmorgen les in de hitte, Cooper vond het niet warm denk ik want die was lekker voorwaarts as always :') Maar wel heel fijn gereden! We hadden een caveletti voor en na de sprong en daar kwam ze mooi op terug. Op de driesprong kwam ze mooi terug, een lijntje met 3 galopsprongen is ze dan niet te houden maar daarna komt ze wel weer heel mooi terug. En ik heb weer voor het eerst een slootje gesprongen! Ik heb hiervoor 2 paarden gehad die echt panisch waren op de sloot, dus heb er een trauma van. Met geknepen billen erop af maar Coop vond het niet zo eng als ik geloof ik :+

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 01:23


Elitedeux

Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 08:09

Gomir, volgens mij is het KWPN in eerste instantie sws niet de bedoeling. Ik dacht dat hij ermee eerst naar het NRPS wil. Daar heeft hij ook nog meerdere goedgekeurde hengsten van. KWPN is hij van mening dat ze toch alleen maar hengsten van bekenden fokkers als het VDL aannemen. Het is een Jacorde (Concorde) x Voltaire.

Marijkeeee
Berichten: 6287
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 09:36

Goed bezig Gomir!!! hoe was de springclinic? en kriebelt het al om zelf te gaan starten met Gup?? ;)

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 09:44

Springclinic was leuk! Had het hart in de keel en het ging vrij rap omhoog, dus heb zomaar paar rondjes op B niveau rondgetuft :+ Misschien binnenkort toch eens BB starten. Als dat leuk gaat kan ik altijd nog dispensatie aanvragen :))

Fijn Nann!

En NRPS is dan idd beter Elite :j Daar lijkt het zo op de foto ook meer het type voor.

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 09:52

Lekker bezig gomir! Gewoon doen Bb :)
Wat fijn Nan!

Elitedeux

Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:14

Klinkt goed Nann en Gomir!
En ja, is het denk ik ook meer een type voor. Volgens mij heeft hij ook een NRPS paspoort, aangezien zijn naam met een J moest beginnen en de KWPN paarden die 5 zijn met een I. Als hij het nog ergens anders wil proberen moet hij er maar een andere ruiter op zetten, ik heb toch niet de ambities om heel snel een paard hogerop te rijden, doe hem er nu eerst voor mijn plezier bij. :j

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 12:33

Nann lief dat je het vraagt. Enkel is nog steeds niet helemaal goed. Gisteren dressuurles zonder pijnstilling gereden, dat voelde ik wel vanmorgen. Misschien morgen toch maar kijken of ik bij de dokter langs kan.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 13:10

Van wie was de clinic Gomir?

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:12

Vervelend Moonlight :(:)

Van de enige echte Friese Mexicaan Lithya :D

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 17:18

gomir schreef:
Vervelend Moonlight :(:)

Van de enige echte Friese Mexicaan Lithya :D


Oh die!

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 18:38

Super leuk Anne!!

Gomir weer lekker aan het springen!!

Wat leuk dat je het vraagt Nann!
Tot nu toe bevalt het super, Cas was de eerste avond wat onrustig maar lijkt nu der draai aardig gevonden te hebben. Zaterdagavond stond ik hier al buiten om te voeren, ohnee :=
Meiden zijn erg aardig en eigenaren ook :j zondagavond was ik in de buurt dus nog maar even een 2e keer langs die dag. Voelde me een beetje bezwaard, maar ze zeiden dat het nergens voor nodig was en dat ik gewoon lekker m'n gang moet gaan en moet doen waar ik me goed bij voel. Maar het voelt nog zo vreemd om niks te moeten enzo :P

Marijkeeee
Berichten: 6287
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:09

Wat mooi dat Cas haar draai heeft gevonden. Wil wel geloven dat het wennen is dat je niet wat moet doen. Klinkt als een fijne stal en mensen!

@Gomir: leuk zo'n clinic van hem. Ook een keertje gedaan toen nog met grote slungel puppy paard witbeen die eerst met de staart erop door de baan liep :+ :))

@Moonlight: Voorzichtig aan met je enkel! ook ooit gehad en heel lang gevoelig en pijnlijk gebleven omdat ik te vroeg was begon.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:27

Beterschap met je enkel Moonlight!!

Mooi dat je het springen weer hebt kunnen oppakken Gomir! Tref ik je van’t zomer vast wel in de ring :+

Gister weer een hele fijne springles gehad. Er zijn daar mooie kijkerige hindernissen, maar daar geeft hij, op het smaltje na, weinig om. Werd ook weer mooi doorgebouwd, dus de hoogte hebben we ruim weer gehad.

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:49

Vanmiddag heb ik een afspraak bij de fysio, dokter wilde ze me niet zien aangezien ik gewoon kan lopen etc. Verwacht dat wel weer ingetapd wordt en rustig aan doen te horen krijg. Moet die fysio toch nog even 2 weken wachten, want ik start de sgw wedstrijd waar ik al maanden naar toe werk.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 12:37

Maar als het ingetapet is, kan dat ook wel fijner voelen met rijden...

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 13:27

Lithya schreef:
Maar als het ingetapet is, kan dat ook wel fijner voelen met rijden...


Dat hoop ik wel. Ik doelde ook op het rustig aan doen. Meestal valt paardrijden niet in de categorie rustig aan doen.

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 13:42

Balen van je enkel zeg..

Klinkt goed litjya!

Fijn goldie!

Klinkt tof gomir! Lekker voor je zelf vertrouwen!

Fijn nann! Jullie gaan mooi de goede kant op!

Wij hebben zondag weer een wedstrijd. 3 keer raden welke dag het het slechtste weer wordt

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 17:14

Moonlight17 schreef:
Dat hoop ik wel. Ik doelde ook op het rustig aan doen. Meestal valt paardrijden niet in de categorie rustig aan doen.


Sorry, dacht dat je bedoelde om een fysio te gaan bezoeken..

Spoiler:
ik ben er ook niet altijd even goed in om te luisteren hoor

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 21:57

Lithya schreef:
Moonlight17 schreef:
Dat hoop ik wel. Ik doelde ook op het rustig aan doen. Meestal valt paardrijden niet in de categorie rustig aan doen.


Sorry, dacht dat je bedoelde om een fysio te gaan bezoeken..

Spoiler:
ik ben er ook niet altijd even goed in om te luisteren hoor


Fysio was een verstandig type. Tapeje gekregen
Fysio zei: Je lichaam heeft het vanzelf aan als je te veel hebt gedaan .

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 08:34


paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 08:47

Ziet er goed uit vibabu!
Hopelijk geeft de tape wat verlichting moonlight..
Goeie training dus Lithya
Wat fijn dat het goed gaat op de nieuwe stek goldie :)

Ik dacht gister even een sprongetje te doen met mick, had ik beter niet kunnen doen :+ Ben er af gevallen. Ik dacht dat hij ging stoppen maar hij maakte er een noodsprong van. In de landing viel ik op zn nek en toen was ie weg. Oepsie :Y)
Niet bezeerd verder.. hij was erger geschrokken dan ik haha

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 23:17

Wat een stilte hier!
Ik heb eindelijk de video gemaakt van de hunter wedstrijd voor de geïnteresseerden :D