[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
annieeek_x
Berichten: 4
Geregistreerd: 18-04-18

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 18:16

@Rianne, Bianca heeft precies het zelfs bericht geplaatst als ik vorige week haha

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 18:35

Rianne nou dat is echt niet leuk zeg. Heb het helaas ook wel eens meegemaakt

Karlien, leuk hoor zo’n clinic! Ziet er goed uit op de foto.

annieeek_x
Berichten: 4
Geregistreerd: 18-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 18:43

@Rianne balen zeg! Snel vergeten en volgende keer beter. Sommige juries kunnen beter een andere bezigheid gaan doen.

@Karlien veel geleerd tijdens je clinic? Lijkt mij ook nog eens leuk om te doen!

@Flevolander Welkom terug!

Kar_lien

Berichten: 49
Geregistreerd: 06-03-15
Woonplaats: Gemeente Molenwaard

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 18:53

Ik vind vooral proefgerichte clinics leuk om te rijden, dat je tijdens het rijden van de proef gefilmd wordt en dat het commentaar opgenomen wordt, zodat je daar weer verder mee kan oefenen.
Deze clinic was ook leuk hoor, wel tips gehad maar eigenlijk niks meer dan waar ik met mijn vaste instructrice al mee aan de gang ben.

Jammer dat clinics inderdaad vaak best prijzig zijn, ik ga ook regelmatig gewoon alleen kijken als er clinics in de buurt gegeven worden, leer je ook veel van vind ik!

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 23:21

Ja dat organiseren ze hier ook wel eens. Oefen dressuur waarbij je proeven gefilmd worden met commentaar erbij. Wil ik nog een keer gaan doen.

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 09:55

Onverwacht zondag toch op wedstrijd :-) 1x twee proefjes. Hopelijk haalt ze het :').
Vrijdag nog eens in het bos gaan crossen om ons hoofd leeg te maken.

Hoe steken jullie voldoende afwisseling in jullie trainingen?

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:32

Ik ga zondag ook weer een keer op pad, begin aug voor het laatst geweest, ben heel benieuwd...
Heb nog steeds mijn eigen kussens niet onder mijn zadel terug maar toch maar weer eens proberen...

Wat afwisseling betreft, ik rijd meestal 3x in de week in de bak en dan nog een longeren en een keer naar buiten.
Meestal loopt hij 5 dagen in week, heel soms wel eens een dagje meer als ik nog eens extra een buitenrit maak ofzo.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:48

Succes allebei!

Ik spring wat tussendoor en inderdaad buitenritjes. Verder doe ik ook nog grondwerk met hem en het longeren.

Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 22:55

Beetje jammer Rianne... Jammer zo'n jury. Wie was het?

Karlien leuk zo'n clinic, nog wat aan gehad?

Flevolander welkom terug!

Hifive.. geen idee, doe maar wat :+ Probeer me er bewust van te zijn dat ik ook wekelijks keer longeer, af en toe balkjes draaf en wil eigenlijk proberen binnenkort weer op buitenrit te gaan.

Succes Nouvel en Hifive!! Balen dat je kussen nog niet terug zijn Nouvel.

Hier zaterdag ook wedstrijd. Maar heb mezelf voorgenomen, als ik middags nog twijfel dat ik niet ga starten. Ze loopt mega fijn, alleen zou vandaag proefje oefenen en dan ben ik zo alles aan het perfectioneren dat ik er te bovenop zit, Hope zenuwachtig van mij wordt.. en.. nouja dan heb je de poppen aan het dansen :7 Proberen... Let it gooo...

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 07:11

Meya_, misschien moet je eens doen zoals mijn instructrice zegt: niet te veel nadenken :D
Heb er ook last van en als ik mijn hoofd leeg maak gaat het vaak een stukje beter.

