[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 12:27

Een clinic! Altijd leuk vind ik :-)

Wij hebben afgelopen weekend onze laatste proefjes in het M1 gereden. Teller staat op +16, dus zijn nu M2 proefjes aan het trainen. KW zijn inmiddels ook bevestiging bij haha.. Enige echte uitdaging zit nog in de uitgestrekte draf nu, daar mist ie gewoon echt nog kracht voor dus dat moeten we op gaan bouwen in de training nu..

Wanneer willen jullie weer pad haike en Marietje35?


haike
Berichten: 13516
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 13:06

Marietje35 schreef:
Wat leuk, bij wie?



Dindi vd Brink, op ponyconcours in Tilburg. Alleen even afwachten of zand of gras is, want geen schroefgaten meer.

Lena82 ga je nu over of eerst thuis nog verder trainen?

Ik heb 29 sept nog onderling staan en dan 2e weekend oktober beginnen bij ons de selecties dus ga dan eerste keer officieel denk ik

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 13:17

Ik ben van plan in september over te gaan, hebben echt wel wedstijdritme nodig namelijk en de oefeningen gaan thuis goed.. Denk eens in de twee weken starten en tussendoor lekker verder trainen zodat ie sterker wordt.

Wil in de proef gewoon controle hebben en mn lijnen kunnen rijden. Zien wel wat de punten doen dan...

Is voor ons allebei de eerste x m2, dus heb geen hoge verwachtingen.

haike
Berichten: 13516
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 18:12

Spannend Lena!

Hier gaat de clinic helaas niet door, toch op gras en al geen schroefgaten meer. Nu maar even bedenken hoe dan km ga maken.

Eerst zorgen weer kan rijden, ging gisteren heel fijn in de les en na kleine sprong vooruit opeens geen gevoel meer in m'n been en 10 meter verder heel veel pijn en voelde gewoon dik worden. Meteen eraf en gekoeld maar dat was einde les. Nu flink dik en blauw, geen idee hoe het kan maar wel erg oliebol

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 09:08

@ Lena; Wat leuk!
@ Haike; Wat jammer dat het niet doorgaat ... Kende de persoon om eerlijk te zijn niet.
Jeetje joh, wat gebeurde er dan? Ben je ergens tegenaan gegaan? :(:)

Ik weet nog niet wanneer ik weer ga starten. Ik had zelf september in gedachten maar ligt een beetje aan het weer. Met deze warmte doe ik niet zoveel :o :D
Ben afgelopen week lekker het bos/hei op gegaan, komende dagen wordt het bloedheet dus ik denk dat hij nu paar dagen mag relaxen. :D

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 08:13

:wave:
Zo, hopelijk is het nu gedaan met het warme weer :o :+
Lanterfanter weken zijn over, ik pak die van mij nu weer op.

Meya_

Berichten: 1410
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 08:17

Spannend Lena!
Jeetje, raar Haike. Beterschap!

Haha, dacht ik ook Marietje. Hoorde alleen dat het morgen weer warmer werd tot 30 graden :')

Hier heeft ze 2 weken vakantie gehad. Buikje mooi gegroeid voor de kleine beeb :P Weer even wat oppakken en volgende week weer les :)
Ik blijf voorlopig thuis. Qua werk, klussen (nieuw project starten we al weer mee) vind ik het wel zo chill.

En mooi gepland, als Hope met zwangerschapsverlof gaat volgend jaar, kan ik met Twirre bezig :D

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

haike
Berichten: 13516
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 08:32

Marietje35 schreef:
@ Lena; Wat leuk!
@ Haike; Wat jammer dat het niet doorgaat ... Kende de persoon om eerlijk te zijn niet.
Jeetje joh, wat gebeurde er dan? Ben je ergens tegenaan gegaan? :(:)


Ik ken haar verder ook niet, maar dacht op vreemd terrein oefenen is altijd leerzaam en dan de tips eruit halen waar ik iets mee kan.

Qua been echt geeeeeen idee wat er gebeurde, ging ontzettend snel en was echt minihuppeltje maar toch iets verdraaid ofzo want meteen blauw en dik. Nu nog steeds grote regenboog over mn hele scheenbeen en binnenkant knie, dus gisteren wel voor het eerst weer erop gezeten maar was nog niet fijn. Maar even geduld hebben dus.

Succes weer met oppakken!

Meya lekker even 2 weken vakantie en dan nu weer aan de slag, krijgt ze al veel buik? Plan nog wel te starten voor zwangerschapsverlof of even kijken hoe ze het gaat doen nu weer met oppakken?

