[HK] B-debuut in 2016

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:43

Merrr, je staat op knappen dus! Hele gave foto zeg!
Shelly, mooi weer een puntje erbij! Jammer van die net niet, altijd zonde.

Ik geniet nog even na van mijn weekendje, ben echt trots op hem.
Had nog een topic gemaakt en die staat in uitgelicht vandaag :) [RIJ-ITP] L2 debuut van Tinky Winky (v. Guidam)
Komende zondag nog 2 L2 proefjes en dan gaat hij dinsdag naar de tandarts en even paar weekenden rust. Dan ga we half oktober weer starten!


Mizsz_Kitty

Berichten: 3204
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:48

Met dat tempo ben je zo de L door glenstorm!

Ik ga zondag nog 1 keer l2, had ik toch nog staan. En daarna zie ik het wel weer. Heb niet het idee dat we ook maar een beetje M klaar zijn :P


♫ ♬ It's a kind of Magic ♫ ♬
M1+20

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:51

Mizsz_Kitty, ja ben nu al halverwege. Dat had ik zelf ook niet verwacht. Hij is alleen nog echt niet klaar voor het M. Hij kan gewoon echt geen contragalop. Ik heb altijd met hem gesprongen dus hij springt de wissels heel erg makkelijk. De rest van de M oefeningen kan hij allemaal wel, maar zo'n hele proef lijkt me op dit moment nog echt onmogelijk. We gaan nu wel hard met de contra bezig en dan zien we wel hoe het loopt.

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 13:48

Rustig hier zeg! Nou mijn paard heeft vanaf vandaag even welverdiend een weekje vakantie. Dinsdag even onderhoudsbeurtje bij de dierenarts voor zijn tanden, inenting en ontwormen.
Gisteravond feestje gehad wat iets later werd dan gepland, dus vandaag gestart met mijn brakke hoofd met 4.5 uur slaap.
Eerste proef zelf gewoon echt heel slecht gereden daar 173. Toen mezelf even een flinke schop onder mijn kont gegeven voor de tweede proef. Die ging al een stuk beter, maar nog niet helemaal tevreden. Daar wel 190,5 en een 3e prijs. Wel echt superblij ermee, maar ik weet gewoon dat hij zo veel beter kan.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 15:46

Haha glenstorm zo herkenbaar dat iets later geworden dan gepland. Ik heb ook altijd feestjes of wat voor concours. Super rot Haha.

Nou jullie hebben heel wat gereden de afgelopen 2 weken, lekker op weg in de L2!

Wij mogen woensdag, zaterdag (koudbloed) en volgende week maandag weer. Wel veel maar periode daarna is rustiger. Die op maandag is bij eigen club en de koudbloed ben ik toch met m voor de tinkerkeyuring, dus dan maar gelijk 2 proefjes rijden.


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 08:20

Shelly, hoe heb je gereden gisteren? Lekker druk weekje zeg! Maar dat is af en toe ook wel lekker.

Ja ver boven verwachting dit, in 2 weken al L2+6 terwijl hij op wedstrijd nog lang niet laat zien wat hij thuis kan. Mocht hij die stijgende lijn voortzetten wil ik misschien in december een keertje M1 starten, maar dan moet hij eerst die contragalop beheersen want dat is echt nog een ramp. Gebroken lijn 8 meter lukt beide kanten wel, maar zodra je echt een links of rechtsomkeert maakt raakt hij compleet de weg kwijt. Dus dat ga ik maar onder begeleiding verder oefenen.
Hij heeft nu even 'vakantie'. Dinsdag naar de dierenarts geweest voor zijn tanden, inenting en ontwormen. Aankomende week hoeft hij alleen maar aan de longe, springen, buitenrit en heel licht dressuurmatig werk. Dan pak ik hem volgende week zondag weer op en scheer ik hem ook meteen want het is echt een teddybeer.

Merrr

Berichten: 513
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Texel

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 12:32

Goed bezig glenstorm!

ohh nu al teddy! Die van mij heeft echt een heel dun vachtje nog.

Ik wil ook weer rijden :(
Mn bijrijder is niet zo een held helaas dus mijn paard gaat dan juist spanning opbouwen omdat ze onzeker van zichzelf is. En dan wil ik er nog meer zelf op stappen..
naja nog eventjes geduld!

