[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 09:35

Of andere deelnemers het zo mooi rijden vonden, weet ik niet. Waren veel problemen met de 1e hindernis, maar was geen bijzondere oxer ofzo.

Voor mij komt Franeker volgende week helaas niet zo goed uit. Eerst pony’s en dan de paarden wordt net te laat.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 09:37

Franeker komt hier ook niet zo goed uit, wij gaan overdag naar Mariënheem. Dat is voor de amazone even ver, voor mij scheelt dat natuurlijk wel in afstand.
Week erna zelf wel dressuur opgegeven in Franeker. Als ik nog durf na de punten van dit weekend :=

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 11:28

gomir schreef:
Franeker komt hier ook niet zo goed uit, wij gaan overdag naar Mariënheem. Dat is voor de amazone even ver, voor mij scheelt dat natuurlijk wel in afstand.
Week erna zelf wel dressuur opgegeven in Franeker. Als ik nog durf na de punten van dit weekend :=


Die waren zo te lezen grandioos!!

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 22:27

Vandaag weer gestart en eindelijk het gevoel dat we beide simpel de hoogte aankonden. 1e parcours en barrage liepen goed. 2e vond ik dat hij af moest, maar hij zelf nog niet, dat werd een balk.

Anderen nog druk aan het starten?

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 23:16

Dat is fijn dat het gevoel er nu is Lithya!
Ik ga Onni komende week weer oppakken na zijn castratie vorige maand :) En dus verder met beleren haha. Heb er 1x even heel kort op gezeten voor die tijd.

Andere update is dat Mickey niet meer leeft :( Hem heb ik eind september in moeten laten slapen. Na de HB was hij weer kreupel, nu was het alleen zijn pees die pittig beschadigd was. Beste keuze was dus om hem te laten gaan ;(

Marijkeeee
Berichten: 6289
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 11:16

Wat triest PL dat je hem moest laten gaan, maar begrijpelijke keus. Sterkte! Succes met het oppakken van je jonkie!
@ Lithya: mooie ritten hoor! het 2de parcours was echt een gevalletje mis communicatie.

Afgelopen zaterdag ook gestart op dezelfde wedstrijd als Lithya. Voor de eerste keer meteen 130. Daarvoor 2x 120 en 130 gedaan en dat ging best. Nou het eerste parcours moesten we er wat inkomen en kreeg totaal niet de reactie als anders. Helaas. Maar tweede parcours herpakt en fijne ronde! mooi foutloos maar 1 voor tijd. Baalde ik wel even van want anders was ze sport geweest. Maar ach die ene punt halen we over een tijdje wel. Daarnaast een jonkie onder het zadel 3 jarige merrie. Heeft een mooie merrietest gelopen van 81 punten en rij ik nu rustig wat door.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 18:06

Wat triest Laura, zit je niet echt mee. Hoe gaat het met Onni?

Ik ben echt zo blij!! Stond een niet zo heel fijn parcours. Eerst 1.10m gestart. Liet zelf wat steekjes vallen en toen het 1.20m in. Moest als eerste starten, dus kon nergens de kunst afkijken. En we hadden maar 1 balkje! Hoorde op camera dat er gezegd wat dat ie die niet had hoeven hebben…
Toch Marijke?

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 19:04

Wat goed lithya!

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 19:40

Goed bezig Lithya!

Jeetje Laura, zit jullie niet mee. Wat een verdriet zo...

Wij hebben onlangs onze neus weer eens laten zien op concours. Begon met een rondje 90 omdat we er zo lang uit waren geweest en daarna een rondje B. Viel me alles mee. 2 foutloze rondes en nog een 2e prijs mee naar huis :)
En Cheminee als jury :D

Volgende keer ga ik gewoon weer 2x B starten. Plan was vandaag, maar iets te druk gehad afgelopen weken dus even rustig aan. Wel met stalgenootje mee geweest om te groomen :)

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 20:29

Leuk dat je ook weer zo lekker bezig bent Goldie!

Jente heeft vandaag met haar tijdelijke amazone twee rondjes gelopen op zelfde concours als waar Lithya was. Nog even wennen aan elkaar, maar heel tevreden voor de tweede keer dat ze erop zat ;)

Zelf volgend weekend nog indoor cross in Exloo met Gup en Jente en ik heb met de 3-jarige de noordelijke jonge springpaardenopleiding opgegeven. Dat is in februari en maart dus nu moet ik er binnenkort wel echt weer eens op gaan zitten :+

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 00:32

Laat ik ook eens weer onder de steen vandaan komen...

Heb met degene waar mijn paard in pension staat een deal gemaakt. De Grandorado wordt niet verkocht als ik haar klaarmaak en rijd op de IBOP. Op papier zou het een lastige kunnen zijn. Gelukkig ken ik het paard al vanaf veulen. Toen sprong ze al heel fijn. Nouja, ze huppelde regelmatig over het hek. Was niet heel handig maar ze sprong ook gewoon weer terug.

Grandorado x Quidam x Lux, als dat niet springen kan...

