[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:36

Netjes glenstorm. Ah wat een leukerd is Gamble! Leuk dat hij het zo oppakt :D

Fijn dat je een geschikte locatie hebt gevonden Harvey1. En inderdaad, gewoon kijken waar je nu staat. Niks te verliezen, gewoon lekker gaan rijden!

Als ze prima loopt onder dit zadel kan dat ook prima toch Meya :)

Ik heb vorige week mijn eerste M1 wedstrijd weer gehad sinds twee jaar. Ze liep zo fijn! <3 Echt heerlijk gereden. Ze had net van de trailer af best wat spanning en ik was ook zenuwachtig doordat het al zo'n tijd geleden was maar ze was zo braaf. Totaal niet schrikkerig of kijkerig, wat ze anders nog wel eens wil zijn. Ik reed in beide proeven een keer verkeerd, zo dom.. Het zal de spanning wel zijn, er even weer in komen ;-), maar verder voelde het echt heel goed aan. Helaas waren de punten er niet naar: 171,5 en 176,5. Niet slecht voor de eerste keer sinds twee jaar maar wel een beetje teleurstellend dat er op de coupon nergens te zien was welke onderdelen nou echt goed gingen en welke niet :+

Ach, ik heb heerlijk gereden en de kop is er weer af!

Marena van Steenbergen, M1+8


NatasjaS
Berichten: 192
Geregistreerd: 27-11-09
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:02

@Rianne_ super dat je weer gestart bent. 2 jaar is best lang, je moet weer wedstrijdritme krijgen en dan is het fijn dat je gevoel goed is. Punten blijft toch vaak een jury ding.....

Vanavond weer les gehad. Ging echt zooooo fijn. Echt heerlijk gereden. Zelfs al een beetje begonnen met travers (nou ja het mag het woord travers nog niet hebben, maar het is een begin)

Stoere powny Zeno & Me B+10 L1+10 Eindstand
Topper Willem & Me L1+ 21 L2+1 Eindstand
Topper Welmoed & Me B+13 L1+15 L2+10 M1+3

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 12:14

Dat is ook zo! En zó fanatiek ben ik niet geweest. In die twee jaar sowieso meer dan 8 maanden ook helemaal niet gereden i.v.m. zwangerschap/last van bekken dus ach. Ik ben tevreden! :) Ja, zo is dat!

Ah wat heerlijk zeg.. <3 Kun je zo heerlijk van op een roze wolk zitten, zo'n fijne les! Leuk ook om vast wat andere oefeningen mee te nemen zo.

Ik wilde ook nog even gaan lessen maar til het maar even over mijn vakantie heen.. Beetje zinloos anders.

Marena van Steenbergen, M1+8

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 16:19

Nou netjes gedaan hoor Rianne, zeker na zo'n lange tijd!

Natasja, lekker dat je les zo goed ging, dat word je altijd blij van!

Die van mij sprong gisteravond boven op mijn voet toen er plotseling iemand de deur door kwam, deed onwijs zeer en werd enorm dik!
Ik stond klaar om naar de clubles te gaan en ben nog wel gegaan maar eerder gestopt, kreeg bijna mijn laars niet uit, gelukkig ritsen en veters...
Heb zondag wedstrijd, hoop dat ik kan rijden...

Meya_

Berichten: 1428
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 21:48

Netjes hoor Rianne! :)
Ach wat balen Nouvel... Hopelijk knapt het wat op.
Lekker NatasjaS dat lessen fijn ging! :D

Les ging hier ook fijn :D Ze begint weer gaaf te lopen.. Dus hebben de stijgende lijn te pakken. Maar voordat ik wedstrijd plan wil ik de puntjes meer op de i ;)

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 14:41

Dank je!
En super fijn dat ze weer gaaf begint te lopen, alles niet voor niks!

Mijn voet zijn er nu 2 dagen later zo uit... :+

Afbeelding

Afbeelding

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 16:24

Oef, ziet er mega pijnlijk uit Nouvel! Balen, dat soort dingen :\

Fijn dat je lekker hebt gelest Meya!

