[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Buxy

Berichten: 2308
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 21:52

Oei oei maya das geen beste voorbereiden :+
Aaidaa jammer dat bij jou ook niet fantastisch ging.

Wij zouden eigenlijk gister op de Overijsselse kampioenschappen straten. Die werden op het allerlaatste moment afgelast.
Zijn nu verplaats naar a.s. donderdag.

Baron <3 Eindstand: L2+2
Doran <3 | B +12 | L1 +13 | L2 +10 | M1 +14 | M2 +11 | Z1 +10


Meya_

Berichten: 1410
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 22:15

aaidaa schreef:
Hey Meya, dat was ik, die eigenlijk na je moest, maar nu voor je gestart is. Balen dat het niet zo fijn ging bij jou. Ik had twee keer net geen winst, kreeg de impuls er niet genoeg in (ook niet echt getraind ivm het weer), maar was verder wel tevreden.


Vele malen dank!! _/-\o_
Ah das jammer! Je mocht wel wat van onze impuls hebben haha. Hope had het opgespaard de laatste dagen + mijn zenuwen, slechte combi ;)

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 12:33

Was geen probleem :)
Vanochtend zijn we weer geweest en hadden we er meer impuls in zitten, met ons eerste winstpuntje in de M1 als gevolg *D

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3

Meya_

Berichten: 1410
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 15:29

Super, gefeliciteerd!!

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Buxy

Berichten: 2308
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 18:03

Gefeliciteerd aaidaa!

Baron <3 Eindstand: L2+2
Doran <3 | B +12 | L1 +13 | L2 +10 | M1 +14 | M2 +11 | Z1 +10

haike
Berichten: 13516
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 13:11

aaidaa schreef:
Was geen probleem :)
Vanochtend zijn we weer geweest en hadden we er meer impuls in zitten, met ons eerste winstpuntje in de M1 als gevolg *D


Gefeliciteerd!!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 10:34

:wave:

@ Lena: Gefeliciteerd met je punten op de ARD!
@ Xemma; Oei, die mag er nog wel wat bij! Veel succes met haar
@ Buxy; Eraf gevallen :(:)
@ Haike; Welkom!
@ Meya; Dat was niet je dag zeg maar :+ :(:)
@ Aaida; Jammer dat je net geen winst had
@ Aaida; Gefeliciteerd met je eerste punt!

Hier ontzettend druk geweest. Paard heeft even vakantie gehad en die pak ik nu weer op.
Hoop in september weer te gaan starten. Indoor komt er ook weer aan, zin in!!

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 14:18

Gefeliciteerd Aaidaa!

Hier even wedstrijd stop gehad na ARD. Wil in september weer starten, maar ga dan over naar het M2.. Druk aan het oefenen op de keertwendingen nu.. Paard snapt t wel, ik vind ze nog lastig haha..

Meya_

Berichten: 1410
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 20:12

Leuk Marietje, het rijden weer oppakken.
Leuk Lena, succes alvast! KW vond ik altijd leuk om te doen, had meer last van de travers.


Hier wat veranderingen. Het paarden-klus-project is zo goed als af :D Alleen nog deel plafond en 1zijkant mooi maken dmv hout, maar dat doen we wel na de vakantie.
Vandaag was- en opzadelplaats afgerond, erg blij mee!

Ben het rijden nu ook weer meer aan het oppakken, nu ik er weer meer tijd voor heb en meer plezier er in heb :')

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 09:15

@ Lena; Hoe waren de ARD? Wat vind je precies lastig aan de keertwendingen?
@ Meya; Moeten jullie nog veel doen? Fijn dat je wat meer aan het rijden toe komt!

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 12:27

@ Meya: Ik vind ze ook leuk, maar moet er vreselijk over nadenken om ze goed te rijden. Paard snapt t prima, maar ik maak er nog een rommeltje van haha. Travers gaan eigenlijk wel goed. Rijd nu de KW ook vanuit travers en dat lijkt wel te helpen.

@ Marietje: ARD was superleuk en erg leerzaam. Paard was enorm van het terrein onder de indruk en konden ook echt niet "los" naar de inrijdbaan.. Dan maar aan de ketting.

KW is gewoon nog niet bevestigd, maar gaan steeds beter. Ik vind het lastig om de juiste verzameling te vinden waarbij hij wel door blijft stappen, maar niet te hard of achteruit gaat of zn achterbeen laat staan.. Daarnaast gaat ie na twee keer oefenen erg meedenken, maar dan gaat t met de franse slag zeg maar.

Komt erg nauw om de oefening technisch goed te doen, maar dat komt wel goed.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 08:22

Het is ook een lastige oefening. Het stuk controle en gehoorzaamheid wordt in deze oefening goed getest. Tip die ik je kan geven is dat je de schouders moet draaien, als dat lukt, dan stappen ze automatisch om het achterbeen heen.

Rijden gaat hier fijn, maar heb besloten even thuis te blijven nog. Over het geheel loopt hij ontzettend fijn, maar hij maakt zich snel strak zodra ik veel dingen achter elkaar rij. Ik wil dat komende tijd veel oefenen zodat hij daar niet zo op gaat spannen. Wil toch de selecties meerijden dus niet zo'n ramp om even door te trainen.

Heeft iemand hier ervaring met zichzelf filmen tijdens het rijden?

Meya_

Berichten: 1410
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 08:54

Marietje, ja in principe wel. Moet ook nog wel het een en ander aan het huis geklust worden.
Maar proberen dit jaar achter alles grotendeels af te krijgen, en dat lijkt haalbaar te zijn *\o/*
Filmen heb ik wel laten doen, op les en thuis ook wel. Vond het wel een eye opener, maar laatste tijd film ik niks meer. Wil het op mijn gevoel goed hebben :') Dat werkt wat beter, anders kan de perfectionistische kant mij in de weg zitten. Als "juf" en vriend zeggen het is goed, onthou ik dat gevoel wat ik dan heb en vertrouw ik daar maar op :+

Haha, komt vanzelf Lena. Heb het af en toe ook met Hope al meegenomen, maar vind ik het wat lastiger dan destijds bij de Friezen. Die bleven koel, Hope wordt er wat drukker van.

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 09:27

Leuk hoor Meya!

Met filmen bedoel ik meer met een camera die je neerzet oid.
Ik laat mezelf op wedstrijd regelmatig filmen, maar zou ook graag de training(en) wat meer vastgelegd hebben.

Meya_

Berichten: 1410
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:08

Marietje35 schreef:
Leuk hoor Meya!

Met filmen bedoel ik meer met een camera die je neerzet oid.
Ik laat mezelf op wedstrijd regelmatig filmen, maar zou ook graag de training(en) wat meer vastgelegd hebben.


:o? Hahah, nee sorry

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:17

Ja sorry, had het ook niet duidelijk omschreven. :D :+

haike
Berichten: 13516
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 16:00

Tijd voor een bijleesactie!

Over jezelf filmen, gelukkig niet nodig want vaak rijd ik wel als de eigenaar erbij is dus kan die stukjes filmen, heel leerzaam. Vaak filmt hij ook stukjes van de les bv. op wedstrijd heb ik geregeld een bekende die kan filmen dus ook dus dat probeer ik wel regelmatig te laten doen. Maar helaas voor jou dus ook geen tips hiervoor.

Keertwendingen vind ik zelf echt de meeste stomme oefening ooit :+ Bij mij gaan ze altijd het beste als ik er maar zo min mogelijk bij nadenk. Moet wel zeggen, had ze nu heel lang al niet meer gereden en paar weken geleden voor het eerst weer in Z2 gestart en toen gingen ze verbazingwekkend goed en ook met paard waar ik nu M mee ga starten, lijkt het begin wel al ergens op.

@Meya: wt ben je aan het maken qua paarden-klus-project?

Ik gisteren voor het eerst onderling M1 gestart, eigenlijk net iets te vroeg nog vond ik omdat nu vooral bezig zijn met heel vlug maken en dan mislukt het netjes rijden nog wel eens, maar aangezien hekjes ed ook altijd eng zijn, wel een goede oefening.
Losrijden ging echt heel erg fijn al, zo mooi ontspannen en vlug aan mn been dat al heel blij was. Ring was natuurlijk wel weer spannend maar ook daarin echt wel fijne stukken kunnen rijden en vooral voorwaarts kunnen blijven. Jury was ook erg enthousiast, toen ging melden voor 2e proef wel opmerking net wat langzamer moest, was onbewust toch beetje gaan haasten, dus 2e proef goed op gelet. Had uiteindelijk 200,5 en 205 dus zeer tevreden mee. Nu eind sept weer onderling en tussendoor lekker trainen.

Meya_

Berichten: 1410
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:07

Haike, hebben nieuwe omheining van het land gemaakt (en looppad er omheen)
Het land in stroken verdeeld
Bij de stal muren erin gemetseld
Nieuwe hooi/stro zolder
3 nieuwe boxen
Nieuwe was/opzadelplaats
2 paddocks aangelegd
Rijbaan van 20*60 aangelegd en omheining vernieuwd (was iets van 25*34 ofzo, wat aparte maat)
Kleine overkapping gemaakt met een spiegel en terras

Dus méga blij mee :D

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 09:31

@ Haike; Dat zijn mooie punten! Heb je ook al officieel M1 gestart met haar?
@ Meya; Kan me voorstellen dat je daar blij mee bent!


Ik laat me op wedstrijd eigenlijk altijd wel filmen, maar ik zou dus juist graag de training ook willen filmen. Ben dan vrijwel altijd alleen, dat maakt het lastiger.
Ik ben nu met name bezig om 'm wat meer bovenin te krijgen en daarbij mooi actief over de benen te houden zonder dat het te hard gaat, dat vind ik zelf een heel lastig stukje en dan met name om te voelen of het goed is, vandaar dat ik het zou willen filmen. Zou telefoon in de hoek wat zijn, mensen ervaring mee?

Twijfel ook of ik wedstrijd zal opgeven of dat ik nog even thuis blijf en wat door zal trainen. Ergens heeft hij het ritme heel erg nodig maar aan de andere kant vind ik 'm nu eigenlijk nog niet fijn genoeg om op concours te gaan.

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 09:57

Ik heb wel eens een stalgenootje gezien die een camera op de bakrand zette, om zichzelf dan zo te filmen. Een ander had een keer gewoon een statief met een camera erop mee, maar die moet je dan wel net hebben. Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar je zou een keer een simpel cameraatje op de bakrand kunnen plaatsen (of als je geen bakrand hebt, op een paal van de bakomheining oid), en kijken hoe het gaat?

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 10:04

Bakrand hebben we wel, dus dat is het probleem niet. Camera oid heb ik niet, maar een gewoon simpel ding zou ik wel willen aanschaffen. Misschien eerst maar eens proberen met telefoon.

haike
Berichten: 13516
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 20:39

Dat klinkt erg goed Meya, snap dat je daar heel blij mee bent!

Marietje, nog niet officieel gestart, vond dit eigenlijk al net te vroeg. Volgende onderlinge is 29 sept en denk voor die tijd ook verder niet meer wegga.

Verder klinkt jouw verhaal exact als hier, ook ritme nodig maar ook nog net niet fijn genoeg om al te starten. Ik probeer nu maar wat lessen op vreemde locaties te rijden en nu bv opgegeven voor een clinic begin sept.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 08:16

Nou Haike, das ook toevallig! Gisteren met instructie overlegd en besloten exact hetzelfde te gaan doen. :')

haike
Berichten: 13516
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:04

Marietje35 schreef:
Nou Haike, das ook toevallig! Gisteren met instructie overlegd en besloten exact hetzelfde te gaan doen. :')


Haha ook toevallig!

Ik hoop volgend weekend clinic te kunnen rijden, wacht nog even op bevestiging.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:05

Wat leuk, bij wie?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 8 bezoekers