[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 19:01

Dat is goedkoop hier in de buurt voor zoveel faciliteiten...
Hier betaal je daar minstens €400,- per maand voor... :+

Shelly wat fijn!

Meya, ach jee wat zonde zeg...
Het was ook wel een beetje waaierig weer...

Hier staat alles onder water, ben toch maar naar buiten gegaan vanmiddag, even beentjes strekken, maar poe wat een wind zeg!
De ander even snel 20 minuutjes tussen de plassen door op de club gereden.
Het is weer letterlijk even aan aanmodderen met dit weer...


Afbeelding


Meya_

Berichten: 1428
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 21:15

Shelly fijn zeg!
Nouvel wat had je een gaaf filmpje laatst! :) Fijn zeg!!
Lekker even naar buiten.

Ja, de golfplaten klapperden ook best wel.. Maar goed, mag geen excuus zijn. Heb der vanochtend nog gelongeerd thuis, Vd week ook x eerst even longeren en daarna er gelijk op.
Lijkt me heeeeerlijk om voor een weekje een rustig/sloom paard te hebben. Gewoon even chill rijden :') Moeten maar ff langs juf Vd week, vrijdag een clinic..

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

NatasjaS
Berichten: 192
Geregistreerd: 27-11-09
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 09:14

Het is idd erg nat en een beetje behelpen met rijden. Alles zit ook onder het zand......

Gister wedstrijd gehad. 1e proef 190 punten en tweede 172 (ik rijd meestal 1 proef, maar wilde nu 2 proberen). Dus super blij met mijn punten in de eerste proef, het ging ook lekker.

@ Meya_ heb je eerste proef een stukje van gezien, vooral in de galop deed ze heel erg onnozel......het begin zag er netjes uit. Wel jammer, maar idd op naar de volgende. Je weet dat jullie het kunnen.

@ Nouvel, toch even lekker uitgewaaid.

Stoere powny Zeno & Me B+10 L1+10 Eindstand
Topper Willem & Me L1+ 21 L2+1 Eindstand
Topper Welmoed & Me B+13 L1+15 L2+10 M1+3

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 09:23

Ik vind onze regio ook best duur.. Ik kan dan ook niet geloven dat ik bijna de 300 aantik. Maar ik betaal nu 245 en heb geen binnenbak en een matige buitenbak. Dan kan ik beter iets meer bijleggen en altijd kunnen rijden, die Z buitenbak is dan ook wel handig voor de toekomst. Een vriendin van mij woont in Friesland en zij is een stuk minder geld kwijt!

Magnifique M2*
Crucero JM M2*

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:19

Zo, wat een geld allemaal! Op de stal waar ik stond (20x50 binnenbak, 20x80 buitenbak, overdekte stapmolen, poetsplaats met warm en koud water, boxen van 5x4, eigen ruime zadelkast etc. kostte me 200 euro. Was wel prijs voor pony.. Wat dat betreft zit ik wel in een goede regio :)

Lekker dat je die mogelijkheid hebt Nouvel. Maar vies weer was het!

Jou al even gesproken Meya. Jammer van de spanning en de lage punten! Volgende keer beter. Deze maand nog wat staan?

Gefeliciteerd met je winstpunt Natasja! Klopte je gevoel ook, dus dat tweede proef minder fijn ging?
---

Ook ik ben gister op wedstrijd geweest. Eerste proef liep ze fijn voorwaarts, nette proef en 185.5 punten :) Tweede proef moest ik er harder aan werken waardoor de proef ook slordiger was, 174.5 punten. Wel helemaal terecht. Ook fijn commentaar erbij waar ik iets mee kan. Hogere cijfers op de onderdelen die goed gingen en ook wat lagere voor de dingen die minder waren. Daar kun je tenminste iets mee!

Bijrijder was even te kijken en heeft het gefilmd. Zij gaf aan dat ik in de tweede proef te veel aanspan doordat ik té stil wil gaan zitten. Verklaard wel waarom Marena daar slomer werd. Merkte het ook met uitrijden. Toen voelde ik dat ik mijn lichaam meer ontspande. Dus me er nu goed bewust van worden en dan hoop ik dat ik dat kan oplossen.. :D

Marena van Steenbergen, M1+8

Meya_

Berichten: 1428
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:46

NatasjaS schreef:
Het is idd erg nat en een beetje behelpen met rijden. Alles zit ook onder het zand......

