[HK] B-debuut in 2016

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:04

Marietje35 schreef:
Het was uiteindelijk nog een prima proef, alleen niet wat ik gewend ben. Nou loopt hij thuis sowieso veel fijner, maar gisteren was het echt sturen van a naar b en niet echt rijden. Tsja, dan is het prima voor de B, maar geen topproef en dat was wel erg jammer.
Hij moet echt veel km maken .... dat is wel duidelijk :D

Ja komt vanzelf! Die van bij kent best wel wat ook door het springen al. Maar dat hij zo flipte in de dressuur ring had ik nog nooit meegemaakt.


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8


Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:18

Daarom ook bewust in de B begonnen, dan kan hij rustig aan kilometers maken. :)
Ik mag versneld promoveren tm het M1 maar daar maak ik geen gebruik van voorlopig.
Eerst maar spanning weg in de ring.
Het wisselt wel, de ene keer kan ik 'm wel goed rijden en dan loopt hij nog 215 en zoals gisteren is het echt beetje mee liften en kom je op + 190. Nog prima, maar ja ... het kan ook voor 215 :D

DesertOrchid

Berichten: 85
Geregistreerd: 14-04-11

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:43

Wauw wat een punten joh!!! Ik heb nog nooit hoger gereden dan 208 en dat is bij een jury die behoorlijk met punten strooit (in de B dan) :D ik wou dat ik eens zo flitsend zou rijden!!

Tango VDW L2+6

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:48

Als hij op wedstrijd net zou lopen als thuis zit er misschien nog wel meer in! Maar hij vindt het nog erg spannend en kruipt dan wat in zichzelf waardoor ik er meer aan moet rijden, dat ziet er minder vanzelfsprekend uit. Zondag was het helemaal erg, minder impuls als anders waardoor hij toch wel wat diep ging. Dat kostte flink punten. :+

Gisteren maar even aan de longe geknoopt, hij ging tekeer := Duidelijk even zijn spanning eruit bokken.

Hebben hier mensen nog wedstrijden in de planning?

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:59

Marietje35 schreef:
Als hij op wedstrijd net zou lopen als thuis zit er misschien nog wel meer in! Maar hij vindt het nog erg spannend en kruipt dan wat in zichzelf waardoor ik er meer aan moet rijden, dat ziet er minder vanzelfsprekend uit. Zondag was het helemaal erg, minder impuls als anders waardoor hij toch wel wat diep ging. Dat kostte flink punten. :+

Gisteren maar even aan de longe geknoopt, hij ging tekeer := Duidelijk even zijn spanning eruit bokken.

Hebben hier mensen nog wedstrijden in de planning?


Ik ben jaloers op jou punten hahahaha! Hoogste wat ok tot nu toe heb gereden is 199.

Nee met mijn eigen even pauze ingelast. Wil even lekker thuis trainen en dan rijden we 26 maart de finale van de tinker wintercompetitie. We staan tot nu toe nog eerste dus we moeten daar staan als een huis :D.

Met mijn bijrijdpaard heb ik 21 januari concours. 2 bb proefjes. Kijken wat het word.


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 13:04

Leuk, spannend! is dat de 1e keer?

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 13:20

Nee van het zomer ook 2 bb proefjes gereden. Maar was toen niet zo heel denderend. Mega slechte bodem waar gaten in zaten en je helemaal weg zakte. Toen 179,5 en 185. We gaan nu voor beter.

Afbeelding


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 13:29

Dat valt wel mee toch, zeker voor de eerste keer?

Leuk paard wel! Ik zou 'm iets meer bij elkaar proberen te krijgen, nu loopt hij wat uit elkaar.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 13:36

Marietje35 schreef:
Dat valt wel mee toch, zeker voor de eerste keer?

Leuk paard wel! Ik zou 'm iets meer bij elkaar proberen te krijgen, nu loopt hij wat uit elkaar.

Klopt is ook een foto van het zomer nog. Heb hem nu al wel wat meer bij elkaar. Blijft lastig hij is helemaal niet voorwaarts van zichzelf en dan loopt hij graag in zijn eigen houding. Het is een nakomeling van samba hit ll


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 13:55

Ja, dat is lastig dan. Voorwaarts is echt voorwaarde 1, dan pas kan je verder

IwanLuver
Berichten: 1877
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:20

Ik ga zaterdag weer, hopelijk werkt het weer mee, de voorspellingen zijn helaas niet goed.....

