Poll inschrijfprocedure via mijnKNHS

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hoe zou jij de inschrijfprocedure via mijn KNHS waarderen?

Poll eindigt op

Het zoekfilter werkte goed, kreeg meteen de juiste wedstrijd te zien.
13 (5%)
Het zoekfilter werkte redelijk, even geduurd voordat ik de wedstrijd vond
11 (4%)
Het zoekfilter werkte matig, problemen met vinden van de wedstrijd
13 (5%)
Het zoekfilter werkte slecht, ik heb hulp moeten vragen om er uit te komen.
1 (0%)
Ik vind de ontvangstbevestiging geweldig, heel erg duidelijk
4 (1%)
Ik vind de ontvangstbevestiging goed, je moet gewoon goed lezen.
13 (5%)
Ik vind de ontvangstbevesting matig, verwarrend de tekst in de mail komt niet overeen met het PDF
9 (3%)
Ik vind de ontvangstbevestiging slecht, Het lijkt net of al ingeschreven bent
5 (2%)
Het was meteen duidelijk wat waar de sluitingsdatum van een wedstrijd was
16 (6%)
Ik moest zoeken voordat ik begreep waar ik de sluitingsdatum kon vinden
9 (3%)
Ik heb met de organisatie moeten bellen voordat ik er achter kwam wat de sluitingsdatum was
Geen stemmen
Ik heb nog nooit problemen met inschrijven gehad via mijnKNHS
20 (8%)
IK heb alleen de eerste keer problemen gehad met inschrijven via mijnKNHS
2 (0%)
IK heb een paar keer problemen gehad met inschrijven via mijnKNHS
10 (4%)
Ik vind het nog steeds lastig om in te schrijven via mijnKNHS
5 (2%)
Ik vind dat de KNHS de inschrijfprocedure niet hoeft aan te passen/verbeteren
10 (4%)
Ik vind dat de KNHS de inschrijfprocedure moet aanpassen/verbeteren dit kan beter.
12 (5%)
Ik vind het prima als je alleen maar kan inschrijven via mijnKNHS
22 (9%)
Ik vind dat je, naast mijn KNHS, ook nog steeds moet kunnen inschrijven via het downloadformulier
11 (4%)
Ik vind dat je naast mijn KNHS en het downloadformulier ook nog telefonisch moet kunnen inschrijven
1 (0%)
IK heb mijn browser moeten aanpassen/updaten voordat ik mijnKNHS kon gebruiken.
5 (2%)
Ik kon zonder browseraanpassingen mijnKNHS gebruiken
18 (7%)
Ik ben te vreden over de app van de KNHS
11 (4%)
Ik ben niet te vreden over de app van de KNHS
10 (4%)
Ik heb een windowsphone en kan geen app van de KNHS downloaden
4 (1%)

Totaal aantal stemmen: 235


diktrom

Berichten: 322
Geregistreerd: 15-04-09

Poll inschrijfprocedure via mijnKNHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 11:27

