[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 17:29

Jammer Marietje dat je hebt moeten afzeggen.. Paard nu weer in orde en weer fijn aan het lopen ? :)

Groot gelijk Rianne! Gewoon gaan :) Naar Oudega?

Hier terug van wedstrijd. 2 jaar geleden kreeg ze dus op deze locatie een hartverzakking. Ze kwam toen uit de inrijbaan, zag de wedstrijd banen en ging keihard achteruit.. in een hoekje. Vergat bijna te ademen :') Vriend moest me de baan in helpen en daar stonden we op x.. _O-
Maar vandaag liep ze netjes door <3 1e proef wel onder gewaardeerd vonden we :o 2e proef ging slechter, had ook 4en erin.. Maar hadden 187.5 8-) Dus het doel voor vandaag ruimschoots behaald.

Hope RM (United x Balzflug) M1
Twirre (Wylster 463 x Retse)
On the way, april 2020 (Geniaal x United)

Meya_

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 19:38

Ja echt wel hifive :)
Ja, zal morgen ff kijken of ik een goede foto kan maken van de frontriem

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 12:56

Afbeelding

Heb 'm nog niet gepast bij Hope. Komt vd week, heeft vandaag lekker dagje vrij.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 17:14

Hifive en Harvey gefeliciteerd!! :)
Jammer flevolander, op naar de volgende keer!
Goed bezig rianne, en indd.. gewoon doorgaan. Als het kwartje eenmaal valt, komt het vast goed.

Welkom sayra!

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 17:24

Oh en rianne.. Ik had ook een paard voorheen die in de proef niet meer voorwaarts was.. En gaf niks om been oid. Heb ik een tijdje met stompe sporen inrijden, en scherpere omgedaan toen ik de baan in mocht. Was bij haar de uitvinding :')

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 20:27

Over de bakken, ik ga alleen naar een binnenbak als de bak bevroren is. (Ja en bij beide les locaties zijn zowel binnen- als buitenbakken)
Onze bak is prima te rijden, staan 2 of 3 waterplassen in. Met dat stukje moesten we ook nog bezig. De bak droogt ook wel snel weer op. De bodem is altijd goed :')
Binnenbak is chill, maar vind zelf buiten rijden altijd lekkerder. Misschien ook wel wat je gewend bent.
Maar dit seizoen weerhoudt me er niet van om geen wedstrijden op te geven.

Van de week in weer en wind getraind, paarden stonden ook gewoon buiten. Wennen ze wel aan :o Hope staat nog altijd liever buiten dan binnen, Vd week dacht ik x; arme paarden.. Kom je thuis uit werk, willen ze nog niet naar binnen :Y)

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 16:51

Klinkt goed zo'n stal maar jee wat een geld! :oo

Hier wel gestart maar holy moly. Paard was veeeeeeeeel te frisjes. :o super lage punten en 2e gestopt. :')
En we gaan weer doorrrr.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 21:15

Shelly fijn zeg!
Nouvel wat had je een gaaf filmpje laatst! :) Fijn zeg!!
Lekker even naar buiten.

Ja, de golfplaten klapperden ook best wel.. Maar goed, mag geen excuus zijn. Heb der vanochtend nog gelongeerd thuis, Vd week ook x eerst even longeren en daarna er gelijk op.
Lijkt me heeeeerlijk om voor een weekje een rustig/sloom paard te hebben. Gewoon even chill rijden :') Moeten maar ff langs juf Vd week, vrijdag een clinic..

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:46

NatasjaS schreef:
Het is idd erg nat en een beetje behelpen met rijden. Alles zit ook onder het zand......

Gister wedstrijd gehad. 1e proef 190 punten en tweede 172 (ik rijd meestal 1 proef, maar wilde nu 2 proberen). Dus super blij met mijn punten in de eerste proef, het ging ook lekker.

@ Meya_ heb je eerste proef een stukje van gezien, vooral in de galop deed ze heel erg onnozel......het begin zag er netjes uit. Wel jammer, maar idd op naar de volgende. Je weet dat jullie het kunnen.

