[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 09:17

Spannend Lena!
Jeetje, raar Haike. Beterschap!

Haha, dacht ik ook Marietje. Hoorde alleen dat het morgen weer warmer werd tot 30 graden :')

Hier heeft ze 2 weken vakantie gehad. Buikje mooi gegroeid voor de kleine beeb :P Weer even wat oppakken en volgende week weer les :)
Ik blijf voorlopig thuis. Qua werk, klussen (nieuw project starten we al weer mee) vind ik het wel zo chill.

En mooi gepland, als Hope met zwangerschapsverlof gaat volgend jaar, kan ik met Twirre bezig :D

Hope RM (United x Balzflug) M1
Twirre (Wylster 463 x Retse)
On the way, april 2020 (Geniaal x United)

Meya_

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 13:45

Ze begint wel al een buikje te vormen, nog nooit drachtig geweest en normaal zit ze lekker strak in het vel. Dus kunnen het mooi zien groeien zo :)
Dat ze drachtig is, is voor mij geen reden om niet te starten. Alleen even afwachten hoe ze het gaat doen en volhouden. En of het te combineren is met mijn werk en klussen. :) En heb wat gerommeld met lessen..
Heb laatst een keer les gehad van mijn oude instructrice, van jaren geleden. Super leuk! Moesten alleen beide wennen, ze zei.. ik ben je gewend op Friezen, moet even wennen aan de bruine kleur :D <<) En dat had ik ook hahah.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 20:20

Marietje, lekker zeg dat het zo goed gaat!
Ja klikte goed!! Vandaag weer les gehad, 4 weekjes erna. Heeft Hope tussendoor ook nog vakantie gehad. Ging best goed, moeten het weer wat oppakken. Hope moet meer op mij vertrouwen, ik haar wat meer leiden van het is goed zo.. Ging lekker, met echt fijne stukken er in! Dus ik zit hier ook even op een roze wolk :D

Zij komt bij mij aan huis, heb ook prima bak thuis voor les. Droog en 20*60, Dus kunnen alle kanten op. Scheelt mij heel veel tijd nu zo! Maar klopt wel hoor. Hoe ik het de laatste jaren deed, is eigenlijk niet te doen. Dus beetje alles wat bijschaven, minder frequent weg met paard etc.. Heb ik wat meer rust.

Klinkt niet lekker Rianne. Nooit eerder idee gehad van 'scheef zijn'? Goed bezig nu iig! Geen idee wie je bent tegen gekomen, heb nu iig les van H.ester t.en H.ave. :j

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:36

Ja dat is wel luxe. Droom die uit is gekomen :) Regio Groningen, ons dorp ligt tegen de Friese grens aan.

Goed plan!
Ik blijf eerste 2 maand sws thuis om te trainen. Heb komende maanden 2 cursussen voor het werk, dus weer genoeg andere dingen. Maar is wel lekker om weer zo fijn te kunnen rijden, gewoon genieten <3

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 16:32

Haha ja, das alweer 6 jaar geleden die taart! :') Ja, toen goed bevallen en dacht nu ook, matcht vast ook goed met Hope. 2x les gehad, lijkt erg goed uit te pakken. :D
Ah vervelend zeg, hopen dat het snel bijtrekt. Goede fysio evt is A.niek S.chuiling. heeft mij (en Hope) erg goed geholpen.

Haike ja, blijf het voorlopig zo doen. Als het zo goed blijft uitpakken :) Thnx, is ook lekker hoor!

Gefeliciteerd met je punten, netjes! Mag je niet over klagen nee, als je ook echt lage cijfers tussendoor hebt gehad :)

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:58

Netjes Lena gefeliciteerd!!
Lekker, zo'n bosrit Marietje!

Hier gaat het ook nog lekker.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 20:42

@veertje, leuke foto's! Ook het verschil is mooi te zien zo :) SB mag ie iets meer om je binnenbeen indd.

Drukke maand aaidaa!

Marietje.. hihi, hij was 'aan' zeg maar? :D

Hier ook weer les gehad. Zo gaaf van mijn 'oude instructrice'. Heb gewoon weer echt plezier in het rijden, zelfs van simpel rondje rijden :) Basis moet wel echt ff beter. Dus dat is ook de reden dat we thuis blijven. En ik vind het ook wel even lekker, geen moeten..

