[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
renateeee_

Berichten: 643
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 11:47

Wat gaan jullie goed!

Ik hoop in juli mijn M2 debuut alweer te maken. Gisteren wedstrijd gehad en 2x eerste geworden met 188 en 194!

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:42

Tjah, ik Had toch wel stiekeme hoop dat ik iig met die eerste proef winst zou rijden...

Blijkt dat de jury liep te miepen dat ik de bak niet in kwam, maar ze Had geen seintje gegeven oid. Dan kan mijn voorlezer toch niet ruiken dat ik kan starten?

Dus, wat hebben We geleerd, even aan de jury vragen om een seintje om te kunnen starten. Voorkomt in de toekomst een hoop gezeur...

Maaike_Ma
Berichten: 1254
Geregistreerd: 26-05-09
Woonplaats: didam

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 17:36

zat net even de uitslagen van gisteren terug te kijken.
Wat wel heel erg opvalt in de 1e proef waren 3 paarden met onbekende afstammeling, en welke 3 paarden staan op de laatste 3 plaatsen?? Die 3 met onbekende afstammeling wel erg toevallig....

Laura01234

Berichten: 1340
Geregistreerd: 24-12-09
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 18:28

nou dat is toch meer dan normaal dat de jury even een seintje geeft? hoef je toch nooit te vragen vooraf? wat een onzin :P

haha ik heb nog iets bijzonders ontdekt op mijn protocol, in de 1e proef moet je B afwenden dan 2x voltes 10 meter links/rechts en dan E linkerhand,

ging op zich niks mis met die voltes maar staat op mijn protocol een dikke streep onder ''E linkerhand'' met nog een cirkel erom heen en heb ik een 5? volgens mij ben ik daar gewoon naar links gegaan anders had ik het wel gemerkt :P en mijn paard deed ook niks vreemds, heel raar dit !

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 19:01

Deze jury vond het blijkbaar niet normaal :P

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 20:32

Gefeliciteerd met de behaalde punten!

Jammer peelie, helaas blijf je dat altijd wel eens zien.. Ik heb ook wel eens dat ik eigenlijk opzich niet ontevreden ben, en vervolgens net aan of net niet winst rijd.. Maar gelukkig nooit veel minder dan mijn gevoel, of veel meer! Ondanks dan die ene jury van laatst.. maar zelfs van de KNHS mijn gelijk gekregen over die proeven dus dat heb ik achter me gelaten..
Film je je proeven Peelie?, Wat je eventueel kan doen is meerdere mensen om je heen, je proeven terug te laten kijken met de protocollen erbij. Ik doe dit ook weleens als ik een ander gevoel had bij mijn proeven.. Vaak aan de meest eerlijke personen, en ken iemand die is jurylid. Moet zeggen dat je (had ik) soms sterk in je schoenen moet zijn, en erg eerlijk en realistisch naar jezelf moet kunnen kijken dan maar daar kan je soms echt heel erg veel aan hebben...

Zelf start ik vaak op stallen in de buurt, daar is het eigenlijk standaard dat iedereen in de bak begint (of dat de mogelijkheid niet anders is) Zelf start ik altijd vanuit de baan, vind het niet zo erg eigenlijk

Hier geen kampioenschappen voor ons! Zondag eerste keer M2, en dat word wel erg krap. Tot nu toe 2keer regiokampioenschappen gehaald met m'n topper en super trots, dus we gaan gewoon lekker andere wedstrijden pakken! Moet zeggen, dat ik zelf er ook niet relaxter op ga rijden en ons dan ook niet echt een plezier doen.

Is er iemand hier toevallig die weet of je ergens online audio opnames van dressuurproeven kunt downloaden of kopen?

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:31

Ik heb een paar vriendinnen die jury zijn en die laat ik regelmatig mijn proeven zien. Over het algemeen worden al mijn proeven gefilmd zodat ik zelf kan terugkijken en reflecteren.

Ik pak dan mijn protecol erbij en ga zitten meekijken en lezen wat er bij staat. Vaak ben ik het er mee eens, maar soms ook niet. Soms staan er wel een dingen op het protecol waarvan ik me dan afvraag waar de jury het gezien heeft. Maargoed, dat werkt twee kanten op.

Volgende keer beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 23:44

Brandje_04 schreef:
Maaike_Ma schreef:
Hoorde trouwens dat je vanaf het M1 niet eerst meer om de bak hoefde, maar in de bak mag beginnen. Hoe doen jullie dat dan begin van de proef als je a-c moet binnenkomen. Gaan jullie dan weer de bak uit om een mooie lange rechte lijn te kkrijgen of toch bij de a afwenden?



Als je in de bak wilt beginnen mag je er niet meer uit. Dus moet je gewoon bij A afwenden. Ik rijd nog steeds om de ring.


