[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 08:24

Toch een puntje erbij Robbie, gefeliciteerd!


Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 11:06

:wave:

Lekker bezig Meya, zowel jij als Hope weer de hele apk achter de rug ;-) Waar fitness je?

Fijn dat jullie weer zo lekker bezig zijn Buxy! Zadel kan wel verschil maken ja. Ik merk ook echt dat ik weer een stuk beter zit sinds het zadel is opgevuld.

Mooie punten had je 27-4, Lena! En ook nog een tweede prijs, leuk. Nog gefeliciteerd!

Aaaidaa's paard ook weer door de apk. Heerlijk als alles weer gecheckt en gedaan is he! Heerlijk dat ze zo braaf was in het bos.
Heerlijk, zo'n vakantie. Ik kan ook niet wachten tot onze vakantie. Wij gaan dit jaar naar Kroatië, zin in!

Spiegels.. Wij hebben er ook een in de bak en op vorige (luxe) stal ook, maar Marena is er altijd te klein voor dus ik zie er niet zoveel van :+ Voor mijn houding kan 't af en toe wel handig zijn, als ik langs galoppeer ofzo.

Jammer dat Ro niet altijd foto's/filmpjes wil maken Meya. Altijd toch wel fijn om 't even terug te kunnen kijken. Gevoel zegt soms iets heel anders dan beeld denk ik dan.

Intensieve lessers hier allemaal zeg! Ik denk alleen maar: hoe dan? Niet alleen qua tijd, maar ook financieel. Ik vind 't prijzig hoor! Normaal leste ik één keer in de maand en soms zelfs maanden niet. Momenteel even tweewekelijks maar het wedstrijden rijden staat even op lager pitje. Heb inmiddels wel weer twee wedstrijden gepland, gewoon even om 't ritme er wat in te houden.

Jammer robbie, maar fijn dat je toch een puntje hebt weten te scoren!

--

Zo, weer bij! Hier weinig nieuws. Lessen één keer in de twee week, dat gaat wel lekker. Mevrouw is de laatste tijd wel wat frisser dan normaal. Afgelopen zaterdag een fotoshoot gehad met haar en mijn dochtertje, dat ging ook niet helemaal lekker :+ Marena was strontvervelend.. Benieuwd naar 't resultaat dus, haha.

Mei en juni nog even een wedstrijdje gepland en dan lekker een paar daagjes op vakantie. Hopelijk komt mijn zadel binnenkort weer 's terug. Het is nog maar 4 week geleden maar ik kan niet wachten..

Marena van Steenbergen, M1+8

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 12:07

:wave:

Meya; wat fijn dat het zo goed gaat! Wanneer heb je weer een wedstrijd gepland?

Marieke, ben je al M1 gestart?

Robbie, gefeliciteerd met je punt in de tweede proef! :)

Rianne, op vakantie met paard? :D

Ik les 1 keer per week, voor een kampioenschap oid wil ik nog wel eens 2 keer pw lessen. :) Diorretje gaat fijn, Z2 debuut staat voor volgende maand gepland. :)

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 12:09

Nee, vakantie zónder paard.. :D
Wauw, wat gaan jullie snel Sanne. Super goed!

Marena van Steenbergen, M1+8

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 12:12

Rianne_ schreef:
Nee, vakantie zónder paard.. :D
Wauw, wat gaan jullie snel Sanne. Super goed!


Haha ook lekker! Waar ga je naartoe?

Jaa, klopt, gaat best heel hard. Stiekem ben ik blij dat ik als een speer door het Z1 ben gegaan en in het Z2 vnml vliegende wissels zitten, ik vond die eenvoudige wissels echt ruk. :o Je galoponderdelen bestaan eigenlijk alleen maar uit galop-stap-galop-stap-galop-stap.

Andere pony is inmiddels ook zadelmak, nu 2 keer iemand op gezeten en morgen klim ik er zelf op. :D Heel veel zin om met hem rustig aan de slag te gaan.

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 12:42

Kroatië - Istrië! :-)

Ah ja dan kan ik me voorstellen dat je daar meer zin in hebt. Leuk zeg! En leuk ook, zo'n nieuwe uitdaging. Foto, meer info? Is het net zo'n leukerd als Dior?

Marena van Steenbergen, M1+8

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 08:12

Het is een hele stoere, enorm knappe 3 jarige D-pony, hij is uiteindelijk voor de verkoop. :) Maar ga 'm eerst opleiden tot een toekomstige fijne sportpony.

Ik heb zo even geen foto's bij de hand maar op mijn facebook/ instagram staan er genoeg haha. (Sanne van der Meer.)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 08:59

@ Rianne; Ik heb geen kinderen, dat scheelt natuurlijk wel enorm in de kosten. Ik kan me voorstellen dat als je een gezin hebt, je prioriteiten elders komen. Leuk, Kroatie, lijkt me erg mooi
@ Sanne; Zo, je gaat hard man, leuk! Gaaf, mocht willen dat ik nog op een pony pas :7

Gisteren fijn kunnen trainen, voel mijn lijf wel. %)

Buxy

Berichten: 2308
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 09:44

Robie gefeliciteerd met je puntje, jammer van de stress

Rianne fijn vooruitzicht lekker op vakantie!

