[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brandje_04

Berichten: 186
Geregistreerd: 02-04-13
Woonplaats: Het Brabantse land!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:32

Ik zal ons even voorstellen. Ik ben Maayke, 20 jaar. Damiro is een 7 jarige ruin van Royal Class x Oramé. Damiro heb ik vanaf zijn 2,5 jaar en zelf zadelmak gemaakt. Het is een paard met karakter zowel met rijden als in de omgang, als je hem kent is het een ongelooflijk lief dier. 12 april gaan wij officieel M1 starten, ik heb al een keer M1 gestart tijdens een oefendressuur toen hadden we 183 en 186 punten. Afgelopen woensdag heb ik tijdens de laatste training avond van de Pavo Beloften Trainingen Noord Brabant een proef gereden onder toeziend oog van mijn trainer en zij was erg te spreken over onze M1 proef. Waar ik nog twijfelde of wij wel klaar waren voor de M1, vond zij dat we er juist aan toe zijn.

Afbeelding
Dit zijn wij! Ik heb op dit moment geen recente rij foto..

Rubio

Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-04-11

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:34

Vandaag een super leuke en leerzame clinic gehad van Evert de Jong. Wat je met je houding al niet aan je paard kunt verbeteren! Super tof. 12 april M1 starten.

DiscoDipp

Berichten: 2867
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 23:30

Ik heb vandaag mijn M1 debuut gemaakt! *\o/*

Valt niet veel te juichen want ik was heel erg gediscrimineerd haha! :')

Met een haffie tussen de paarden in het M1.. Alles ging kei goed was alleen 2 passen voor H waar ik moest aan draven al uit de galop gegaan dusja -2 maar verder een super gevoel en mega trots! 5de van het M1 met 180 punt. Was echt super laag gepunt! Hoogste had 187..

M1+1 it is! *\o/*

Vionaa

Berichten: 449
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 16:16

Brandje_04: Leuk paard! Komt vast wel goed als je trainer positief was over je proef en de punten er naar waren natuurlijk!

Kozbi: dat is dan toch super netjes, ik kan me voorstellen dat het met een haflinger (niet banketstaaf bedoeld) altijd wel wat lastiger blijft tussen de paarden.

Mijn M1 debuut ging niet zo geweldig :') 179 en 180 punten. Niet lekker gereden, sloom aan het been, impuls verlies en veel kleine foutjes, dus klopte ook wel. Week ervoor nog een onderlinge wedstrijd gehad met 188 punten.

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:46

Vionaa: Jammer dat je niet heel lekker gereden hebt! Gelukkig weet je wel waar het vandaan komt, en kan je ermee aan de slag! Toch een winst! Dus de eerste is binnen!

Kozbi: Jammer van de lage punten maar wel fijn dat je lekker gereden hebt! Ik weet precies hoe je je voelt tussen al die grote paarden met je Haffie! Ik onderga precies hetzelfde! haha! Maar het geeft wel een lekker gevoel als je dan bij de top loopt!

Ik ben zelf echt super blij!! Pony is vorige week naar de tandarts geweest (donderdag) 2 wolfstanden eruit gehaald, en alles even bijgeslepen (wat erg nodig was). En gister voor het eerst weer onder het zadel in de les! Hij liep als een zonnetje! Wilde weer buigen, zonder trekwedstrijden! Wat een opluchting! Echt zo blij dat hij is nagekeken en dat daar dus de problemen lagen voor ons!

18 April gaan we er weer tegenaan! Vrijdag weer lessen! Hij doet het allemaal zo goed, dus ben benieuwd of dit ook gaat werken voor me travers en galopsoefeningen! (daar had hij heel erg moeite mee, kan het me voorstellen dat het ook niet prettig is met een scheef gebit!)

Zo benieuwd hoe hij de M1 nu gaat afmaken!

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 06:51

Voor mij is het dan toch zo ver. 12 april mij M1 debuut. Ik vind het super spannend, maar wel rete gaaf dat ik eindelijk M mag!

Ik ben deze week een beetje puntjes op de I proberen te zetten. Nash wordt per training enthousiaster. Er zit nu weer echte uitdaging in de training.

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:39

Wat goed Peelie!! Succes zondag! In Lisse toch? Mijn woonplaats hihi! Ik zou eerst ook mee doen hier maar moet vanuit de winkel met een kraam staan helaas!

Zelf ben ik druk met trainen voor de M2 alweer. We moeten nog 5 winstpunten, maar hij doet het zo ontzettend goed dat we verder zijn gegaan!

Met de les waren we veel bezig met travers en keert wendingen. Erg trots op Hyrano dat hij het zo snel oppakt! Sinds hij bij de tandarts is geweest loopt hij echt als een zonnetje! Hij was zelfs zo fijn op 2 teugels dat toen ik mijn hand sloot in mijn schouderbinnenwaarts hij ineens stil stond! Oeps!! Travers doet hij nu echt super en de keertwendingen ook! Enige waar we nu nog druk mee aan het oefenen zijn is het stukje van galop terug naar stap. Dat vind hij erg lastig. Stap naar galop doet hij dan weer heel erg braaf!