Gister wedstrijd gehad. 1e proef 190 punten en tweede 172 (ik rijd meestal 1 proef, maar wilde nu 2 proberen). Dus super blij met mijn punten in de eerste proef, het ging ook lekker.

@ Meya_ heb je eerste proef een stukje van gezien, vooral in de galop deed ze heel erg onnozel......het begin zag er netjes uit. Wel jammer, maar idd op naar de volgende. Je weet dat jullie het kunnen.

@ Nouvel, toch even lekker uitgewaaid.


Onnozel is inderdaad het goede woord. Belachelijk hè! Meestal kreeg ik haar dan nog wel terug, maar dat was gisteren ver te zoeken... moet eerlijk zeggen, ik rij daar nooit echt lekker.. Dus miss ook wel groot deel mijn schuld
Fijn dat die 1e proef goed ging! :D Jammer van de 2e, maar als je meestal toch maar 1 start, goed om te kijken hoe evt de 2e ging.

Mooi Rianne, gefeliciteerd met je punt!

Ja heb nog 2 staan.. as zaterdag en 27e. Dus hoop een lesje te kunnen plannen bij L.aura en vrijdagavond de clinic. En daarna maar ff kijken of we zaterdag weggaan of niet. Is selectie, was enige wedstrijd in weekend dat de kinderen er niet zijn.. Dus wilden ff weg maar zei heb voor selectie ip niks te zoeken, maar als het zo gaat al helemaal niet :o

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

Flevolander

Berichten: 3839
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 12:52

Eventjes globaal bij gelezen hier, jullie gaan ineens hard..

nieuwe M1ers welkom en Suc6..

Rianne, sorry ik had het verkeerd begrepen van je afzegging.. ben je al verhuisd nu ? En zo ja.. al een beetje gesetteld?

Verder lees ik een hoop over de weersomstandigheden.. Hier een fijne accomodatie met 20/40 binnen met fijne bodem en spiegelwand, en 20/60 buiten met ook echt een super bodem.. Helaas wel hartje randstad(Utrecht aan de kant richting Amsterdam) ik betaal 350 euro inclusief molenabonnement en twee keer in de week mesten.. (rest van de dagen moet ik zelf mesten)

Hier even niet weggeweest.. denk niet dat ik dit jaar nog ga.. zo druk altijd die feestdagen tijd.

Wel nog een fotootje van mijn wedstrijd van vorige week..

Afbeelding

Doe je oordeel weg, en weg is je gevoel. Neem dat gevoel weg en weg is het nadeel zelf.
Marcus Aurelius

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 17:22

Ohh ik ben gister nog tweede geworden in de eerste proef ook... :D

Ah nog even de laatste puntjes van de M1 dus Meya! Lekkere planning! Bij selectie kun je wel aangeven dat je niet meerijd voor selectie toch?

Maakt niet uit Flevolander :D Nee we verhuizen officieel over twee weken. Zijn al wel bezig met spullen overbrengen naar de nieuwe woning. Dat staat al leeg en hebben we de sleutel van, dus dat is ideaal. Hoeven we over twee weken alleen even de laatste meubels zoals bed etc. te verhuizen! Mooie foto van jullie wedstrijd!

Ik ga deze maand ook niet meer op wedstrijd, even genoeg drukte. Januari maar weer!

Marena van Steenbergen, M1+8

Meya_

Berichten: 1428
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 17:35

Mooie foto flevolander!
Ah netjes Rianne! Ook fijn dat je alvast wat spul kan overbrengen naar jullie nieuwe woning.
Groot gelijk hoor. Misschien zeg ik de 27e nog wel af, net na de kerstdagen is ook niet erg handig.

Nou, zullen zien. Zal vanavond even trainen onder toezicht :') Wss doe ik iets waardoor Hope zo reageert.
Die punten kunnen me gestolen worden, hoop dat dit een eenmalige terugval was.
Nee, stom. Je kon je alleen inschrijven voor selectie en perse voor 2 proeven. :7
Het is weer Vinkega, waar ze vorige week fijn liep. Dus daar gaan we maar weer vanuit dat we relaxed rondjes kunnen rijden.

Kon vandaag uur eerder naar huis, heerlijk. Vorige week ook 2x iets eerder naar huis. Wel lekker, had genoeg uurtjes gemaakt

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1428
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 00:19

Wij kunnen het gelukkig nog :) Ze moest er iets meer doorheen, maar tegelijk wat minder druk van voren. Ze speelt ietwat spel nu, als zij trok trok ik terug.. Zij harder in trekken en tempo, en ik uit ellende met wist wat ik moest doen ging ik er tegenin :') Waar ik nu wel druk uitoefen, alleen handen 'vastzet', en beloon door 'loslaten' als zij luistert. Het werpt gelijk z'n vruchten af gelukkig.

Afbeelding
Vriend heeft bijna de hele les gefilmd, hier kunnen we wat mee :j Zaterdag voor wedstrijd ook maar zo proberen, gaan iig weer voor onder de 5 fouten blijven.

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

xemmafalcon

Berichten: 85
Geregistreerd: 12-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 13:22

Oeps.. Ik ben even een maandje van de aardbodem verdwenen. Druk druk druk!

Shelley wat fijn dat het rondje oefenspringen in november zo fijn ging. Oei voor het eerst moeten afgroeten? Dat is niet leuk.

Meya lekker hoor even op vakantie. Tof dat je wedstrijd zo fijn ging! En wat een leuke foto's! Gefeliciteerd met je punten. Leuke frontriem ook :) . Fijn he om soms beeldmateriaal te zien? Kan je het gevoel ook koppelen aan het beeld.

Nouvel wat balen dat hij de hele tijd zijn ijzers aftrapt. Even kunnen uitwaaien op het strand zo te zien :) . Filmpje ziet er goed uit!

trysteffy keertwending is inderdaad maar 1 onderdeel. En volgens mij hoef je in sommige proeven alleen een kwartwending te doen. Dat is nog wel te overzien toch?

HiFive dat is niet fijn. Ik probeer ook in mijn proef nog klein te schakelen om hem scherp te houden. Als ik merk dat ik hem kwijt ben kan je beter 1x groot inkomen om daarna weer klein te kunnen blijven. Lukt mij ook nog niet altijd hoor :D . Wat fijn van je springpaard! Dat zou een mooie oplossing zijn. Oei haha die foto, ze kijkt niet heel blij nee := . Je blijft altijd welkom hoor in dit topic! Gefeliciteerd met je punten!

Flevolander, ik zit erover na te denken om naar de almelo'se ruiterdagen te gaan. Maar ik moet ook eerst even met de eigenaresse overleggen. Is alleen een beetje ver weg wel. Jammer van je wedstrijd, volgende keer beter. Leuke foto!

Annika, cavaletti zijn altijd een erg fijn hulpmiddel!

Rianne Hoe vaak scheer je haar gemiddeld in de winter? Syl zit ook alweer wat dik in het haar -O-

Haha harvey ik kan je de hand schudden wat betreft de drukte. Gefeliciteerd met je punten! Op naar het M2 *\o/* . Stal klinkt goed! Hier in de buurt betaal je daar 350-400 voor ook.

Seyra, welkom! Met wat voor paard of pony start jij?
Welkom Jinte! Rij je ook nog eventing met het paard of alleen dressuur?
Ook jij welkom keeyzie. Met wat voor paard of pony start jij?

Wat betreft de sporen. Ik spring en cross met een klein stomp spoortje. Dressuur wissel ik af tussen het stompe spoortje en een grof wieltje. Op wedstrijd heb ik het grof wieltje om. Hier loopt hij super fijn op!

Gaan er nog mensen op wedstrijd dit weekend?

Phil L2+1 eindstand ~ Syl Z1+1 eindstand~

Juultje M1+4


Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 13:32

Mooie foto Flevolander!

Rianne toch nog 2e, super goed!

Meya lekker! Heb je weer wedstrijd dit weekend?

Wij gaan morgen weer voor echt. Kijken hoe het zal
Gaan. Word hier in ieder geval erg koud morgen dus hopelijk hij dan voorwaarts haha.


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 11:48

Gisteren gestart. Geen winst, maar wel lekker gereden op zich. Eerst was weer even drama maken met de baan in gaan, maar gelukkig kon ik hem vrij snel overtuigen toch maar voorwaarts te gaan.

Hij was bereikbaar en sloot zich niet af dus dat was fijn. Ook was hij wel redelijk voorwaarts, dus kwam niet bek af uit de proeven.

Ging niet voor de punten, maar met het doel de baan rond komen en km maken. En dat is gelukt dus ben tevreden voor nu.


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

Meya_

Berichten: 1428
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 13:58

Netjes Shelly!Die punten komen vanzelf wel weer! :) Doel behaald dus, dat is belangrijk.

Hier ook op wedstrijd. Inrijden ging erg fijn, galop super relaxed. Eigenlijk ineens te goed om waar te zijn haha. Ben er nu ook achter gekomen wat er in de proeven gebeurd, ik rij er veel minder aan. Doordat ik wat afwacht, krijgt zij de gelegenheid om haar gang te gaan. (Stukje wat L.aurens van L.ieren ook zei, verliest ze haar balans in boeg gebied. Moet haar consequent op achter houden, voor iets teveel omhoog voor mijn gevoel..)
Ach, ging toch nog stukken beter dan vorige week :D
Was een selectie, dus wel iets strenger maar kon me er grotendeels in vinden.
Gisteren een clinic gereden, daar had ik ook veel aan vandaag. Dus wel gaaf :D Zei ook, bij dit paard moet het geen moeten worden, alleen je moet continue duidelijk zijn dat jij de leiding hebt. Vond der een trutje, een echte merrie. Maar wel een leuke, haha :D

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 14:34

Harvey: klinkt als een pracht stal! In onze regio zou ik iets meer betalen voor wat jij krijgt.


Shelly: grappig dat de jury kwam helpen. Ik zou mijn merrie die baan niet in krijgen hoor :') Mooie punten! Je wedstrijd van 14/12 ging volledig naar je doel, prima :)

Meya: heb je afgegroet? Ahja die punten... Het is het gevoel dat toch altijd telt, niet? :-) Fijn dat je les ook zo goed ging.
Jij gaat hard zeg. Doe je veel clinics? Hier is er amper iets (deftigs) te vinden.

Nouvel: je brengt me op ideen. Ik ga met de feestdagen ook eens een dagje naar het strand in de hoop dat er niemand anders gaat zijn :Y)
Natasja: Er zit wel veel verschil tussen de proeven, had je dat verwacht?

Rianne: Fijn dat je het eens bent met je punten en dat je weet waar het probleem zit! Op die manier kan je er weer aan werken *\o/*

Flevolander: knappe foto!



Zo ik ben weer terug van een weekje snowboarden. Het was echt geweldig om er even vantussenuit te zijn!
Vlak voor ik vertrok op reis heb ik nog een springlesje meegepikt en ze nog geschoren.
Wat kriebelt dat springen terug, zeker nu ik mijn springpaard verkocht heb.
Ze maakt het trouwens fantastisch, die mensen zijn er echt heel gelukkig mee :-)
Nu ik geen groom meer heb, ben ik wat angstig om te starten. Ik ga weliswaar 1 proefje starten en vanbuiten leren maar wat als ik het vergeet halverwege 8)7
Voorlopig blijven we nog lekker trainen want als ik kijk naar andere kandidaten uit de M2 vind ik mezelf bijlange zo goed niet :')

Siep B+10 L1+11 L2+13 M1+12 M2+0 dressuur <3

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 14:50

Lekker hoor even er tussen uit hifive! Ik vind springen ook wel leuk tussendoor. Ga zaterdag weer eens op spring wedstrijd.

Morgen nog een keertje scheren en dan is het gelukkig weer klaar voor dit jaar. Net de hals bij mijn bucas deken besteld. Blijft hij tenminste schoon. Hem moeten wassen met kou vind ik ook zo sneu.