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

Buuk
Berichten: 232
Geregistreerd: 14-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:51

Afbeelding
Ik ben ook in 2016 voor het eerst wedstrijden gaan rijden..jaja...39 jaar(40 inmiddels) en eerste keer starten..
God wat was ik nerveus. " ik ga nooit! Wedstrijden rijden" ..maar zeg nooit nooit...heb drie wedstrijden gestart en sta b+9 . Haha, eerste keer thuis met 4 winstpunten...toen wilde ik wel meer. Misschien was het toch wel leuk, en die juryleden vielen misschien toch wel mee...( dat klinkt heel onaardig, maar niet zo bedoeld...) ik kan nog steeds mijn eten niet binnen houden van de zenuwen, maar eenmaal op mijn paard, voel ik die band zo erg, en heb ik leuke dagen, dat maakt het me toch waard. Ik ga ook zeker door. Een nadeel is wel dat mijn paard van het aflikken van zijn lippen naar het uitsteken van zijn tong is gegaan qua gedrag. ( medisch nagekeken, zadel nagekeken , hij doet alles, loopt elke dag beter...maar die tong blijft) en daar gaan we natuurlijk wel tegenaan lopen. Ik ga toch starten en neem dan de tong en terechte vragen maar voor lief..ik zie wel hoe het loopt, ik ga er in elk geval weer leuke dagen van maken. En train je ook met wat meer een doel.

DesertOrchid

Berichten: 85
Geregistreerd: 14-04-11

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 00:38

Hey leuk Buuk! Oranje steekt mooi af bij je schimpie!! *\o/* Leeftijdgenootje :D ik startte ook voor het eerst in het echt op mn (net nog) 37e, haha. Hier ook nog kotsmisselijk als ik "moet" hoor! Heb wel het idee dat het (bij mij in ieder geval) helpt om er niet te lang tussen te laten zitten. 4 Weken is eigenlijk al te veel, hihi. Ik ga zondag weer een rondje B en afhankelijk van hoe het dan weer gaat de 29e onderling toch eens een poging L1. Ook voor 't eerst in mn leven 8-) Mn mede B-starters van stal zijn inmiddels al aan de L toe... ik ga op mn dooie gemakje verder, haha.

Tango VDW L2+6

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 09:59

@ Iwan, nee helaas niet .... sneeuw....bah! Koud vind ik niet zo erg, maar die zooi hoeft er echt niet bij.

@ Buuk; tong eruit (klein stukje of die hele lap eruit) is toch vaak een gevolg van niet goed door het lijf zijn. Ze zetten zich ergens vast waardoor er geen verbinding is van achter naar voor.
Stoer dat je gewoon gaat, leeftijd doet er toch niet toe, als jij het maar leuk vindt!

@ Desert; leuk! Gewoon in je eigen tempo gaan hoor. Al is het met z'n alleen wel leuk en gezellig uiteraard. :D

Ik ga zo nog eens even zoeken voor februari. Geef gewoon nog B op, in het meest gunstige geval mag ik naar het NK, zo niet ... dan kan hij nog wel wat kilometers gebruiken. Eens kijken of ik nog iets kan vinden.
Januari doe ik alleen de regio nog, dat is al over 2,5 week. := Ik ben eigenlijk nooit zenuwachtig, maar nu voel ik wel al kriebels. :+

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 20:59

Buuk schreef:
[ [url=m/RWlGj4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik ben ook in 2016 voor het eerst wedstrijden gaan rijden..jaja...39 jaar(40 inmiddels) en eerste keer starten..
God wat was ik nerveus. " ik ga nooit! Wedstrijden rijden" ..maar zeg nooit nooit...heb drie wedstrijden gestart en sta b+9 . Haha, eerste keer thuis met 4 winstpunten...toen wilde ik wel meer. Misschien was het toch wel leuk, en die juryleden vielen misschien toch wel mee...( dat klinkt heel onaardig, maar niet zo bedoeld...) ik kan nog steeds mijn eten niet binnen houden van de zenuwen, maar eenmaal op mijn paard, voel ik die band zo erg, en heb ik leuke dagen, dat maakt het me toch waard. Ik ga ook zeker door. Een nadeel is wel dat mijn paard van het aflikken van zijn lippen naar het uitsteken van zijn tong is gegaan qua gedrag. ( medisch nagekeken, zadel nagekeken , hij doet alles, loopt elke dag beter...maar die tong blijft) en daar gaan we natuurlijk wel tegenaan lopen. Ik ga toch starten en neem dan de tong en terechte vragen maar voor lief..ik zie wel hoe het loopt, ik ga er in elk geval weer leuke dagen van maken. En train je ook met wat meer een doel.


Welkom! Ik vind het wel leuk hoor dat mensen gewoon nog wedstrijden gaan rijden op die leeftijd voor het eerst. Toch wel knap! Ik zei het ook altijd met die van mij. Ik dacht ach het is al een wonder als ik ooit een winst haal in de B dressuur. Nouja toen kwam die winstpunt er van het zomer (gelijk op ons debuut al). Nou en dat smaakte toch naar meer. Ik merk wel dat ik steeds relaxter word onder het wedstrijd gebeuren. Inmiddels 4 eerste prijzen in de wacht gesleept waar ik toch ook wel ontzettend trots op ben!


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:01

DesertOrchid schreef:
Hey leuk Buuk! Oranje steekt mooi af bij je schimpie!! *\o/* Leeftijdgenootje :D ik startte ook voor het eerst in het echt op mn (net nog) 37e, haha. Hier ook nog kotsmisselijk als ik "moet" hoor! Heb wel het idee dat het (bij mij in ieder geval) helpt om er niet te lang tussen te laten zitten. 4 Weken is eigenlijk al te veel, hihi. Ik ga zondag weer een rondje B en afhankelijk van hoe het dan weer gaat de 29e onderling toch eens een poging L1. Ook voor 't eerst in mn leven 8-) Mn mede B-starters van stal zijn inmiddels al aan de L toe... ik ga op mn dooie gemakje verder, haha.

Ik ga ook lekker op mijn dode gemakje verder. Dan kan ik zo lang mogelijk van hem genieten. Dacht al misschien rijd ik de klasses wel gewoon uit tot ik over moet. Ik ben zo bang dat je ooit op een punt komt dat je vast loopt ofzo en niet meer verder komt.


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

Buuk
Berichten: 232
Geregistreerd: 14-08-15

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:33

Ik ging vandaag een wedstrijd uitzoeken, zie ik dat ik niet kan tellen ..ik ben gewoon +10. In drie wedstrijden! Ik heb vandaag voor mijn eerste wedstrijd in het L ingeschreven! Trots op mijn paard! ( en op mij ook stiekem wel)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 11:52

Gefeliciteerd Buuk! :)

DesertOrchid

Berichten: 85
Geregistreerd: 14-04-11

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 21:05

Zo haha Buuk, dat gaat vlot!

O Marietje35 zo leuk, NK... Ooooooooit op een dag... <3 Dromen mag :-)

Vandaag weer lesje meegepakt... het gaat dan soms zoooooo lekker! Wat wel irritant is... hij reageert echt super-mega-achterlijk op mn zweep. Echt heeeeeeel erg overdreven. Ik leg hem af en toe weg want wil niet afhankelijk zijn van dat ding, maar... als ik hem alleen maar in mn hand heb (en dan maakt het niet uit of het links of rechts is, ik zorg er wel voor dat ik hem niet aanraak) dan gaat zn staart een eigen leven leiden en is hij alleen maar gefocust op dat ding. Zn staart wordt een soort propellor, hij kijkt naar het uiteinde (je ziet zn ogen draaien) en áls je het ook maar in je hoofd haalt om hem even aan te raken, dan trapt hij ernaar. Ik heb hem echter nodig, omdat mijn benen niet altijd even goed reageren op wat mn hersens willen :D :x Maar die staart... ik verbaas me erover dat er nog geen jury is geweest die er wat van heeft gezegd. Het is echt niet normaal! Als ie trapt naar de zweep dan krijgt ie een tik (met die zweep) en dan is het ook klaar, hij blijft dan niet klieren. Maar die staart blijft gaan, totdat ie weer ontspannen over zn rug loopt (wat soms dus even duurt omdat hij zooooo gefocussed is op dat ding). Het is echt een lompe tank maar wat dit (en sporen - die zijn al helemaal onmogelijk) betreft is ie zo ontzettend gevoelig!

Tango VDW L2+6

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 09:32

Ik ben er nog niet he Desert, eerst de regiokampioenschappen maar rijden! En dan ....ik hoop het! :D

Ik zou dan juist met zweep blijven rijden, wil niet zeggen dat je 'm moet gebruiken, maar dan heb je 'm gewoon altijd bij je, dan wordt het misschien voor hem ook wat normaler en reageert hij er minder heftig op?

rebecc1994
Berichten: 300
Geregistreerd: 06-03-12
Woonplaats: Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 10:10

Ik heb eigenlijk morgen wedstrijd, maar vraag me af of het doorgaat met alle sneeuw...
Het is op de manege naast mijn stal, dus voor mij geen.probleem om er te komen. Maar je wilt toch niet op pad met de trailer als het zo sneeuwt

Falcao Gui B+6

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 10:16

Hier valt het reuze mee, het is meer natte prut. Verwacht eigenlijk wel dat het vanmiddag al grotendeels weg is, het wordt ook ruim boven 0 vandaag.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:39

Hier is echt 15 cm sneeuw gevallen. Chaos vanmorgen dus.

Nk lijkt me heel gaaf hoor! Ik sta tot nu toe eerste in de tinkercompetitie in de klasse B. 26 maart is de finale. Hopenlijk houden we deze plek. Qua gemiddelde 11,5 punt voor op nummer 2.


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

rebecc1994
Berichten: 300
Geregistreerd: 06-03-12
Woonplaats: Sliedrecht

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 13:50

Ik hoop dat het meevalt, paardlief loopt de laatste tijd heel fijn! :)

Falcao Gui B+6

IwanLuver
Berichten: 1877
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 10:41

Ik heb mijn wedstrijd afgezegd... Dikke sneeuwbuien en het blijft ook liggen... Helaas pindakaas

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 6 bezoekers