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 09:01

@ Meya, oh echt? :7 Nou ja, vroeg in de ochtend zal het nog wel meevallen. 1 dag overleef ik nog wel. :D
Dat heb je zeker goed gepland!
@ Haike: :(:) Dat klinkt echt niet fijn, hopelijk ben je er snel vanaf.
Ja, daar heb je ook gelijk in hoor. Er zit altijd wel iets in waar je mee kan. :j

Meya_

Berichten: 1410
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 12:45

Ze begint wel al een buikje te vormen, nog nooit drachtig geweest en normaal zit ze lekker strak in het vel. Dus kunnen het mooi zien groeien zo :)
Dat ze drachtig is, is voor mij geen reden om niet te starten. Alleen even afwachten hoe ze het gaat doen en volhouden. En of het te combineren is met mijn werk en klussen. :) En heb wat gerommeld met lessen..
Heb laatst een keer les gehad van mijn oude instructrice, van jaren geleden. Super leuk! Moesten alleen beide wennen, ze zei.. ik ben je gewend op Friezen, moet even wennen aan de bruine kleur :D <<) En dat had ik ook hahah.

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 08:52

@ Meya; Wat leuk, klikte het met rijden verder wel goed?
Kan ook prima, drachtig starten. Dat is toch heel wisselend per paard tot hoe lang je door kan gaan, gewoon kwestie van proberen!

Zo, eindelijk september dus ik hoop dat die ellendige hitte nu voorbij is. :D
Afgelopen week die van mij weer aan het werk gezet, tropenrooster annex vakantie is voorbij.
Moet zeggen dat hij heel fijn voelt, was misschien niet zo verkeerd om beetje te lummelen en door het bos te rijden.

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 15:09

:wave:

Rustig hier! Hier staat rijden momenteel even op een laag pitje. Komt steeds iets tussen.. Ben laatst naar de manueel therapeut geweest en moet nog een flink aantal keren behandeld worden :x Ga tussendoor even lessen op een Joker, benieuwd of dat ook helpt. Nu eerst even flink aan mezelf werken en dan weer meer van Marena vragen en weer op wedstrijd. Wil de laatste puntjes voor de M2 eigenlijk wel even binnen halen..

Zo te zien blijft die hitte wel weg nu Marietje! :j Als er maar niet teveel regen voor terug komt..

Lekker bezig Meya! Ook wel fijn om even niets te "moeten" qua wedstrijden oid als je het druk hebt met klussen etc. Van wie heb je les gehad? Ik kwam laatst iemand tegen waar jij dacht ik ook les van hebt gehad vroeger, weet alleen niet meer wie :))

Marena van Steenbergen, M1+8

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 08:46

@ Rianne; Lessen op een joker?? Leg eens uit, want ik snap niet zo goed wat je bedoelt. :o
Ben je gevallen dat je zo in de prak ligt? :(:)

@ Meya; Ik moet er niet aan denken ook idd, werken, huis verbouwen, paard etc etc. %)

Gisteren heel fijn gereden, hij doet zo goed z'n best voor me na z'n "vakantie". Blij mee, hopelijk houdt hij dit vast! _/-\o_

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 09:49

Nee ik heb al zo'n 15 jaar rugklachten maar daar nooit iets mee gedaan.. :o Het blijkt dat ik al die tijd al heel scheef ben. Het leek eerst bijna alsof ik lengteverschil in mijn benen had maar dat zit 'm echt puur in mijn bekken, die staat 25 graden scheef. Dus heeft tijd nodig om dat te herstellen..

Filmpje over wat een joker is: https://www.youtube.com/watch?v=NmwDxUjKxkI

Wat heerlijk, zo'n begin weer na de vakantie! *\o/*

Marena van Steenbergen, M1+8

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 10:24

@ Rianne; Oei, dat is al lang zeg :(:) :(:)
Wat grappig, ik kende alleen Otto, maar zal hetzelfde principe zijn.
Vraag me altijd wel af bij dit soort dingen; hoe goed komt het overeen met de werkelijkheid. Als ik kijk naar puur houding en zit verbeteren, dan is dat op een echt paard weer totaal anders. Een paard is sowieso anders gebouwd, kan zelf ook bepaalde houdingen aannemen, geeft druk aan de voorkant etc etc en dat alles bij elkaar maakt toch dat het (in mijn ogen dan :D ) heel anders lijkt.

Gisteren gelest, nog weer een schep er bovenop kunnen doen. Ik blijf even zitten op mijn roze wolk. <3

Meya_

Berichten: 1410
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 19:20

Marietje, lekker zeg dat het zo goed gaat!
Ja klikte goed!! Vandaag weer les gehad, 4 weekjes erna. Heeft Hope tussendoor ook nog vakantie gehad. Ging best goed, moeten het weer wat oppakken. Hope moet meer op mij vertrouwen, ik haar wat meer leiden van het is goed zo.. Ging lekker, met echt fijne stukken er in! Dus ik zit hier ook even op een roze wolk :D

Zij komt bij mij aan huis, heb ook prima bak thuis voor les. Droog en 20*60, Dus kunnen alle kanten op. Scheelt mij heel veel tijd nu zo! Maar klopt wel hoor. Hoe ik het de laatste jaren deed, is eigenlijk niet te doen. Dus beetje alles wat bijschaven, minder frequent weg met paard etc.. Heb ik wat meer rust.

Klinkt niet lekker Rianne. Nooit eerder idee gehad van 'scheef zijn'? Goed bezig nu iig! Geen idee wie je bent tegen gekomen, heb nu iig les van H.ester t.en H.ave. :j

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 08:51

@ Meya; Wat lekker dat je ze aan huis hebt! *jaloers* Welke regio woon je?

Lekker blijven zitten op je wolk, ik zit er ook nog. :D
Besloten om deze maand even hard verder te trainen en dan oktober weer te gaan starten.
Wil toch ook weer de selecties mee rijden dus eigenlijk is het wel prima zo.

Meya_

Berichten: 1410
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 12:36

Ja dat is wel luxe. Droom die uit is gekomen :) Regio Groningen, ons dorp ligt tegen de Friese grens aan.

Goed plan!
Ik blijf eerste 2 maand sws thuis om te trainen. Heb komende maanden 2 cursussen voor het werk, dus weer genoeg andere dingen. Maar is wel lekker om weer zo fijn te kunnen rijden, gewoon genieten <3

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 15:08

Hee Rianne, wat leuk, ik doe ook aan Jokerlessen en ik merk wel echt een vooruitgang in mijn zit sindsdien. Ik heb sinds kort ook 'gewoon' zitles van Marloes, te paard dus. Er zit zeker verschil tussen op het paard en op Joker, dat ben ik met je eens Marietje, maar op Joker kun je echt 100% op jezelf focussen (zonder dat het paard al vanalles voor je compenseert, of iets juist verergert) en daarna daar weer verder op doorgaan te paard. Ik ben er in ieder geval erg tevreden over :)

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 09:41

De Otto beweegt uit zichzelf toch Marietje? Bij de Joker gebeurt er niets als jij ook niets doet. Je moet dus zelf voor elkaar zien te krijgen om hem bijvoorbeeld de stapbeweging te laten maken. Ik heb er iig heel veel aan gehad, zelfs al was het nu maar 1 les. Ik zit echt veel te scheef vanuit mijn bekken en zit constant in de remmende houding dus geen wonder dat Marena vaak niet goed actief is.. :(:) Ik zet alles in mijn lichaam op slot, ook m.n. mijn knieën en heb veel te veel gewicht op mijn beugels.

Heel herkenbaar aaidaa. Ik ga nu ook vaker lessen op de Joker en dat dan langzamerhand afbouwen als mijn lichaam eindelijk weet hoe zich te gedragen := Leuk dat je nu ook gewoon lest bij Marloes. Centered riding doet ze toch?

Mwah, niet een idee van echt scheef zijn Meya. Ik wist wel dat ik inknikte met mijn heup, maar niet dat 't allemaal zo extreem is. Ah ja, dacht idd al H.ester. Ik had haar eens opgezocht omdat ik een tip kreeg dat zij goed les geeft & toen kwam ik een oud bericht tegen waar jij een taart voor haar had gebakken, haha. Vandaar! ;-) Leuk, goed dat het zo goed is bevallen! Nu weer lekker verder samen.. <3 Les je helemaal niet meer bij L.aura?

Marena van Steenbergen, M1+8

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 10:51

@Rianne, ja volgens mij is ze van Centred riding, maar wat wij nu aan het doen zijn is vooral doorgaan op wat we op Joker aan het doen waren. En af en toe zon Franklin ball meepakken, ook heel leerzaam. Zo mooi om te zien dat doordat ik echt een millimeter anders ga zitten, mn paard opeens gaat sjouwen als een malle. Het maakt allemaal zoveel uit, echt een leuk leerproces. Wat jij hierboven schrijft komt mij ook bekend voor,net te veel inknikken in een heup, daardoor een schouder net iets te ver naar voren.. etc etc.

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3

haike
Berichten: 13516
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 17:19

Weer flink gekletst, even bijlezen, hopelijk vergeet ik niemand, anders sorry!

