[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 14:05

Hallo allemaal!!

Gisteren heb ik samen met mijn knappe vriend ons M1-debuut gereden!
Wij zijn sinds vorig jaar april gestart in de B, en sindsdien vliegen we overal doorheen!

Hyrano van de Hooipolder is m'n beste vriend geworden, ik train hem voor de eigenaren eens per week en breng hem daarnaast uit in de dressuur. Hij is super leergierig en daar behalen we tot nu toe een hoop plezier vanuit!
Hyrano is een haflinger, zijn vader is: Haron van de milt en zijn moeder: Xenia van Bokshout.
Hyrano is 8 jaar, bijna 9 van 1.46m en probeert altijd zijn best te doen!
Tussen de paarden gaan we tot nu toe nogsteeds in de prijsjes.

Gisteren hadden wij onze 15e wedstrijd in totaal en daarbij voor het eerst in de M1!
Eerste proef nog een hoop spanningsfouten, zo sprong hij helaas op X in de linkergalop i.p.v in de rechtergalop doordat hij rechtuit moest en ik mijn linkerteugel teveel eraan hield. Wel fijn kunnen oplossen, maar zoiets gebeurt natuurlijk alleen in je proeven, verder sprong hij aan in galop in m'n middendraf. Zulke fouten kunnen helaas gebeuren...

2e proef ging echt 10 keer beter voor mijn gevoel! Hij liep lekker ontspannen en meer op eigen beentjes! Waardoor eigenlijk alles al veel makkelijker ging! Uiteraard nogsteeds wat schoonheidsfouten, maar dat komt ik de training wel weer!

Voor een eerste keer was ik zeer tevreden! en dat werd gelukkig ook beloond door de jury!
Met 2x een eerste plaats, met 188 punten en 200(!) punten.

Onze puntenteller staat dus alweer op M1+3.

Wel loop ik soms tegen kleine punten aan, zoals het terugrijden vanuit de middengalop. Hyrano heeft nog wel eens moeite om terug op zijn achterhand te komen, waardoor ik bang ben bij teveel terug rijden dat hij eruit valt, zoals ik heb gehad op de Regiokampioenschappen in Zwijndrecht afgelopen maand.
Daarnaast ook in het halthouden, krijg ik vaak te horen dat hij meer in balans moet HH, of hij staat niet vierkant. Waardoor ook zijn achterwaarts soms met aarzeling begint.

Hoe gaan jullie hiermee om en waar lopen jullie tegenaan? Of hoe lossen jullie dit op en waar train je hem dan op?

Hier even een foto van mijn maatjes:
Afbeelding
Dit was op de regiokampioenschappen in voorschoten vorig jaar! in de L1.

5 april 2014 ons wedstrijd debuut in de B!
Vandaag de dag: Z2 startgerechtigd!!!


Vionaa

Berichten: 449
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 11:38

Hoi! Ik zal 'ons' even voorstellen, ik ben Lotte en ik rij Wansa.
Ze is niet van mij maar van iemand anders (die voornamelijk in het bos rijdt), zo kreeg ik de vraag of ik haar bij wou rijden. Gelijk ja gezegd natuurlijk, voordeel is dat ze ook maar 1 minuut fietsen van mij af staat.
Hiervoor heb ik met mijn pony wedstrijden gestart (laatste start 2012 in de M1), maar door omstandigheden gestopt. 2 jaar niet actief geweest in de wedstrijd sport, miste het toch wel erg.
(Reden dat ik zelf geen paard heb is omdat ik in Groningen woon en studeer en omdat ik de pony niet weg wil doen :D )

Dus daar was de kans! Eind augustus ben ik begonnen met rijden, 14 september was de eerste wedstrijd in de L1 en 27 maart staat het M1 debuut gepland.
Laatste wedstrijd was vorige week met 194 5e plaats en 199 en 1e plaats. Teller staat nu op L2+9.
Gaan er snel door heen en gaan ook snel over naar een andere klasse. Paard kent namelijk al veel en heeft een aantal jaar geleden ook nog gestart in de klasse Z1.