Sylvona C v. Sir Oldenburg x Lancet ZZL+15, springen 0,90, Eventing B

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 15:01

Ja gister ging opzich wel lekker! 186,5 de eerste proef ging ook wel mooi alleen wat kleine dingen en wijken tja laten we evht de punten op liggen. Probeer evht de balans te krijgen tussen scharen en bijna niet maar voren gaan of naar voren en bijna niet scharen. Dus daar moet het tussenin komen. Naja we oefenen lekker door ik rij mooi de klasse uit. Tweede proef was de pijp wat leeg en mijn aandacht was er niet helemaal goed bij. Reed nog verkeerd ook oeps dus -2. 171 eind totaal. Naja prima was ook mijn schuld. Dus dik tevreden. Galop verruimen word hij echt sterker in weer 6,5 en een 7.

Afbeelding


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:19

Hier al even niets meer geplaatst, wij zijn inmiddels L1+15! Laatste wedstrijd hadden we 202,5 en 210 punten. Echt helemaal top natuurlijk nu gaan we aan het trainen voor de L2. Ga nog niet gelijk over.


Afbeelding


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:58

Shelly, lekker bezig zeg! Hele mooie punten! Gefeliciteerd!

Ik ga morgen weer starten in het L2, ik hoop dat hij een beetje relaxed is want die locatie is heel kijkerig. Vrijdag rijden we daar ook nog kür, daar kijk ik wel echt naar uit. Ik verwacht er niks van want het is echt een held op sokken. Vorige week vond hij het ook heel spannend op concours, dus toen helaas een terechte 176 en 176,5.
Volgende week graag we waarschijnlijk oefendressuur een proefje in het M1 rijden. Eens kijken hoe het ervoor staat.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 11:53

Spannend hoe veel heb je er nu in het L2 inmiddels?

Ik hen het achterwaarts er nog niet goed op, zolang ik dat er niet op heb ga ik nog niet over. Wijken gaat wel steeds beter.


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

Mizsz_Kitty

Berichten: 3204
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 12:20

Shelly dat zijn beste punten! nu maar hard trainen voor de l2 :D

Glenstorm, op wat voor muziek doe je je kur? Lijkt mij ook erg leuk om te doen.

Ik heb de 19de ingeschreven voor de M. als het de komende weken fijn blijft gaan, heb ik er zeker zin in. Anders kan ik hem altijd nog afmelden.


♫ ♬ It's a kind of Magic ♫ ♬
M1+20

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 12:28

Shelly, nog maar 6. Heb nog maar 3 wedstrijden gestart. Paard heeft even vakantie gehad.
Mizsz_Kitty, ik rij op muziek van Narnia. Heb er echt zin in. Het wordt echt de dood of de gladiolen :')
Leuk zeg M starten. Contragalop al helemaal bevestigd?

Mizsz_Kitty

Berichten: 3204
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 12:34

Dat is mooie muziek!
Ik zou heel graag een kur willen met hans zimmer muziek. En dan mag "mijn" eigen orkest de studio in...maar dat is als ik ooooit de Z op een fatsoenlijke manier kan starten. Muziek van The Rock, Gladiator etc.

Ja contra gaat wel prima. Moeilijkste (naast de aanleuning) in de proeven vind ik die middenstap. en dat is nu een hele diagonaal.


♫ ♬ It's a kind of Magic ♫ ♬
M1+20

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 12:45

Ja als ik mijn kür rij krijg ik soms helemaal kippenvel. Dit is nu een L kür dus helaas maar voor eenmalig, maar stel ik zou ooit een hogere klasse een kür zou rijden dan denk ik dat ik gewoon deze kür aanpas.
Ik zag deze kür voorbijkomen, dus ik dacht goh ik waag gewoon die sprong. Gaat me niet om het resultaat, ik hoop dat paard niet compleet over de zeik raakt en verder gewoon genieten. :)

Merrr

Berichten: 513
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Texel

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 14:58

Super mooie punten Shelly!