Lang geleden dat ik hier gereageerd heb. Met de meeste gaat het zo te lezen goed!
Zelf nu 3x M1 gestart en 3x in de winstpunten gereden de laatste wedstrijd zelfs gewonnen *\o/*


Dat is niet juist. Je mag eerst de baan betreden en daarna weer er uit om opnieuw binnen te komen. Toevallig vanavond bij de jurybijscholing nog over gehad.

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:30

@Vonneke: oh, dat is dus toch een fractie anders dan! Gisteravond heb je dit nog gehoord? Dan kan ik er dus vanuit gaan dat dit waar is he? :D

Anoniem

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:47

Gisterenavond was het bijscholing voor juryleden.
Hier worden dan de nieuwe regels opgehelderd.

Je mag tot en met het Z2 in alle klasses de baan betreden wanneer je het startsein krijgt mag je de ring weer verlaten om vervolgens van buiten de ring binnen te komen.

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:55

Prima, duidelijk!

Maaike_Ma
Berichten: 1254
Geregistreerd: 26-05-09
Woonplaats: didam

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 18:47

oke dat is duidelijk!!

Brandje_04

Berichten: 186
Geregistreerd: 02-04-13
Woonplaats: Het Brabantse land!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 18:53

vonneke schreef:
Als je in de bak wilt beginnen mag je er niet meer uit. Dus moet je gewoon bij A afwenden. Ik rijd nog steeds om de ring.


Lang geleden dat ik hier gereageerd heb. Met de meeste gaat het zo te lezen goed!
Zelf nu 3x M1 gestart en 3x in de winstpunten gereden de laatste wedstrijd zelfs gewonnen *\o/*


Dat is niet juist. Je mag eerst de baan betreden en daarna weer er uit om opnieuw binnen te komen. Toevallig vanavond bij de jurybijscholing nog over gehad.[/quote]

Jep ik was er ook! Haha wilde het nog op bokt zetten. Sorry allemaal! :o

Jodyy93
Berichten: 629
Geregistreerd: 05-04-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 19:39

Is idd vervelend als je een verbeterde proef laat zien, maar de jury het niet waardeerd.... En meestal als jij verbetering voelt is die er ook echt wel! Jammer! Ik ga volgende week knhs trainingsweek doen!en daarna 5 juli starten hoop dan dus ook weer op verbetering... Bij mij stond er trouwens ook dat hij meer op achterhand moest lopen en beter gesloten moest houden klopt wel zeker in de proef lastig Maargoed favoriet is dit jaar pas 5 geworden dus moet allemaal wel reƫel blijven voor hem ook!

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 19:09

Vandaag officieel de M1 verlaten!

Ons M2 debuut was een succes!
Hij vind het nog erg moeilijk soms! Baan was ook wat zwaar maar dat neemt niet weg dat hij ontzettend z'n best doet!!
Super fijn gereden! Voor ons eigenlijk een oefenrondje maar ben blij dat we het gedaan hebben!

Eerste proef 1e plaats met 181 punten! En tweede proef 3e plaats met 180 punten! Zo verschrikkelijk trots op die knappe haff! Nog een hoop puntjes die bevestigd moeten worden, maar daar gaan we gewoon mee aan de slag!

Had echt een super fijne en leuke jury! Rechtvaardig gejureerd en daar hou ik van! Maar ook overal uitleg bij! Heerlijk!! Bij de 4tjes staat wat uitgebreidere uitleg, en bij de rest eigenlijk standaard dingetjes,waar we hard mee aan de gang kunnen!!

Echt helemaal trots! Te bedenken dat hij vorig jaar nog maar B liep!

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 21:06

Gefeliciteerd! Gaaf joh *\o/*

Jodyy93
Berichten: 629
Geregistreerd: 05-04-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:19

Gaaf mies! Dat zijn nog eens goede debuten! Echt wel supergaaf!

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 22:59

Dankjewel!!
Echt super trots!
Ondanks dat we nog veel verbeter punten hebben, komen we er wel!

Laura01234

Berichten: 1340
Geregistreerd: 24-12-09
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 21:16

gefeliciteerd! dat is lekker meteen puntjes halen :)

ik heb vandaag regiokampioenschappen gehad!! het was een eerrgggg sterk veld dus ging met totaal 0 verwachtingen erheen, inrijden liep hij echt lekker! toen moest ik naar het andere terrein waar de ring lag en waar net een prijsuitreiking van springen aan de gang was, ook was ik als allerlaatste waardoor er ook overal auto's en traktors rondreden om de ringen alvast op te ruimen, genoeg om te zien dus.....
nou hij heeft echt de hele proef meer op de dingen erom heen gelet dan op mij, was jammer want hij liep zo lekker!! had dus beetje problemen met de aanleuning, kreeg hem net niet lekker erdoorheen en met halthouden ging die lekker gewoon helemaal de andere kant op kijken en kreeg hem er niet echt meer bij haha :P wat een maf paard :P

2e proef echt alles op alles gezet en gewoon gedurfd gereden en wat liep hij TOP!!!! echt een suuuper lekkere proef gereden en hij begon zich echt goed te showen op sommige onderdelen waaronder een middendraf die echt zooo heerlijk en zwevend ging!

de uitslag, de 1e proef had ik 2x 173, wat totaal terecht was, er stond maar liefst 13x ''nageeflijker'' op 1 protocol :P dat is ook een prestatie haha maarja dat was te verwachten... dat was ook echt het enige wat er vooral aan schortte dus heel zonde.
2e proef een 9e plaats met 189&190 punten!!! ben daar echt super blij mee :D we hebben ons lekker herpakt!!

op een kampioenschap is alles net weer een beetje anders en strenger dus ben zeer tevreden :)

sannedeedee1

Berichten: 1970
Geregistreerd: 17-01-13

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 10:02

Hoi meiden!

Ik heb al een tijdje niet op bokt gezeten, dus ook een tijd niet gereageerd in dit topic.
Laat ik daar maar weer eens verandering in brengen :P

Gefeliciteerd Laura met je nette punten! En een prima plek bij de Regio!

Ik heb gister ook de regio gereden.
Ivm een blessure van mij, is de pony 4/5 weken niet gereden, en heb ik er gister voor het eerst opgezeten.
Bij het losrijden ontzettend veel stress, hij wou er steeds vandoor hield zich vast in zijn lijf....
Toen de eerste proef echt ontzettend veel spanning. Grote fouten als in de verkeerde galop aanspringen gewoon omdat hij er niet bij was, en ik nog steeds een mankepoot heb waardoor ik mijn hulpen niet duidelijk genoeg kan geven.
De eerste proef voelde zo naar aan, dat ik eigenlijk de tweede niet meer wou starten.
Toen had mijn instructrice nog even geholpen en gezegd dat ik gewoon rustig en simpel moet rijden, en niet te veel willen.
En jahoor, de tweede proef ging fanfastisch!! En ik had zelfs een 9 voor de middengalop, terwijl die daar normaal altijd een beetje gek mee doet!
Die proef dus ook echt dik gewonnen!
En dat heeft ons RESERVEKAMPIOEN gemaakt!!! En door naar de HIPPIADE!
Mooie afsluiting van de M1, en nu even goed rusten met mijn been, en dan de overstap maken naar de M2!

Laura01234

Berichten: 1340
Geregistreerd: 24-12-09
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 10:26

wauw dat is wel een hele sterke comeback! hopen dat je been goed is met de hippiade, gefeliciteerd! jij rijdt ook in regio Utrecht toch?

sannedeedee1

Berichten: 1970
Geregistreerd: 17-01-13

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 11:18

Ja ik rijd ook in Utrecht!
Ik hoop het ook! Maar ik hoop nog meer dat ik voor die tijd lekker kan trainen want anders heeft het ook geen zin om op de hippiade te rijden.

xMercury

Berichten: 3408
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Somewhere in time and space

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:43

Hee iedereen!

Ik wil me ook graag even melden. Start nu nog L2, maar wil eigenlijk heel erg graag naar het M1. Punt is dat paard nogal stout kan zijn en dat ik daarom liever nog even door rijdt in het L2, maar ik begin het nu wel beu te geraken haha :o

Mijn juf zegt dat ik eerst maar eens consequent 200 punten moet rijden, maar dat vind ik nogal wat :o

Wanneer hebben jullie de overstap gemaakt?

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:06

Ik ben over gegaan nadat mijn laaste L2 wedstrijd 206 en 212 punten gereden heb.

Maar Nash was nog jong toen we overstapte, bijna 6. En ik had geen ervaring in het M1.

We zijn, eerlijk is eerlijk, te snel overgestapt. Ik dacht dat ik het wel "even" zou doen net als alle eerdere klasses.

Nu hou ik Nash een paar maanden thuis om verder door te trainen. Om hopelijk eind augustus mijn eerdte punt te kunnen gaan rijden.

Maaike_Ma
Berichten: 1254
Geregistreerd: 26-05-09
Woonplaats: didam

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 21:52

Vanavond sinds lange tijd weer op gras gestart. Vond haar wel veel activer dan de vorige keer maar nog niet echt lekker nageeflijk/los aanvoelen.

1e proef 165 & 2e proef 187!!

Vindt het wel een erg groot verschil... 22 punten....