Wij mogen volgende week zaterdag weer! Super veel zin in! Hopelijk weer een succes volle wedstrijd!

renateeee_

Berichten: 643
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 19:12

Wat goed Peelie!! Heel veel succes zondag!

Heel fijn Miiess18! Galop naar stap is ook erg lastig en zwaar voor de achterhand.

Caramba gaat heel fijn met trainen, zaterdag en zondag weer wedstrijd. We zijn ookal met de traver en keertwendingen bezig. Traver gaat heeeel fijn, alleen de keertwendig is het kwartje nog niet gevallen bij ons allebei haha :+

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 17:54

Renate, ik had ook heel veel moeite met mijn keertwendingen in het begin. Doordat ik te snel wilde draaide hyrano graag om zijn voorhand of middenhand. Toen ben ik in kwartjes gaan denken.
Dus heel overdreven verzamelde stap recht tussen twee teugels en benen, dan stelling en buiging vragen, en op het moment dat ik mijn beenhulp erbij geef, kijk ik zelf naar 1 punt wat een kwart is van de keertwending, vervolgens als hij het dan braaf doet gelijk weer naar voren, dat heb ik gedaan totdat hij het braaf deed en toen ben ik hem pas Door gaan zetten tot een half!

Misschien heb je er iets aan? Succes van het weekend!!

renateeee_

Berichten: 643
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 20:57

Oh dat is zeker een goede tip. Die ga ik gebruiken!

Vanmiddag weer een wedstrijd gehad, heel fijn gereden, alleen de jury had niet d'r goede pet op geloof ik. Helemaal géén winst gereden in de M.. Maarja morgen nog een dag!

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 15:27

Jammer is dat dan hè! Vind het altijd zo stom... jury's. ... haha, bij mij gelukkig nog niet voorgekomen! Hopelijk vandaag betere jury?!

Succes

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:16

Ik vandaag mn M1 debuut. 168 en 170 punten. Ik ben het helemaal eens met de punten, het was nog lang niet winst waardig. We hebben genoeg te schaven, ik kijk er met frisse moed tegenaan :D

renateeee_

Berichten: 643
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:26

Ah jammer Peelie, volgende keer inderdaad beter!

Vandaag iets minder fijn gereden dan gister, maar toch 185 in de eeste proef met een 9 voor het binnenkomen! Tweede proef ging het begin heel fijn, maar na de rechtergalop was ik hem kwijt.. Met een 1 voor mijn middendraf :+. Eindresultaat was 165 punten haha.

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:34

Ik vind het helemaal niet jammer. Ik heb heel veel geleerd vandaag. Ik weet waar ik sta, ik heb weer een doel om aan de bak te gaan. Ik ben juist heel tevreden.

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:14

Wat pak jij dat goed op zeg Peelie!!

Ik zou daar dan echt depressief van worden echt super! Wel fijn dat je ook weet waar je dan aan moet werken!
Ik heb respect!

Renate, jammer dat het wat minder ging dan gister! Wel weer een lekkere punt erbij! Weet je ook waardoor je hem na de galop bent kwijt geraakt?
Moet zeggen dat ik de 2e proef van deze maanden in de M1 wel ruk vind... eerst een proef met alles vlot achter elkaar en lekker Door rijden, en vervolgens zitten er in de 2e proef bijna halve rijbaan stukken waar je niks aan het doen bent!

Hihi

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:41

Dankjewel Mies. Ik ging ook totaal zonder verwachting die proef in. Mn laatste L2 proef was net 2 weken terug en de laatste 2 weken dus nog wat getraint voor de M1. Ik vind het alleen al kicken dan ik eindelijk M heb gereden.

Nu ga ik hem waarschijnlijk 2 maand thuis houden en flink doortrainen en dan nog een proberen :D

renateeee_

Berichten: 643
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 08:20

Dat is inderdaad het belangrijkst Peelie, genieten en leren van je fouten!

Ik weet gelukkig precies waardoor ik hem kwijt was.. Hij wordt zo heet na het aanspringen op de lange zijde, dat moeten we echt nog oefenen. Vooral de linkerkant springt ie zo omhoog alsof er een hindernis staat :+.

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:18

Dat gevoel ken ik Peelie! Ik was ook zo blij toen ik M was! Helaas weet ik dat die pony veel neer in zich heeft! Nu wil ik Z haha!

Renate, dat is lastig! Gelukkog dat je wel weet waardoor het komt! Misschien kun je is een cavaletti net voor de E en de B zeten? En dan op e b aangaloperen? Heb ik ook gehad met Hyrano, die wil heel graag omhoog galopperen naar Door het Veel oefenen ging hij het zelf doen waardoor ik hem kwijt raakte voor de E en de B!

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:25

Het doel is ook Z, maar ik heb er geen haast mee.

Ik moet zelf veel beter gaan zitten.

Wel appart trouwens, vorige week vrijdag was de zadelmaker geweest, zadel opgevuld en het schoof naar rechts. Met het opvullen was het beter, maar nog niet naar mijn wens. Zadelmaker zij dat ze het niet verder ging opvullen omdat het paard scheef is en ze er niks mee helpt als de kussens "scheef" zijn. Nu zat het zadel, een ruime week later, weer naar rechts. Toen ik het zadel kocht had ik dat probleem helemaal niet.

Nash zn bespiering is ook redelijk recht, iig niet zo dat hij zo ver naar rechts zou zakken.

Dus... De zadelmaker maar weer bellen...

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 13:07

Dat is wel vreemd inderdaad.. Als dat iedere 2 weken verzakt moet het wel aan het zadel liggen lijkt mij..

Vionaa

Berichten: 449
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 16:49

Jullie nog wedstrijd gehad dit weekend?

Volgensmij moest mijn dame hengstig worden.. Met inrijden in de galop bit beet pakken hoofd in de lucht en hijaaa recht op de omheining af. Daarnaar vertikte ze het om ook maar een pas achterwaarts te doen, afijn, toch nog 189 en 181(plaatsing weet ik nog niet).

Zit in ieder geval progressie in, volgende week nieuwe kansen!

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 18:41

Dat is vervelend! Gelukkig wel fijn dat er toch vooruitgang is!

Zelf ook wedstrijd gehad gisteren, helaas niet lekker gereden.. we waren op wedstrijd bij ons op de vereniging waar hij altijd loopt in de training, en had niet het idee dat hij z'n best moest doen... Helaas amper impuls en moest constant been geven en zelfs daar viel hij doorheen..

Even een tijdje maar geen wedstrijd op thuisbasis starten en maar even lekker op pad gaan! Als dat weer goed gaat gaan we het gewoon nog een x proberen!

Gelukkig deed hij z'n oefeningen wel weer op en top (niet zo top als normaal, maar wel gewoon goed) waardoor de vele 5jes toch weer omhoog werd gehaald Door de 7's, en kwam ik toch nog uit op 181 en 184!

Vionaa

Berichten: 449
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 15:01

Miiess18, dat is vervelend zeg! Zijn er vaak wedstrijden op dat terrein? Het is wel fijn dat er met vijfen maar ook zevens gepunt wordt in plaats van zesjes. Dan weet je tenminste wat er echt nog beter kan.

Vandaag weer wedstrijd gehad 207 commentaar: hij had genoten van de proef (1e) & 183 (2e ex aequo), jammer van het punten verschil, maar ik klaag niet haha.
Door de spanning (geen idee wat het anders is) kan ik er niet zo lekker aan rijden (minder controle), en gaat mevrouw niet achterwaarts (lees: 2e proef steigeren) terwijl ze het thuis zo goed doet. Dit is trouwens voor ons als combinatie de 4e buiten wedstrijd, misschien dat het daar aan ligt? Ik weet niet zo goed wat ik hier aan moet doen.
Nu M1+7 in 3 wedstrijden, gaat hard zo.

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 17:39

Gewoon kilometers maken. Dat gaat verzelf beter!

Hier van het weekend les gehad. Man, die pony gaat zo enorm lopen. Er is sinds mijn M1 debuut echt een knop om gegaan bij mij.

Tijd voor meer actie en controle. Dat idee bevalt Nash enorm, hij kan zijn ei kwijt en hij werkt enorm hard voor mij. Ik heb ook opeens door hoe ik heb recht moet maken (nog meer buitenteugel) en hoe ik hem actief moet maken. Tijdens de les deed hij zelfs een paar passage achtige drafpassen met het sluiten. Was onbedoeld, maar wel mega gaaf.

Enige "jammere" vind ik wel, dat een "rustig" ritje er nu helemaal niet meer in zit. Hij is een bonk spieren en conditie aan het worden.

Van de week was hij een beetje boevig, hij heeft de lente in zijn bol en kickt op de merries. Hij moest laten zien hoe stoer hij wel niet was. Ik had mn handen vol aan hem, maar wat ging hij enorm sjouwen :oo

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 18:49

Vionaa schreef:
Miiess18, dat is vervelend zeg! Zijn er vaak wedstrijden op dat terrein? Het is wel fijn dat er met vijfen maar ook zevens gepunt wordt in plaats van zesjes. Dan weet je tenminste wat er echt nog beter kan.


Het is vervelend, maar weet gewoon dat hij het niet zo interessant vond, dus hij dan word hij ook niet echt "groter". Waar hij normaal zichzelf echt laat zien daar had hij nu zo iets van. Pff hier ken ik het wel..

Ze hebben daar alleen zomers 1x in de maand wedstrijd alleen met buiten seizoen. En vorig jaar was het allemaal nog helemaal nieuw voor hem daar!

Vrijdag les gehad en hij ging echt super. Druk bezig met de middendraf en uitgestrekte draf wat hij echt heel lastig vind.. maar er komt vertrouwen in! Heb zelf even gedacht dat hij dat niet meer ging doen, maar hij begint echt al passen te gaan strekken zonder weg te rennen!
Trots! Volgende week zondag gaan we gewoon weer knallen! Nog 3 puntjes en we mogen M2! (En dat in 4 wedstrijden als we ze halen!)

Super punten hoor je eerste proef! Vind het persoonlijk altijd wel vervelend als je 2 verschillende jury's hebt. Omdat ze altijd anders denken!