Poll inschrijfprocedure via mijnKNHS

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Hoe zou jij de inschrijfprocedure via mijn KNHS waarderen?

Poll eindigt op

Het zoekfilter werkte goed, kreeg meteen de juiste wedstrijd te zien.
13 (5%)
Het zoekfilter werkte redelijk, even geduurd voordat ik de wedstrijd vond
11 (4%)
Het zoekfilter werkte matig, problemen met vinden van de wedstrijd
13 (5%)
Het zoekfilter werkte slecht, ik heb hulp moeten vragen om er uit te komen.
1 (0%)
Ik vind de ontvangstbevestiging geweldig, heel erg duidelijk
4 (1%)
Ik vind de ontvangstbevestiging goed, je moet gewoon goed lezen.
13 (5%)
Ik vind de ontvangstbevesting matig, verwarrend de tekst in de mail komt niet overeen met het PDF
9 (3%)
Ik vind de ontvangstbevestiging slecht, Het lijkt net of al ingeschreven bent
5 (2%)
Het was meteen duidelijk wat waar de sluitingsdatum van een wedstrijd was
16 (6%)
Ik moest zoeken voordat ik begreep waar ik de sluitingsdatum kon vinden
9 (3%)
Ik heb met de organisatie moeten bellen voordat ik er achter kwam wat de sluitingsdatum was
Geen stemmen
Ik heb nog nooit problemen met inschrijven gehad via mijnKNHS
20 (8%)
IK heb alleen de eerste keer problemen gehad met inschrijven via mijnKNHS
2 (0%)
IK heb een paar keer problemen gehad met inschrijven via mijnKNHS
10 (4%)
Ik vind het nog steeds lastig om in te schrijven via mijnKNHS
5 (2%)
Ik vind dat de KNHS de inschrijfprocedure niet hoeft aan te passen/verbeteren
10 (4%)
Ik vind dat de KNHS de inschrijfprocedure moet aanpassen/verbeteren dit kan beter.
12 (5%)
Ik vind het prima als je alleen maar kan inschrijven via mijnKNHS
22 (9%)
Ik vind dat je, naast mijn KNHS, ook nog steeds moet kunnen inschrijven via het downloadformulier
11 (4%)
Ik vind dat je naast mijn KNHS en het downloadformulier ook nog telefonisch moet kunnen inschrijven
1 (0%)
IK heb mijn browser moeten aanpassen/updaten voordat ik mijnKNHS kon gebruiken.
5 (2%)
Ik kon zonder browseraanpassingen mijnKNHS gebruiken
18 (7%)
Ik ben te vreden over de app van de KNHS
11 (4%)
Ik ben niet te vreden over de app van de KNHS
10 (4%)
Ik heb een windowsphone en kan geen app van de KNHS downloaden
4 (1%)

Totaal aantal stemmen: 235


diktrom

Berichten: 322
Geregistreerd: 15-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-16 23:09

Beste bokkers,

Sorry dat het zo lang heeft geduurd maar door omstandigheden was ik er niet eerder aan toe gekomen.

allereerst de samenvatting van de uitslag van de POLL en de hierboven gemaakte opmerkingen en ervaringen.

De Poll was onderverdeeld in 8 onderwerpen. Ik zal per onderwerp de Poll uitslag weergeven en indien relevant de betreffende opmerking/ervaring.

1. Het functioneren van het zoekfilter:
Op dit onderdeel zijn totaal 38 stemmen uitgebracht waarvan 34% geen problemen met het zoekfilter ondervond en meteen de juiste wedstrijd voor zich had. Bij 29% van de stemmers werkt het filter redelijk goed maar het duurde even voordat ze de juiste wedstrijd hadden. Maar dit weegt niet op tegen de 34% stemmers die het maar matig vonden werken en problemen ondervonden met het vinden van de wedstrijd. Tot slot vond 3% dat het zoekfilter slecht werkte en zij hebben zelfs hulp moeten inschakelen. Geconcludeerd kan worden dat het zoekfilter dus toch in 40-65% van de gevallen problemen oplevert. Dat zou natuurlijk veel lager moeten zijn.
De problematiek blijkt ook uit de ervaringen en opmerkingen.

2. de interpretatie van de ontvangstbevestigingsmail na inschrijving:
Op dit onderwerk zijn 31 stemmen uitgebracht. Daarvan vond 13% de ontvangst bevestiging heel duidelijk. Een goede 42% vond de ontvangstbevestiging goed na goed lezen. Toch vond 29% de ontvangsbevestiging maar matig en verwarrend en vond dat de tekst in de mail niet overeen kwam met die in de PDF. En een niet te verwaardelozen 16% vond de ontvangstbevestiging slecht en hadden de indruk dat zij al ingeschreven waren. Hierover wordt eigenlijk niets gezegd in de reacties

3. Is het gelijk duidelijk waar de sluitingsdatum is te vinden en wat die is?
Totaal uitgebrachte stemmen was 30. Hiervan begreep slechts 17% meteen wat de sluitingsdatum was. Een ruime meerderheid van 53% moest echter zoeken voordat het hen duidelijk was waar zij de sluitingsdatum konden vinden en een schokkende 30% moest zelfs bellen met de organisatie om er achter te komen wat de sluitingsdatum was. Dit kan natuurlijk niet, KNHS dat MOET beter!
Ook hierover weinig opmerkingen in de reacties

4. het ondervinden van problemen bij het inschrijven via MIJNKNHS:
Ofshcoon de KNHS beweert dat zij geen klachten ontvangt omtrent het inschrijven via MIJNKNHS wijzen deze cijfers er toch op dat het inschrijven zeker niet altijd probleemloos verloopt.
Van de totaal 37 uitgebrachte stemmen op dit onderdeel heeft 54% geen problemen gehad met inschrijven. maar hier tegenover staat dat toch 5% bij een eerste inschrijving problemen ondervond en dat zelfs 37% meerdere malen problemen had en maar liefst 14% vind het NOG STEEDS lastig om in te schrijven via MIJNKNHS. Hier ligt ruimte voor verbetering.
Hierover wordt in diverse reacties zowel positieve als negatieve ervaringen gemeld. Het beeld uit de stemming komt overeen met die van de reacties.