Vroeger dacht ik altijd dat mensen die een ervaren pony/paard reden het makkelijk hadden, ik kom er nu achter dat dat best tegenvalt, behalve dat alle knopjes er al op zitten moet je het toch echt samen doen.
Laatst bijgewerkt door Urielle op 11-05-15 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: aanpassing op verzoek

shirleyp

Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:04

Leuk! Een M1-topic! Ik hoop ergens komend outdoorseizoen mijn M1-debuut te maken. We gaan niet zo snel als jullie helaas. Mijn paard is indoor erg gespannen en heb besloten dat niet meer op te zoeken, dus ik moet het echt van het buitenseizoen hebben. Daarnaast spring en cross ik ook graag en moeten we onze ontwikkeltijd een beetje verdelen.

Ik zie vooral op tegen het doorzitten in de middendraf eigenlijk, hihi! De middengangen vinden we lastig en doorzitten zal nooit echt mijn hobby worden op dit paard vrees ik... Heb een springgefokt paard en merk dat we qua gangenwerk erg hard moeten trainen om iets te verbeteren. Hij is ook wat horizontaal, dus de oprichting is ook nog een dingetje. Hij is echter erg lenig en verwacht dat ik mijn punten op de figuren, schouderbinnenwaarts en contralijntjes wel moet kunnen halen.

Terugrijden uit de middengalop is inderdaad lastig... Ben nu in mijn springtraining na een lange zijde middengalop een volte tien meter in gaan zetten, dat helpt mijn dressuur ook. Goed in je ritme blijven en door de volte sluit je paard makkelijker. Merk wel dat ik bij de mijne dit af en toe moet afwisselen, anders komt hij vanzelf terug voor de hoek.

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

Peelie

Berichten: 13382
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:13

Ik heb 2 haflingers, moeder en zoon. De ruin breng ik nu uit in de L2 met 6 winstpunten. Hij wordt 21 juni pas 6 jaar oud en Is sinds zijn 4e in training.

Ik heb eerst een gelimiteerde Startpas gehad om een beetje de wedstrijdjes te proeven met hem. Hij Is zeer sensibel en snel onder de indruk van nieuwe locatie's, daarbij Is hij een rasechte binnevetter, wat ook niet helpt :P

Ik ben het jaar erop (2014 dus) heb ik wat wedstrijden gestart, waarbij de laatst 2 a 3 wedstrijd vaak hoge punten (+/- 200 punten).

Nu het M1 in de buurt komt, ga ik me daar wat meer op focussen. Sbw doet hij erg fijn. Hij heeft veel aanleg voor de zeugangen. Verruimen Is nog wel lastig,maar dat neem ik hem niet kwalijk, het heeft een hoop temaken met balans bij hem, hij kan het wel namelijk. Verder noet hij nog meer op de hulpen komen. Verzamelen staat dikgedrukt in zijn wwoordenboek.

Ik hoop in mei of juni de overstap te maken. Misschien al wat eerder. Dat ligt er aan hoe hij het verder oppakt. Hij Is nog jong zat :)

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Re: M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:19

Telt een rentree ook? Ik verwacht in april weer te kunnen starten na een afwezigheid in de ring van bijna drie jaar, gelukkig mag ik nog wat puntjes in de M1, voordat ik de M2 in moet :j Maar na 3 jaar voelt het weer als een debuut :j

Ik heb een nu 10 jarige kwpn merrie, die ik na een periode van ruim 2 jaar in de wei in mei 2014 weer rustig heb opgepakt.

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:41

shirleyp schreef:
Ik zie vooral op tegen het doorzitten in de middendraf eigenlijk, hihi! .


Citaat:
Terugrijden uit de middengalop is inderdaad lastig... Ben nu in mijn springtraining na een lange zijde middengalop een volte tien meter in gaan zetten, dat helpt mijn dressuur ook. Goed in je ritme blijven en door de volte sluit je paard makkelijker. Merk wel dat ik bij de mijne dit af en toe moet afwisselen, anders komt hij vanzelf terug voor de hoek


Die van mij heeft ook last van het verruimen in de draf, dit vind hij gewoon zo lastig ook omdat hij liever zijn benen optilt, maar wat ik altijd doe is proberen echterin mijn zadel te gaan zitten, dan kan ik het persoonlijk makkelijker uitzitten!

Bedankt voor de tip! Ik ga dat eens proberen in het terugrijden van de middengalop!

5 april 2014 ons wedstrijd debuut in de B!
Vandaag de dag: Z2 startgerechtigd!!!

Vionaa

Berichten: 449
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 13:12

Tegen de middendraf zie ik ook heel erg op haha, ik oefen nu steeds kleine stukjes tempo wisselingen en het gaat al wel beter.
Wat misschien ook niet al te veel mee helpt is dat ik op een veelzijdigheidszadel rijdt en het doorzitten in het algemeen niet echt super fijn is.