Afbeelding

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 16:49

Marietje bij mij is het mijn wederhelft lief aan kijken :D (En nee.. die doet het ook niet altijd. Komt wel vaak even kijken en zegt zijn mening. Maar gisteren zei ik, wil je eventjes komen filmen? Is een filmpje van 2 minuten :P van 1 uur les haha)

Ik heb sinds eind februari geloof ik niet meer echt gestart. Juli zou ik 1 proef, maar had dus niet eens echt tijd om in te rijden.. Gelukkig wou aaidaa wel eerder.. dus na 5 min de baan in en na 2 onderdelen afgegroet..
Zit te dubben of dit jaar nog starten 1x, gewoon voor de leuk weg. En anders na het veulen :)

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 10:47

Marietje35 schreef:
@ Meya; Maar jij hebt ze aan huis toch? Dan is het wel makkelijker om je man even te vragen.
2 Minuten? Zo zo :') Die mannen ook he .... :+
Ik zal het ook een proberen of ik 1 dezer dagen ook iemand zover kan krijgen. :D

Waarom twijfel je of je nog wilt dit jaar?

Haha, ach. Mag niet klagen, ip doet ie alles voor me :o
Ik wil de basis goed voor elkaar hebben voordat ik weer wegga. Vind het trainen zo leuk, dus wil niet koste wat kost op wedstrijd gaan terwijl het mij niet helemaal naar de zin is :)

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 15:53

Zou thuis niet zo letten op die drafpassen. Zou er dan een paar meer tussen laten. Zodat je het over de hele korte zijde doet ipv die paar passen bij a.

Hier heeeeerlijk gereden! <3

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 10:00

Fijn veertje!

Ja klopt, en alvast goed afgesloten. Wat een weertje zeg!! Maar hebben vanochtend gereden, ook al regende het pijpenstelen. Ging weer fijn! :D

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 11:50

Oh nee, rij alleen binnen als de bak bevroren is. Regen maakt me niet zoveel uit :D

Succes vanmiddag!

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 12:00

Wat gaan jullie snel zeg.

Leuke foto's! Ik heb geen verstand van welsh cob.. :o

Jeetje Sanne het wordt bijna asociaal zo goed gaan jullie :D

Welkom Kim en Rosanne. Leuk een veulentje op komst, wie is de vader?

Ik ga niet zonder zadel rijden, dan lig ik er gelijk naast denk ik haha :+

Leuk Rosanne,meerdere opties hebben :)

Gefeliciteerd met de punten iedereen!!

Hier vanochtend vroeg alweer gereden. Ze liet me niet lekker zitten, Ik ging op oude manier rijden.. nou pff :7 Gelukkig bedacht ik op gegeven moment oh ho.. Ik moet ook anders doen. Dus toen gingen de galop en laatste stukjes draf wel heel fijn! <3 Maar moet op zulke momenten echt even op de nieuwe stijl doen..
Binnenkort even check van het zadel, omdat zij gevoelig op reageert als er maar íets anders ligt.. En ding is duur genoeg geweest, dus onderhoud ik het liever ook goed :) Deze week of volgende week les.. Ga dan even vragen of ze misschien stukje kan filmen :)
Eerst de nachtdiensten maar weer eens overleven :+

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 12:47

Veel meer handen stil, niet prutsen. Been erbij. Echt achter naar voren rijden, en als ze dan even wat strakker is dat even voor lief nemen.
Op mijn kont zitten (en blijven :P )
Vind heel lastig het verschil zo uit te leggen.. Maar ook niet opgericht willen rijden, dat moet vanzelf komen om het zo maar te zeggen. Ze moet meer achter naar voor en in de hand 'vallen' ipv er tegen aan..

En oh ja.. als iets niet wil, haar nier over de zeik rijden. Niet met binnenteugek drukken als ze ergens niet helemaal langs wil.

Het klinkt allemaal zo simpel... :')

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 13:09

Dat is ook lekker Veertje! Zo ben ik bijna 7 jaar bij mensen geweest. Mocht en kon ip alles. En toen ontmoette ik mijn vriend :+ Was met anesthesiemedewerker opleiding niet te doen, dagelijks bijna 30 min enkele reis in de auto.. Dus binnen paar maand helaas besloten te stoppen.
Heb nog altijd contact met ze. Met onze 'open stal' party zijn ze ook geweest :)

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 13:18

@Veertje precies. Kunnen minuscuul kleine dingen zijn, maar dat net iets anders en voornamelijk zonder druk (letterlijk en figuurlijk ) kan zoveel beter werken. Kon altijd beter, mooier, spectaculairder.
Heb bij mijn vorige instructrice méga veel geleerd. Enorm veel respect voor. Alleen het werkte niet bij mij,Hope /ons of ik begreep het verkeerd.. Kreeg er soms bijna stress van dat ik soms dacht ja hoe dan? En ja.. Hope is mijn maatje. Kreeg wel eens te horen, het is je vriendin niet. Nou.. ja wel dacht ik toen :o (van verscheidene instructrices die ik bij langs ben geweest met Hope) ook de tijd die je kwijt bent voor les.. was soms 3-3.5 uur kwijt voor half uur les. Nu heb ik les aan huis, ook méga chill als je fulltime werkt, huishouden, paarden en klussen ernaast doet. Was ook wel doorslaggevend.

Totdat ik steeds vaker dacht ik wil weer terug naar de tijd van de Friezen. Zo weer rijden. En had het niet gedacht, maaar zo rijden kan blijkbaar ook met Hopie :D
Laatst bijgewerkt door Meya_ op 07-10-19 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 13:24

veertje99 schreef:
Meya_ schreef:
Dat is ook lekker Veertje! Zo ben ik bijna 7 jaar bij mensen geweest. Mocht en kon ip alles. En toen ontmoette ik mijn vriend :+ Was met anesthesiemedewerker opleiding niet te doen, dagelijks bijna 30 min enkele reis in de auto.. Dus binnen paar maand helaas besloten te stoppen.
Heb nog altijd contact met ze. Met onze 'open stal' party zijn ze ook geweest :)

Dat is ook fijn dat je dan nog steeds contact hebt! Hebben ze ook nog steeds dezelfde paarden?
Ik heb nu een full time baan en stal is 15 minuten fietsen of ongeveer 5 met de auto dus het is voor mij heel goed te combineren. Heb ook gezegd zolang Donner en Gestoa daar zijn ga ik niet weg haha. Maar mijn baan is ook 5 minuten van mijn huis vandaan dus daarmee heb ik gewoon echt geluk

Wat een luxe indd! Nee, binnen dezelfde minuut dat ik zei, Ik stop. Zei hij dan verkoop ik iig het jongste paard (destijds 6). Met de mensen waar zij toen heen is gegaan heb ik nog steeds contact :)
De andere is paar jaar later verkocht. Had altijd tegen mezelf gezegd dat ik haar zou kopen, maar had toen geen plek.. En emotionele waarde is niet te koop. Heb haar nog eens opgezocht bij degene die haar toen had. Werd gevraagd of ik wou helpen omdat ze niet de makkelijkste was en ik haar jarenlang had gereden. Was wel leuk en ben 1x wezen kijken. Maar vond het zelf te moeilijk om dat te combineren met alles.. Dacht dan kan ik beter echt afscheid nemen van haar. Zag dat paard ook niet lekker in haar vel zat..Herkende haar bijna niet terug. Ze is later weer verkocht (3e in 3jaar tijd?) Weet niet waar ze nu staat..

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 15:45

@Haike Jup.. bv 19 tot 19.30 les. Ging ik om 17.45 al van huis (zo'n 40 minuten rijden) Liep soms wel iets uit, voordat je dan uitgestapt, afgezadeld hebt en betaald. Was het wel 20 uur geweest. Dus voordat ik weer thuis was was het vaak tegen 21 of iets later zelfs.. :7

En nu kan ik rustig nog om 18 uur gaan eten als ik om 19 uur les heb :D

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 08:29

_Rosanna schreef:
Ga je deze dan straks ook starten ?
Of rij je deze er gewoon bij?
Vind het niet verkeerd uit zien voor de eerste keer !
Is dit ook een welsh cobb?
( heb even in je profiel gespiekt een leuke combi kruising welsh !)

Ik weet niet of dat het is hiervoor hebben we een hele behandel plan gehad die we samen met de dierenarts hadden gemaakt en we rijden nu zeker een half jaar weer dus twijfel of het dan terug kan komen omdat er nu een goed passen zadel op lig.
Maar wil zelf niet gaan lopen klieren dus haal voor de zekerheid de dierenarts er weer bij. Hoop dat die ons verder kan helpen.
Moet zeggen dat ze op de rug niet gevoelig is.

Misschien meer beslissing? Kan best hoor.. zadel laten checken, is de vulling nog genoeg? Etc..
Vervelend zeg, zadel die niet goed lag. Weet er hier helaas alles van

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 14:36

Fijn aaidaa!

Haike nu eens in de 3 weken ongeveer. Is maar het of het uitkomt, anders eens in de 4..

Ja, ik heb destijds 2 paarden fanatiek gereden, beide mee op wedstrijd. Had eens per 2 weken les (achter elkaar aan) en ging gemiddeld 2x pm met elk op wedstrijd. Reed ze beide 4 dagen in de week en 1 of 2x longeren.
Had daarnaast 32 uur stage per week, 1 schooldag en rond de 10 uren bijbaan. Woonde toen nog bij mijn moeder maar snap, nu ik er op terug kijk, niet hoe ik dat ooit heb gedaan := :D

Nu aan 1 genoeg, met fulltime werken, huishouden, vriendlief niet te vergeten en verbouwen..

Heb nu de twenter van maart'17 paar x 'gelongeerd' aan halster. Hilarisch, maar ook verbazingwekkend dat ze het zó snel oppakt. Doe max 8 min per x, gemiddeld eens per 14 dagen.
Ze heeft vetjes genoeg, houdt van aandacht.. Jaren geleden andere Fries ook zo beleerd.. spelenderwijs. Die ging ook zo braaf.
Dus nu maar eens wat extra beweging. Ze kent stap, halthouden/wachten en draf al. Maar heb van zomer ook wel eens aan de hand geoefend, als ik haar naar het land bracht :D Jammer dat ze wat aan de kleine kant blijft.. dus hier nog eventjes fingerscrossed voor de laatste 5 cm <<)

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:08

Fijn veertje!!

Fanatiek Rosanne. Ben benieuwd wat de DA zegt.

Goed bezig Marietje! :)

Ik loop nu eigenlijk tegen hetzelfde aan wat jij hebt, het aan elkaar plakken van de oefeningen.
Vandaag les gehad. Wat ging dat rete fijn! <3 Heb nog nooit zo'n uur op zo'n giga wolk gezeten zoals vandaag.
Ze knapt zó op, met deze manier van rijden. Juf zei.. na de sb, middendraf, wijken etc. Oké, a afwenden. Lengtebuiging vragen. Ja dat. Goed zitten, benen omleggen en ga maar appuyeren. Dacht, wat? Deed Hope het ook nog. Na beide kanten herhaald te hebben, ook in galop. Dacht ja.. :roll: , maar deed ze het serieus ook nog _O- Ik was zo flabbergasted dat ik stopte met rijden, x naar beneden keek van what?! En toen was ik dus alles helemaal kwijt haha.
Alles ligt nu aan mijn communicatie naar haar. Dat vind ik best lastig. En tuurlijk, bovenstaande was niet voor 8en. Maar meer inzicht van, als jij de goede hulpen geeft, kan alles. Ze vindt Hope zo slim, maar ook gevoelig en sensibel. Nou ik ben echt méga blij! :D Denk dat ik haar toch maar even thuis hou en gewoon thuis puzzel totdat de M1 oefeningen achter elkaar aan plakken foutloos gaan :) En travers, appuyementen toepassen voor gymnastiek en technisch verbeteren. Als me het lukt zonder instructies vanaf de grond. Vond het wel even méga lastig, maar wel gaaf 8-) :+

Hier overzichtje van vanmiddag. Geen plaatjes van de appuyementen, moest ik het zonder instructie doen en die uitvoering was niet zo goed _O-

Afbeelding

Zadelfitter ook nog geweest. Die gaf aan, je doet zeker iets anders nu? Want die zag vanuit haar metingen dat Hope haar rug 'vlakker' werd (minder hoekig) dus meer buikspieren kreeg, dat terwijl ze drachtig is. Dacht mooi te horen, zijn we echt op de goede weg nu :)

Sorry voor de egopost. Maar vind zo leuk dat Hope er weer echt plezier in heeft, waardoor ik ook weer :)

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 13:33

Thnx allemaal!

Rosanne ben benieuwd, hoop voor je dat het goed uitpakt! Hope is drachtig van Geniaal en half april uitgerekend. :)

Gaaf aaidaa, heb je goede band met je schoonvader zeker om zo samen weg te gaan? :) Hoe gaat het met de wond van de jouwe?

Succes Veertje

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 16:09

Vervelend aaidaa, dat ie aan de dunne kant blijft. Hope is ook vrij smal, maar begint nu weer meer met spieren kweken etc. Ze heeft altijd al onbeperkt eten qua hooi (uit kuilpakken), en dat is bij ons écht onbeperkt :)
Jammer van je wedstrijd spanning, je ziet het wel wat terug op de foto's van beide kanten. Maar over algemeen niet heel verkeerd beeld toch?

Haike.. tja.. lastig zo op wedstrijd gaan. Maar helaas valt er weinig aan te doen :7

Marietje netjes!! Gefeliciteerd :D

--
Hier weer na 5 dagen gereden. God wat was ze enthousiast :+ maar ging toch nog wel lekker :D

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 16:37

Ah sorry, leek net zo vanaf de foto's

Haha, dat makkelijk terugrijden kan je bij Hope dan wel achterwege laten. Dat is een puntje dat bij ons eerst echt goed moet, voordat we de ring weer in gaan

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 12:26

Mooie plaatjes Sanne! Haha, Ja nee.. dan ben jij ook niet zo heel groot. Staat mooi zo!

Fijn dat je les goed ging Veertje :)

Ik zal na deze college dag weer trainen. Vanochtend vroeg buitengezet en boxen ook al uitgemest. Kan ik er straks zo op :D