Ik heb onlangs weer een startkaart aangevraagd voor het rijden van wedstrijden (mijn laatste was in 2007!!).
Daardoor kwam ik voor het eerste in contact met het grandioze _/-\o_ mijnKNHS. Ik wilde graag meedoen aan de kringkampioenschappen te Waddinxveen (tevens selectiewedstrijd voor de regiokampioenschappen (de enige mogelijkheid je te selecteren)). Ik had er zin in want mijn paardje loopt heel fijn en ik had volgens mij best kans.
Goed, inschrijven dus via mijn KNHS op 31 mei. Het lijkt allemaal zo ideaal. Je gaat naar de wedstrijd kalender en zoekt je wedstrijd op. Ik tik dus braaf in het zoekfilter bovenin de plaatsnaam in en voor de zekerheid ook de datum (van 18-6 tot 18-6) Krijg ik een hele lijst te zien met wedstrijden van de kop van noordholland tot aan frankrijk toe, maar geen waddinxveen :? (hoeveel wedstijden zouden er zijn in waddinxveen op de 18e dacht ik nog?). Meerdere malen het zoekfilter gepoogd in te stellen maar dit lukte niet. Of althans de wedstrijd verscheen niet op mijn beelscherm. Ik dacht nog he hoe kan dat nu. Ik de wedstrijd opgezocht via startlijsten.nl (daar had ik hem zo te pakken!!) en via een linkje kwam ik op de website van de organiserende vereneging. Daar heb ik ingeschreven via het download formulier. die inschrijving werd niet geaccpeteerd. Ik ontving op 1-6 een mail dat ik moest inschrijven via mijnKNHS. Ik heb toen gebeld dat dat niet lukte. Nou volgens haar moest het toch echt kunnen (overigens werd er met geen woord gerept over een sluitingsdatum!!).
Dus ik gepoogd het op mijn werk te regelen. kreeg ik de melding dat de browser te oud was en alleen op IE versie 10 of hoger werkte het. heel raar omdat in de browser wel de rest van de KNHS site is te lezen. Enfin ik ben nogal druk dus ik had niet eerder dan 11-6 de tijd om in te schrijven. Weer via het zoekfilter geprobeerd te vinden wat de eerste 3 keer niet lukte. Ik weet niet eens meer wat ik heb gedaan maar uiteindelijk heb ik het gevonden. Tijdens het inschrijfproces zag ik dat er in het beelscherm verscheen dat ik kon inschrijven tot 12-6 02.00 uur. Pff dacht ik nog, net op tijd. Ik ontving een "bevestiging inschrijving" per mail en toen ik het document opende zag ik in het PDF een soort rekening oid waarop de beide proeven stonden vermeld en ik was dus in de veronderstelling dat het helemaal snor zat. Het bleek op woe 15 juni echter dat ik niet stond ingeschreven. Ik was te laat de inschrijfdatum was gesloten op 06 juni en ik stond nu op de reserve lijst. Ik vond de hele gang van zaken belachelijk en heb natuurlijk heftig geprotesteert maar het mocht niet baten.

Nu claimt de KNHS dat ik de enige zou zijn die problemen heb met inschrijven. (terwijl hun eigen telefoniste beaamde dat het zoekfilter van de wedstrijd kalender niet werkte. Ook iemand van de kring bevestigde dat!). Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die problemen ondervond.

Mijn vraag is dus wil je, met betrekking tot jouw ervaringen met het inschrijven via mijnKNHS onderstaande POLL invullen. (het zijn 8 verschillende onderwerpen)

De bedoeling is om dit aan te bieden aan de KNHS en, indien blijkt dat ik niet de enige ben, hopelijk ze te bewegen om verbeteringen aan te brengen.

Uiteraard is het vrij om persoonlijke ervaringen ook via een reactie te delen.

diktrom

Berichten: 322
Geregistreerd: 15-04-09

Re: Poll inschrijfprocedure via mijnKNHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 15:11

Wat ik zelf een goede toevoeging aan de kalender zou vinden is dat er een kleur markering komt mbt tot de sluitingsdatum. Bv het veld of de knop "inschrijven" kleurt groen als je nog kan inschijven, oranje als je alleen nog op de wachtlijst kan en rood als je niet meer kan inschrijven.

SemperFi

Berichten: 428
Geregistreerd: 02-02-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 15:31

Ik ben wel tevreden over het inschrijfsysteem van de knhs. Simpel en snel en je kunt dan op de deelnemerslijst zien of je daadwerkelijk op de lijst staat. Erg handig! Ik kwam er laatst wel achter dat je in die kalender moet zoeken op de locatie van het terrein en niet op organisatie (bekende concoursen zoek ik meestal op naam zoals ch oranjewoud bijv. en die was dit jaar niet in oranjewoud, zoekplaatje dus;-)). Ik stoor mij dan weer aan de traagheid van het laden van de kalender.
Daarnaast mag wat mij betreft het verplicht inschrijven via mijnknhs wel worden ingevoerd. Inmiddels heb ik dit seizoen al op vier verschillende manieren moeten inschrijven (startlijsten.nl mijnknhs.nl inschijfformulier en via ideal), dat kan soms wat verwarrend zijn.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 15:33

Hier kan ik altijd alles prima vinden.

De enige nadelen zijn dat als je je inschrijf voor verschillende rubrieken een wedstrijd ook tig keer in 'mijn wedstrijden' komt te staan (ik start wel eens 2 of 3 pony's, dressuur en vaardigheid, dus 6 tot 8 starts, dan staat er een wedstrijd ook zo vaak tussen).

En dat als ik een paard aan klik ik niet precies kan zien welk span het is. Bij de 2spannen word er maar 1 pony genoemd, als ik een pony selecteer weet ik niet of dat het enkelspan is of het 2span met daarin die pony. Ik heb nu 4 enkelspan passen en 3 2span passen (bestaande uit 3 van de enkelspan pony's), dus dat is gewoon erg lastig.

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Poll inschrijfprocedure via mijnKNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 15:41

Ik vind mijnKNHS altijd fijn werken. Zoek eigenlijk nooit echt om een wedstrijd. Maar vaak op afstand om te kijken wat een beetje in de buurt ligt. Nooit problemen mee gehad.

Afwezig
Berichten: 3725
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 15:43

Haha grappig dat ik dit net tegen kom. Ik wil me ook inschrijven voor een wedstrijd bij mij in de omgeving, wedstrijd gevonden via startlijsten.nl staat er inschrijven via mijnknhs. Dus ingelogd op de app.
De plaatstnaam ingevuld, dicipline dressuur, aantal km maar 10, anders krijg ik ze ook van plekken door heel het land..

Denk je dat ik hem vind? :?

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 15:44

Kan alles prima vinden. Ben dan ook zeer tevreden over het inschrijfsysteem via MijnKNHS. Zoek altijd op 50 km afstand zoeken. Doe ik ook op startlijsten.nl. Krijg dan alle wedstrijden waar ik wil starten te zien. App gebruik ik niet

Afwezig
Berichten: 3725
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 16:09

Ik vind het heel vreemd, als ik Uden invoer en 10 km, krijg ik wedstrijden te zien in Eindhoven en nuenen. Niet van Uden zelf.

FriesWytske schreef:
Kan alles prima vinden. Ben dan ook zeer tevreden over het inschrijfsysteem via MijnKNHS. Zoek altijd op 50 km afstand zoeken. Doe ik ook op startlijsten.nl. Krijg dan alle wedstrijden waar ik wil starten te zien. App gebruik ik niet


Nu heb ik inderdaad de 10 km veranders naar 30 en dan vind ik hem wel.

mylittlejoy

Berichten: 3291
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Poll inschrijfprocedure via mijnKNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 16:24

Als deelnemer vind ik MijnKNHS fijn werken. De app doet het voor geen meter op mijn telefoon (Android), maar de site werkt fijn! Wel vind ik het erg vervelend dat wanneer er een opmerking geplaatst wordt door de organisatie, je wel een mail krijgt, maar moet inloggen in MijnKNHS en naar de wedstrijd zelf gaan om de opmerking te zien.

Als secretariaat heb ik wel wat verbeterpunten:
* je kan de wedstrijd niet op vol zetten en dus mensen op de reservelijst plaatsen;
* het puntje van de opmerkingen hierboven;
* je kan mensen niet van de ene naar de andere rubriek verplaatsen (bijv. als ze willen promoveren), dus dan moet je ze afmelden in de ene rubriek en aanmelden in de andere rubriek. Gegarandeerd verwarring;
* je kan niet zien in welke categorie een pony valt;
* als je mensen toevoegt aan de wedstrijd, gaat de bevestigingsmail naar je eigen vereniging ipv naar de deelnemer.

Dit is even wat me te binnen schiet.

diktrom

Berichten: 322
Geregistreerd: 15-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 16:36

Fijn dat jullie allemaal reageren!!

Ik moet zeggen dat ik laatst ondervonden heb dat het zoeken van wedstrijden via de kaart (knopje rechtsboven) voor mijn gevoel wel meer overzicht geeft dan een lijst met plaatsnamen. Alleen zou het fijn zijn als de kaart wat meer zou kunnen zoomen.

diktrom

Berichten: 322
Geregistreerd: 15-04-09

Re: Poll inschrijfprocedure via mijnKNHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 19:32

Het zou wat mij betreft ook een verbetering zijn als er in de onderwerpregel van de mail die je ontvangt na inschrijving wordt aangepast naar: bevestiging van ontvangst van je bestelling/VOORLOPIGE inschrijving. En dat de tekst met voorbehoud die in de mail staat ook in het PDF komt te staan.

