[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 20:14

Leuk ED!

Hij heeft een vriendelijke uitstraling Laura!

Die spierpijn dat geloof ik wel Jes. Ik voelde het al na een bosrit van 2 uur toen ik even wat minder gereden had dan anders :=

Mijn dierenarts heeft gister even gebeld met Deventer. Nelske bleek een milde spoelworminfectie te hebben, waarbij de dunne darm er omheen gedraaid is en bekneld is geraakt. Superzonde!
Inmiddels wel een ander veulentje aangeschaft, vond het zo sneu als Naranjo na het spelen de hele winter zonder maatje door moest brengen. Dan is het gemis voor jezelf ook iedere dag zo groot :o

En ook nog goed nieuws: Uno heeft vandaag in het L gesprongen op Outdoor Tolbert en ze deed het super! Lang getwijfeld of ze wel zouden starten, want ze heeft nog maar weinig L gelopen en telkens flexibel, maar dat kon hier niet. Blij dat we het gedaan hebben! Beide rondjes foutloos en geplaatst, zelfs nog een mooie deken gewonnen in het tweede parcours :D

Afbeelding


Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 20:41

Uno *\o/*
Rit was super vrijdag samen :+:
Afbeelding

Leuk dier Laura :j
ED wat stoer van je zusje :D

Marijkeeee
Berichten: 6287
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 16:03

Mooi rondje Gomir!!! wat is ze veranderd!! mooi !!!

Pantykous

Berichten: 10482
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 16:13

Ik was jullie even kwijt denk ik.

Mooi rondje Gomir! Wat zonde nog steeds van je veulen zeg :n wat heb je erbij gekocht?

Nymphadora is vandaag bij de opfok aangekomen :)

Afbeelding

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 19:55

Ze is echt enorm ten goede verandert bij Minka! Zo blij met hoe ze ontwikkelt, denk dat ze volgend jaar bij de hengst gaat voor embryotransplantatie. Durf het nu wel aan :j

Nympadora is mooi ontwikkeld Eva! Hou je haar aan?

Vind het ook nog heel erg jammer van Nelske. Heb een merrieveulentje gekocht via de online veulenveiling van het KWPN; ook een Arezzo x elite sport (ZZ-springen) v. Numero Uno x pref prest v. Casimir. Volgend weekend gaan we haar ophalen.


Hurri heeft het ook super gedaan op Outdoor Tolbert; 2de en 3de op donderdag in het M. Vandaag in de finale een foutje op de insprong dubbel, kwam net iets te lauw in. Wel een heel fijn rondje! Kan merken dat hij beetje combinatie begint te worden met de nieuwe ruiter :j

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 23:07

Wat een mooi rondje op het filmpje gomir en goede resultaten. Fijn! Gaaf veulentje ook zo op 't filmpje!

Die van jou is ook mooi panty! Worden snel groot he.

Fijn Goldie!

Hier is 't jongste veulen morgen 2 maand en Belle is volgende week 5 maand. Doen het beide lekker!

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 01:16

Gomir gefeliciteerd met de prijzen en je nieuwe aankoop.

Hier ML vorig weekend 1ste met Castello (wel op mini hoogte) beest was erg braaf :)
Met Cascade 2de en 3de, bij de eerste een balk, tweede twee balken. Erg jammer want met een balk minder in beide parcoursen zou hij eerste geworden zijn.

Volgende week rijden we beide een parcours met beide paarden.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 17:45

Vandaag weer gesprongen. Eerste ronde ging niet lekker, ik deed dom. 3 balken. 2e ronde deed hij dom, 1 balk. Daarna nog even buiten uitgestapt en over de brug voor het mennen geweest. Hij vond het spannend, maar ging wel!

Marijkeeee
Berichten: 6287
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 08:20

Heb je gezien Lithya. stond bij de in/uitgang. Zei hoi hoi hoi :P maar je was zo gefocust op het parcours dat je het niet hoorde.

Heb zelf ook meegedaan en zit in de organisatie van die wedstrijd. Het eerste parcours ging met beide paarden prut.. ik was zelf nog niet zo goed erbij denk ik en reed slordig. Maar tweede parcours top, ene paard 1 balk en de andere foutloos en 1ste.

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 08:52

Lekker gereden dus beide!

Ik heb zaterdag gecrosst. Dressuur 188 springen foutloos. Crossen op een trakhener uitgebeld. Hij schoof met zijn voorbenen het gat in. Nog kunnen regelen dat ik de bb mocht rijden omdat ik bang was dat ie helemaal niet meer wilde na zn schuiver. Die tot se laatste hindernis foutloos uit kunnen rijden :) dus deze winter lekker lessen en aan het vertrouwen werken


Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 08:54

Stomme gaten in de grond..

