[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 10:31

Scheren durf ik niet := is gelukkig ook niet nodig paard heeft bijna geen vacht.

November/December zijn altijd lastige maanden voor ons, weer op paddock, korte en koudere dagen = wakker paard.

Sowieso is het wel een dier met een apart gevoel voor humor, nooit saai met hem :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 10:33

:)) :))

Ik moet helaas wel, die van mij zweet als een gek, dan krijg ik 'm niet meer droog. Dit jaar hoop ik het wel bij 1 x scheren te kunnen houden ipv 2, dat zou al fijn zijn.
Minder buiten is wel lastig ja, kan hij niet eventueel ook in de molen? Dan komt hij er toch nog een keer extra uit.

Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 09:51

Hier nog wel fanatiek bezig.. :D Longeer iets meer, gaf haar in plaats daarvan vrij. Alleen vond ze dat niet leuk :')
Dus wat rijden en longeren. En dan na het veulen weer wedstrijden denk ik :o

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 09:52

Wanneer is ze eigenlijk uitgerekend Meya?

Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 09:54

Half april pas.. Dus hoop dat we nog wat maandjes zo door kunnen gaan :)

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 09:56

Oh ja, dat duurt nog wel even. Lukt vast wel, lekker bezig blijven dan staat ze er conditioneel voor de bevalling ook beter voor.

Hier had ik die van mij even een paar dagen alleen wat latten rekken en strekken, gisteren weer opgepakt en het had hem duidelijk goed gedaan. Dit weekend weer wedstrijd, eens kijken of we een mooie score neer kunnen zetten voor de selectie.

MyWishMax

Berichten: 25255
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 10:02

Wat leuk een veulentje, Meya! En duidelijk nog niet met verlof dus haha

Hier debuut sowieso uitgesteld. Ze liep zaterdag niet goed. Niet stokkreupel, maar een soort slag in het wiel. Dit keer achter, niet het been waar de peesblessure zat dus. Maandag wordt ze nagekeken en anders weer naar de kliniek.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 10:03

Och jeetje, dat is naar Mywishmax! :(:) Waar denk je zelf aan?

MyWishMax

Berichten: 25255
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 10:11

Het lijkt alsof het hoog zit, dus niet in onderbenen maar meer SI gewricht ofzo. Ze loopt net zo als dat ik doe als ik van paard afstap en last van mijn heupen en SI gewricht heb. Dus misschien vastgelegen of iets raars gedaan in de paddock? Vrijdags was er niks aan de hand namelijk, toen reed mijn moeder in de les en niemand heeft iets gezien. Zaterdag had ik les en de 1e ronde draf was het al duidelijk. Ze geeft ook geen pijn aan, nergens eigenlijk.

Vandaar dat eerst de fysio/osteo komt. Die behandelt toch niet als ze aan een echte blessure denkt, maar kan wel meekijken en voelen waar het zit.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 10:14

Wat vervelend, maar dat klinkt inderdaad als dat er iets niet goed zit.

Ik ben wel fan van Osteo, die van mij knapt daar ook altijd heel erg van op. :j

Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 11:22

Ja, zo is dat indd Marietje.

Ah fijn!! Succes alvast het weekend!

Mywishmax, ja denk ik ook :D Wou áltijd ooit eens een veulen zelf fokken, vandaar dat ik destijds persé een merrie wou. Is helemaal mooi een veulen van je eerste eigen paard fokken :)
Ah, klinkt niet lekker! Hoop voor je dat het meevalt!!

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 16:30

Hier was ze wat fripsie vd week. Niet willen loslaten in lijf etc. Gisteren was het wel weer goed :D
Vanaf voorjaar meer tijd voor de horses, ga iets minder werken *\o/*

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 17:23

Hoe gaat het bij iedereen? Heb niet alles meer gelezen laatste tijd.

Ik ga zaterdag 30 nov. en zondag 1 dec starten op dezelfde locatie. Ben enorm benieuwd hebben al lang geen 2 dagen meer gestart en in december starten we verder waarschijnlijk helemaal niet dus vind het dan nu ook niet erg om 2 dagen achter elkaar te starten.

Donner, B+21, L1+ 21, L2+29, M1+27, M2+24, Z1+21, Z2+3
Donna, B+27, L1+20, L2+19, M1+8
Wodka, L1+1
Gestoa, B+11, L1+17, L2+13, M1+10, M2+1 (Verkocht)

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 22:29

Hier was het topic opeens weg uit mijn lijst, vreemd genoeg vaker momenteel.

Verder flink druk met werk, rijden nu ook even op lager pitje maar na dipje zijn we nu wel echt sprongen vooruit aan het maken. Hopelijk komende periode weer meer tijd om dit uit te bouwen

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 11:27

@ Meya; Dat is een fijn vooruitzicht!
@ Veertje; Wat leuk, 2 dagen! Waar is dat?
@ Haike; Fijn dat jullie het het dipje zijn. Heb je al wat wedstrijden in de planning?


Hier wedstrijd gehad, redelijke score gehaald voor de selectie. Ik was zelf totaal niet tevreden, ik laat teveel dingen liggen .... echt domme dingen 8)7 Dus ik wil eigenlijk nog even kijken of ik nog wat kan inschrijven binnenkort.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:17

@ Mywishmax; Hoe is het met je paard? Is ze nog nagekeken?

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 18:27

@Haike, bij mij was die ook opeens verdwenen

@Marietje, wij starten in Zevenaar. Daar is bijna ieder weekend wedstrijd :)

Jammer dat je zelf niet zo tevreden was! Wel een winstpunt gehaald?

Donner, B+21, L1+ 21, L2+29, M1+27, M2+24, Z1+21, Z2+3
Donna, B+27, L1+20, L2+19, M1+8
Wodka, L1+1
Gestoa, B+11, L1+17, L2+13, M1+10, M2+1 (Verkocht)

Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 23:17

Vreemd Haike, las er wel meer over! Fijn dat jullie na het dipje weer met sprongen vooruit gaan! +:)+

Marietje jammer van je eigen gevoel, toch een punt gescoord?

Hier even dipje.. Ze is wat lastig rechtsom, vnl met lengtebuiging.. Ben nog maar wat aan het longeren, vd week even extra check door tandarts om dat maar uit te sluiten.
Had haar op ander voer gezet (je blijft wat proberen), maar sinds vandaag maar weer terug op het oude. Nooit de dingen veranderen als het goed lijkt, zegt men. Waarom ik dat dan toch blijf doen.. %) Ze is wel snel wat gevoelig, dus hoop niet dat dit blijvend is tijdens de dracht. Hoopte toch stiekem dat ik nog 2 maandjes kon blijven rijden

Afbeelding
Buikje groeit wel mooi door :)

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 09:08

@ Veertje; Oh ja, dat is een mooie locatie. Lang geleden dat ik daar ben geweest, is dat binnen losrijden en ook binnen de proef?
@ Meya; Vervelend dat ze niet zo fijn gaat. :(:) Maar dat zal ongetwijfeld met de dracht te maken hebben, zo van voren is het al een beste buik!
Waarom had je van voer gewisseld? Op zich klopt natuurlijk wel wat je zegt, maar aan de andere kant denk ik, je bent gewisseld en dat doe je niet als je zo tevreden bent toch?

Ja hoor, ik had nog ruim winst en zelfs nog prijs, maar ik vond het meer een kwestie van in het land der blinden is eenoog koning. 8)7
Ik heb nog 2 wedstrijden bij geschreven, hoop dat ik er nog bij kan.

MyWishMax

Berichten: 25255
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 09:33

Marietje, we hebben het wel vaker gehad over gevoel en punten in eerdere topics. Fijn van de punten, maar jammer van het gevoel. Volgende keer beter! Hoe gaat zijn spanning nu?
Meya, wat naar! Waarom had je gewisseld? Goed, maar kon nog beter?

Merrie is nog niet goed, volgende week naar de dierenarts. Ben wel wat bang eigenlijk. Sowieso een rotmaand, onverwachts 1 van mijn honden in laten slapen, niks gemerkt tot ze 's ochtends wat vreemd deed. Naar de DA en 's middags ingeslapen. Daarna merrie kreupel en bij osteopaat nog wat slechter dan die 1e dag kreupel.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 09:38

Z'n spanning gaat goed! (voor nu dan :+ dat kan bij hem omslaan als een blad aan de boom)
Ik moet ook zeggen dat de bodem echt heel slecht was; dikke hoefslag erin, overal kuilen, hobbels en bobbels dus hij verstapte zich ook regelmatig. Viel tot 2 x toe uit de galop, dat doet hij anders nooit!
Nee, het was echt om snel te vergeten.


Jeetje joh, wat had je hond? :(:)
Is je merrie na behandeling nog slechter geworden? Of bedoel je dat ze zelf al slechter was geworden?
Wat een nare dingen allemaal, ik hoop maar dat je snel weet wat eraan schort.

MyWishMax

Berichten: 25255
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:05

Wat rot zeg, maar spanning was dit keer dus wel een fijn stuk haha. Maar zelfs uit galop vallen is wel teken dat het echt lastig was voor hem dan.

Ze was al slechter geworden, na behandeling nog niet gekeken. Dat was maandag pas, dus sowieso eerst twee dagen rust. Daarna zou ik erop mogen als het normale behandeling was. Zit wel een dikke plek op haar been nu, die er de eerste dagen met kreupelheid niet zat(ze had wel al weken wat dikkere achterbenen, maar dat hadden we bekeken met instructie en ze liep toen gewoon goed en nergens gevoelig op, dus wij dachten stalbenen of reactie op lucerne oid). Osteo heeft gekeken, gevoeld en geknepen maar geen reactie erop, maar in overleg gaan we het wel laten nakijken. Zo lopen is niet goed en die plek wil ik ook nagekeken hebben, zelfs als ze wel weer goed zou lopen of het ergens anders vandaan zou komen.

Hond was eigenlijk de weken/maanden ervoor onwijs fit en vrolijk. 's Ochtends reageerde ze amper op mij of andere hond, gewoon echt niet zichzelf. DA wilde echo en foto's, dus naar andere locatie. Daar bleek een enorme tumor aan de milt te zitten die echt per uur aan het groeien was/zoog zich vol met bloed. Ze had nog mee naar huis gemogen, maar hooguit enkele dagen voordat die zou scheuren en ze dood zou bloeden. In die paar uur tussen bezoek's ochtends en inslapen 's middags was die van voelbaar door de DA naar zichtbaar gegaan.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:09

Jeetje joh, wat naar van je hond! :(:) Dat het zo hard kan gaan ...

Hoe loopt ze precies niet goed? (voor zover je dat kan uitleggen) Is het voor of achter?
En kon de osteo verder niets vinden?


Ja echt hoor, aan hem lag het totaal niet. Hij liep super fijn, alleen door de bodem wel echt anders als normaal. Ik hoop wel snel antwoord te krijgen over de bijschrijvingen, want als het niet meer kan, dan kan ik nog opzoek naar iets anders. Altijd zo irritant ....

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:13

Mooie buik al Meya

Marietje gefeliciteerd met de punten (ondanks mindere gevoel)

Gecondoleerd met het verlies van je maatje MyWishMax. Hopelijk valt het met paard allemaal mee.

Wij zijn rustig aan het verder trainen. Paard is lekker fris dus gaat met wisselend succes. We stellen het starten nog even uit. Denk volgend jaar weer eens proberen. Wij doen in januari mee met clinic van Dinja van Liere, mooi punt om eens te kijken hoe we ervoor staan (op andere locatie).

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:20

Dat is leuk Bianca! Heb ook een keer bij haar gereden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: RoronaZorro en 35 bezoekers