@ Nouvel, toch even lekker uitgewaaid.

Onnozel is inderdaad het goede woord. Belachelijk hè! Meestal kreeg ik haar dan nog wel terug, maar dat was gisteren ver te zoeken... moet eerlijk zeggen, ik rij daar nooit echt lekker.. Dus miss ook wel groot deel mijn schuld
Fijn dat die 1e proef goed ging! :D Jammer van de 2e, maar als je meestal toch maar 1 start, goed om te kijken hoe evt de 2e ging.

Mooi Rianne, gefeliciteerd met je punt!

Ja heb nog 2 staan.. as zaterdag en 27e. Dus hoop een lesje te kunnen plannen bij L.aura en vrijdagavond de clinic. En daarna maar ff kijken of we zaterdag weggaan of niet. Is selectie, was enige wedstrijd in weekend dat de kinderen er niet zijn.. Dus wilden ff weg maar zei heb voor selectie ip niks te zoeken, maar als het zo gaat al helemaal niet :o

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 17:35

Mooie foto flevolander!
Ah netjes Rianne! Ook fijn dat je alvast wat spul kan overbrengen naar jullie nieuwe woning.
Groot gelijk hoor. Misschien zeg ik de 27e nog wel af, net na de kerstdagen is ook niet erg handig.

Nou, zullen zien. Zal vanavond even trainen onder toezicht :') Wss doe ik iets waardoor Hope zo reageert.
Die punten kunnen me gestolen worden, hoop dat dit een eenmalige terugval was.
Nee, stom. Je kon je alleen inschrijven voor selectie en perse voor 2 proeven. :7
Het is weer Vinkega, waar ze vorige week fijn liep. Dus daar gaan we maar weer vanuit dat we relaxed rondjes kunnen rijden.

Kon vandaag uur eerder naar huis, heerlijk. Vorige week ook 2x iets eerder naar huis. Wel lekker, had genoeg uurtjes gemaakt

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 00:19

Wij kunnen het gelukkig nog :) Ze moest er iets meer doorheen, maar tegelijk wat minder druk van voren. Ze speelt ietwat spel nu, als zij trok trok ik terug.. Zij harder in trekken en tempo, en ik uit ellende met wist wat ik moest doen ging ik er tegenin :') Waar ik nu wel druk uitoefen, alleen handen 'vastzet', en beloon door 'loslaten' als zij luistert. Het werpt gelijk z'n vruchten af gelukkig.

Afbeelding
Vriend heeft bijna de hele les gefilmd, hier kunnen we wat mee :j Zaterdag voor wedstrijd ook maar zo proberen, gaan iig weer voor onder de 5 fouten blijven.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 13:58

Netjes Shelly!Die punten komen vanzelf wel weer! :) Doel behaald dus, dat is belangrijk.

Hier ook op wedstrijd. Inrijden ging erg fijn, galop super relaxed. Eigenlijk ineens te goed om waar te zijn haha. Ben er nu ook achter gekomen wat er in de proeven gebeurd, ik rij er veel minder aan. Doordat ik wat afwacht, krijgt zij de gelegenheid om haar gang te gaan. (Stukje wat L.aurens van L.ieren ook zei, verliest ze haar balans in boeg gebied. Moet haar consequent op achter houden, voor iets teveel omhoog voor mijn gevoel..)
Ach, ging toch nog stukken beter dan vorige week :D
Was een selectie, dus wel iets strenger maar kon me er grotendeels in vinden.
Gisteren een clinic gereden, daar had ik ook veel aan vandaag. Dus wel gaaf :D Zei ook, bij dit paard moet het geen moeten worden, alleen je moet continue duidelijk zijn dat jij de leiding hebt. Vond der een trutje, een echte merrie. Maar wel een leuke, haha :D

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 17:10

Hifive lekker zeg, weekje snowboarden! Ik hoop tzt ook weer op wintersport te kunnen gaan :)
Goed bezig, hoe gaan de M2 oefeningen en wat zegt je instructeur?

