[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:18

He dat is balen zeg!
Ben je na afloop niet even op zoek gegaan naar de jury om er naar te vragen?
En waren je protocollen niet verwisseld met iemand anders?

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 18:44

Nee, ik wist dat bij deze jury van tevoren al wel dat en heb eigenlijk altijd bijzondere punten erbij.
Het waren wel echt mijn protocollen, want er stonden ook wel dingen op die kloppen. Alleen een groot deel zeer bijzonder beoordeeld.
Maar ik heb de afgelopen weken slechtere proeven gereden en me steeds heel goed in de punten konden vinden. Dus ik blijf lekker bij mezelf en ga mooi dooroefenen.

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 08:13

Jammer ja, soms heb je er zulke jury's tussen... Volgende x weer meer geluk!

Vd week weer fysio langs geweest, vond Hope er goed uit zien, zelfs beter dan verwacht :D Dus hoe we nu bezig zijn doen we goed! Dat gevoel hadden wij ook wel, zagen we ook. Maar zo'n bevestiging is wel fijn :j

Gisteren laatste werkdag gehad, afgesloten met een etentje met groep collega's. Vandaag dagje vrij en morgen bij de nieuwe werkgever beginnen. Scheelt me zoveel bereikbaarheidsuren (dus daar zijn) boven mijn contract.
Wat zal ik straks vaak thuis zijn :') _O-

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 08:33

Het doorzitten gaat ineens stukken beter! Komt vaart in zo :D schouderbinnen rechtsom gaat best netjes, linksom gaat wel echt wat moeizamer. Ik ben wel iemand die al gauw de stoute schoenen aan trekt en denkt.. we proberen het gewoon, alleen je wilt natuurlijk geen verliespunt rijden, dan kan ik terug de L2 in :') Ik denk wel dat deze proeven een stuk fijner zijn dan de l2 proeven, wat logischer... Kan dat kloppen? of valt het tegen..

NatasjaS
Berichten: 192
Geregistreerd: 27-11-09
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 10:44

Vanmorgen op wedstrijd geweest. Helemaal zeiknat geregend, maar lekker gereden. 178 punten dus we komen in de buurt.
Vanmiddag vrijwilliger, mag dan schrijven.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 12:33

Ach jeetje, precies met dat slechte weer, dat is wel balen zeg!
Had je maar 1 proef gestart?

In ieder geval bijna inderdaad, netjes toch!

NatasjaS
Berichten: 192
Geregistreerd: 27-11-09
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 13:02

Nee nog een proef, maar daar weet ik de punten niet van want ik ben gelijk naar huis gegaan. Die proef ging ook wat minder dus verwacht lagere punten. Ik zou vanmiddag toch heen, maar ze hebben het middag programma afgelast, dus heb zomaar een middag vrij

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 16:17

Jammer zeg, je was er bijna!
Waar heb je gereden? Hier in de buurt ook afgelast.

Pff. Paardlief was vanochtend beetje vervelend, wou in draf continue eigen tempo bepalen als ik ging doorzitten.. :7 Galop daarintegen ging wel top. Morgen weer een dag

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 16:46

Pff, dat is balen glenstorm. Sommige jury’s.. :\ Zo zonde is dat! Fijn dat Gamble braaf was, leuke nieuwe uitdaging!

Vervelend van die regen Natasja! Moest je starten op gras of op zand? Nou, niet zo’n ramp dat vanmiddag afgelost is of wel? := Inderdaad al in de buurt van een wp. Komt wel goed! Nog wel even afwachten wat de tweede proef heeft opgeleverd dus. Het kan je soms zo verbazen!

Mag je zo snel na de behandeling van fysio alweer rijden Meya? Jammer dat ’t niet helemaal lekker ging met de draf..

Hier al een paar dagen niet gereden i.v.m. werk en vervolgens in de avond enorme regenbuien. Vandaag eerst maar even los gegooid in de bak want ’t was nogal een bommetje :+ Vervolgens wel fijn kunnen rijden. Morgen nog maar even proefje oefenen en dan moeten we maar zien hoe het gaat! Ben blij dat het de aankomende week in ieder geval ietsje koeler is, stuk fijner met rijden.

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 18:03

Ja hoor, fysio had het aangegeven anders had ik het ook niet gedaan :) Was dit x meer een check dan dat er wat gedaan is.
Gelukkig bommetje los dan terwijl je er op zat.

NatasjaS
Berichten: 192
Geregistreerd: 27-11-09
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 18:08

@Rianne- het was op gras. En inderdaad wel fijn zn middagje vrij. Nu lekker banghangen.
Balen dat je al een paar dagen niet hebt kunnen rijden, dan is een bommetje logisch.

NatasjaS
Berichten: 192
Geregistreerd: 27-11-09
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 21:22

Had 174,5 in de tweede proef. Dan te bedenken dat ik daar steeds rond de 166 haalde gaat het zeker de goede kant op. 24 juni weer.

@Meya, was op concours Oranjewoud.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 21:27

Nou dat is helemaal niet slecht inderdaad!

Oei bommetje ontploft Rianne! :D
Kan er maar weer uit zijn...

Meya in ieder geval weer lekker aan het rijden!
Misschien nog een beetje last van de fysio?

Hier geen wedstrijd van ‘t weekend, in principe 24 juni de eerste pas weer ingeschreven en volgende week onderling met de ander, als ‘ie goed is, want hij is wat aan het tobben met zijn hoeven, liep wat gevoelig afgelopen weken.

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 21:36

Ohja Oranjewoud zag ik indd op Facebook voorbij komen dat die voor vanmiddag was gecanceld. Gaat morgen wel weer door..

Nou kom er achter dat ze super hengstig is (geworden) :D :+ dus zal dat het zijn (donderdag had ze nergens last van) ze was vanochtend met rijden ook beetje spooky en snel op haar 'hoefjes getrapt' :')

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 11:41

En vandaag was er niks loos, heerlijk gereden :D

Heeft ie slechte hoeven Nouvel?

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 12:09

Fijn!

Ja hij had al hele slechte hoeven toen we hem kochten ruim een jaar geleden.
Maar de ellende was verstopt onder een paar grote ijzers...
Hij is waarschijnlijk altijd veel te wijd beslagen geweest, de witte lijn is enorm verbreed en zijn hoeven zijn veel te wijd gegroeid waardoor ze scheuren en er snel troep in de witte lijn komt.
We hadden gehoopt dat het na een jaar eruit zou zijn, maar helaas...
Hij loopt nu gevoelig op zijn ene voorhoef, denk een kneuzing.

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 14:58

Nouvel, lastig zich van die slechte voeten, voer je hem ook biotine bij?
Natasja, jammer maar je komt inderdaad in de buurt. Gaat vast steeds een beetje beter en dan kom je er vanzelf!
Harvey, je kunt natuurlijk ook gewoon een keer starten om te zien waar je staat.

Ik heb Tinky gisteren weer gestart en naar omstandigheden waren wij wel tevreden. We hadden zelf als doel gewoon zonder grote fouten en gekke acties door de baan en kijken of het lukt om de taktfouten in de tweede proef eruit te krijgen (door mijn eigen gezondheid kan ik dat eigenlijk niet goed vol houden en stoor ik hem waardoor hij taktfouten maakt). En dat was gelukt, 2 onderdelen die ik zelf slecht reed stond takt bij en verder nergens. Jury bij de tweede proef had als commentaar dat hij wat nagevelijker mocht (lukt mij nu niet door mijn conditie) en dat dat mij op elk onderdeel punten kost. Ik had de eerste proef 171 en de tweede 179, had zelf ook geen winst verwacht dus ik was hier wel tevreden mee.

En Gamble die doet het zo knap en braaf met inrijden, vandaag voor het eerst gedraafd en wat was die braaf!

NatasjaS
Berichten: 192
Geregistreerd: 27-11-09
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 22:00

Nou dat is toch best netjes glenstorm en je doelen voor een groot deel gehaald, daar gaat het ook om.
En wat is gamble een leukerd!!

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 08:11

Oh wat jammer zeg. banketstaaf dat het toen zo verstopt is, en dat het nu nog niet over is.

Leuk ding Glenstorm!

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 09:55

Ik heb me ingeschreven voor een wedstrijd op 28 juli. Super kleinschalige wedstrijd op gras ergens in eend dorpje. Voor mij de ideale omstandigheden om eens te starten op hoger niveau! Mijn pony heeft best snel last van spanning op te drukke locaties dus dan is dit heel handig.


Ik was instant nerveus en weet niet of ik er dan al wel klaar voor ben, alleen ik mag graag naar een bepaalde datum toewerken ipv gewoon maanden trainen zonder echt doel. Ik kan me de 21e nog afmelden in die maand als het echt niet gaat. Het enige wat nu gewoon echt beter moet is het doorzitten (daar bedoel ik mee, het volhouden van 2 proeven en verschillende oefeningen kunnen uitzitten, qua houding zit ik goed mee en zit hem niet in de weg)
SB moet ook echt beter nog, alleen dat heeft tijd nodig. Activiteit en impuls komen we vanzelf achter of dat voldoende is of niet... Spannend!!!

NatasjaS
Berichten: 192
Geregistreerd: 27-11-09
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 11:17

Spannend Harvey1, gewoon proberen, dan weet je daarna ook waar je aan moet werken. Bij mij moet het meer bergopwaarts. Jury had ook opgeschreven, werk aan je bergopwaarts dan komen de hogere punten wel.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 12:20

NatasjaS schreef:
Spannend Harvey1, gewoon proberen, dan weet je daarna ook waar je aan moet werken. Bij mij moet het meer bergopwaarts. Jury had ook opgeschreven, werk aan je bergopwaarts dan komen de hogere punten wel.


Ja, dat is ook zo... Alleen dan kom je erachter waar je precies aan moet werken. En mocht het echt zo slecht gaan, dan kan ik altijd nog afgroeten. Moet wel echt gaan werken aan doorzitten, op de hoefslag gaat het prima en eigenlijk heel netjes maar zodra ik oefeningen moet rijden verlies ik snel de controle over het gehele plaatje zeg maar. Maar goed, daar heb ik dan nog dik 2 maanden voor. Elke dag oefenen en dan moet het goedkomen. Als ik kijk naar dat ik het pas sinds een week of 3 echt de hele tijd doe.. Daarvoor altijd lichtgereden.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 12:15

Gewoon lekker doen harvey om ervaring op te doen!
Succes!

Leuk paard glenstorm!

Jammer dat je net dat puntje niet had zeg...
Maar fijn dat je op zich zelf tevreden was!

Ja hij krijgt hoof comp ala supplement, daar zit ook biotine in.

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 19:09

Gewoon doen!
Ah balen Glenstorm!

Hier gisteren sinds 2 maand weer een contra gedaan, vind ze altijd al heel leuk. Maar daarna was ze helemaal hyper :):) *\%/* zoiets moet ze zich gevoeld hebben haha.
Misschien ga ik van zomer toch wedstrijdje proberen, met dit leen zadel. Zien we wel hoe het gaat, eerst maar weer wat oefeningen meenemen.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 21:27

Haha maf beest!

En leuk joh, gewoon lekker doen!