Weer eens wat anders dan klaarmaken voor een veiling al gaat dat de afgelopen jaren best mooi. Vrijdag 2 op video gezet voor de komende veiling. Halfbroer van de veilingtopper van vorig jaar en een heel fijne merrie waarvan de broer nu bij Peter Geerink loopt. Sensibel met heel veel plezier in het spelletje. Ze moet je vertrouwen, dan kan je er alles mee. Vertrouwt ze je niet dan kan je er maar beter bij uit de buurt blijven.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 07:48

Je zag dat ze nog aan het aftasten waren Gomir,, maar het was niet echt een heel fijn lopend parcours.

Dat klinkt als een fijne deal Anne!!

Best vreemd eigenlijk. Je kunt geen minpunten meer halen, maar stond je in de min, bleef dat gewoon staan. Waarom hebben ze dat destijds niet op nul gezet? Was toch eerlijker?

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 08:46

Ik zit nog lekker warm onder m'n steen. De nieuwr stal en binnenrijbaan is klaar. Heb nieuwe balken en heb wat paarden vrij laten springen :+

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 14:21

Ik heb me net opgegeven voor volgend weekend 2 rondjes B :D :=

Marijkeeee
Berichten: 6289
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 10:38

Lithya schreef:
Wat triest Laura, zit je niet echt mee. Hoe gaat het met Onni?

Ik ben echt zo blij!! Stond een niet zo heel fijn parcours. Eerst 1.10m gestart. Liet zelf wat steekjes vallen en toen het 1.20m in. Moest als eerste starten, dus kon nergens de kunst afkijken. En we hadden maar 1 balkje! Hoorde op camera dat er gezegd wat dat ie die niet had hoeven hebben…
Toch Marijke?


Klopt had niet gehoeven hij liet net even 1 been iets hangen. Maar mooie come back in de 120!

Marijkeeee
Berichten: 6289
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 10:41

Leuk dat je weer bent gestart Goldie! op naar de B :)
@Anne: mooie deal!
@Gomir: Fijn dat het goed ging afgelopen zaterdag. Wie weet treffen we elkaar wel tijdens die lessen in Bears. Ik heb mij opgegeven met de Pommerol.

Afgelopen zaterdag op dezelfde wedstrijd geweest als Gomir en Lithya. 2x 130 gestart met de 6 jarige en madam deed het top! Geen enkele fout. Eerste parcours foutloos, barage foutloos en 1ste prijs en tweede parcours foutloos. Het allermooiste ze is nu ruimschoot gepromoveerd tot sport merrie :D we moesten nog 1 punt maar gingen met 4 naar huis :D Heel wijs met dit paard!

En ik vond het wel meevallen het parcours.. oké zaten wel een paar lijntjes in dat je dacht hmm maar eenmaal aan het rijden viel het mij erg mee!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 10:48

Super Marijke! Gefeliciteerd!

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 17:53

Hier vorige week goed nieuws van de dierenarts. In 10 weken tijd opbouwen naar wat dressuuroefeningen. Stiekem hoop ik dat ik nog kan springen al zegt mijn hoofd dat ik het beter kan laten. Hij is tenslotte al 15… bijna 16 als hij weer fit is.

Ondertussen lekker bezig met jureren en ook de cursus toezichthouder dressuur maar ook de Fries gaat fijn en starten we lekker mee in de dressuur.

Marijkeeee
Berichten: 6289
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 12:06

Iemand nog tips voor leuke wedstrijden in het noorden de komende maanden? Begin dec ga ik naar de wedstrijd in de buurt en opgegeven voor de grote prijs :+ dacht laten we het proberen.
Misschien eind december Indoor Beukers of is rond die tijd ook de wedstrijd in Exloo? dat anders Indoor Groningen is?

Marijkeeee
Berichten: 6289
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 12:07

Cheminee schreef:
Hier vorige week goed nieuws van de dierenarts. In 10 weken tijd opbouwen naar wat dressuuroefeningen. Stiekem hoop ik dat ik nog kan springen al zegt mijn hoofd dat ik het beter kan laten. Hij is tenslotte al 15… bijna 16 als hij weer fit is.

Ondertussen lekker bezig met jureren en ook de cursus toezichthouder dressuur maar ook de Fries gaat fijn en starten we lekker mee in de dressuur.


Fijn het goede nieuws! Mooi dat het goed gaat met de Fries :)

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 13:21

Fijn cheminee!

1.20 en 1.30 in Exloo is idd ongeveer tegelijk met Beukers.
Begin januari is indoor hartje Drenthe in Beilen, dat is ook leuk en vanuit onze regio makkelijk aan te rijden.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 13:40

Is hartje indoor Drenthe in het weekend? Want was eerder ook wel door de weeks.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 15:50

Verschillende data, staat vast in het vraagprogramma wanneer wat is. Dat heb ik zo niet paraat.

Marijkeeee
Berichten: 6289
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 12:39

Jammer dat beukers ongeveer tegelijk is met Exloo. Voor januari CSI Exloo opgegeven.

Edit. Datum opgezocht en exact dezelfde datum als beukers. Jammer! Beide is ongv even ver rijden voor mij.

Krista_T
Berichten: 26
Geregistreerd: 18-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 14:05

Toch wel ver allemaal helaas.