Succes aan iedereen die dit weekend start :-)

Gisteren liep mijn paard linksachter vrij kort. Was het door de pittige dressuurles van dinsdag? Ik weet het niet. Ze liep niet mank of kreupel, gewoon korter dan rechts -O-

annieeek_x
Berichten: 4
Geregistreerd: 18-04-18

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 09:00

Succes beiden zondag!

Ik doe vooral longeerwerk tussendoor, merk dat ze daarna altijd een stuk fijner te rijden zijn. Daarnaast maken we heel af en toe is een buitenritjes (weinig leuke uitrij mogelijkheden) en gaan we met regelmaat in en enkel of dubbelspan de weg op. Dat voor wagen lopen vinden ze beide zo leuk dat het echt een stukje ontspanning is, maar ondertussen een fantastische training voor de achterhand haha.

HiFive, kan gewoon spierpijn zijn. Anders vandaag even aan de longe kijken wat ze doet? Beetje rek en strek oefeningen..

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:28

Ik zal eens een kort longe filmpje oploaden. Is dat gewoon via 'voeg foto's toe?'

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:48

Leuk Karlien, een clinic! Mooie foto. Pittig is niet erg, als het maar leerzaam was :D

Wat raar Aniek. Vond die post van Blanca sowieso al een beetje vreemd, aangezien ze zich hier nog nooit gemeld had..
Zeg dat wel ja. Weinig jury's die echt objectief zijn valt me op.. Zo jammer!

Leuk dat je op wedstrijd gaat zondag HiFive! Komt vast goed. Lekker dat je vrijdag even naar het bos gaat.
Ik wissel af met longeren en heel af en toe een buitenrit. Dat laatste wil ik wel wat vaker gaan doen. Binnenkort ook bosritje gepland!

Spannend Nouvel, al een tijdje niet meer weg geweest dus. Wanneer krijg je je eigen kussens terug dan?

Zeker jammer Meya. Ik had P. van der V.een.. Kende haar verder niet.
Hmm lastig dat het thuis dan niet wil. En gewoon de proef doorlezen maar niet daadwerkelijk oefenen? Ik oefen de proef nooit. Marena gaat veel te veel medenken dus dat werkt alleen maar tegen me en ik ga ook gekke dingen doen waardoor het thuis voor geen meter gaat en ik uiteindelijk met een rotgevoel op wedstrijd ga :Y)

Hmm misschien wel wat spierpijn inderaad HiFive.. Zou niet zo gek zijn na een zware training :)
Ja op die manier kun je inderdaad wel een foto toevoegen!

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:56

Het lukt niet voor het filmpje te uploaden. Ik save deze bij 'voeg foto's toe' maar hij komt niet tussen het lijstje te staan.

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 11:41

HiFive5 schreef:
Het lukt niet voor het filmpje te uploaden. Ik save deze bij 'voeg foto's toe' maar hij komt niet tussen het lijstje te staan.

Ah stom. Ik las foto, maar filmpje wil daar inderdaad niet. Die moet je al uploaden via bijv. Youtube..

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 11:52

Hmm dan zal het zonder filmpje worden :')

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 14:17

HiFive je kunt het beste een filmpje plaatjes dat je eerst op YouTube zet, dan kun je de link hier kopiëren.

Meya, ik zou dan even geen hele proeven oefenen maar alleen losse onderdelen eruit, en proberen los te laten dat het perect moet zijn, want dat is het bij niemand...
Stel jezelf en je paard een haalbaar doel en zeker niet hoger als er al zo snel zoveel spanning is.

Thanx allemaal ben benieuwd hoe het zondag zal gaan en of hij zich niet te strak zal maken.
Omdat ik een oud model zadel en dus kussen heb moest het speciaal besteld worden, en dat duurt natuurlijk weer langer...

Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 20:22

Hifive, dat zeggen de mijne ook tegen mij. Alleen werkt het niet altijd :+

Die heb ik paar x gehad, 1x ging her ook vrij wonderbaarlijk :roll:
Tja, had ik gisteren dus ook.

Dat probleem heb ik ook hifive ahah.
Nouvel balen, maaar als het goed is is het straks weer picobello!