5. Is aanpassing van de inschrijfprocedure via MIJNKNHS wenselijk?
Van de 22 stemmers vind 45% dat de inschrijfprocedure niet hoeft te worden aangepast, echter ruim 55% vind dat de procedure zeker verbeterd kan worden. Hier ligt een mooie taak voor de KNHS.
uit de reacties blijkt de problematiek het is de KNHS in mijn ogen aan te raden deze problemen onder de loep te nemen en ervoor te zorgen dat die opgelost worden. Ook vanuit secretariaten wordt ervaren dat bv lastig is om er achter te komen wat de juiste doorllink is voor de "directe" inschrijving.

6. Welke wijzes van inschrijven zijn volgens de stemmers wenselijk?
Totaal aantal stemmen 34. Hiervan vind 65% van de stemmers het prima als ze alleen maar via MIJNKNHS zouden kunnen inschrijven. Echter ruim 30% vind dat je ook nog moet kunnen inschrijven via het downloadformulier. Slechts 3% vind dat men ook nog via de telefoon moet kunnen inschrijven.
Het lijkt dus wenselijk om (nog) niet over te gaan tot maar 1 manier van inschrijven maar de deelnemers nog keuze te laten. Misschien eerst zorgen dat MIJNKNHS perfect werkt?

7. Moest de browser van het lid eerst worden aangepast alvorens MIJNKNHS gebruikt kon worden?
Van de totaal 23 stemmers heeft 22% hun browser moeten aanpassen alvorens zij mijnKNHS konden gebruiken. 78% van de stemmers hoefde dit niet. Dus ruim twee op de tien personen moet toch de browser aanpassen. Ik vind dit zelf toch een beetje onzinnig dat dat moet. Je bent dan verplicht om de nieuwste versie van IE te downloaden en op sommige browsers werkt het niet. Dat is echt een teken van een beetje een goedkoop gebouwde app. In de reacties is hier niets over terug te vinden.

8. Hoe tevreden is de gebruiker over de MIJNKNHS app?
Totaal zijn er 25 stemmen uitgebracht op dit item. 44% van de stemmers is te vreden over de app, echter 40% van de stemmers is dat niet. Daarnaast kan nog eens 16 van de stemmers de app niet eens gebruiken omdat zij een windowsphone hebben. Ook weer een teken van een goedkoop gebouwde app. Moet toch mogelijk zijn om een windowsphone app te maken?
Ook hierover in de reacties geen persoonlijke ervaringen.

Tot zover de samenvatting van de POLL. Deze samenvatting zal ik van de week met een begeleidend schrijven sturen naar de KNHS en jullie op de hoogte houden van de reactie van de KNHS.

Overigens hebben van alle aangeschreven topruiters/menners slechts twee een reactie gegeven waarin ze beiden niet wilde mengen in de discussie maar me wel succes wensten met dit initiiatief.
Jammer maar goed zo komen we er ook wel denk ik.

Stal de Ringhoeve: http://stalderinghoeve.webs.com/
Gelderse dekhengst Pascal: http://www.geldersehengstpascal.webs.com
De gelderse hengst Zep: http://www.dehengstzep.webs.com
youtube kanaal: http://www.youtube.com/user/fempost?feature=mhee
Enkele leuke paarden uit eigen fok te koop (ook sport ivp gelders)


juval

Berichten: 13093
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Poll inschrijfprocedure via mijnKNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 10:13

zo, je pakt het professioneel aan. succes! ik hoop dat je hiermee bereikt dat het inschrijven makkelijker zal gaan. bedankt!

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

diktrom

Berichten: 322
Geregistreerd: 15-04-09

Re: Poll inschrijfprocedure via mijnKNHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-16 20:20

Dank je voor het compliment. Ik doe mijn best :-)

Stal de Ringhoeve: http://stalderinghoeve.webs.com/
Gelderse dekhengst Pascal: http://www.geldersehengstpascal.webs.com
De gelderse hengst Zep: http://www.dehengstzep.webs.com
youtube kanaal: http://www.youtube.com/user/fempost?feature=mhee
Enkele leuke paarden uit eigen fok te koop (ook sport ivp gelders)


Rex_Rolfo

Berichten: 5365
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 12:08

Annekeee schreef:
Haha grappig dat ik dit net tegen kom. Ik wil me ook inschrijven voor een wedstrijd bij mij in de omgeving, wedstrijd gevonden via startlijsten.nl staat er inschrijven via mijnknhs. Dus ingelogd op de app.
De plaatstnaam ingevuld, dicipline dressuur, aantal km maar 10, anders krijg ik ze ook van plekken door heel het land..

Denk je dat ik hem vind? :?

Even oud topic wakker schudden. Ik had laatst een wedstrijd die wel op startlijsten stond maar niet bij mijnknhs binnen 20 km. Bleek dat de locatie fout stond, het vlaggetje stond ergens diep in België. Na een melding per mail heeft de knhs dat snel gecorrigeerd.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 2 bezoekers