[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xMercury

Berichten: 3408
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Somewhere in time and space

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:30

Oh ik woon gewoon in Nederland hoor haha. Onze bak is helaas (nog!? :D) niet zo goed, hij ligt er nu ook niet goed bij helaas. Van de winter worden de dagen veel korter en we hebben geen lampen in de bak. Ik denk dus dat er weinig gereden gaat kunnen worden :(

Veel beterschap en succes, Leviria!

Femskie, wat ontzettend goed gedaan! Gefeliciteerd!

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:36

Kun je niet wat palen met lampen neerzetten? Wij hebben ook 2 lange latten aan het hek gemaakt met bouwlampen en een extra snoer. Werkt prima voor tijdelijk! :)

Wij mogen morgen weer de ring in.. Ben heel benieuwd want de afgelopen week ging het nou niet bepaald fantastisch :')

xMercury

Berichten: 3408
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Somewhere in time and space

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:38

Dat is misschien wel een idee ja, dankjewel voor de tip! :)

Succes morgen! Zet hem op. Gewoon doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:44

MartineC1711 schreef:
Kun je niet wat palen met lampen neerzetten? Wij hebben ook 2 lange latten aan het hek gemaakt met bouwlampen en een extra snoer. Werkt prima voor tijdelijk! :)

Wij mogen morgen weer de ring in.. Ben heel benieuwd want de afgelopen week ging het nou niet bepaald fantastisch :')


Een slechte generale maakt een goede uitvoering!! Toi toi toi!!

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 11:12

Heel veel succes!

Ik heb vandaag les. En ik zou volgende week weer starten. Maar op die locatie is het altijd maar de vraag hoe het gaat. Daarboj is het op gras. Dus maar afgemeld.

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 17:12

Les ging zo goed :D joepie :D

leviria
Berichten: 197
Geregistreerd: 02-10-07
Woonplaats: midwolda

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 18:21

Wat ben ik blij met mijn paard en mijn vriend en vriendin. Vandaag dus met zwaargenkeusde pols naar stal. Vriend reed in de auto want ik kan niet schakelen met mijn pols. Vriendin was ook al op stal. Zij heeft mijn stal uitgemest en ondertussen ben ik paard gaan poetsen. Daarna vriendin de staart gewassen en samen ingevlochten. Vriend lief was ondertussen de trailer aan het klaarmaken. En dan op naar de wedstrijd. Vriendin heeft paard heen gereden, want mijn vriend rijd liever niet met trailer. Best raar om anderen je paard op te zien zadelen terwijl je zelf niks kan. Toen met moeite met krukje en 1 hand om op te steunen opgestapt.
Op het losrij terrein aangekomen bleek ik nog maar 5 minuten te hebben. Dus snel een drafje. Op naar de ring. Gelukkig kon ik daar ook nog even rijden. Nog galopje gedaan. Beetje schakel werk en proberen of de schouderbinnenwaarts wou. Dat ging redelijk.
Hup de proef in. Voor mijn gevoel was hij wat traag. Maar vriendin zei dat het er goed uitzag. De 2e rong was erg modderig al. Gelukkig mochten we op de 2e hoefslag rijden als we dat nodig vonden. Wel fijn gereden. Dingen die maandag in de les nog mis gingen. Gingen nu wel goed.
Uiteindelijk 185 en 189 punten gereden. Dus echt super blij met mijn paard die zich altijd super gedraagd op zulke grote wedstrijden.

Jeaulijn
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Oldenzaal

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 19:39

Tjee Leviria wat een geregel en gedoe! 5 minuten losrijden :+ Maar wel fijn dat je toch zulke punten hebt gereden!

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 11:08

vonneke schreef:
MartineC1711 schreef:
Kun je niet wat palen met lampen neerzetten? Wij hebben ook 2 lange latten aan het hek gemaakt met bouwlampen en een extra snoer. Werkt prima voor tijdelijk! :)

Wij mogen morgen weer de ring in.. Ben heel benieuwd want de afgelopen week ging het nou niet bepaald fantastisch :')


Een slechte generale maakt een goede uitvoering!! Toi toi toi!!


Helaas ging het bij ons niet op :') ons oude impulsprobleempje kwam weer om de hoek kijken :(
pony liep super bij het losrijden maar na de eerste keer groeten bij binnenkomst dacht ze; zo we zijn klaar! Maar we moesten nog beginnen.. :o
al met al 171 en 174 punten gereden wat ook wel klopt met het gevoel..
Deze week maar weer hard aan de slag en kijken of we er weer bovenop komen!

Hebben jullie paarden er ook wel eens last van dat ze dichtklappen in de ring?

leviria
Berichten: 197
Geregistreerd: 02-10-07
Woonplaats: midwolda

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 17:27

Vandaag de tweede dag van het concours. Dit keer zat ik er wel optijd op. Mijn pols fing gelukkig al een stuk beter. Paard was wel wat sterk omdat hij nog niet buiten was geweest. Moest om 09.20 rijden.
Toch nog fijne proeven gereden met 188 en 189 punten. Een 6e plaats met prijs. En een 7e plaats. In een deelnemersveld van 21.
Gisteren was ik ook 6e en 7e geworden in een veld van 20. Ik ben dik tevreden na een half jaar geen wedstrijd. En paard er 10 week tussenuit en ik geblesseerd.
Nu op deze koers verder gaan

Anoniem

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:51

Proficiat!

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:29

Wat n goede punten zeg!

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:18

Gefeliciteerd met de punten, Leviria! Niks mis mee, zeker niet!

@Martine, ik heb dat ook wel een beetje en heb het bij vriendinnen ook gezien. Waardoor dat komt weet ik niet! Misschien toch moeilijk? Of onbewust spanning bij de ruiter wat het paard overneemt?

Vandaag ook wedstrijd gehad. Losrijden ging zo naar en akelig dat ik al naar het wedstrijdsecretariaat onderweg was om mezelf van de lijst te laten halen... Tegengehouden door vrienden, toch de baan in en ondanks de spanning en niet echte losgelatenheid van paardlief toch 182 en 177. En daarmee een tweede plaats en een gedeelde eerste plaats.. }:0

Bijzonder!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 09:38

Goedemorgen!

Femskie, gefeliciteerd, heel netjes!
Leveria, ook jij gefeliciteerd. En dat met die polsen!
Jammer Martine, maar dan weet je waar je komende tijd aan moet werken.

En Femskie ..... das dan toch nog netjes als je eerst wilde afmelden! :D

zwieke

Berichten: 2390
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: België

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 11:43

Iedereen proficiat met de punten! *D

Ik had gisteren Provinciaal kampioenschap L2. De terreinen lagen er vreselijk slecht bij, maar Lady heeft zichzelf helemaal gegeven en we zijn Provinciaal kampioen! :D Nu nog het Nationaal kampioenschap en dan is de L2 voor mij definitief voorbij! :) In de winter hard trainen voor in maart mijn M1 debuut te maken.

Jeaulijn
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Oldenzaal

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 11:46

Gefeliciteerd allemaal! Zie mooie punten en plaatsingen voorbij komen *D

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 11:57

Ik heb nog iets minder dan een week. Hoop dat ik het fijne kan vasthouden!

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:24

Wauw Zwieke! Van harte gefeliciteerd! Heel erg veel succes alvast op de NK. (dat klinkt toch erg stoer hoor.. hemel!)

@Marietje: dat is altijd akelig he.. dat het thuis dan heel fijn gaat maar dan moet het op wedstrijd ook zo gaan.. Dat is dan soms weer een dingetje en dat heeft iedereen moet je maar rekenen.

Jeaulijn
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 08:24

Marietje dat komt vast goed! Maar stel jezelf ook niet te hoge eisen tijdens de proef zelf, want dan kon het nog wel eens tegenvallen.

Ik heb afgelopen weekend wel fijn gereden, maar niet flitsend (179 punten met best grote fouten door een glibberig terrein en 180 met een brave proef), mijn doel is nu om te kijken of we het flitsende wat we thuis wel hebben, ook tijdens de proeven kunnen rijden. Twee weken geleden is dat per ongeluk gelukt, maar het moet nu gewoon geen toeval meer zijn haha.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:29

Jammer van de bodem Jeaulijn, dat zal ook wel ten koste gegaan zijn van het flitsende.

Gisteren weer hard geoefend, ging best aardig! Ik heb de 1e proef helemaal in mijn hoofd zitten en ik rij nu ook lijntjes uit de proef (ven). Enigste probleem is in de draf als hij te heet wordt, dan moet ik hem in mijn handen blijven rijden en dat is zo lastig! Hij kan er soms wat achter kruipen of hij drukt zich net teveel op en ja, dan kan je niet meer fijn rijden en sturen. Hoop dat nog wat beter te krijgen, met les lukt dat eigenlijk wel dus ik zal vast iets verkeerd doen.
Middendraf is nooit zo zijn ding geweest, ik heb dat ook nooit veel geoefend waardoor het ook niet beter werd. Ik pak dat nu altijd mee als ik rij en het begint al veel beter te gaan.
Al met al heb ik wel wat meer vertrouwen in de wedstrijd als vorige week.

Jeaulijn
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Oldenzaal

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:39

Oei, ik denk dat daar je probleem ligt, dat je hem met je handen moet blijven rijden. Ik doe dat namelijk ook en daarom krijgt bij mij het paard juist meer spanning.
Het zit hem er juist in dat je met je zit rijdt en met je handen begeleid, maar OEI dat is zoooo moeilijk. Bij ons begint het eindelijk beter te worden en nóg heb ik soms de neiging om het met mijn handen op te vangen. Bij ons helpt het om lang, diep en rond te rijden en dan op zit terug en voorwaarts te rijden, dus veel overgangen maken. Op die manier wordt ik zelf zekerder (als het lukt dan he :7 ) en paard is dan meer aan mijn zit. Paard waar ik mee rijd heeft namelijk de neiging om onder me weg te lopen als ik met mijn handen ga rijden, ze is ook heel sensibel en kan helemaal over de kook raken van de spanning (door mij!)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:42

Nee, je leest verkeerd. IN mijn handen rijden, dus als hij er iets achter kruipt of net niet erdoor is moet ik hem daar naartoe rijden! :D (been!)

Jeaulijn
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:46

O oeps, sorry! Inderdaad verkeerd gelezen :o

Jeaulijn
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Oldenzaal

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:48

Is het dan niet misschien een oefening om juist te proberen om hem wat langer te laten zodat hij zijn neus er meer, misschien zelfs iets teveel, eruit rijdt? Als paard bij mij te heet wordt mag ze ook wel eens 'uberstreichen' dus even neus eruit strekken, wel zelfde tempo blijven behouden en vervolgens weer netjes in de juiste aanleuning terug te komen.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:53

Ik heb hem altijd met wat te weinig impuls gereden, als hij dan lastig werd in de verbinding dan stopte ik helemaal met rijden. Dom natuurlijk! Dus nu zijn we hem aan het leren meer lengte te maken.
Ben pas 4 weken bezig met deze instructie dus het heeft ook gewoon wat tijd nodig. :j
Hij kan super fijn sjouwen, maar dan moet ik wel rijden!! :o :+
Ik zal morgen met de les proberen of ik iemand kan vinden die stukje wil filmen.