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 09:54

Gelukkig toch nog fijn af kunnen sluiten Laura!

En je moet gewoon weer even in het ritme komen lithya ;)

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 09:59

Heb je inderdaad niet gehoord Marijke, sorry. Vond het prima lopen, maar oliebol, wat was het warm in de losrijring.

Klopt Gomir. Laatste parcours was 1,5 maand geleden.

Balen Laura, maar mooi dat de bb wel lukte.

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 10:31

Ik was jullie even kwijt..

Gomir, blij met je nieuwe aanwinst? Knap veulen iig! En begrijpelijk dat je het nog steeds erg vind van Nelske, helaas heb je zoiets niet in de hand..

Eva, hoe gaat het met je merrie nu? Al wat aangekomen?

Laura, hoe gaat het met je nieuwe aanwinst? En wat balen van de trakhener.. Gelukkig daarna nog een fijn rondje BB kunnen starten!

Wij hebben ondertussen 2 keer L gestart, vorige week ging het heel fijn. Nu een beetje flexibel starten. Moet zeggen dat indoor voor ons ook fijner is. Die van mij is nog al voorwaarts en indoor komt ze mooi wat meer uit haar zelf terug in de bochten. Heb in ieder geval weer erg veel zin in het indoor seizoen!

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:32

Leuk, jullie updates en foto's!
En Nann, heel tof dat jullie over zijn naar het L *\o/*

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:49

Goed bezig allemaal. Ik lees nog steeds mee maar behalve wat springen thuis komt er weinig van. Te druk met werken/pony+kind/horseboarden.

Elitedeux

Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:38

Leuk Nann een klasse hoger! En de rest, leuke resultaten/foto's/updates!

Na een kleine wedstrijd pauze vanavond weer onze eerste indoor wedstrijd gereden. Fijn rondje met een 5de plek. Zaterdag daar weer een rondje starten :)

Pantykous

Berichten: 10482
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 07:47

Wat gaan jullie goed allemaal! Leuk om weer mee te lezen :j

Merrie trekt goed aan, denk in november er weer op.

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 08:53

Ja leuk Nann in het L!
Fijn dat ze weer bij trekt Eva :)
Lekker bezig ED, je rijdt steeds prijzen lijkt het haha

Met Harvey gaat het goed. Hij was even verkouden dus een weekje niks gedaan. Zondag singeltje om voor de tweede keer en dat leverde hele mooie bunny hop sprongen op :+
Het is soms wel een portret maar dat vind ik schijnbaar leuk met paarden want zo zijn ze allemaal haha (met Mickey stipt op nr 1).

Knap is ie wel <3
Afbeelding

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 09:46

Super leuk, Laura, je nieuwe vriendje!

Hier staan de wedstrijden op een wat lager pitje door de bouw van het huis. Wel een keer of 5 per week met paard in het bos te vinden :)

Elitedeux

Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:02

Oeh wat wordt hij leuk Laura!

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 17:42

Ooh wat heerlijk Frederique, jij rijdt zeker zo het bos in? Dat mis ik hier echt wel...

Hij is leuk Laura :D

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 18:30

Goed bezig Nann! En sommige paarden zijn indoor inderdaad fijner te rijden :D

ED is ook lekker bezig :j

Fijn dat de merrie weer wat bijtrekt Eva! Bella is nu een week bij het veulen weg, maar die begint al aardig terug in shape te komen. Hoewel die natuurlijk niet meer aan het werk hoeft van de winter :+

Leuk paard Laura! Ik ben ook heerlijk met de jonkies aan het prutsen, de Etoulon is super-superbraaf met haar grote lijf. Die loopt al met zadeltje en touwtjes rond alsof ze niet beter weet. De 2,5 jarige hengst vandaag voor het eerst aan de longe gehad met halster. Had vrij snel door wat de bedoeling was, maar wat een enorme krachtpatser is dat :o
Vrijdag wordt konnie thuis gereden en dan zit ik er denk ik ook vrij snel zelf op als ze braaf is. Die is echt blij om weer thuis te zijn.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 20:44

Goldie schreef:
Ooh wat heerlijk Frederique, jij rijdt zeker zo het bos in? Dat mis ik hier echt wel...


Jaaa, direct van het erf af het bos in (zowel waar ze nu staan als straks aan huis), zó fijn!

Afbeelding

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 21:15

Oooh dat is echt iets waar ik jaloers op ben, ik ben dol op het bos <3