Leuk een kür Glenstorm.. wil ik ook ooit.. maar als ik Z ben dan gaan we voor een kur :)

Inmiddels bevallen van ons zoontje Gijs! (op 2 oktober) Dus hopelijk snel weer in het zadel. Ben nu aan het longeren! volgende week gaat er eerst iemand anders op en dan stap ik er zelf een keer op. (heb uiteindelijk spoedkeizersnede gehad dus dat is iets minder snel qua herstel)

Hopelijk kunnen wij 17 december weer starten! Dan sowieso nog een keer L2.. twijfel nog over selecties of over naar de M1...

Sylvona C v. Sir Oldenburg x Lancet ZZL+15, springen 0,90, Eventing B

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 08:11

Gefeliciteerd met je zoon Merr!! Kan je zo snel alweer rijden? :oo ik dacht daar gaat minstens 6 weken overheen

Merrr

Berichten: 513
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Texel

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 13:23

Dankjee!

ik wil volgende week een keer proberen met uitstappen.. even kijken hoe dat voelt. dan is het ruim 4 weken. Ja officieel na 6 weken mag je 'alles' weer doen. (al ben ik nogal vlot met alles.. voel me prima)
Dus of 17 december realistisch is weet ik niet.. maar dat zien we dan wel weer :P Dat wordt sowieso gewoon een L2 wedstrijd als ik mee doe.

Sylvona C v. Sir Oldenburg x Lancet ZZL+15, springen 0,90, Eventing B

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 13:31

Gefeliciteerd met jullie zoon merr!
Wauw dat is inderdaad snel zeg, wat ik heb gezien duurde het meestal wel even. Maar wel fijn dat het goed gaat.

Hier even rustig aan de fysio komt dinsdag, hij komt er niet meer goed door in de linker galop en aan de longeerlijn laat hij het heel duidelijk zien. Dus even afwachten wat zij vind.


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

Mizsz_Kitty

Berichten: 3204
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 12:34

Gefeliciteerd Merr! En is het opstappen al gelukt.?

Hoe is de kür op muziek gegaan?

Heb vandaag mijn m1 debuut gehad. Ging erg fijn ondanks dat ik heel gespannen was. Dat ik de proef in ging, werd t beter. 190.5 en 191.5 <3

Afbeelding


♫ ♬ It's a kind of Magic ♫ ♬
M1+20

Merrr

Berichten: 513
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 19:40

Super gefeliciteerd Mizsz Kitty!!

Ik heb inmiddels paar x gereden.. ben alleen erg angstig de laatste tijd.. baal er flink van.. en paard gaat dan juist schrikken van alles.
Heb nu sinds gisteren een fijne bijrijder (eindelijk 1 die juist de problemen opzoekt inplaats van ze ontwijkt (ze is bang van andere paarden en dus ook van de spiegels in de bak) gisteren keek ze uiteindelijk nergens meer naar! Eindelijk 1 die goed klikt met mn paard.. die gaat haar voorlopig 3x pw rijden hopelijk kan ik er dan weer mee verder.

Sylvona C v. Sir Oldenburg x Lancet ZZL+15, springen 0,90, Eventing B

Mizsz_Kitty

Berichten: 3204
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 20:00

Jammer dat je wat angstig bent...
Hoe gaat het met gijs.?


♫ ♬ It's a kind of Magic ♫ ♬
M1+20

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 22:55

Wauw gefeliciteerd zeg wat een super debuut!

Balen mer dat je zo angstig bent! Hopelijk kunnen jullie snel weer echt aan de slag.


Ik sta inmiddels op +18 in het L1. Plan is wel de klasse uit te rijden omdat ik graag deze extra kilometers gebruik voor mij en mijn paard. Heb wel half december op de club een onderlinge L2 opgegeven. Kunnen we mooi kijken hoe we er voor staan!

Afbeelding
Deze van afgelopen zondag


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

Merrr

Berichten: 513
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Texel

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 14:39

Lekker bezig Shelly21!!
Ja ik hoop snel weer lekker aan de slag te kunnen en weer op wedstrijd te gaan! Heb er wel weer zin in (als het samen weer lukt) dan gaan we gewoon meteen M1 heb ik bedacht.

Ja het gaat super goed met gijs Mizsz_Kitty! Hij groeit als kool!

Sylvona C v. Sir Oldenburg x Lancet ZZL+15, springen 0,90, Eventing B

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:33

Wow, ik kwam deze tegen. Wat liggen we al lang stil! Hoe gaat het met jullie allemaal?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 11 bezoekers