Ja, bij toeval.. Normaal deed ik t niet echt clinic rijden.. Maar vind het wel erg leuk :) Ga in januari weer een clinic van haar volgen, en die van Rien dan..
Wedstrijden ip op lager pitje nu, heb voor half januari 1 staan. Miss eerder weg, maar met alle feestdagen en weekenddiensten eerst maar ff zo.

Mooie foto's Shelly!

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 12:07

Hifive netjes, lastig maar als dat zijn 'minpunt' wat is.. Komt vast goed! :)

Marietje gefeliciteerd met je dikke punten en prijzen! Fijn dat het zo goed heeft geholpen :j

Ik heb gisteren heerlijk kunnen rijden, even wat meer op tempo controle gelet dan het perfecte plaatje. Sinds wéken continue een lekker beheerst kunnen rijden, zelfs alle galop onderdelen.
Misschien had ik dat wat eerder moeten doen :Y)

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 01:51

Haha oeps Hifive! Goed bezig met het opgeven van je M2 debuut!
Emma wat houdt dat in? :o

Fanatieker komt na de verhuizing vast wel rianne, lekker nog even voor de feestdagen over.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 21:23

Hoe ging het Shelly?
Jammer dat je geen punten had, komt vanzelf ! :)

Pff.. Hier een paard ontzettend in de staak. Kon haar wel vervloeken. :o Daarna mezelf, had prolite pad achterwege gelaten want dacht kan miss wel zonder. Dat ze daar zo op zou reageren. Oef. :7 Na half uur viel het kwartje, omgezadeld. En klaar. :Y) Shame on me. Maar toch mét pad lijkt ook niet super.. Ze is wel erg wisselend in gewicht/omvang.. Morgen maar ff kijken hoe het met frontriser ligt en anders met een bontje.

Nieuwe Kep gehaald vandaag. 'Moest' een nieuwe nette cap. Vind ze al járen mooi <3 Maar had het geld er steeds niet voor over.. heb 'gewone' Harry's horse en BRHeeft mijn vriend me maar even gesponsord :o Heb wel een simpele, had paar jaar geleden 1 gepast met phyton inzet ed. Maar om nu 900 neer te leggen, terwijl we ook nog midden in de verbouwingen zitten.. mwah :')

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 22:09

Jup... Ik weet het ook wel, maar vaak ben ik geneigd om te denken dat ze me uit probeert. Daarom uiteindelijk ook dit zadel laten maken.. Zelfs met passen toen zei de fitter ook echt: wow. Oke, deze geeft heeeel duidelijk aan wat ze wel en niet lekker vindt liggen. Hadden ook nog een ander merk, toen we die alleen al oplegden was het al afgekeurd :o Paar andere types van custom was aansingelen, opstappen, halve grote volte en afstappen.
Alleen moet het ook ff bij mezelf landen.. Hadden paar x gekeken tussendoor en liep ze prima en lag het goed. Alleen toen ik haar ging oppakken en oefeningen zou meenemen wou het niet. En moet dus eerlijk toegeven dat ik toen niet gelijk heb gecheckt hoe en wat. Maar goed, toen ik het door had. Gelijk achter in de bak afgestapt. 10.000 maal sorry gezegd :+ Prolite pad eronder gedaan, zoals 'normaal' en was het klaar.

Ik geef wel eerlijk toe dat ik thuis meerdere malen zeg: dit is echt serieus de eerste en laatste kwpn merrie die hier in stal komt _O- Als ik clinic rij oid en vragen wat de afstamming is en ik zeg United x Balzflug, dan geven ze meestal een gilletje of een harde lach... -O- Ik zeg altijd; op papier kan je niet rijden.. En heb me serieus ook totaal niet verdiept in de bloedlijn toen ik haar kocht. Maar ik had wel eens gewild dat ze ietsjepietsje chiller was geweest. Ze kan vaak heftig zijn, nooit echt gemeen geweest. Bv op wedstrijd, of ze kijkt er helemaal niet naar of ik krijg er zelfs een hartverzakking van. :o Maar goed, als het bij haar goed is, is het ook echt goed. :)

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 16:43

Chagrijnig, niet meer willen lopen, stilstaan of heel erg beperkt.
Zadel wat we nu hebben liep ze gelijk mee weg.
Balzflug weet ik ook niet precies, United's schijnen vaak met een gebruiksaanwijzing te zijn. Ach, uiteindelijk heeft ieder paard wel wat denk ik.
Vandaag gereden en ze ging als een tierelier :D Hebben donderdag alsnog wedstrijd. Gaan voor een lekker wedstrijdje, zonder verwachtingen :) Gewoon genieten van 't peerd.

Fijne feestdagen allemaal! <|-

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 07:51

Is ook zo Marietje! Uiteindelijk verkocht of ?

Wel tevreden over gisteren :j Wil even wat makkelijker rijden.. Inrijden ging prima. In de proef ging het ook wel redelijk fijn, tot de galop. Dan wil ze hard, steeds aanspringen.. Die spanning (uiteindelijk bij beide) moet weer ff weg. 1e afgegroet, 2e had ik 171.5. Terecht ook.
Komende weken even thuis omprutsen :)

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:57

Och wat verdrietig Marietje |(
Ja klopt, blijven ook gewoon weggaan. Over paar week weer een rondje.

Flevolander, haha ja. Kreeg gisteren wel complimenten dat ik haar sneller terug heb. :')

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 16:06

Goede Doelen allemaal! Sanne ook erg fanatiek :)
Ik heb als doel M2+1. Even de druk er af, wat meer lanterfanten en proberen vaker op buitenrit ed :) En clinic rijden is ook wel erg leuk.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 20:04

Balen Nouvel!
Shelly gefeliciteerd! :)
Rianne, fijn dat je verder goed gesetteld bent!

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:23

Gefeliciteerd Marietje!
Ai.. Dat is verdrietig nieuws Hifive van de oma.. Balen dat je dan indd ook paarden moet 'inleveren' en op pension moer staan. Het kan leuk zijn, maar een eigen plekje ook. Ach, alles heeft zijn voor- en nadelen. Succes met zoeken!

Shelly haha geinig. Succes vanavond!

Hier gaat rijden ook lekker sinds de laatste keren. :)
Even spam van de 'kleine'

Afbeelding
<3

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 19:33

Ik zit op een roze wolk.. Vandaag de clinic bij R.ien Vd S.chaft gereden. O my <3

Wat een kennis en kunde.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 20:30

Kwamen de bak in en eerste wat ie zei: Zo, die heeft er zin in.
Tja, altijd :o

Hij brengt alles vrij positief en is erg geduldig. Hij werkt echt vanuit de basis van achteren naar voren. En zei dat je ip elke training vanuit de eigen balans van je paard moet starten.

Veel van achter naar voor inderdaad, in eigen balans beginnen. Veel zijwaartse oefeningen vooral in stap gelijk mee beginnen, zodat ze achterbenen goed activeert en ik in het zadel blijf zitten :o Sommige zeggen wat een pittig paard.. Ook qua afstamming wel eens.
Hij zei, als je de energie voor je hebt, zijn zulke paarden de beste. :') Vooral werken om hals op lengte te houden en neusje af en toe iets naar voren. En ook al heeft ze veel energie, toch 'gewoon' van achter naar voren rijden. Soms ben je geneigd om te remmen / tegen houden voor je eigen controle, maar goed gaan ze stuwen van achteren en ben je der helemaal kwijt. (Naast het feit dat ze dan chagrijnig wordt :+ :') )
Hadden paar x 3 passen dat hij zei dat ze de draf had van een Grand prix paard op dat moment.. Ik zat op een roze wolk natuurlijk <3 Dat voelde wel érg gaaf!!
Hij vond het een goed paard, was ook mooi om te horen. Ik had me opgegeven in kader van grenzen verleggen en dacht later wat heb ik daar te zoeken. Maar als ie zo positief en complimenteus is, was wel gaaf :D

Afbeelding

Afbeelding