Sanne fijn dat het zo goed gaat, nieuwe pony is ook altijd leuk!

Marietje gewoon spierpijn of andere ongemakken?

Wij hebben gister weer een springlesje gehad op clubles erg tevreden over! We hebben een nieuwe instructeur en was voor mij de 2e keer les bij hem, fijn gereden en Doran vind het altijd fantastisch.
Verder heel druk met andere zaken deze week dus hopelijk vrijdag nog even trainen voor cc zondag. Er zijn nog geen startlijsten beschikbaar, vind ik altijd erg lastig als de organisatie die pas zo laat online zet :Y) hebben jullie dat ook of ben ik gewoon een pieperd in dat soort dingen?

Baron <3 Eindstand: L2+2
Doran <3 | B +12 | L1 +13 | L2 +10 | M1 +14 | M2 +11 | Z1 +10

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 10:15

Dat vind ik ook altijd irritant hoor Buxy. Je moet toch de planning maken etc.
En ik heb inderdaad ook geen kinderen, scheelt financieel ongetwijfeld.

hier een paar dagen rustig aan gedaan, na de les van donderdag liep ze niet helemaal goed. (leek op spierpijn, zou kunnen natuurlijk, eerste keer weer fanatiek rijden na een paar weken vrij) Hopelijk snel over, heb het laatste weekend van mei weer een wedstrijd staan.

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3

Meya_

Berichten: 1410
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 12:30

Lekker zo'n vakantie Rianne!
Fijn dat het nu goed gaat en je weer wat wedstrijden hebt staan. Hoe lang was je verwachte wachttijd met je zadel?

Nee zou ik ook irritant vinden Buxy.. Je wilt wss ook nog wel iets anders doen die dag.

Jammer aaidaa, hopelijk valt het mee! :j

Jeetje Sanne wat gaan jullie goed!! :D
Ik heb voorlopig nog niks staan, heb haar nog niet op M niveau.. plan steeds les als ik denk kunnen weer stapje verder. Dus ga pas een wedstrijd plannen als we zo ver zijn :)

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1410
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 13:29

Oh en kids.. Hier alleen bonus kids om 't weekend. Maar wel grote verbouwing (hele huis, schuur etc is/Was een verbouw project :+ ) Dus hier ook meerdere prioriteiten

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Buxy

Berichten: 2308
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 14:08

Hopen dat het niks spannend is aaidaa en ze snel weer fit is.

Hier ook geen kinderen maar ook al 2,5 jaar in de verbouwing :+

Baron <3 Eindstand: L2+2
Doran <3 | B +12 | L1 +13 | L2 +10 | M1 +14 | M2 +11 | Z1 +10

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 21:57

@Rianne; Vakantie klinkt echt heel goed :) , wil ik ook haha... Mijn vakantie is voorlopige de Almelose, hopen dat we nog een weekje ergens kunnen chillen in de {:} ergens..

@Aaidaa; duim dat het allemaal meevalt!

@ Marietje, fijn dat je weer lekker hebt kunnen trainen!

@ Robbie; gefeliciteerd met je punt *\o/*


Les gisteren was heel fijn, ga het nog een aantal x proberen en als het dan bevalt combineren met mijn huidige instructie. Dan komt er in ieder geval wat meer regelmaat in. Vind het zelf wel fijn, om iig eens in de twee weken te lessen. Heb nog zo enorm veel te leren en merk dat ik lui/laks wordt als ik er niet op gewezen wordt. 'T is alleen wel erg kostbaar..

Vandaag ook op wedstrijd geweest en twee fijne en voor m'n gevoel gelijkwaardige proeven gereden. Eerste iets netter, maar vlot. Tweede meer rust met een rommeltje in de galop, maar geen grote fouten.. Punten waren echt enorm verschillend, maar dat was bij iedereen zo. Eerste 201, tweede 173,5 :? . Met name groot verschil in de SB 7's en 4'en, maar hetzelfde gereden..

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 09:12

@ Buxy; Nee, meer dat ik merk dat ik conditioneel beetje te kort ga komen!
Leuk van je springles, ik ben niet zo'n held. Daar heb ik ook vaak problemen mee, soms staat het pas een dag of 3-4 van tevoren online ....
@ Aaida; Wat vervelend, is ze nu wel weer goed?
@ Meya; Bonus kids is ook leuk!
@ Lena; Wat vervelend dat er zo'n verschil tussen zat. Heb je het niet op film? en wat was het commentaar?

Gisteren gelest, wat gaat hij fijn op het moment. *D Ben zo in m'n nopjes.
Ik les in principe 2 x in de week, zowel prive als op de club. Inderdaad erg prijzig, maar ik heb het er wel voor over. (nog) geen kinderen dus ik gun het mezelf maar nu het kan en bovendien ben ik veel te fanatiek en leg ik de lat erg hoog voor mezelf, dan moet je wel :+

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 09:22

@ Marietje, ik zag gisteren linksom alleen in draf nog wat onregelmatigheid. Wordt wel steeds beter, maar wel maar even de les van deze week afgezegd.
Fijn dat het zo lekker gaat!
@Lena: gefeliciteerd met de eerste proef! En wat betreft de tweede / grote verschil in punten, tja, blijft een jurysport.. gewoon door naar de volgende.
@Buxy: wat tof dat de springles zo lekker ging, heerlijk voor de afwisseling :D

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 09:29

Is het die bruine op je insta Sanne? *zoekt kwijlsmiley* <3

Fijn dat je springles goed ging Buxy. Lekker, die afwisseling! En m.b.t. startlijsten ben ik 't eens hoor. Heb ze 't liefst een week van te voren online zodat ik een beetje weet waar ik aan toe ben.

Vervelend dat ze niet helemaal lekker liep aaidaa. Gelukkig heb je wel 't idee dat het beter wordt. Verstandig om de les even te verschuiven/af te zeggen.

Meya, verwachte wachttijd m.b.t. zadel was 5 à 6 weken zei ze toen ze bij me was. Inmiddels zegt ze dat 't maximaal 8 weken is. Betekent dus dat ik nog maximaal 4 weken moet wachten. Duurt lang!

Meya/Buxy, ik zou 't echt niet kunnen.. Zolang in een verbouwing zitten zou niets voor mij zijn. Ik heb echt structuur en rust nodig thuis, ben al zo'n chaoot van mezelf. Bij ons thuis is nog niet alles te plek na de verhuizing en daar word ik al gestoord van, haha.

Wat goed dat les bevalt Lena! Wel lekker om er wat regelmaat in te krijgen inderdaad. Jeeeemig, wat een verschil in punten zeg. Heel vervelend dat 't niet overeen komt met jouw gevoel. Stond er wel commentaar op je coupon waar je iets aan had?

Heerlijk is dat Marietje!

--

Hier gisteravond ook weer naar les geweest. Ze heeft wel 's fijner gelopen maar was wel braaf, beter dan de vorige keer. Volgens instructrice is 't wel een portret.. Dat klopt wel :+ Kan iig niet wachten tot ik weer wat fanatieker kan gaan rijden zodra mijn zadel er is. Normaal les ik momenteel 1x in de 2 weken maar heb nu een afspraak gemaakt voor over 4 weken. Heb er meer aan met mijn eigen zadel. Mijn oude namelijk gisterochtend verkocht dus moet 't nu even met zadel van staleigenares doen. Ideaal dat 't zo kan, maar voor Marena niet het perfecte zadel qua lengte.. Nu thuis maar lekker longeren met balkjes etc.
Laatst bijgewerkt door Rianne_ op 16-05-19 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Marena van Steenbergen, M1+8

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 09:29

Wat balen Aaidaa, hopelijk is ze snel weer goed!

Hopelijk ben je dan van het zadelprobleem af Rianne!

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:13

Ach het is inderdaad een jurysport, m'n gevoel over de proeven vind ik dan ook belangrijk. Stond wel wat commentaar op het protocol, maar heb er niet heel veel aan.

Valt op dat met name de SB zo verschillend beoordeeld wordt. De ene wil m met veel buiging zien de andere liever een soort van wijken over de hoefslag. Ik rijd m gewoon zoals ik m geleerd heb en zie dan wel weer hoe het beoordeeld wordt haha.. Wel filmpjes, maar uit een rare hoek dus proef is daar niet heel goed op te beoordelen... Maar wil ze in PB wel delen evt.

Verder commentaar over het tempo. Mijn paard heeft een aardig arbeidstempo en de ene jury wil dit wel zien de andere niet. Het tempo in de tweede proef lag een heel stuk lager dan in de eerste en hij was losser in zijn lijf, maar jury vond het tempo te hoog en dat zie ik dan terug in de punten... Enige troost was dat het verschil in punten tussen de twee proeven bij nagenoeg alle combinaties zo groot was.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:30

Ik ben wel benieuwd naar je filmpjes Lena :j

voor wat betreft SB; de ene jury is misschien wat minder gebrand op de juiste mate van buiging in het M1 omdat het voor het eerst aan bod komt, het hoort alleen niet ....

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:32

Ik moet even uitvissen hoe ik die filmpjes bij jou ga krijgen maar ze komen

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:35

Leuk! :) Uploaden op Youtube en dan link sturen?

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:37

Dat is het makkelijkste denk ik? Via bokt gaat lastig volgens mij

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:38

Denk ik ook, via bokt heb ik ook geen idee hoe het werkt. :+

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:50

T is gelukt, zitten in je postvak in denk ik


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 6 bezoekers