Marena van Steenbergen, M1+8

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 18:17

Ik heb uiteindelijk wel gestart vandaag, kreeg gisteren mijn laars weer aan dus gewoon gegaan.
Bak was zwaar en het waaide hard, eerste proef kwam hij er slecht doorheen, viel uit elkaar door de zware bak.
Twijfelde of ik de tweede proef zou rijden, toch maar gedaan, ik wilde eigenlijk toch met een beter gevoel naar huis.
Hij voelde een stuk beter in de tweede proef, meer aan elkaar, minder rommelen in de aanleuning.
Perfect was het niet maar voor mijn gevoel geen rare dingen en eigenlijk vond ik ‘m fijner dan de vorige wedstrijd, contra ging nu ook weer goed.

Had ik 167 en 166,5 punten... :oo
Oef die had ik even niet aan zien komen...
Ik weet dat het nu lastig wordt met hem qua model en dat ik ook een beetje geluk moet hebben met hoe de jury er naar kijkt, maar zo laag had ik zelf zeker voor de tweede proef even niet ingeschat, dacht dat die echt wel ietsje beter was...
Maar goed, het is zoals het is...


Meya_

Berichten: 1428
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 18:17

Pff dat dat nog paste in je laars haha
Oei... wat een tegenvaller dan! Kan ook aan de jury liggen natuurlijk, dat je bij een ander wel wat hoger had..

Hier vanmiddag weer gelest, dit keer bij de andere juf. Na maanden en ooh wat liep ze fijn <3 enige puntje is de li sb, voor de rest gewoon heerlijk. Ze zei al, wat een verschil qua paard. Ze is goed gegroeid in de tijd zei ze, maar haar draf en galop zijn erg verbeterd :D Alleen li sb wordt ze wat loperig, dus moet ik even goed consequent zijn en soms alle zeilen bijzetten om haar bij me te houden...

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 08:17

Ik ga op 28 juli m'n debuut maken op een heerlijke kleinschalige wedstrijd! Wel op gras maar gelukkig wel tussen hekjes. Ik ben wel enorm bang en misschien meld ik me ook wel af als ik denk dat we het niet gaan redden.

Ik moet zeggen dat het best wel heel goed gaat in de training, zelfs in de SB krijgt hij meer balans. Ik hoop alleen dat ik voldoende impuls kan behouden. Dat zal even wennen worden zonder zweep, niet dat ik ;m gebruik.. Maar pony is van zichzelf veel actiever wanneer ik 'm vast heb dan zonder. Ik moet er dan gewoon voor zorgen dat hij goed scherp aan m'n been is door veel overgangen te maken. Ahhhh zo spannend allemaal :D

Magnifique M2*
Crucero JM M2*

NatasjaS
Berichten: 192
Geregistreerd: 27-11-09
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 18:57

Spannend Harvey1, maar ook wel heel leuk. Hoezo ben je bang?

Hier aanstaande zondag weer wedstrijd.

Stoere powny Zeno & Me B+10 L1+10 Eindstand
Topper Willem & Me L1+ 21 L2+1 Eindstand
Topper Welmoed & Me B+13 L1+15 L2+10 M1+3

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 21:11

NatasjaS schreef:
Spannend Harvey1, maar ook wel heel leuk. Hoezo ben je bang?

Hier aanstaande zondag weer wedstrijd.



Ik ben bang dat het heeeeeel slecht gaat haha. Ga altijd van het ergste uit.

Magnifique M2*
Crucero JM M2*

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 21:16

Wat knap dat je toch nog bent gestart Nouvel! Pff, wat een tegenvaller van die punten zeg :\

Leuk Harvey! Enne, niet bang zijn joh... ;-) Wat heb je te verliezen? Gewoon heen gaan voor je eigen plezier. Lekker even weg met je paard. Wel herkenbaar mbt de zweep. Ik gebruikte 'm ook nooit actief maar alleen het vasthouden was al genoeg. Best even lastig gehad met die overgang maar inmiddels gaat dat heel fijn. Ben even goed bezig geweest met het voorwaarts denken. Mijn paard denkt namelijk nogal vaak 'terug'. Op het moment dat ik moest aansporen moest ik zorgen dat ze ging galopperen en eigenlijk constant iets over haar eigen tempo. Pas terug nemen wanneer ik dat wou, niet omdat zij alweer langzamer ging galopperen omdat ze dacht dat het zo wel goed was. Sindsdien heb ik er eigenlijk weinig last meer van en mis ik de zweep ook niet meer..

