[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 10:11

Leviria: oh dat is wel wat spannend ja. Kan je niet op gras trainen? Dat scheelt misschien alweer wat? En de beste instelling in mijn ogen inderdaad: gewoon lekker gaan en plezier hebben met je peerd en wat voor punten er uit komen, dat zal dan wel.

Peelie: echt waar? Waarom dan? Je hebt hem een tijdje thuis gehouden he.. was dat ook daarom?

Marietje: ja... een heel weekend... ik vind dat zelf ook best heftig! Maar er zijn er hier bij die gewoon 3 dagen 2 proeven rijden hoor! Ik vind dat teveel.

Fijn dat je nieuwe instructrice goed bevallen is! Wie is het?

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 10:34

Er zal bij jullie op het eiland ook minder een wedstrijd georganiseerd worden? Dan zou ik ook sneller aan zo'n heel weekend mee doen. :j

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 12:33

We kunnen elke maand een wedstrijd starten, 2 proeven. En in het voor- en najaar kunnen we dan in een zogenaamd dressuurweekend 3 dagen achter elkaar starten. :D Het is eigenlijk best prima hoor!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 12:39

Dat valt dan mee, ik ga gemiddeld 2 x per maand, dan vind ik echt meer dan genoeg.
Kost een hoop tijd.

leviria
Berichten: 197
Geregistreerd: 02-10-07
Woonplaats: midwolda

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 15:14

Ik heb helaas niet de mogelijkheid om op gras te oefenen. Maar dat is ook niet mijn grootste zorg.
De reden dat mijn paard zolang stil heeft gestaan is een snee van 4 cm aan de binnenkant van de kogel. Waarbij na 1 dag de hechtingen zijn geknapt en het dus vanzelf moest genezen. Dat is nu een mooi litteken geworden. Maar ik vind het dus vooral spannend of hij dat litteken niet weer open schopt als ik op de wedstrijd dus zonder beschermers de proef moet rijden

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 16:13

Nou, Femskie. Na 4x starten in het M1 en zonder winst thuis komen (terwijl je gewend bent bijna alles te winnen met dikke winst) is nogal een domper.

Nash miste gewoon nog een hoop kracht (nu nog wel om echt goed 2 proeven door te komen) en hij was (en is) nog niet stil genoeg in de aanleuning. Lastige dingen die tijd kosten om te ontwikkelen.

Daarbij is M1 een compleet nieuwe klasse voor mij. Ik loop dus enorm te stoeien met wat er precies van me verwacht wordt. De juryleden zijn in de M1 niet echt unaniem te noemen. Lastig vind ik dat.

Goed, ik pruts dus lekker verder en kijk hoe ver we komen. Maar daarom had ik hem wel een paar maandjes thuis gehouden.

Afbeelding
Hier een fototje van zaterdag. Nash bouwd op buitenterrein nogsteeds heel snel heel veel spanning op. Hij wil enorm graag voor me werken, maar zijn (soms) gebrek aan kracht helpt hem niet. Dan wordt hij soms wat strak van voren (zoals ook een beetje als op de foto.)

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 18:02

Ja, dat is inderdaad minder leuk. Kennisje van mij heeft dit ook.. die heeft het er aardig moeilijk mee en heeft ook besloten tot een wedstrijdstop.

Voor mij de is M1 ook nieuw trouwens... echt blanco en ik ga er maar gewoon in. We zien het wel. Niemand zal me ophangen als het niet goed gaat :D

Nash lekker sterker maken en dan komt het vast wel goed. Aan zijn karakter zal het dus niet liggen!

Laura01234

Berichten: 1340
Geregistreerd: 24-12-09
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 20:55

zoo ik ben hier al een tijdje niet meer geweest, heeel druk gehad deze zomer geen moment stil gezeten (daardoor weinig paardgereden) en vakantie gehad, maar we gaan nu weer hard trainen voor onze laatste M1 wedstrijd over 2 weken! we hebben de winstpunten al voor de M2 maar wil echt nog een keer lekker kunnen knallen en hopelijk bevestiging krijgen van de jury dat we er klaar voor zijn, dat vind ik wel altijd zo fijn... als het lukt dan tenminste dat is nog maar afwachten haha :P

@peelie: wat een gave haflinger!! en hele mooie punten voor je debuut goed gedaan :) lastig van de spanning, ik heb een paard die vroeger ook erg last had van spanning eigenlijk alleen in de wedstrijdring, voor mij was gewoon altijd mijn hoofd erbij hebben en altijd om ontspanning vragen de oplossing, maar dit is natuurlijk erg lastig en heeft heeel lang geduurd, maar nu is er echt helemaal geen probleem meer! dus vooral veel ervaring op doen dat is het allerbelangrijkst, dan zal je vanzelf ook meer doorkrijgen wat jury's nou echt willen in de M1 nav de aanwijzingen op je protocol, daar leer ik echt altijd het meest van!
@femskie: veel succes!! zo'n 3 daagse lijkt me idd ook heftig ja haha met een rustdag ertussen is een goed idee!
@levira: succes!

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 05:07

De protecollen staan vaak niet zo heel vol bij mij. Dus dat schiet lekker op :P

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 09:18

Gras doe ik helemaal niet aan, zo'n gedoe. Er is ook genoeg zand bij ons.
Leviria, komt vast goed. :(:)

Peelie; gewoon dooroefenen, komt wel goed! Haflinger is natuurlijk niet een paard met de meest ideale bouw, maar de aanhouder wint. Je komt er vast wel. de 1e 2 wp zijn al binnen!
Staat er nooit een beetje bruikbaar commentaar op? Das wel heel jammer!

Laura, je gaat lekker dus! :D

absque_dubio

Berichten: 7846
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 11:20

Peelie wat fijn dat je eindelijk je eerste puntjes binnen hebt. :)

Laura heb je je M2 debuut al staan? En nog tips om het M1 door te komen? ;)

Leviria kan me voorstellen dat je daar wat zenuwachtig van wordt. Is de wond wel echt al mooi dicht etc? Anders toch eens thuis een rondje oefenen zonder beschermers?

Wij mochten zondag op de foto, super blij mee :+:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 11:35

Wat een leuke foto's zeg, jullie zijn een mooie combi.
Hoe groot is ze?

absque_dubio

Berichten: 7846
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 11:36

Dankje! Ze is rond de 1.53-1.54, D pony gefokt maar dus iets te groot geworden. Voor mij de perfecte maat.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 11:37

Leuk! Ik pas helaas al heel lang niet meer op pony's. :7 ben zo'n 182 m :+ dus dan kan ik mee steppen.

absque_dubio

Berichten: 7846
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 11:40

Hihi dat zou een beetje een raar gezicht zijn ja! Ik ben ook niet klein hoor, 1,69. Was liever nog kleiner geweest :') ik vind paarden eng dus hou t bij pony's. Gelukkig staat t nog prima. :)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 11:42

Nou ja, das ook niet zo groot. :D Dan kan je er nog precies op, zeker als ze wat ronder zijn.
Doe mij maar een grote, die van mij is dan ook 175 m en ik denk dat hij er misschien ook wel overheen gaat.

absque_dubio

Berichten: 7846
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 11:45

Pff ik vind het knap dat je erop durft. Ik krijg al de kriebels als ik eraan denk. :o ik heb op zo'n grote echt het gevoel dat ik 0,0 controle heb, hoe braaf ze ook zijn.

zwieke

Berichten: 2390
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 11:55

Hej! :wave: Mag ik me hier ook melden?

Na dit seizoen (volgend jaar) moeten we M1 starten, momenteel rij ik nog mijn seizoen L2 uit :) Ik rij in België LRV en we zijn in de B1 begonnen. Lady is een 9-jarige merrie uit Rubiquil van 1m60.

Afbeelding

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 11:56

Echt? hmm, nee geen last van. Ik vind een grote wel erg prettig :j

Welkom Zwieke!

absque_dubio

Berichten: 7846
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 12:01

Welkom zwieke!

En heb je dan niet het gevoel dat je in 3 galopsprongen de bak door bent? Ik vind dat helemaal niks haha.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 12:08

hahaha ja dat wel, grote stappen snel thuis. :D :+
Nee valt op die van mij heel erg mee, tenminste .... vind ik, maar misschien dat ik er ondertussen ook aan gewend ben.

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 12:54

Oooh, ze is zo gaaf! (beide trouwens)

leviria
Berichten: 197
Geregistreerd: 02-10-07
Woonplaats: midwolda

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 13:53

Welkom zwieke,
En beide paarden zij erg mooi.
Het wondje is al wel helemaal dicht.
Vanmorgen met de les inderdaad het proefje geoefend zonder beschermers. En alles is mooi dicht gebleven.
Nog de tip van mij instructrice gekregen om op cc als de bodem droog is. Aan zijn voorbenen alleen aan de buitenkant ponystoten in te doen.

Laura01234

Berichten: 1340
Geregistreerd: 24-12-09
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 17:05

@absque; ik denk als ik naar mezelf kijk was de grootste tip die ik mezelf kon geven gewoon altijd 100% er voor geven 100% gefocust zijn en elke keer knallen! ik heb erg verschillende resultaten gereden en de mindere resultaten waren altijd als ik zelf niet helemaal scherp was. Ik heb niet het paard met super showende bewegingen dus dan kom je er niet met een basic proefje, maar als ik zelf net dat beetje extra gaf dan was dat echt meteen terug te zien in de punten! weet niet of je hier wat mee kan maar dat was echt dat knopje dat ik af en toe bij mezelf moest omzetten :P bij elk paard geld en werkt dit op een andere manier natuurlijk!
wat een super gave pony heb je daar!! en prachtige foto's mag je echt trots op zijn :D

@peelie: wat jammer dat er niet veel bijgeschreven staat, bij ons in de regio gelukkig wel vaak jury's met fijn commentaar! je kan natuurlijk ook altijd na de uitslag met de jury gaan praten als je wilt :P dat kan ook leerzaam zijn, vooral als je bepaalde dingen niet begrijpt of een andere mening hebt, dan weet je sowieso helemaal wat de jury's willen zien!

gras was bij mij dit seizoen echt belabberd. Mijn paard liep er gewoon totaal niet op, echt als een pony, resultaten vielen ook steeds een beetje tegen in tegenstelling tot de wedstrijden die we voor de selecties reden op zand (is natuurlijk altijd weer iets strenger maar goed) , helaas waren alle selecties op gras maar kwamen we er toch net doorheen.
mijn paard heeft altijd op 4 ijzers gestaan en heeft nooit echt op gras moeten lopen, in de stal en wei waar hij nu staat mag hij geen achterijzers omdat ze in groepen in de wei staan. voor de kampioenschappen heb ik er toch echt weer achterijzers onder laten zetten en hij liep echt geweldig!!! helemaal zoals hij kan en zoals vanouds, ik was zo blij!
maar blijft zo'n gedoe om die ijzers eronder te laten zetten alleen voor wedstrijden dus hou het nu gewoon lekker bij zand.

@leviria, wat lastig zeg van dat wondje.. wat zijn ponystoten precies? en idd op concours lijkt het me verstandig los te rijden met beschermers, geen risico nemen!


ik heb afgelopen zaterdag een portfolioshoot gehad in de duinen in Soest, heb al wat foto's maar nog niet allemaal dus maak later een topic, maar ze zijn zooo gaaf geworden!! ben er echt heel blij mee :) zal ze zo eens posten

Laura01234

Berichten: 1340
Geregistreerd: 24-12-09
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 17:08

Afbeelding

Afbeelding

http://i59.tinypic.com/29diypj.jpg

over grootte gesproken, toy is 1,75, ik ben ook 1,75 zo mega lijkt hij echt niet! vind dit een perfecte maat voor mij! maar eng? haha ik denk dat een shetlander enger is dan dit paard...