Nog 2 foto’s van het oefenconcours



Afbeelding
Afbeelding


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 14:58

Netjes Shelly!
De mijne slaagt er in om steeds vuil te worden onder de deken :')

Siep B+10 L1+11 L2+13 M1+12 M2+0 dressuur <3

Meya_

Berichten: 1428
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 17:10

Hifive lekker zeg, weekje snowboarden! Ik hoop tzt ook weer op wintersport te kunnen gaan :)
Goed bezig, hoe gaan de M2 oefeningen en wat zegt je instructeur?

Ja, bij toeval.. Normaal deed ik t niet echt clinic rijden.. Maar vind het wel erg leuk :) Ga in januari weer een clinic van haar volgen, en die van Rien dan..
Wedstrijden ip op lager pitje nu, heb voor half januari 1 staan. Miss eerder weg, maar met alle feestdagen en weekenddiensten eerst maar ff zo.

Mooie foto's Shelly!

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 17:27

De oefeningen op zich gaan wel netjes maar het geheel is soms wel nog wat zoeken. Ik heb zoals in de B nog steeds moeite met de verruimingen en het gesloten/rond krijgen van haar.
Bij mij zie je amper verschil met arbeidsdraf of uitgestrekte draf. Mijn instructrice, die op internationaal niveau rijdt, krijgt er ook niet meer uit dan mij. Dat is jammer want op M2 niveau vragen ze toch wel al wat van je. Alsook het meer op de achterhand brengen en dergelijke. Daar lopen we nog wat vast.

Siep B+10 L1+11 L2+13 M1+12 M2+0 dressuur <3

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 13:17

:wave: Even geleden, maar druk druk!
@ Jinte: Welkom
@ Nouvel; Dat biedt hij maar mooi aan!
@ Hifive; Lekker op vakantie
@ Shelly; Wat fijn dat je op de onderlinge zo hebt kunnen oefenen!
@ Meya; Jammer van je wedstrijd
@ Nouvel; Heerlijk zo naar buiten
@ Natasjas; Gefeliciteerd met je punt
@ Rianne; ook gefeliciteerd met je punt
@ Flevolander; Leuke foto, jammer dat hij wat wazig is
@ Shelly; Fijn dat je hem erdoor hebt gekregen. Die punten komen dan wel weer
@ Meya; Had je nog winst gereden? Fijn dat je weet waar het vandaan komt
@ HIfive; Je kan ook op wedstrijd iemand vragen om te lezen toch?
@ Shelly; Leuke foto's! Let je wel op dat je zelf recht boven hem blijft, je kantelt nu teveel een kant op.
@ Hifive; Heel veel gaan schakelen, echt heel veel. Daar wordt het beter van.

Zo en bij :D
Hier afgelopen weekend toch weer gestart. Ik had hem na zijn behandeling nog niet zo fijn zoals ik hem eerder had, maar toch op wedstrijd gegaan. Was de laatste selectie dus dacht ik gok het erop.
Hebben we nog gewonnen ook, 208 en 202!

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 13:26

Klopt maar dan heb ik teveel stress op voorhand. Stel dat niemand wilt lezen...
Dan schrijf ik me liever in voor 1 proefje en leer ik die vanbuiten :-)

Proficiat met je wedstrijd zeg! Wauw zo hoge punten *\o/* *\o/*

Siep B+10 L1+11 L2+13 M1+12 M2+0 dressuur <3

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 13:29

Ik rijd altijd uit mijn hoofd, ideaal! Ik heb veel meer focus dan. :)

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 13:39

Nooit met een voorlezer?
Ik ben echt bang dat ik ze opeens ga vergeten :')

Siep B+10 L1+11 L2+13 M1+12 M2+0 dressuur <3

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 13:41

Nee, vroeger wel, maar nu dus niet meer. En ik moet zeggen dat dat echt ontzettend goed bevalt.
Ook al ken je de proeven, je gaat toch de focus leggen op je voorlezer. Ik merk enorm dat ik veel meer de proeven afwerk als ik ze uit het hoofd doe.

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 20:14

Misschien moet ik dat ook maar eens zo beginnen doen :-)

Siep B+10 L1+11 L2+13 M1+12 M2+0 dressuur <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers