[HK] B-debuut in 2016

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mizsz_Kitty

Berichten: 3204
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:24

Zeker een hele gave foto!!

Instructie bevalt zeker. Ze is echt beter ah been en daardoor gaat alles wat beter. Zij gangen en verruimen gaan echt veel beter. Aanleuning gaat ook echt de goede kant op, maar ze blijft toch dat neusje net te ver voor de looplijn houden. Lastig lastig....


♫ ♬ It's a kind of Magic ♫ ♬
M1+20


leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:21

Gave foto!! Alleen al om zon foto zou je starten!

Azrael † | v Nero x Cabochon | Z1
Golden Elvis | v Wolkentanz x Wanderbursch II | Z2


Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 08:27

@ Leenenliefje; Normaal plan ik het wel een aantal weken van te voren in, zit hier snel vol. Maar nu heb ik gewoon veel weekenden al vol staan met andere dingen. Op zich niet zo erg, kan ik even lekker verder knutselen. Ik start nog B, dat wil zeggen, ik had al een aantal x L opgegeven, maar ik vond 'm nog te gespannen, dus dat had ik weer omgezet naar B. Nu wil ik als ik inschrijf wel over gaan. :j
@ Leenenliefje: Wat betreft je punten en commentaar; dan snap ik het wel, het kan wel ontspannen zijn, maar als je dan geen/of voldoende impuls meer hebt, dan breekt dat toch de boel af. Jammer, maar gewoon weer verder oefenen!
@ Glenstorm; is ook moeilijk! Zeker op wedstrijd, zijn ze toch anders als thuis.
@ Shelly; Jeetje wat gaaf, jij hebt maar mazzel met al die mooie foto's!
@ MiszzKitty; Beter te ver voor de loodlijn dan erachter! Komt wel goed! Veel gaan schakelen. :j

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 21:58

Shelly gaaf hoor! Gaat goed zeg met springen!
Mizsz_Kitty, zo'n instructie wissel kan echt zo veel verschil maken, merk het zelf ook en wou heel graag dat ik al eerder deze beslissing had gemaakt. Aanleuning echt helemaal goed voor elkaar is ook echt lastig, gewoon lekker met fijne instructie door blijven oefenen en dan komt het wel goed.
Marietje ik heb op wedstrijd echt een held op sokken, hij zal nooit staken omdat hij wat eng vindt. Maar hij houdt echt alles om hem heen constant in de gaten, en dan probeer ik ondertussen nog een beetje interessant voor hem te zijn met mijn dressuurproef. :')

Maar vandaag liep hij echt heel goed, waar het een paar weken terug nog 10% fijne stukken waren, was het nu wel 75%. Zo ontzettend fijn kunnen wijken en schouderbinnenwaarts. Ook weer een beetje contragalop meegepakt, maar dat valt nog niet mee met een paard die tot mei voornamelijk sprong en waarbij de wissels dus zeer bevestigd zijn :')
Het is nogal lastig, begin lukt nog wel maar als het te moeilijk wordt wil hij er wel uitvallen aangezien ik mijn been niet heel erg aan durft te leggen omdat hij dan een wissel springt. Daar moeten we gewoon nog even afstemming in vinden. Voorlopig hoeft hij nog laaaaang geen M1 te lopen dus tijd zat :)

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 22:21

Jeetje wat een rust hier

Vorige week 2 proeven gereden, gaan ze net voor mijn eerste proef 10 meter naast de baan ereronde rijden. Paard over de zeik en complete eerste proef verpest. Daar had ik dan ook terecht 169,5 punt. Tweede proef ging daarentegen wel veel beter, nog echt wel wat foutjes en iets spanning. Maar ik kreeg hele onbegrijpelijke punten en commentaar en daar had ik 171 wat gewoon echt niet terecht was.

Dit weekend zou ik eigenlijk zaterdag en zondag starten, maar die wedstrijd was afgelast. Gisteravond nog kunnen bijschrijven voor een andere wedstrijd waar ze dan wel maar 1 proef reden omdat de losrijbak niet goed was. En we hebben vandaag het L1 afgesloten met een redelijk fijne proef met 190 punt en op 1 puntje na buiten de prijzen. Nog wel wat foutjes en ik weet dat hij nog zo veel fijner kan, maar voor nu was ik tevreden. Zeker omdat hij heel relaxed was terwijl hij het vorige week zo ontzettend spannend vond. Volgende week gaan we L2 starten, daar kijk ik echt wel naar uit! :)

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 22:24

Ja wat een rust Haha, ik zit ook nog in het L1 topic. Mooi afgesloten dus glenstorm! Ja wat een weer he er is zo veel afgelast.

Wij reden vorige week een winstpunt erbij in de L1. Super trots natuurlijk. Was de eerste keer weer en hij was zo meewerkend. Zelfs een 7 voor verruimen in draf, terwijl dat echt een zwak punt is van ons.

Morgen starten we op dag van het paard in Buurse. Springen en cross ben weg benieuwd. Om half 2 geef ik er ook nog een show met hem. Een kür op muziek.


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 08:55

Mooi weer een puntje erbij dus? Nu gewoon L1 blijven?

Springen en crossen is ook echt gaaf, zo balen dat mijn paard het niet meer mag. Vonden we allebei echt heel leuk. Veel plezier vandaag!
En ook nog kür op muziek, op wat voor muziek rij je? Ik heb nu eind oktober ook kür opgegeven, leek me namelijk zo gaaf om te doen.

Mizsz_Kitty

Berichten: 3204
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 15:05

OP wat voor muziek gaan jullie rijden?
Dat lijkt mij ook wel heel gaaf om te doen.

Nu dus verder trainen voor de l2 Glenstorm?
En shelly wat fijn dat het nu ook in de l1 goed gaat.

Ik heb 16de, 25ste en 8 oktober ingeschreven. Heb een vermoeden dat as zaterdag afgemeld gaat worden.

En 1 oktober gaan we 3 dagen naar de cantharel en 3 oktober komen we dan weer thuis op onze nieuwe stal...heel veel zin in :D


♫ ♬ It's a kind of Magic ♫ ♬
M1+20

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:20

Ik ga rijden op muziek van Narnia.
Ja starten dit weekend al L2. Achterwaarts had ik al geïnstalleerd de afgelopen weken, 10 meter wijken is voor ons een eitje. En de middendraf en middenstap reed ik altijd al de hele diagonaal. Dus eigenlijk verandert er niet zo veel.

Waarom ga je zaterdag afmelden? En cantharel? Wat is dat? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 20:34

Ik heb gereden op verschillende muziek nummers. Speciaal in elkaar gezet voor de show. Zaten stukken in van de Efteling en ameno. Was super gaaf om eens te doen voor al publiek.

Verder daarna nog sgw gestart. Had 1 balkje in parcours dus had groen licht om de cross in te mogen.

Afbeelding

Afbeelding
Zit er niet mooi op deze foto maar ben er toch heel erg trots op.


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

Mizsz_Kitty

Berichten: 3204
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 21:31

Ziet er weer gaaf uit!

Ik denk dat als er weer veel regen komt het terrein niet goed genoeg is aankomend weekend.

En de cantharel...echt een Google waard! Is van der valk Apeldoorn. Paarden kunnen daar op stal of weiland en je rijdt direct het bos in!!! En als je dan terugkomt lekker de sauna in en savonds goed dineren. Echt een aanrader! Ga met 2 vriendinnetjes en daarna gaan we direct door naar de nieuwe stal.
Heel kleinschalig en 5 min van ons huis. Eb en vloed bak erbij dus ook met dit weer gewoon prima kunnen rijden :D


♫ ♬ It's a kind of Magic ♫ ♬
M1+20

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 15:46



Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

Mizsz_Kitty

Berichten: 3204
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 15:59

Gaat dat nog door?

Dit weekend is de wedstrijd naar binnen verplaatst. Heb alleen gister beetje kunnen rijden en zondag. Ga morgenavond een rijdbare bak opzoeken...toch nog beetje oefenen ;)


♫ ♬ It's a kind of Magic ♫ ♬
M1+20

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 16:08

Tot nu toe wel. Het is een 3 daags concours, kan daar ook niet naar binnen verplaatst worden omdat ze echt 14 ringen hebben. Morgen begint het ook al. Ik wacht rustig af. en anders maar niet hoor. Dan de 30e maar weer.


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

Mizsz_Kitty

Berichten: 3204
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 10:32

Leuk filmpje! Wel fijn dat je achter iemand aan kon.

Hopelijk valt het mee, vind het wel jammer dat het alweer binnen is. Meteen zo het idee dat de zomer over is(voordat ie begonnen is).

Wij gaan vanavond op onze aankomende nieuwe stal rijden. Daar is de bak nog goed. Even oefenen voor morgen :D


♫ ♬ It's a kind of Magic ♫ ♬
M1+20

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 20:36

Shelly de bodem was vandaag top, dus komt vast goed qua weer.

Paard liep vandaag meteen zijn eerste puntje in het L2, dus ik ben blij! Ook met hoe hij liep, hij kan echt nog veel beter, maar voor nu was ik wel echt tevreden.
Hij staat ook op het concours terrein gestald, dat vond hij echt heel spannend aan het begin. Maar uiteindelijk werd hij wel rustiger, dus komt vast goed. Leert hij mooi van zo'n weekend :)

Mizsz_Kitty

Berichten: 3204
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 20:05

Gefeliciteerd! Vandaag ook gestart dan?

Ik heb vandaag zo fijn gereden! Izz was los en fijn in de aanleuning. 181 en 189.5! Eerste proef was ik nog iets gespannen 2de helemaal niet meer. Dit betekent puntje 9 en 10! Volgend weekend nog l2 en dan november ofzo de M proberen


♫ ♬ It's a kind of Magic ♫ ♬
M1+20

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 20:29

Ja vandaag weer gestart en echt al beter dan gisteren. Losrijden was wel heel spannend want we klapten bijna achterover, paard schrok ook van zijn acties. Maar proeven zelf gingen eigenlijk best wel fijn, nog niet zoals hij ze thuis kan maar echt al zo veel beter dan een maand terug. Had 194,5 en een 4e prijs waar ik echt heel blij mee ben en 183. Dus ik ben echt blij met hem.

Ah nu dus mooi richting het M trainen. Mooi weer 2 wp erbij dus!

Merrr

Berichten: 513
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Texel

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 11:00

Goed bezig dames!! gefeliciteerd met de punten!

Ik kan niet wachten om weer te rijden.. longeer haar nog wel!
Hopelijk kan ik mee doen met de selecties voor de regio :D

Sylvona C v. Sir Oldenburg x Lancet ZZL+15, springen 0,90, Eventing B

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 16:03

Merrr, hoelang moet je nog? Lijkt me wel lastig om niet te rijden.

Vandaag weer top, 183 en 194. Ik ben echt blij dat hij steeds meer zoals thuis gaat lopen op wedstrijd. Nog niet hoe hij kan, maar voor nu echt heel erg tevreden. Paard is ook blij weer thuis te zijn :)

Merrr

Berichten: 513
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 16:54

Goed bezig!! Gefeliciteerd!

nog 2 weken en 6 dagen om precies te zijn.. dus kan elk moment komen :+

Sylvona C v. Sir Oldenburg x Lancet ZZL+15, springen 0,90, Eventing B

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 17:03

Ik ook weer een mooie wp vandaag! Zelfde concours als glenstorm. Andere net niet met 0,5 punt te kort. Zo oliebol Haha.

Proeven waren ook niet helemaal van mij. Hij was helemaal afgeleid naast hem in de ring liep het paard waar hij mee opgegroeid is. Dus ja dat was wel een ding...


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

Mizsz_Kitty

Berichten: 3204
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 17:20

Gefeliciteerd! Productief weekendje zo


♫ ♬ It's a kind of Magic ♫ ♬
M1+20

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 17:21

Merrr schreef:
Goed bezig!! Gefeliciteerd!

nog 2 weken en 6 dagen om precies te zijn.. dus kan elk moment komen :+

Wist je al wat het gaat worden een jongen of meisje?


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

Merrr

Berichten: 513
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 07:17

Gefeliciteerd met je wp! balen zeg van die net niet!

Ja we weten het al, het wordt een jongen!

Gisteren foto´s gekregen van shoot van mijn paard..vind deze toch wel erg mooi geworden! die komt in de woonkamer :D
Afbeelding

gemaakt door Evalien Weterings

Sylvona C v. Sir Oldenburg x Lancet ZZL+15, springen 0,90, Eventing B


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 bezoekers