Iris965

Berichten: 788
Geregistreerd: 17-11-13

Re: Poll inschrijfprocedure via mijnKNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 19:40

Ik vind inschrijven via MijnKNHS best wel lastig. De laatste twee keren kreeg ik ook steeds een rare foutmelding. Dat ik moest stoppen en contact moest opnemen met KNHS nadat ik het bevestigd had. Een dag later stond ik gewoon op de deelnemerslijst. Dat is wel echt een voordeel, dan weet je meteen dat je bent ingeschreven. En dat je steeds je bestelling moet bevestigen vind ik verwarrend.

Als het plaatje helemaal compleet zou zijn dan zou je bij alle wedstrijden volgens dit systeem moeten werken. De ene vereniging doet het via hun website, de ander via de email en de ander via mijnknhs. Als ik aan meerdere wedstrijden mee doe vind ik het heel verwarrend. (Die ene was via mijn knhs dus die heb ik al betaald...of nog niet? Was dat die vereniging met de website?) Laatst begon mijn vriendin met wedstrijden en die snapte maar niet hoe het zat omdat het voor elke wedstrijd anders was.

juval

Berichten: 13208
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Poll inschrijfprocedure via mijnKNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 19:49

het zoeksysteem kan wel wat verbeteren. verder tot nu toe weinig problemen. Alleen de laatste keer ingeschreven, dagstartpas betaald.. en nu blijkt de wedstrijd afgelast. Dan vind ik het wel een nadeel om vooraf te moeten betalen.

diktrom

Berichten: 322
Geregistreerd: 15-04-09

Re: Poll inschrijfprocedure via mijnKNHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 11:00

Super fijn al die reacties, zo krijgen we een beter beeld wat er wel en niet goed werkt!

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Poll inschrijfprocedure via mijnKNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 21:51

Zoekfilter vind ik een drama, ik woon in Belgiƫ, tegen de grens aan, maar start toch in Nederland. Als ik mijn eigen locatie +30km ingeef, vindt ik 1000den wedstrijden, maar allemaal minstens 100 km ver. Dus nu stel ik het dichtstbijzijnde dorp in NL in, daar krijg ik wel mooi de dichtstbijzijnde wedstrijden.

Op mijn telefoon, via android, is een drama, dat kan echt veel beter!

diktrom

Berichten: 322
Geregistreerd: 15-04-09

Re: Poll inschrijfprocedure via mijnKNHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 10:44

Thanks so far. De poll loopt nog tot 7 juli, dus reageer nog!!!

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 10:47

Annekeee schreef:
Haha grappig dat ik dit net tegen kom. Ik wil me ook inschrijven voor een wedstrijd bij mij in de omgeving, wedstrijd gevonden via startlijsten.nl staat er inschrijven via mijnknhs. Dus ingelogd op de app.
De plaatstnaam ingevuld, dicipline dressuur, aantal km maar 10, anders krijg ik ze ook van plekken door heel het land..

Denk je dat ik hem vind? :?


We hebben op Startlijsten.nl een mogelijkheid voor secretariaten om meteen in Startlijsten door te linken naar het inschrijven voor die wedstrijd op MijnKNHS. Hierdoor hoef je niet in MijnKNHS nog naar die wedstrijd te zoeken.
We zullen eens kijken of we dit voor secretariaten ook nog duidelijker kunnen maken.

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 12:14

Kitty schreef:
Annekeee schreef:
Haha grappig dat ik dit net tegen kom. Ik wil me ook inschrijven voor een wedstrijd bij mij in de omgeving, wedstrijd gevonden via startlijsten.nl staat er inschrijven via mijnknhs. Dus ingelogd op de app.
De plaatstnaam ingevuld, dicipline dressuur, aantal km maar 10, anders krijg ik ze ook van plekken door heel het land..

Denk je dat ik hem vind? :?


We hebben op Startlijsten.nl een mogelijkheid voor secretariaten om meteen in Startlijsten door te linken naar het inschrijven voor die wedstrijd op MijnKNHS. Hierdoor hoef je niet in MijnKNHS nog naar die wedstrijd te zoeken.
We zullen eens kijken of we dit voor secretariaten ook nog duidelijker kunnen maken.


Maar die werkt dan weer niet goed, vind ik. Heb daar een paar keer op gedrukt. En dan kom je op het inschrijfsysteem voor de organisatie zelf terecht. En krijg je melding dat je niet bevoegd bent om daar in te komen.

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Re: Poll inschrijfprocedure via mijnKNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 10:01

Dan moet er wel de juiste link in gezet worden.

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 10:28

Kitty schreef:
Dan moet er wel de juiste link in gezet worden.


Wij plaatsen idd als organisatie altijd de gamelink naar de wedstrijd en werkt prima inderdaad! Moet het secretariaat inderdaad wel de goede link erin zetten, anders kom je uiteraard op de verkeerde pagina terecht.

mylittlejoy

Berichten: 3291
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Poll inschrijfprocedure via mijnKNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 11:40

Wij hebben daar ook wel een beetje mee lopen stoeien. Blijkbaar als je vanuit je vereniging de wedstrijd opzoekt, is de link iets anders dan wanneer je m vanuit je persoonlijke account opzoekt. Daardoor kunnen mensen vervolgens de link niet openen als je de verenigingslink plaatst. Maar dat is gewoon even goed opletten welke link je plaatst.

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Re: Poll inschrijfprocedure via mijnKNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 11:46

ja wat volgens mij het beste werk als je in de omgeving van vereniging ziet en je ziet al je wedstrijden.. dan staat er inschrijven, voorbeeld en nog iets.
Als je op voorbeeld klikt dan krijg je ook vanuit de verenigingsomgeving de juist link heb ik begrepen.

diktrom

Berichten: 322
Geregistreerd: 15-04-09

Re: Poll inschrijfprocedure via mijnKNHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-16 18:03

In aanvulling op deze Poll heb ik 3 internationale dressuur-, springruiters en menners aangeschreven of zij hun ervaringen wilden delen en ook de Poll (als bijlage) wilden invullen. helaas op 2 na geen reacties terug ontvangen :-(.
Van het weekend ga ik een brief klaar maken voor de KNHS met al deze reacties, welke ik ook hier zal plaatsen. Jullie horen!!

diktrom

Berichten: 322
Geregistreerd: 15-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-16 18:18

Kitty schreef:
Annekeee schreef:
Haha grappig dat ik dit net tegen kom. Ik wil me ook inschrijven voor een wedstrijd bij mij in de omgeving, wedstrijd gevonden via startlijsten.nl staat er inschrijven via mijnknhs. Dus ingelogd op de app.
De plaatstnaam ingevuld, dicipline dressuur, aantal km maar 10, anders krijg ik ze ook van plekken door heel het land..

Denk je dat ik hem vind? :?


We hebben op Startlijsten.nl een mogelijkheid voor secretariaten om meteen in Startlijsten door te linken naar het inschrijven voor die wedstrijd op MijnKNHS. Hierdoor hoef je niet in MijnKNHS nog naar die wedstrijd te zoeken.
We zullen eens kijken of we dit voor secretariaten ook nog duidelijker kunnen maken.


Dat is op zich een goed idee maar het zou (nog) beter zijn als op startlijsten.nl dit aan de inschrijver duidelijk wordt gemaakt. Want in mijn geval zag ik wel het icoontje van de KNHS staan maar ik dacht dat heeft geen zin, want dat heb ik al geprobeerd.
Wat ik dus probeer te zeggen is dat het dus duidelijk moet zijn dat je dan direct kan inschrijven en je dus niet in de wedstrijdkalender beland. Misschien moet je gewoon het KNHS icoon niet laten zien maar bv de tekst "DIRECT INSCHRIJVEN". als je daar dan op klikt en je komt dan direct in de wedstrijd dat zou perfect zijn.

mylittlejoy

Berichten: 3291
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Poll inschrijfprocedure via mijnKNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 11:23

Staat er ook bij: Inschrijven via MijnKNHS. Veel duidelijker kan het volgens mij niet.