Springen; welke klasse starten op kringkampioenschappen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
massiemas

Berichten: 395
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Markelo

Springen; welke klasse starten op kringkampioenschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 20:25

Hoi allemaal,

Ik kom er niet uit in welke klasse ik op de kringkampioenschappen moet starten, reglementen bekeken maar twijfel nog. Wil graag snel opgeven dus vandaar dat ik de vraag hier stel ipv de KNHS mail.

Stand; B+25, in april 1x L gestart, geen winstpunten.
Winterseizoen nog niet gestart, misschien voor de kring nog een keer B.
Mag ik nu ook B starten op de kring, of moet ik L starten?

Reglementen regiokampioenschappen:
3. Startgerechtigheid
Een combinatie mag tijdens Regio- en/of KNHS-kampioenschappen slechts in één klasse per discipline uitkomen. Dit is de hoogste klasse waarin/het hoogste niveau waarop de combinatie in de periode tussen 1 oktober 2015 tot aan het regiokampioenschap uitgekomen is. Starten in een hogere klasse/ op een hoger niveau (met uitzondering van deelname aan jonge paardenrubrieken) voorafgaand aan het Regiokampioenschap is niet toegestaan. Wanneer gestart is in een hogere klasse/ op een hoger niveau (dit geldt voor reglementaire, onreglementaire en hc-starts) is men niet meer startgerechtigd in de lagere klasse op de kampioenschappen.
Uitzondering voor een
combinatie op het verplicht starten in de hoogste klasse zijn combinaties die verplicht moeten degraderen. Zij
moeten tijdens de (selecties voor) Regio- en/of KNHS-kampioenschappen uitkomen in de klasse waarnaar zij
gedegradeerd zijn.Verder zijn uitgezonderd combinaties bij de paarden die uitgekomen zijn in de klasse/rubrieken 1.40/1.45m. Deze combinaties zijn tijdens de Regio- en/of KNHS-kampioenschappen startgerechtigd in de klasse ZZ.

Klassering bij Mijn Knhs:
Huidige stand: *L
Hoogste stand: B+24 (25-4-2015)

Naar mijn idee mag ik dus B starten, maar wil dit graag zeker weten voor ik mij opgeef. Hopelijk zit hier een ervaringsdeskundige die uitsluitsel kan geven ;)

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78505
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 21:12

Hetgeen je uit de reglementen quote gaat over regiokampioenschappen en KNHS kampioenschappen, dus nog na je kringkampioenschappen.

Je mag zelf kiezen wat je start, B of L. Maar, als je L start, moet je wel jezelf selecteren in het L voor de kringkampioenschappen (of, wanneer open inschrijving, in de L inschrijven).
Als je B wil starten op de kringkampioenschappen mag je dus geen wedstrijd meer in het L starten voorafgaand aan het regiokampioenschap. Die 1 keer in april L geldt dus niet, omdat dat voor 1 oktober is.

massiemas

Berichten: 395
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Markelo

Re: Springen; welke klasse starten op kringkampioenschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 21:22

Bedankt! Klopt in de reglementen van de kring kon ik geen info hierover vinden, evenals in de gewone spring reglementen. Vandaar deze genoemd.
Voorlopig heb ik nog geen plannen om weer L te rijden, dus dat ik B mag starten op kring en evt regio/knhs komt goed uit!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Springen; welke klasse starten op kringkampioenschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 01:02

Als je na 1 oktober geen L meer gestart bent dan mag je gewoon B starten op de kampioenschappen. Dit geldt ook als je wel winstpunten gehaald hebt trouwens.

Bonnelover

Berichten: 1535
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 13:23

Vraagje paar x L springen gestart. Met 1x een winstpunt en daarna verliespunten, nu -4.
In de B nu 15 winstpunten. Mag je dan kampioenschappen nog B starten?

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 13:32

Bonnelover schreef:
Vraagje paar x L springen gestart. Met 1x een winstpunt en daarna verliespunten, nu -4.
In de B nu 15 winstpunten. Mag je dan kampioenschappen nog B starten?

Je mag op de Kampioenschappen in de B rijden als je vanaf 1 oktober 2017 geen L meer hebt gestart. Je moet starten op de kampioenschappen in de hoogste klasse waarin je dat seizoen (indoor of outdoor) uitgekomen bent.