Urielle

Berichten: 50066
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 18:20

Ik ga jullie topic even verplaatsen naar WD-V omdat het over het M1 debuut gaat en niet over deze wedstrijd.
Veel succes nog met jullie debuut of het vervolg daarop.

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

Kasty

Berichten: 642
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Drogeham

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:03

Ik meld me ook alvast!

Ik heb gisteren mijn laatste punten in het L2 gereden en mag nu M1 starten met mijn bijna 9 jarige friese merrie.
We zijn vorig jaar januari gestart in de B en zijn door de klasses gevlogen.
Ik heb mijn debuut gepland in April bij mijn laatste indoor wedstrijd. We zijn nog hard aan het trainen om het allemaal wat makkelijker en wat vloeiender te kunnen rijden..

~ Tetsje v. Tilhouten Sport ~ B + 13, L1 + 13, L2 + 10, M1 + 11, M2 + 13, Z1 + 20, Z2 + 0~

lieskehh

Berichten: 1002
Geregistreerd: 05-12-04
Woonplaats: Vlijmen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 11:13

Mag ik me ook hier melden :D,

heb december mijn m1 debuut gehad nu 3 wedstrijden gereden en 3 winstpunten.
Eerste wedstrijd ging echt super! en hij is bij de laatste 2 nu flink aan het klieren en wil niet graag voorwaarts lopen.
Daar gaan we nu thuis eerst op oefenen en dan eind maart weer keer weg :j

Ravelli my dear, my dream, my everything :+: B+11 L1+14 L2+11 M1+15 M2+13 Z1+16 Z2+27 ZZ Licht + 12 ZZ Zwaar + 15 PSG- 62%
[ITP] Ravelli Z1 fotoshoot made by Mariska Musch fotografie*

Myour

Berichten: 3402
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 11:49

Leuk een M1 topic :) gisteren hebben we onze laatste L2 wedstrijd verreden met 216 en 223 punten waarmee we nu dus M1 startgerechtigd zijn *\o/* Afgelopen half jaar zijn we hartstikke snel gegaan dus nu krijgt ie eerst ff twee weken een adempauze, lekker ff wat springwerk doen, hopelijk een bosritje en wat langlaag training. Daarna hopen we in april ons M1 debuut te kunnen maken! De oefeningen zitten er prima op dus het is nog even een kwestie van de afwerking en 'm nog flitsender maken. Heb er helemaal zin in :):)

Ever tried, ever failed. Try again. Fail again. Fail better ~ Samuel Becket

IvankBacardi

Berichten: 1005
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Vinkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 12:32

Ik meld me ook!!

Wij hebben over 2 weken ons M1 debuut *\o/*

In de training gaatie super aankomende zondag nog even lekker uitwaaien op het strand.

Bacardi, Z2 <3
Proud, L1 dressuur & B dressuur mennen <3

Peelie

Berichten: 13382
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 13:27

Ik ben hier thuis ook aan het trainen voor het M. De galop blijft lastig. Is natuurlijk ook niet echt de gang van een Haflinger. Tijfens de gebrokenlijn 5m valt hij behorlijk uit elkaar en versneld. Iemand een idee hoe ik dat in beteren banen kan leiden?

Wat ik nu doe Is hem nog meer op het achterbeen zetten in de hoek zodat ik "wat over hou" om de lijn te rijden. Maar op een gegeven moment wordt hij zo fris dat hij al weet wat er gaat gebeuren wanneer ik afwend. Dat wissel ik dus af met de diagonaal oprijden en de andere kant een gebroken lijn te pakken.

Verder wissel ik heel erg veel af in hoofd halshouding en de laatste tijd bezig hem meer door het lijf te krijgen. Pfoe :P pittig.

Dit Is het eerste paard wat ik M ga starten, best wel spannend.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

lieskehh

Berichten: 1002
Geregistreerd: 05-12-04
Woonplaats: Vlijmen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 13:35

Peelie,

daar heb ik met mijn Welsh cob ook last van, dan onbreekt er gewoon stukje aan kracht in de achterhand. Veel trainen op de achterhand. blijft lastig natuurlijk.. Ze willen dan al gauw te lang worden.

Ravelli my dear, my dream, my everything :+: B+11 L1+14 L2+11 M1+15 M2+13 Z1+16 Z2+27 ZZ Licht + 12 ZZ Zwaar + 15 PSG- 62%
[ITP] Ravelli Z1 fotoshoot made by Mariska Musch fotografie*

Peelie

Berichten: 13382
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 13:41

Lieske, heel herkenbaar. Mijn puppypony Is ook nog heel jong (5) dus hij moet ook echt nog wel een stukje groeien.

Ik train hem nu ook maar zon 3x per week, omdat ik wel echt bezig ben op kracht te trainen, hij krijgt dus ruim tijd om ook weer te herstellen.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 13:49

Peelie schreef:
Ik ben hier thuis ook aan het trainen voor het M. De galop blijft lastig. Is natuurlijk ook niet echt de gang van een Haflinger. Tijfens de gebrokenlijn 5m valt hij behorlijk uit elkaar en versneld. Iemand een idee hoe ik dat in beteren banen kan leiden?


Ik rijd zelf ook een haffie, blijft moeilijk ook omdat ze van zichzelf al vrij compact zijn vinden ze het vaak erg lastig die achterhand er nog eens onder te blijven zetten.

Wat ik in het begin veel geoefend heb, is een gebroken lijn (10 meter) en onder x een volte 10 meter (links/rechts, in de goede galop) Om hem weer meer te verzamelen, nadat dit sterker werd ging ik terug naar hoefslag. Ook oefeningen als links en rechtsomkeert hebben heel veel geholpen.
Momenteel kan hij (wanneer hij zin heeft zijn achterhand te blijven motiveren) een gebroken lijn 5 meter, vervolgens op de e-b lijn een volte 10 in contragalop en weer terug naar de gebroken lijn. Hierin blijft hij sterk.

Uiteraard duurt dit een periode voordat hij echt fijn ging doen. In het begin wilde hij graag hard. Wat bij mij ook veel geholpen heeft, is in contragalop aanspringen op een lange zijde, en vervolgens een grote volte in contragalop, waarbij ik hem eerst een ronde "op eigen kracht en benen" liet lopen, en vervolgens meer ging verzamelen. vanuit daar weer zijn eigen rondje. Op die manier kwam die van mij erachter dat het verzameld toch wel wat makkelijker ging.. Denk dat je ze soms toch ook even in het diepe moet gooien om ze vervolgens weer overeind te helpen.

Bij mijn knappe vriend heeft het veel geholpen en hij doet het nu "vrij makkelijk"

Succes!

5 april 2014 ons wedstrijd debuut in de B!
Vandaag de dag: Z2 startgerechtigd!!!

Peelie

Berichten: 13382
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 19:16

Die van mij "laten gaan" werkt jammer genoeg averechts, dan raakt hij helemaal over de piep (beetje heel erg sensibel).

Maar de tip van de volte 10 meter ga ik proberen! Daar kan ik zeker wat mee. Dankjewel!

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 22:12

Nee dan zou ik dat inderdaad niet doen!
Die van mij is niet zo snel van zijn stuk te krijgen, dus dan is het ook al makkelijker! Ik ben benieuwd of de volte bij jou ook werkt! Hoor het graag als je het eens geprobeerd hebt hoe hij/zij reageerde!

5 april 2014 ons wedstrijd debuut in de B!
Vandaag de dag: Z2 startgerechtigd!!!

Peelie

Berichten: 13382
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 06:28

Ik ga het vandaag maar eens uitproberen.

Die smurf van mij heeft ruim 5% Arabisch (vreemd) bloed, daardoor Is het soms nogal een pieperd.

Zo ben ik er eind september keihard vanaf gevallen en voor het eerst in mijn bijna 20 jaardat ik paardrij, in het ziekenhuis beland voor een paar dagen en 6 weken compleet uitgeschakeld. Ik Had een gekneusde nier en mocht helemaal niks. Om even een beetje een idee te geven van hoe hij heel soms Is.

Verder Is hij Hardstikke lief, soms een beetje lomp, maar super willing to please. Hij werkt heel erg graag.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 08:00

Jeetje, dat zal een behoorlijke klap geweest zijn! Wel volledig hersteld?
Ja dat is dan wat lastig, wel de halingertrekken? Maar met temperament als ik het goed begrijp?.

Zo rijd ik een momenteel 4 - jarige. Die ik vorig jaar heb bekeerd en ingereden, die ook ineens heel bang kan zijn voor iets, in dit geval is dat ook nog echt de jongigheid natuurlijk! Maar dat geeft me dan inderdaad een beetje een idee denk ik!

Hoop dat je er wwat aan hebt! Heel veel succes!!

5 april 2014 ons wedstrijd debuut in de B!
Vandaag de dag: Z2 startgerechtigd!!!

Myour

Berichten: 3402
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 10:03

@ IvankBacardi: spannend, leuk zeg! Zou ik ook wel willen kunnen, naar het strand.

@ Peelie: zo klinkt heftig zeg! Volte 10m was ook het eerste waar ik aan dacht, ff hem weer klein maken als ie versnellen wilt. Kleine toevoeging, zou het alleen niet op een vaste plek doen (bv op X) maar meteen inzetten wanneer je voelt dat hij dat doet.

Heb me zojuist ook ingeschreven voor m'n M1 debuut, spannend! Is een locatie die ik heel fijn vind, maar die zit altijd heel snel vol dus dacht, schrijf me wel gewoon alvast in. Tegen die tijd kan ik altijd nog kijken hoe en wat :)

Ever tried, ever failed. Try again. Fail again. Fail better ~ Samuel Becket

Peelie

Berichten: 13382
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 14:36

Myour,dat had ik zelf idd ook bedacht. Anders ziet hij de bui natuurlijk al aankomen. HEHE.

Nash is een Haflinger kwa model en als je er naast staat in de hand ook. Het typische beetje lompig, rustig sulletje wat heerlijk kan knuffelen met je, maar zodra je er op gaat zitten veranderd hij in een sportpaard met bijbehorend temperament. Hij is niet gemeen, bokt of steigert nooit, hij zet het alleen mega op een rennen. En dan gaat hij echt van 0 naar 100 in 2 seconden.

Als je dan net even rustig met een lang teugeltje rond stapt, dan hou je daar helemaal niks aan. Al heb je nog zo veel lijm aan je kont. Je voelt het ook gewoon niet aankomen, hij spant niks op, hij gaat gewoon in een klap.

Er zijn ook maar weinig mensen die op hem durven te rijden. Ik heb eindelijk na 2 jaar zoeken een meid gevonden die ik met een gerust hart op hem laat rijden, ook als ik er niet ben.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Rubio

Berichten: 997
Geregistreerd: 22-04-11

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:31

Hoi! Ik meld mij hier ook.
Sinds 15 februari hebben wij onze punten voor het M1 binnen. Ik heb die wedstrijd twee keer 193 punten gehaald en waren we twee keer 1e. Afgelopen weekend weer wedstrijd gehad en toen hebben we 197 & 203 punten gehaald! En 1e & 2e. Dat was voor mij toch wel de bevestiging dat we maar eens naar het M1 over moeten. Zoals het er nu naar uitziet zullen wij 12 april ons debuut gaan maken in het M1! We hebben 6 wedstrijden in het L2 gereden en 15 winstpunten behaald.

Ik start met Rubio, een 14 jarige palomino kleurige ruin. Ik heb met hem tot vorig jaar tussen de pony's gestart, Rubio is namelijk een E-pony van 1,56 hoog. Verder is alles onbekend. Wegens het bereiken van de 18-jarige leeftijd gaan we nu verder tussen de paarden en dit gaat zeker niet onverdienstelijk.

Dit zijn wij:
Afbeelding

En dit is een screenshot uit een filmpje van afgelopen zondag:
Afbeelding

Ik heb nog wel moeite met het goed blijven doorzitten in middendraf. Verder kan zijn schouderbinnenwaarts en het achterwaarts nog constanter. We zijn lekker aan het trainen, dus dat moet zeker goed komen.

Rubio: B+20, L1+14, L2+23, M1+21, M2+14
Domino: B+4

_Kyarah

Berichten: 111
Geregistreerd: 19-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:32

Mag ik me hier ook melden :)? Ik heb in september afgelopen jaar mijn M1-debuut gehad met mijn E-pony tussen de paarden. Ik ben kort daarna alleen behoorlijk hard gevallen (ander paard begon naar Abel te trappen en daardoor flipte hij). We zijn nu vooral nog vertrouwen terug aan het winnen in elkaar, maar de bedoeling is wel om langzaam weer naar de wedstrijden toe te gaan werken :).

Abel B+20 --> L1+15 --> L2+16 --> M1+2! Tijdelijke wedstrijdstop

Anoniem

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 20:35



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers