Fijne/leuke eerste start in Noord-Holland?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Fijne/leuke eerste start in Noord-Holland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-15 16:34

Hoihoi!

Ik ga per januari 2016 mijn startpas aanvragen en nu vroeg ik me af of iemand een fijne start weet om de eerste keer te starten samen! Ik heb mijn BB proef(onze echte eerste wedstrijd samen) gereden bij HS Heiloo maar vind het niet fijn starten tussen planken. Liever de hele bak beschikbaar dan een deel afgezet en andere paarden ernaast. Wie van jullie weet een leuke start in Noord-Holland? Ik wil mijn B-dressuur starten.

Lady ♥ ~ Ga maar lieverd, de eeuwige groene weides in.. 21-4-2019 & 19-3-2022
It’s not always easy, but it’s always worth it.


Myour

Berichten: 3402
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Fijne/leuke eerste start in Noord-Holland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:40

Waar zit je ergens in Noord-Holland? Je hebt meerdere locaties waar je fijn kan starten. Twee aparte banen heb je bijvoorbeeld in Assendelft, Blokker, Benningbroek, Paardenhof of Kwadijk (beide in Kwadijk), Wormerveer, Andijk geloof ik ook maar daar ben ik zelf nooit gestart.

Ever tried, ever failed. Try again. Fail again. Fail better ~ Samuel Becket

deb_tink

Berichten: 329
Geregistreerd: 31-03-13
Woonplaats: heiloo

Re: Fijne/leuke eerste start in Noord-Holland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:43

Egmond stal de duinrand.
Je rijd in de volledige bak en er zijn geen andere paarden omheen ( staan wel een paar in boxen naast de bak geloof ik)

Heel veel succes met je debuut

lisawouda93
Berichten: 145
Geregistreerd: 13-06-11

Re: Fijne/leuke eerste start in Noord-Holland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:45

Wormerveer is inderdaad ook los rijden in de een bak en de andere bak je proef.
Veel plezier met starten

.

OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-15 16:47

Myour schreef:
Waar zit je ergens in Noord-Holland? Je hebt meerdere locaties waar je fijn kan starten. Twee aparte banen heb je bijvoorbeeld in Assendelft, Blokker, Benningbroek, Paardenhof of Kwadijk (beide in Kwadijk), Wormerveer, Andijk geloof ik ook maar daar ben ik zelf nooit gestart.


Ik zit op 7 km afstand van HS Heiloo, 9/10 km van Alkmaar en 6 van Bergen. Assendelft zag ik langskomen, is dat een manege?(kijk een beetje op knhs voor de data)

deb_tink: Nog dichtbij ook! Super. Dankjewel!

lisawouda93: ook een optie. Bedankt!
Laatst bijgewerkt door OneAndOnlyx op 10-12-15 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Lady ♥ ~ Ga maar lieverd, de eeuwige groene weides in.. 21-4-2019 & 19-3-2022
It’s not always easy, but it’s always worth it.

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:48

Assendelft, Oostzaan, Manege Spaarnwoude (is wel inrijden een half uur van te voren en dan buiten wachten tot je kunt starten, VarioHippique in Velsen-Zuid...

Assendelft is inderdaad een manege. Hippisch Centrum de Delft ad Akere.

Life's too short to be scared. So, screw the gap. Let Ethan razz your berries, goose your gander, tickle your tail feathers, cup your coconuts, rock your rump, poke your hontas, wallop your wonderland!

OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-15 16:50

xIirtJj schreef:
Assendelft, Oostzaan, Manege Spaarnwoude (is wel inrijden een half uur van te voren en dan buiten wachten tot je kunt starten, VarioHippique in Velsen-Zuid...

Assendelft is inderdaad een manege. Hippisch Centrum de Delft ad Akere.


Oostzaan is Taams? :D. Daar staat mijn vorige pony en vind ik een ontzettend fijne start(zoals ik het gezien heb op 2 benen dan haha) verder vind ik dat van Spaarnwoude niet erg fijn, buiten wachten..

Lady ♥ ~ Ga maar lieverd, de eeuwige groene weides in.. 21-4-2019 & 19-3-2022
It’s not always easy, but it’s always worth it.

Myour

Berichten: 3402
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:50

Assendelft is een manege idd, heeft drie binnenbakken dus beide proeven moet je in aparte binnenbakken rijden en de losrijbaan is ook apart. Misschien is Middenmeer ook nog wel te doen? Ik ben verder niet heel erg bekend met de westkant van Noord-Holland.

Oostzaan is overigens wel met losrijden direct naast de startbaan, dat wilde je toch juist niet?