Hier vanavond nog gereden. Dacht ineens, muziekje aan, oordopjes in en rijden maar. Ging als een tierelier :')

Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 17:13

Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en toch op wedstrijd gegaan De controle en blijheid (bij beide) zijn weer terug! :D Inrijden ging erg fijn, 1e proef ging fijn (heb je een jury die niet kijkt als je groet.. en krijg je 179.5 >;) ) 2e proef was Hope moe, verliest ze haar kracht om op achter te lopen en ga ik ook nog zitten kloten :Y)

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 17:44

Ach nee, dat meen je niet!
Dat is zuur... -O-

Maar vooral wel fijn dat je lekker hebt kunnen rijden!
Dat geeft weer vertrouwen!

Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 20:41

Ja, dus toen ik het zag was het even ademen, adem uit...
Maar mag de pret niet drukken, was gewoon heel fijn rijden :j Thuis zo wat door oefenen, de lessen eerst proefgerichte rijden en niet M2/z1 oefeningen oefenen... KM's maken..

Succes voor de wedstrijdgangers voor morgen

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 12:52

Hm, vreemde jury is het dus Meya.. Pff, jij ook al zo'n jury die niet keek tijdens het groeten? Ik heb dat vorige week dus voor het eerst meegemaakt en sta daar echt versteld van. Zo onfatsoenlijk :\

Jammer van je punten, die 179.5 is wel heeel zuur zeg! Maar goed om je even te richten op je huidige niveau nu thuis en inderdaad, kwestie van km's maken.

Succes voor de mensen die vandaag op wedstrijd gaan!

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 12:52

Ik heb voor volgende week zondag wedstrijd opgegeven dus ik moet Marena deze week maar even gaan scheren.. :=

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 14:34

Hier ook weer terug na een paar maanden niet op pad te zijn geweest.
Hij was echt super braaf!
Met losrijden liep ‘ie heel fijn, niet trekken en hangen, mooi licht in mijn hand.
Hij leek alleen iets stijf rechtsachter, je zag er niks aan, maar het voelde alsof hij er wat moeite mee had af en toe.

Eerste proef leek hij wat moeite te hebben met de bodem, was wat gladderig, hield zich daardoor wat vast en stokte af en toe iets in zijn lopen, verder geen rare dingen naar mijn gevoel.
Tweede proef had ik een veel beter gevoel, hij was er fijner aan en wel wat kleine dingetjes maar op zich alles aardig door kunnen rijden.

Punten vielen een beetje tegen, eerst proef 170 en tweede proef 173,5...
Had niet direct winst verwacht maar wel ietsje hoger gehoopt, zeker voor de tweede.
Maar goed, we zijn weer geweest, lekker kunnen rijden en een braaf paard, dus we moeten maar even tevreden zijn voor vandaag!
Ik weet dat het nu lastig wordt en een beetje mazzel hebben is voor ons...

Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:41

Ja en nog even gewacht na het groeten, maar werd echt niet gekeken...

Succes met scheren, is ze daar wat makkelijk in?

Balen Nouvel. Wel fijn dat je tevreden kon zijn voor vandaag, maar jammer is dan indd als de punten tegenvallen. Kan soms toch invloed hebben op je gevoel.
Wel fijn dat ie dus toch wel redelijk doorloopt met dit zadel!

Hier even simpel gelongeerd, balkjes gedraafd paar x. Komende 2 dagen heeft ze lekker vrij.
Met de enter ook bezig geweest, dit x in de bak. Spelenderwijs wat grondwerk zoals stappen, hh, terug en beetje draven aan de hand. Paar x balkjes gestapt.. Ze houdt van aandacht en om tutten met poetsen en knuffelen, dus dacht paar x per maand moet dit kunnen :)
Eerder zo grondwerk opgepakt met een ander paard destijds. Plus dat ze het fijn vinden de aandacht en wat leren, merkte ik dat het met beleren ook zeker zijn voordeel had :)