Meya: zolang ze lekker loopt, hoeft dracht zeker geen reden te zijn om niet te starten, lekker meenemen dan. Zelf ook lang fokmerries gereden, die gingen gewoon behoorlijke tijd mee op wedstrijd en na het veulenen vaak ook weer snel mee van huis.
Blijf je nu weer lessen bij je oude instructrice? En wat heerlijk als ik zo hoor wat jullie op jullie eigen plek hebben, dat is wel ideaal!

Marietje fijn dat hij zo in vorm is, relax/vakantie hem dan ook goed gedaan, en warme weer lijkt nu inderdaad wel echt voorbij. En blijf dan nog maar lekker op je roze wolk zitten! Wanneer beginnen bij jullie de selecties?

Rianne: vervelend rijden er steeds niet van komt. Benieuwd of je verschil gaat merken door Joker, hoe vaak ga je daar dan heen en hoe lang is zo'n training dan? Hopelijk helpt ht voor je scheefstand en daarna positief effect ook op het rijden

Aida dus positieve ervaringen met Joker, leuk om te lezen! Maak je dan nu een combinatie, eerst op Joker en dan meteen te paard proberen toe te passen? Meet hij verder ook hoe je zit, zoals bv flexchair?

Ik vanmorgen vrij onverwacht ons M1-debuut gemaakt, eigenlijk sneller dan gepland maar door miscommunicatie stond ik op de startlijst dus maar gewoon gegaan voor de kilometers. Waren al even niet meer (officieel) weggeweest en met losrijden was ze dus wat onwennig in het begin maar daarna weer normaal. Naast de ringen stonden helaas echt superveel 'enge' dingen, bankjes, kliko's, opgerold kunstgras, heg, boompjes, terras en heel groot juryhok, dus dat was echt heel eng vond ze. :o Maar ondanks echt aantal storingen hadden vanwege de angst, was ik ook blij dat ik wel mn beide proeven heb kunnen uitrijden en ze ook wel echt verbeterde (angst minder werd) tijdens de proeven.
Eerste jury gaf na de proef nog complimenten, heel fijn paard en heel netjes gereden en met de spanning en fouten omgegaan, dus dat sowieso heel fijn om te horen. Uiteindelijk ook 188,5 en 183 dus dat hield niet over, maar voor de eerste keer en gezien het aantal 3en mag ik echt nog niet ontevreden zijn.

Meya_

Berichten: 1410
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 15:32

Haha ja, das alweer 6 jaar geleden die taart! :') Ja, toen goed bevallen en dacht nu ook, matcht vast ook goed met Hope. 2x les gehad, lijkt erg goed uit te pakken. :D
Ah vervelend zeg, hopen dat het snel bijtrekt. Goede fysio evt is A.niek S.chuiling. heeft mij (en Hope) erg goed geholpen.

Haike ja, blijf het voorlopig zo doen. Als het zo goed blijft uitpakken :) Thnx, is ook lekker hoor!

Gefeliciteerd met je punten, netjes! Mag je niet over klagen nee, als je ook echt lage cijfers tussendoor hebt gehad :)

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 10:58

@ Aaida: Fijn dat je zoveel baat hebt bij Joker!
@ Rianne: Oh dat wist ik niet, ik had ook echt nog nooit van Joker gehoord.
@ Haike; Dat weet ik niet precies, ik zit nog op de data te wachten, maar meestal vanaf half okt.
Gefeliciteerd met je debuut! Prima toch zo voor de 1e keer!

Gaat nog lekker hier, zit nog steeds op m'n roze wolk hoor, bevalt prima :D

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 12:54

Ja die Franklin ball lijkt me ook heel interessant aaidaa. Maar lijkt me best lastig rijden, zo op je eigen bewegende paard? Marloes raad mij aan om eerst 3 à 4x les te nemen op de Joker en dan vervolgens om en om op de Joker en op Marena. Ben benieuwd! Maar wat heerlijk dat jij zo'n verschil voelt zeg! <3

Totale tijdsduur op de Joker zelf is 30 minuten en dan nog 10 minuten bespreken @haike. Ik ga er nu om de twee weken naartoe. Goed dat je toch M1 bent gestart! Nette punten voor je debuut hoor, gefeliciteerd met je punten!

Haha dat is al een hele tijd Meya! Maar leuk dat het ook weer zo goed bevalt tot nu toe. Bedankt voor de tip m.b.t. fysio! Ik ga nu eerst elke maand, gedurende een halfjaar, naar een manueel therapeut. Eens kijken of ik daarna nog over moet naar een fysio..

Marena van Steenbergen, M1+8


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers