[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 08:13

@ Veertje; Oh dat vind ik misschien ook wel eens leuk om een keer heen te gaan.
Hopelijk is je bit wat je ervan verwacht.

@ Meya; Gelukkig maar :)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 09:39

Dat klinkt goed Veertje, hopelijk blijft het zo of wordt hij nog fijner.
Succes vast het weekend!

Ik heb eindelijk antwoord op mijn bijschrijvingen, ik kan er nog bij! :)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 09:53

Dat is ook zo, vaak kan je pas na 1-2 weken zeggen of het wat is.
Ik had vorig jaar een bitfitter langs laten komen, dan mag je het bit ook 2 weken testen.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 10:55

Ik vond dat toen met die bitfitter wel interessant voor de anatomie van de mond van je paard, maar verder heb ik er niets aan gehad. Ik had een bit van haar gehouden om 2 weken te testen, maar uiteindelijk heb ik het terug gestuurd en rij ik weer vrolijk met mijn oude simpele bitje. :+

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 11:04

Het is een beetje wat ik zeg; ik vond het wel leerzaam voor de anatomie van de mond van je paard.
Zij kan je goed vertellen hoeveel ruimte er is, of een dik of dun bit wat zou zijn etc. etc.

Het sterk worden kan daar wel mee te maken hebben natuurlijk, als het bit niet lekker ligt of drukt op de verkeerde plaatsen dan kan hij daar best op reageren door sterk te worden.
Ik zou dit bit gewoon voorlopig lekker inhouden :) en dan kijken wat het doet.

Als hij sterk wordt; hand los, been en naar voren rijden, dan wachten tot hij je hand weer opzoekt.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 11:18

Dat is ook absoluut zo Mywishmax, het verschilt zo per paard.

Wat heb je met je hoofdstel nu anders dan? En nog verandering bij je merrie, of kijk je niet meer?

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 12:24

Er is wel Extra Full te krijgen, maar dat is een hele zoektocht. Mijn vorige paard had dat ook.

Spannend, laat je het even weten?

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 12:33

Och ja, maar dat is met dekens ook. De een valt klein uit, de ander weer net een tent.

Wat dat betreft ben ik erg merkvast, juist om die reden. :D :+

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 12:43

Oh dat heb ik dan gelukkig nog niet gehad! _/-\o_

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:10

Wat jammer Veertje, op naar de volgende keer!

Ik zelf geloof nooit zo in de jury de schuld geven, het zegt in mijn ogen niets als iedereen laag zit.
Kan natuurlijk gewoon zijn dat er niet goed (genoeg) gereden werd.
Had je nog wel wat aan het commentaar? En hoe vind je je bit tot nu toe?

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 12:21

Kon je je wel vinden in het commentaar?

Dat is wel heel fijn, hopelijk blijft hij er zo fijn op, dat zou toch wel heel mooi zijn! :)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 09:18

Dat is ook lastig. :j Ik probeer mijn proeven altijd te laten filmen zodat ik het later terug kan kijken met het protocol ernaast. Dat is echt een aanrader!

Hier gaat het rijden erg fijn, zo fijn dat ik er bijna eng van wordt. :+ :')
Vanavond les, eens kijken of het ook echt zo fijn gaat als ik denk :D :+

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:15

Meya; Wat fijn dat je de knoppen weer gevonden hebt! Dat gaat dan vast goed komen :)

Hier ook gelest, ging ook weer heel fijn. Hoop dat ik het weekend fijne proeven kan neerzetten!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 09:11

Welkom Mirjam! Ik ken je nog wel uit L1 of L2 topic. Dat is Eliana toch?
Heb je je punten al voor het M1?

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 09:41

Oh ja, sorry, haal ze door elkaar :o

@ Mywishmax; Oh dat is nog te overzien! Gelukkig maar! Ben heel benieuwd, dus kom maar door met je update :)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 09:57

Jeetje Joh, Mywishmax, dan ben je mooi op tijd! Goed dat je er zo snel bij bent. :j

@ Mirjam; Oh, nou zo van die foto zie ik amper verschil hoor :+ Maar ik weet nu weer dat Sterre de pony is.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 09:55

:wave: Goedemorgen!

Hoe is het met iedereen, nog mensen op wedstrijd geweest?

Ik ben het weekend weer geweest. Met losrijden even een flink spanningsmoment, maar gelukkig wel heel snel daar weer uit kunnen rijden en eigenlijk doorgegaan of het nooit gebeurd was, hij blijft wat raar :+ 1e proef was ik zelf eigenlijk nog in :Z dus na een paar onderdelen dacht ik, misschien moet ik even gaan rijden! Vanaf dat moment ging hij heel fijn. 2e proef ging direct heel fijn, alleen een hele dikke onvoldoende geïncasseerd omdat hij meende te moeten stoppen op de A-C lijn bij de S van hand veranderen. Hele dikke trap naar voren gegeven, dus ja ... dat is geen mooi cijfer. :+
Maar al met al weer mooie punten mee naar huis, ik ben blij! Ook nog 2 x 2e prijs dus dat maakte het mooi af.

Mijn man had stukje gefilmd, ik was blij verrast toen ik het terug zag. Hij is echt heel fijn gaan galopperen. Ik voelde de laatste tijd al wel dat het anders was, maar ja ... als je erop zit zie je niets natuurlijk.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 10:37

Dat komt vast goed Bianca! De helft van wat je opnoemt zit nog niet in het M1 dus :D :+

Leuk dat je die clinics mee rijdt, altijd leuk om weer met een totaal ander oog bekeken te worden en tips te krijgen.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 10:53

Succes vast Mirjam!

Ik ga het weekend ook weer, dan hou ik 'm weer ff paar weken thuis. Januari hoor ik of we geselecteerd zijn voor de kampioenschappen.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 11:14

@ Rosanna; Wat leuk dat je bij Jill gereden hebt, lijkt mij een hele leuke meid die leuk les geeft.
M-debuut dus even uitgesteld. Ach ja, dracht is ook niet niks voor zo'n beest.
@ Bianca; dat is inderdaad dan fijn om te oefenen. :j

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 09:56

@ Meya; Dat is fijn! Misschien heb je het al een keer verteld, maar wat doet ze precies? (sorry, echt geheugen als een zeef)
Leuk van je jonge beestje! Echt heel erg leuk om dat allemaal zo zelf te doen. Snap dat je uitkijkt naar het voorjaar. :)

Gisteren pittig lesje gereden, maar was wel heel fijn!
We hebben dit weekend nog wedstrijd staan, dan ff niet meer. Vanaf volgende week gaan we wat van het M2 meepakken. *D

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 11:58

Meya_ schreef:
Goed zeg, lekker dan even de tijd voor het M2. Had je de punten al? (Ook hier zenuwachtig)

Wordt ze wat heet, beetje zenuwachtig.. moet ze even weer de rust terug vinden. Gelukkig nooit geen kwaads :D

Leuk!! Hier zitten de keertwendingen erop, travers kan netter over het algemeen voor een beter cijfer. Maar zo ver zijn we toch nog niet.

Klopt, en in april wordt het veulen van Hope verwacht dus allemaal leuke dingen :D

Oh ja, dat is dan soms wel onhandig. ff lekker laten halsstrekken misschien, op de momenten dat ze zo wordt? Dat zijn echt leuke vooruitzichten voor volgend jaar!

Ik heb echt nog niets geprobeerd uit het M2. Heb net even gekeken wat erbij komt en dat is Travers, keertwendingen en dan nog de uitgestrekte draf ipv middendraf. De uitgestrekte draf begint nu rustig te komen, dat is echt kwestie van meer balans en kracht.
Travers gaat denk ik ook wel, geen idee waarom ik dat denk want ik heb 'm nog nooit doorgereden met hem, maar das een gevoel. Keertwending zou nog wel een spanningsding kunnen worden.

Ik heb de punten al :j (na 3 wedstrijden al :o :D *\%/* )

Maar, zoals eerder gezegd, ik ga sowieso pas over na de Regio, mocht ik daaraan mee mogen doen.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 10:14

@ Mywishmax; Lastig zo'n situatie, maar ik zou niet teveel doen. Hoe dan ook het blijft toch een revalidatie, ook al is het in mindere mate. Lekker laten strekken in stap, is alleen maar goed!
@ Meya; Dan zit er al vooruitgang in! Vast krijg je het helemaal wel weg :j
@ Rosanna; Leuk! wat kreeg je te horen dat je nog niet eerder had gehoord?
Lieve foto!
@ Mirjamalvaro; Wat is er zo'n probleem dan in de galop?

Oh, zo te lezen ben ik dus erg traag met alles. :+ Maar nou ben ik ook wel een zeur hoor, ik wil alles eerst echt goed voor elkaar hebben wil ik verder gaan. :o

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 10:35

Weet je waarom ze zo'n stress heeft?

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 11:05

Dat is waar, soms kost het ook gewoon tijd. Alleen het is wel een vrij essentieel ding :+