Wie heeft ervaring met zoek geraakte Chip?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__YSB__

Berichten: 1059
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Almelo it is.

Re: Wie heeft ervaring met zoek geraakte Chip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:50

Ik was de mijne ook verloren, en niet te vinden ook. Idd hele ichaam met 3 verschillende scanners afgezocht.
We hebben er een nieuwe chip ingezet, een nieuw paspoort. Klaar... Ik rijd geen wedstrijden oid. Het is alleen wel nodig voor de entingen.

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:55

CharlyBrown schreef:
Ik geloof dat je tegenwoordig niet echt een keuze hebt... Is een chip niet verplicht??



Daarom staat er bij laatste lichting waarbij het nog mocht.

En helaas is het nu wel verplicht en ik wil nog heel veel zeggen maar dat is enorm off topic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:04

Volgens mij is een chip verplicht zodra je met je paard van je eigen erf afgaat ongeacht met welk doel je van het erf af gaat.

Wel handig dat dit topic nu voorbij komt, mijn paard is ook in 2009 gechipt ga haar chip toch maar laten checken als de dierenarts komt om te enten..

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:07

Die van mij zou gechipt zijn bij de fokker, maar bij het schetsen in de opfok was de chip compleet verdwenen...
Er is toen een nieuwe in gegaan.

Vorig jaar was de dierenarts hier, kon de chip wederom niet vinden...
Na lang zoeken gestopt, keer erna kwam er een collega met een ander apparaat en die vond 'm na een tijdje zoeken wel... :?
gelukkig maar, ik was ook al bang dat ik weer aan een nieuwe zou moeten...

misschien nog even goed laten zoeken met een ander apparaat?

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:19

Shanna schreef:
Volgens mij is een chip verplicht zodra je met je paard van je eigen erf afgaat ongeacht met welk doel je van het erf af gaat.

Wel handig dat dit topic nu voorbij komt, mijn paard is ook in 2009 gechipt ga haar chip toch maar laten checken als de dierenarts komt om te enten..



Voor paarden geboren in of voor 2005 en je hebt DNA laten afnemen als identificatie door de veearts (onafhankelijk persoon) en laten vastleggen het van Haeringen lab is het niet verplicht om er alsnog een chip in te gooien.

En mijn paard staat ingeschreven bij het stamboek AVS en bij navraag is deze identificatie voor mijn paard voldoende

sasja0705
Berichten: 1973
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 12:39

oud topic, ik weet - maar ome google kwam hiermee op de propper, dus bij deze ;
er staat hier boven dat er bij een lichting chips uit 2009/2010 een serie inactief werd
- hoe kom ik erachter of een bepaalde chip hierbij hoort ?
Het is voor een Duitse kennis, die heeft een paard gekocht , passpoort van het kwpn / 2 chipnummers in vermeld
1 is dus niet te vinden en ook in geen database geregistreerd ( kleine kanttekening ; tussen hals en schouder is er een ouder "letsel" }> )
2e is wel te vinden
verder is het dier ( volgens passpoort) 2012 geboren maar passport door KWPN in dec 2015 afgegeven
op het passport zelf staat ook niet vermeld dat het een duplikaat of dergelijks is...

iemand een idee?

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 12:51

Ze bedoelen met de lichting chips uit 2009/2010 toch de paarden die toen zijn gechipt? Dan zou een paard van 2011 of later nooit zo'n chip kunnen hebben.

speurneusc

Berichten: 5376
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 12:59

tuurlijk kan dat wel, als da van te voren 10 chips besteld en hij er in 2009 en 2010 maar 6 hoeft te chippen gebruikt hij in 2011 echt die overige 4 nog..

Bij mijn paard was de chip ook zoek die ik zelf met mijn eigen scanner jaar er voor nog kon lezen, dus conclusie was, dat die kapot was. Moest opnieuw gechipt worden.

BigOne
Berichten: 38254
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 13:01

sasja0705 schreef:
oud topic, ik weet - maar ome google kwam hiermee op de propper, dus bij deze ;
er staat hier boven dat er bij een lichting chips uit 2009/2010 een serie inactief werd
- hoe kom ik erachter of een bepaalde chip hierbij hoort ?
Het is voor een Duitse kennis, die heeft een paard gekocht , passpoort van het kwpn / 2 chipnummers in vermeld
1 is dus niet te vinden en ook in geen database geregistreerd ( kleine kanttekening ; tussen hals en schouder is er een ouder "letsel" }> )
2e is wel te vinden
verder is het dier ( volgens passpoort) 2012 geboren maar passport door KWPN in dec 2015 afgegeven
op het passport zelf staat ook niet vermeld dat het een duplikaat of dergelijks is...

iemand een idee?

1 chip niet te vinden en litteken op de hals?? Dan gaan de alarmbellen toch wel stevig rinkelen neem ik aan. Laat een da naar de tanden kijken, indien het dier idd van 2012 is kunnen ze dat nog net zien.

sasja0705
Berichten: 1973
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 13:22

[/quote]
1 chip niet te vinden en litteken op de hals?? Dan gaan de alarmbellen toch wel stevig rinkelen neem ik aan. Laat een da naar de tanden kijken, indien het dier idd van 2012 is kunnen ze dat nog net zien.[/quote]

Juistm, die alarmbellen zijn bij mij ook behoorlijk aan het rinkelen...
Heb haar net ook gezegd dat ze de tanden moet laten controleren

Vooral ook omdat de hals wel op de foto gezet is maar daar dus alleen een chip ( de wekende) te zien is...