Ever tried, ever failed. Try again. Fail again. Fail better ~ Samuel Becket

OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-15 16:52

Myour schreef:
Assendelft is een manege idd, heeft drie binnenbakken dus beide proeven moet je in aparte binnenbakken rijden en de losrijbaan is ook apart. Misschien is Middenmeer ook nog wel te doen? Ik ben verder niet heel erg bekend met de westkant van Noord-Holland.

Oostzaan is overigens wel met losrijden direct naast de startbaan, dat wilde je toch juist niet?


Assendelft is 20 minuutjes dat is te doen. Ik ga even denken heb genoeg keuze iig!

Lady ♥ ~ Ga maar lieverd, de eeuwige groene weides in.. 21-4-2019 & 19-3-2022
It’s not always easy, but it’s always worth it.

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Re: Fijne/leuke eerste start in Noord-Holland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:11

Oostzaan bedoel ik inderdaad Taams mee!
Ik ga altijd mee als groom, dus kijk ook weer heel anders naar een accommodatie natuurlijk. Niet alleen naar of het voor de ruiter fijn te rijden is.
Enige nadeel bij Taams is dat het wel altijd veel waait, doet verder niets aan de accommodatie af, maar daar moet je paard geen spoken van gaan zien.

Assendelft is inderdaad met drie binnenbanen, één kleine om in te rijden, één grote voor de eerste proef en nog een kleine voor de tweede proef. Is wel altijd goed geregeld en kunt in het voorstuk van de grote rijbaan blijven stappen tot je de tweede proef in kan. Is vooral heel lekker dat je gewoon niet natgeregend wordt.

Manege Spaarnwoude zou ook niet mijn voorkeur hebben, maar om één proef als allereerste te starten zou het nog wel te dealen kunnen zijn.

VarioHippique in Velsen-Zuid is ook buiten inrijden en binnen de proef rijden. Hele fijne bak, kan wel wat gehorig zijn.

Ik neem aan dat het om indoorwedstrijden ging?

Oh! En je hebt ook nog een hele fijne zitten in Heerhugowaard, de Steenen Kamer. Eveneens buiten inrijden, binnen proef rijden. (Weet niet of dat in de B-M2 proeven anders is. Ben daar alleen meegeweest met Z1+ ruiter.

Life's too short to be scared. So, screw the gap. Let Ethan razz your berries, goose your gander, tickle your tail feathers, cup your coconuts, rock your rump, poke your hontas, wallop your wonderland!

OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-15 18:42

xIirtJj schreef:
Oostzaan bedoel ik inderdaad Taams mee!
Ik ga altijd mee als groom, dus kijk ook weer heel anders naar een accommodatie natuurlijk. Niet alleen naar of het voor de ruiter fijn te rijden is.
Enige nadeel bij Taams is dat het wel altijd veel waait, doet verder niets aan de accommodatie af, maar daar moet je paard geen spoken van gaan zien.

Assendelft is inderdaad met drie binnenbanen, één kleine om in te rijden, één grote voor de eerste proef en nog een kleine voor de tweede proef. Is wel altijd goed geregeld en kunt in het voorstuk van de grote rijbaan blijven stappen tot je de tweede proef in kan. Is vooral heel lekker dat je gewoon niet natgeregend wordt.

Manege Spaarnwoude zou ook niet mijn voorkeur hebben, maar om één proef als allereerste te starten zou het nog wel te dealen kunnen zijn.

VarioHippique in Velsen-Zuid is ook buiten inrijden en binnen de proef rijden. Hele fijne bak, kan wel wat gehorig zijn.

Ik neem aan dat het om indoorwedstrijden ging?

Oh! En je hebt ook nog een hele fijne zitten in Heerhugowaard, de Steenen Kamer. Eveneens buiten inrijden, binnen proef rijden. (Weet niet of dat in de B-M2 proeven anders is. Ben daar alleen meegeweest met Z1+ ruiter.


Ik vind Taams toch te ver bij nader inzien. Assendelft is wel eentje waar ik aan denk :D Wat Spaarnwoude betreft ik start meteen 2 proeven dus dat word het niet..

Wat je als tweede zegt over Assendelft vind ik wel vervelend.. Want als er iemand anders aan het rijden is op het stuk richt mijn paard de aandacht daar best wel op.. Velsen is ook weer een behoorlijk eindje rijden :( . Ja hhw daar heb ik ervaring mee(was heel jong maar toch :p) en een vriendin van mij zegt ook dat dat een heeele fijne start is. Heb jij ervaring met Beukers toevallig?

Lady ♥ ~ Ga maar lieverd, de eeuwige groene weides in.. 21-4-2019 & 19-3-2022
It’s not always easy, but it’s always worth it.

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: Fijne/leuke eerste start in Noord-Holland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 18:45

Als je op startlijsten gaat kijken en invoert waar je zit, dan kan je de afstanden zien :)

ik denk dat ik weer te ver weg zit kwa omgeving. Je hebt hier Marienweide, lisserbroek dijckoeve, stal jasper, schoteroog, naaldenhof, variohippique,

Duijff Sporthorses B.V. Instagram

OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-15 19:00

Duijfje schreef:
Als je op startlijsten gaat kijken en invoert waar je zit, dan kan je de afstanden zien :)

ik denk dat ik weer te ver weg zit kwa omgeving. Je hebt hier Marienweide, lisserbroek dijckoeve, stal jasper, schoteroog, naaldenhof, variohippique,


Ohja wedstrijdplatform/startlijsten die bestond ook nog :p. Ik ga even kijken! Alleen variohippique kwam in mijn beeldscherm oppoppen bij 30 km :+

Lady ♥ ~ Ga maar lieverd, de eeuwige groene weides in.. 21-4-2019 & 19-3-2022
It’s not always easy, but it’s always worth it.

Mareintje

Berichten: 235
Geregistreerd: 13-03-15

Re: Fijne/leuke eerste start in Noord-Holland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 19:25

Als je meer naar het Noorden wilt, zijn Middenmeer en Benningbroek heel leuk. Allebei twee bakken naast elkaar. Of Manege Beukers (Oudkarspel), liggen de twee banen in elkaars verlengde.

Dorine92
Berichten: 5328
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Fijne/leuke eerste start in Noord-Holland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 19:35

Manege molendijk of manege de steenen kamer. Beide in heerhugowaard. Wel buiten inrijden.
Manege beukers is binnen inrijden in dezelfde hal als de proeven. Proeven zijn dus tussen hekjes. Manege belckmeer in sint maarten heeft 1 wand met hekjes. Ook buiten losrijden.

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 19:38

Bon Ami, Noord Beemster. Klein schalig starten.

Er is alleen maar 1 binnenbak en 1 buitenbak. In de winter krijg je met je groepje een kwartier tijd om in te rijden in de binnenbak en dan moet je buiten verder. Maar als het zo mild is als nu is dat prima te doen :)

Ik vind het er erg fijn starten daar je groepje eigenlijk nooit groter is dan 4, dus je hoeft niet lang te wachten tussen de proeven of op de prijsuitreiking.

Duality

Berichten: 3840
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 19:39

OneAndOnlyx schreef:
xIirtJj schreef:
Oostzaan bedoel ik inderdaad Taams mee!
Ik ga altijd mee als groom, dus kijk ook weer heel anders naar een accommodatie natuurlijk. Niet alleen naar of het voor de ruiter fijn te rijden is.
Enige nadeel bij Taams is dat het wel altijd veel waait, doet verder niets aan de accommodatie af, maar daar moet je paard geen spoken van gaan zien.

Assendelft is inderdaad met drie binnenbanen, één kleine om in te rijden, één grote voor de eerste proef en nog een kleine voor de tweede proef. Is wel altijd goed geregeld en kunt in het voorstuk van de grote rijbaan blijven stappen tot je de tweede proef in kan. Is vooral heel lekker dat je gewoon niet natgeregend wordt.

Manege Spaarnwoude zou ook niet mijn voorkeur hebben, maar om één proef als allereerste te starten zou het nog wel te dealen kunnen zijn.

VarioHippique in Velsen-Zuid is ook buiten inrijden en binnen de proef rijden. Hele fijne bak, kan wel wat gehorig zijn.

Ik neem aan dat het om indoorwedstrijden ging?

Oh! En je hebt ook nog een hele fijne zitten in Heerhugowaard, de Steenen Kamer. Eveneens buiten inrijden, binnen proef rijden. (Weet niet of dat in de B-M2 proeven anders is. Ben daar alleen meegeweest met Z1+ ruiter.


Ik vind Taams toch te ver bij nader inzien. Assendelft is wel eentje waar ik aan denk :D Wat Spaarnwoude betreft ik start meteen 2 proeven dus dat word het niet..

Wat je als tweede zegt over Assendelft vind ik wel vervelend.. Want als er iemand anders aan het rijden is op het stuk richt mijn paard de aandacht daar best wel op.. Velsen is ook weer een behoorlijk eindje rijden :( . Ja hhw daar heb ik ervaring mee(was heel jong maar toch :p) en een vriendin van mij zegt ook dat dat een heeele fijne start is. Heb jij ervaring met Beukers toevallig?


Bij assendelft ziet je paard het andere paard niet in de ring, vaak is het afgeschermd met een wand het kleine stukje waar je kan stappen :)

Myour

Berichten: 3402
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Fijne/leuke eerste start in Noord-Holland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 21:45

De keren dat ik bij Assendelft gestart ben was m'n eerste proef in de 20x40 losstaande binnenbak en m'n tweede proef direct na de eerste proef in de grote bak aan de kantine. Omdat het zo achter elkaar doorloopt heb ik nog nooit een paard in dat stukje gehad tijdens het rijden van mn proef.. Deur blijft ook potdicht tot proef afgelopen is.

Ever tried, ever failed. Try again. Fail again. Fail better ~ Samuel Becket

OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Re: Fijne/leuke eerste start in Noord-Holland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-15 23:25

Bedankt allemaal voor de suggesties! Benningbroek vind ik toch echt te ver.. 28 km ruim. Ik ga dichterbij beginnen op aanraden van mijn vader. Vrachtwagen huren kost toch weer geld enzovoort.. Dus we beginnen klein en groeien langzaam groot. Ik heb me bedacht ga eind december mijn startkaart aanvragen en dan begin januari lekker starten!

Lady ♥ ~ Ga maar lieverd, de eeuwige groene weides in.. 21-4-2019 & 19-3-2022
It’s not always easy, but it’s always worth it.

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Fijne/leuke eerste start in Noord-Holland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 08:50

Je kan ook bij RV Heemskerk (de schimmelkroft) starten, 2 banen overdekt, 1 losrijbaan en 1 wedstrijdbaan waar je als enigste in rijdt.

Kalverhoek is ook fijn starten.

bloempie186

Berichten: 2153
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Fijne/leuke eerste start in Noord-Holland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:51

Ik sta zelf met mijn paardje bij Taams en vind het altijd heerlijk starten (maar misschien ben ik bevooroordeeld haha). Maar we hebben een 20x60 binnen- en buitenbak en afhankelijk van of de wedstrijd binnen of buiten is kan je in 1 van de 2 inrijden. Daarnaast wordt er voor de lagere klassen een volte achterin de bak vrijgemaakt om in te rijden (alleen niet galopperen tijdens proeven van anderen).

Assendelft ben ik een aantal keer geweest, maar ik vind dit geen fijne locatie. Nu ben ik hier alleen geweest tijdens de kring kampioenschappen, dus weet niet hoe het tijdens normale wedstrijden geregeld is, maar de inrijbaan is erg klein (nog geen 20x40) en je start in 2 verschillende banen. De bodem is in de eerste baan echt niet fijn en er hangen ook hele rare spiegels (soort lachspiegel effect ofzo)... Mijn paardje heeft daar altijd veel last van spanning in ieder geval. De andere bak (die is ook wat ruimer) is wel prettig. Die bodem is ook beter.

Wormerveer vind ik altijd een hele fijne locatie om te rijden!

Ook ben ik 's zomers bij Outdoor Beukers geweest (in Oudkarspel). Dit was een groot evenement, maar vond het erg leuk om te starten. Denk dat gewone wedstrijden daar ook prima zijn.

bloempie186

Berichten: 2153
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Fijne/leuke eerste start in Noord-Holland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:53

Oh en ik ga 27/12 starten op stal Wijdewormer in Kwadijk. Ben hier nog niet eerder geweest, dus kan mijn mening nog niet geven, maar hoor er goede dingen over.

Myour

Berichten: 3402
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Fijne/leuke eerste start in Noord-Holland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 14:54

Daar sta ik op stal bloempie hihi zie je dan wel, ik start dan ook. Binnenbak is iig heel fijn, buitenbak is ook goed maar daar heb ik nog niet in gereden :o

Assendelft vind ik de bakbodem in de kantinebaan juist minder fijn dan de losstaande bak.

Ever tried, ever failed. Try again. Fail again. Fail better ~ Samuel Becket

bloempie186

Berichten: 2153
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:16

He wat leuk Myour! We zijn elkaar wel vaker tegen gekomen met wedstrijden volgens mij :)
Edit: Alleen jij start nu M2 denk ik? Of ben je al verder?

Ik heb een tijd les gehad van Luc en het leek me leuk om eens bij hem te starten.

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 09:16

Hoe goed Let je paard dan op tijdens het losrijden? waarom niet een paar keer meerijden in een groepsles op Heiloo of een paar keer hc(of was t nu ch?) starten? Misschien went ie dan ook aan andere paarden en wordt ie minder kijkerig naar andere paarden. Als je een probleem negeert wordt het alleen maar erger.

Verder worden er wedstrijden gereden bij de duinrand in egmond-binnen, dan is er in het buiten seizoen nog de club in Castricum, en pensionstal de groene weg in bergen weet ik niet van of die nog steeds wedstrijden organiseren.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers

cron