Leuk om te horen Meya!

Hier even vakantiestop. Eerst even lekker twee weekjes genieten, pak ik Mareen daarna wel weer op <3 14 juli staat de volgende wedstrijd gepland..

Marena van Steenbergen, M1+8

NatasjaS
Berichten: 192
Geregistreerd: 27-11-09
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 21:43

@Rianne_ waar ga je 14 juli heen? Ik heb dan ook wedstrijd.
Er rijdt ook een meisje van 12 op Welmoed. Ze logeert heel vaak bij ons en gaat met elke wedstrijd mee. We hebben haar 14 juli opgegeven voor de BB. Dan ga ik eerst M1 en dan gaat ze daarna 1 proefje in de BB.

Stoere powny Zeno & Me B+10 L1+10 Eindstand
Topper Willem & Me L1+ 21 L2+1 Eindstand
Topper Welmoed & Me B+13 L1+15 L2+10 M1+3

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 22:08

Natasja, succes zondag!
Harvey, ik zou dan gewoon nu al thuis niet meer met zweep gaan rijden. Ik rij thuis wel met zweep en heb hem met losrijden er ook vaak bij, maar eigenlijk gebruik ik hem niet en merk ook geen verschil zonder. Hetzelfde als met sporen, ik kan net zo goed met als zonder sporen rijden.
Rianne, af en toe wel lekker even een periode rust.
Meya, fijn dat je les zo goed ging!
Nouvel, balen van de punten. Af en toe heb je gewoon de pech dat het niet past bij je gevoel. Ajj en is die voet al weer een beetje bijgetrokken? Ziet er pijnlijk uit.

Mijn paarden gaan weer lekker. Met Tinky had ik even een dipje door mijn eigen gezondheid (bleek vitamine B12 tekort te hebben, nu aan de injecties en ben echt enorm opgeknapt). En ik heb echt gemerkt dat ik hem zelf gewoon de afgelopen 1,5 maand niet goed heb gereden. Sinds 2 weken rij ik weer zoals ik kan en ik had gisteren eindelijk het fijne gevoel weer terug. Eigenlijk zou ik vandaag starten, maar ik had afgemeld omdat ik hem niet goed genoeg vond lopen en van mening was dat ik meer had aan een les. Maar de les ging ook heel fijn en mijn (kritische) instructeur was heel tevreden en zei ook na afloop dat ik prima vandaag had kunnen starten omdat hij echt goed liep. We gaan dus hopelijk mooi een weekje zo door oefenen en dan volgende week zondag weer starten.
Gamble doet het ook heel knap, van het weekend al los van de longeerlijn door de hele bak kunnen rijden. Vandaag met die harde wind was hij ook braaf, ondanks dat hij een paar keer wegschoot. Hij schrikt dan, loopt 3 passen harder en dan doet hij weer normaal, echt heel fijn. Vandaag alleen heel kort op de volte los gereden, gaan ook geen problemen opzoeken. Maar ik ben er echt blij mee hoe die het oppakt! Hij heeft van zichzelf ook een hele mooie houding en loopt ondanks dat we er helemaal niet mee bezig zijn al wat hele fijne stukken van achter naar voor nagevelijk.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 23:41

Ik heb iets teveel wijn gehad en werd overmoedig door onze goede training van vandaag. Heb me ingeschreven voor 2 juli. Helpppp! :’)

Magnifique M2*
Crucero JM M2*

NatasjaS
Berichten: 192
Geregistreerd: 27-11-09
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 09:00

Hahaha Harvey1, dat is inderdaad wat eerder. Ach gewoon genieten!!

Stoere powny Zeno & Me B+10 L1+10 Eindstand
Topper Willem & Me L1+ 21 L2+1 Eindstand
Topper Welmoed & Me B+13 L1+15 L2+10 M1+3

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 11:10

Natasja en harvey succes!
Gewoon lekker rijden en genieten van je paardje!

Ik mag morgen ook weer...
Hoop op een iets positievere jury...

Vanmorgen lekker naar strand geweest, even uitgewaaid!

Meya_

Berichten: 1428
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 23:07

Lekker nu vakantie hebben rianne, geniet er van!

Toeval veel die 14 juli wedstrijd hebben, ik heb voor die dag ook opgegeven maar hangt van de tijd af of ik mee kan doen.

Fijn Glenstorm dat ie beter voelt. En dat jij je beter voelt! :)

Nouvel toitoitoi voor morgen!! Gewoon lekker gaan rijden. (Zo makkelijk gezegd :Y) )

Wat een tijd heb ik over zeg, met deze nieuwe baan. Echt super naar mijn zin daar :D Zijn nu ook weer fanatiek thuis aan het klussen..
Zal de wederhelft even lief aan kijken of ie morgen wil filmen en proefje wil oefenen.. Heb volgend weekend wedstrijd :o

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

NatasjaS
Berichten: 192
Geregistreerd: 27-11-09
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 08:12

waar ga jij de 14e heen Meya_?

Stoere powny Zeno & Me B+10 L1+10 Eindstand
Topper Willem & Me L1+ 21 L2+1 Eindstand
Topper Welmoed & Me B+13 L1+15 L2+10 M1+3

Meya_

Berichten: 1428
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 09:08

Kollum , maar wacht even hun antwoord af

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 14:43

Meya fijn dat je nieuwe baan zo goed bevalt!
En gaaf weer op wedstrijd, succes alvast!

Ik heb ze vandaag voor het eerst allebei gestart, pfoe dat is wel even wennen, heb de ander voor het eerst L1 gestart, proeven toch te weinig goed voorbereid, reed zelfs een keer gewoon verkeerd, naar rechts ipv naar links, echt erg...
Genoeg dingen om aan te werken maar hij kwam aardig rond, blij mee!
Had 190 en 187,5 punten, niet verwacht wel blij mee op zijn wedstrijddebuut!

Ferro deed het ook niet heel slecht, maar bleef toch weer wat te lang en als ik ‘m dan meer bij elkaar probeer te krijgen wordt hij weer drukkerig en sterk, is nog even zoeken en ik denk vooral doortrainen naar meer kracht en evenwicht.
Zowaar deze keer wel weer 2 punten, dus ook heel blij mee!
189,5 en 182.

NatasjaS
Berichten: 192
Geregistreerd: 27-11-09
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 14:50

Wat een super mooie punten Nouvel.

Hier helaas geen winst, maakte zelf een paar dure fouten......dus een 3 en twee keer een 4....... Dat zijn 7 punten verspeeld......had 174. Op de fouten na wel lekker gereden.

De 14e weer naar Kollum.

Stoere powny Zeno & Me B+10 L1+10 Eindstand
Topper Willem & Me L1+ 21 L2+1 Eindstand
Topper Welmoed & Me B+13 L1+15 L2+10 M1+3

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 15:38

Gefeliciteerd Nouvel!
Nastasja, zonde van de foutjes. Komt vast goed :)

Ik heb mijn dressuurwedstrijd van volgend weekend ingeruild voor een springwedstrijd. Schiet niet op zo met de punten maar springen heeft toch prio :+

Meya_

Berichten: 1428
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 16:29

Mooie punten Nouvel!! :De
Ah jammer Natasja, ook naar Kollum dus. Ik heb 'm net afgezegd

Rijden vandaag ging fijn, proefje geoefend viel me niks tegen. Contragalop gaat ook veel fijner, alleen die li sb.. naast de omheining doet ze het niet-minimaal, binnen hoefslag gaat wel beter.

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DJZ en 34 bezoekers