[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:38

Jammer van de 2e proef en spanning op laatste wedstrijd Glenstorm! Zo'n bijdehandje heb ik ook qua meedenken. Als ik haar niet vlug genoeg aan de hulpen heb doet ze gewoon wat zij zelf denkt dat de bedoeling is :+

Nouvel die paar x een 8 tikt toch lekker aan als de rest ook steady 6 en 7 is!

Fijn dat je tevreden was Meya. Zo'n klein verschil in punten qua goed en fout kun je idd niet zoveel mee! Film je de proeven wel?

Succes in de M2 Merel, maar dat gaat vast goedkomen gezien de percentages!

Hé Alice, jij ook hier! Dian weer goed op weg las ik.

Haha nou mooi dat het zo gezellig was met je moeder Meya! Mijn ouders komen vaak wel even kijken als het in de buurt is. Ga de laatste tijd sowieso eigenlijk iedere x samen met m'n wedstrijdmaatje, starten in dezelfde klasse. Alleen onhandig dat we elkaar niet kunnen voorlezen of dan juist verder uit elkaar moeten starten.

Leuke foto Emma!


Hier nog steeds hard aan het trainen voor de regio en tussendoor nog een springlesje. Donderdag weer naar les en dan volgende week baan verkennen, nog een x naar les en dan goed ons best doen!
Alle M1 oefeningen gaan ook prima dus voor die week daarna ook al ons debuut opgegeven. Dag daarvoor ook lessen dus dan is ze goed scherp tijdens debuut haha!


Meya_

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 00:37

Fanatieke planning Lioony. Succes!!

De proef niet echt nee. Thuis rijden, met les of ergens anders trainen filmt mijn vriend wel redelijk vaak stukjes. Heb nog niet echt de kans gehad om naast proef voor te lezen iemand anders vinden die filmt.

Leuk dat je ouders er zo betrokken bij zijn. Mijn vader ging vroeger altijd mee met pony tijd. Toen ik bij een stal begon te rijden en wedstrijden werd mijn vader ziek. Is helaas ook al enkele jaren overleden.. :(
Hij heeft nog dik half jaar een Fries mee gemaakt die ik net verzorgde.

Maar toen ik die serieuzer ging rijden was hij al overleden. Vanaf toen ging mijn moeder mee op wedstrijd. Leren voorlezen. Ging mee, helpen met alles en voorlezen dus :D
Samen auto gekocht voor de trailer.. Ze was/is super, steunde me en sponsorde me met deel voor de auto. Werkte meer dan fulltime die jaren. Paste ze de etenstijd altijd aan op mijn werk en paarden :)
Vorig jaar zou ook eens maar uiteindelijk mijn vriend me voor gelezen. Zei ze ik kan het niet meer. Maar afgelopen donderdag ging dus vlekkeloos :D

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 08:10

Les ging wel fijn. Gisteren weer op westrijd ging eigenlijk super. Was alleen te laat omdat vriend te laat thuis kwam... grrr. Die moest snel even iets wegbrengen maar daardoor was ik te laat. 10 minuten kunnen inrijden dusja.. had nog wel 175.5 &177 :') snak naar een wedstrijd dat ik gewoon kan zeggen ja ging lekker en terechte punten :o

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 14:16

Jammer zeg van het korte inrijden, wel nette punten hoor voor dat je er nog maar zo kort op zat, gaat vast goed komen!

Ik ben vandaag ook weer geweest, wat een koude wind zeg, brrrr...
Enorme plassen op het parkeerterrein waar de trailers stonden, wat een slecht terrein...
Maar goed, is niet anders, wordt vanzelf voorjaar!
Ik zat er juist weer net te lang op voor het mooie, hij liep zowaar gelijk heel fijn en toen was ik al ruim een kwartier voor mijn eerste proef eigenlijk klaar met los rijden en stortte hij een beetje in toen ik eindelijk moest...
Dat was wel heel jammer, zeker de 2e proef, werd hij te lang en ging hij wat teveel hangen, dan kom ik de galop niet lekker meer door.
Had er dus niet echt iets van verwacht...
Had ik de eerste proef 180,5 en de tweede proef 183,5, wel blij mee natuurlijk!

_Jeann

Berichten: 1007
Geregistreerd: 24-08-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 20:02

Meya, jammer datje er wat te kort op zat.. Ben ik altijd bang voor en dan zit ik er soms weet net iets te lang op..

Nouvel gefeliciteerd met je winstpunten. En inderdaad op naar het voorjaar, kan niet wachten!

Wij gaan komend weekend voor het eerst na mijn operatie weer op concours.. (en ja nu net de hele week vriezen)
We zijn er nog niet heeelemaal klaar voor denk ik.. Maar ik had meer opgegeven zovan: dan hebben we weer iets om naar toe te trainen.. Dus we gaan het zien!

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 20:22

Hallo, ik ben alweer een poosje niet op bokt geweest dus ik moet alle reacties nog even terug lezen.
Maar Franco en ik hebben vandaag wedstrijd gehad in Ewijk. Hij was met losrijden erg fijn en de eerste helft van de eerste proef ook. Maar toen ging hij ineens ontiegelijk aan de kletter (bij H aandraven en C aangalopperen - in die hoek). Bleken er een paar meiden achter het schot in die hoek te lopen en te kletsen. |o Daarna bleef hij erin en was alles ineens onwijs eng. Werd heel wat stuurmanskunsten van mij gevraagd haha. In de tweede proef herpakten we ons (stond niemand meer achter het schot ;)) en kon ik er meer aan rijden. Maar door de spanning ervoor was ie net een beetje moe.
Uiteindelijk toch nog 181,5 en 191 kunnen rijden en daarmee zijn we M2 startgerechtigd! *\o/* Ondanks dat ie zo ontzettend veel spanning had is ie verder wel echt heel erg lief geweest. Dus ben toch erg trots op gup :D

Frankenstein "Franco" KK (Glock's Voice x BMC Relevant) Dressuur B+13, L1+11, L2+20, M1+10, M2+12, Z1+4! <3

Meya_

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 09:20

Ah super! Gefeliciteerd :D
Hoe Is Het gegaan jean?

Achja het komt ook wel :j Wil alleen soms te graag..
Nu eerst weer paar weken thuis trainen. Kan beter 2 paarden hebben en daar mijn enthousiasme over verspreiden haha

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

roosje78

Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:03

Hallo dames,

Mag ik mij hier ook melden? Ondertussen heb ik mijn punten voor het M1, maar ben ik dus nog niet over gegaan. Mijn paard heet Forza en is een 7-jarige ruin van AlabastroxNegro. Rijfoto's heb ik niet echt, maar dit is mijn knapperd afgelopen herfst.

Afbeelding

_Jeann

Berichten: 1007
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 16:40

Meya_ schreef:
Ah super! Gefeliciteerd :D
Hoe Is Het gegaan jean?

Achja het komt ook wel :j Wil alleen soms te graag..
Nu eerst weer paar weken thuis trainen. Kan beter 2 paarden hebben en daar mijn enthousiasme over verspreiden haha


Het ging nogal boven verwachting.. Had best lekker gereden, vooral na zo een lange tijd..
Toen ik de punten zag was ik helemaal blij! 198 en 211,5 punt! En daarmee ook twee keer gewonnen.
Ook mooie complimenten onderaan het protocol van de jury, over de aanleuning, ontspanning en harmonie. Dus echt wel heel blij mee.. Knappe fries!

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 16:46

Welkom roosje78, wat een mooie foto van jullie!

[center]Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen.

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 16:58

Welkom roosje!

En Wow Jeann wat een onwijs mooie punten!!
Daar kunnen wij alleen nog maar van dromen...
Super hoor!

xemmaaaaxx

Berichten: 21
Geregistreerd: 29-10-11
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 00:36

Welkom en mooie foto roosje78!

en wauw wat een punten zeg _Jeann! :oo

Ik heb afgelopen weekend weer een wedstrijd gereden en heb er weer 2 puntjes bij (180,5 en 186,5) dus nu staat de teller op M1+6 :D nu weer lekker doortrainen :o

Dublin Djim B+10 >> L1+11 >> L2+12 >> M1+10 >> M2+14 >> Z1-startgerechtigd <3

roosje78

Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 08:37

Dank jullie wel!

Gefeliciteerd, Emma, met je punten!

Ook naturlijk voor Jeann! Dat zijn punten om van te dromen!

Wat waren de punten waar jullie tegenaan liepen tijdens de proeven? Mijn aandachtspunt is bijvoorbeeld de contra. Dus dat is wel een puntje, verwacht ik, tijdens de proef.

trysteffy

Berichten: 3235
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 09:11

Welkom @roosje78!

Wat een mooie punten allemaal!

Hier aankomende zondag weer op pad.
Al een week lang zonder zadel alleen maar aan het rijden aangezien meneer best last heeft van het zadel wat we nu hebben en vrijdag onze nieuwe zadel komt had ik besloten om nu nog maar zonder zadel te rijden.
Nou denk dat het wel goed voor me is want mijn evenwicht gaat steeds beter we zijn gewoon de proef ook aan het oefenen sommige delen waar ik niet me evenwicht van verlies contragalop gaat aardig goed.

_Jeann

Berichten: 1007
Geregistreerd: 24-08-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 10:04

Bedankt voor de leuke reacties!

Waar wij wel tegenaan lopen is de contra, galop is altijd al wel een dingetje.. Word wel beter nu maar toch lastig hoor, om het ritme te houden en niet teveel versnellen.

En de schouderbinnenwaarts vind ik zelf gewoon een lastige oefening.. Moet meer buiging.. Dus veel oefenen!

NatasjaS
Berichten: 192
Geregistreerd: 27-11-09
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 19:23

Wauw roosje78 wat heb jij een prachtig paard!! Succes in de M1.

Bij mij is ook met name de galop waar ik tegenaan loop. Daar ben ik nu veel mee bezig. Zou vandaag les hebben, helaas is mijn instructrice ziek, dus nu volgende week dinsdag.

Buiten seizoen gaan we weer voor de wedstrijden.

Stoere powny Zeno & Me B+10 L1+10 Eindstand
Topper Willem & Me L1+ 21 L2+1 Eindstand
Topper Welmoed & Me B+13 L1+15 L2+10 M1+3

Meya_

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 22:26

Welkom roosje78
Wow wat een punten jean :oo
Emma ook gefeliciteerd!!
Teysteffy ga je gelijk met je nieuwe zadel op pad? Niet eerst even aftasten? :o

Tja. Waar wij tegenaan lopen.. controle. Paard wordt veel te enthousiast. Hoe meer oefeningen hoe meer sensibel.
Vanavond les gehad. In overleg eerst maar even geen wedstrijden.. Heb er dik half uur over gedaan om een normaal rondje bak te doen. Ze kan zo'n merrie merrie zijn. Een portret is het dan. :Y) Heb dan mijn handen vol. Niet recht en beheerst willen, maar travers sb renvers. Hh. Achteruit. Knoeperhard of naar binnenvallen. Zo kan je nog niet eens een B proefje rijden. dus even stapjes terug en dat het in training ook weer fijn gaat.
Verder leuk paard hoor :') _O-
Laatst bijgewerkt door Meya_ op 14-02-18 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 22:39

Meya_ schreef:
Welkom roosje78
Wow wat een punten jean :O
Emma ook gefeliciteerd!!
Teysteffy ga je gelijk met je nieuwe zadel op pad? Niet eerst even aftasten? :o

Tja. Waar wij tegenaan lopen.. controle. Paard wordt veel te enthousiast. Hoe meer oefeningen hoe meer sensibel.
Vanavond les gehad. In overleg eerst maar even geen wedstrijden.. Heb er dik half uur over gedaan om een normaal rondje bak te doen. Ze kan zo'n merrie merrie zijn. Een portret is het dan. :Y) Heb dan mijn handen vol. Niet recht en beheerst willen, maar travers sb renvers. Hh. Achteruit. Knoeperhard of naar binnenvallen. Zo kan je nog niet eens een B proefje rijden. dus even stapjes terug en dat het in training ook weer fijn gaat.
Verder leuk paard hoor :') _O-


Haha best herkenbaar! Al heb ik geen merrie maar een ruin. Ook een geweldig sensibele! Zo gaat het 3 weken goed en dan ineens zijn we het dik een week weer helemaal kwijt. Nu ook.... loopt ie waanzinnig, maar is door het weer/minder weidegang dan zomer/etc. poepie heet en schiet bij het minste weg...
Dan houd ik me maar voor dat de moeilijksten vaak wel de besten zijn haha :=

Frankenstein "Franco" KK (Glock's Voice x BMC Relevant) Dressuur B+13, L1+11, L2+20, M1+10, M2+12, Z1+4! <3

trysteffy

Berichten: 3235
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 04:24

Meya_ schreef:
Welkom roosje78
Wow wat een punten jean :oo
Emma ook gefeliciteerd!!
Teysteffy ga je gelijk met je nieuwe zadel op pad? Niet eerst even aftasten? :o

Tja. Waar wij tegenaan lopen.. controle. Paard wordt veel te enthousiast. Hoe meer oefeningen hoe meer sensibel.
Vanavond les gehad. In overleg eerst maar even geen wedstrijden.. Heb er dik half uur over gedaan om een normaal rondje bak te doen. Ze kan zo'n merrie merrie zijn. Een portret is het dan. :Y) Heb dan mijn handen vol. Niet recht en beheerst willen, maar travers sb renvers. Hh. Achteruit. Knoeperhard of naar binnenvallen. Zo kan je nog niet eens een B proefje rijden. dus even stapjes terug en dat het in training ook weer fijn gaat.
Verder leuk paard hoor :') _O-



Ja even kijken hoe die zaterdag op de les reageert als ie nog te voorzichtig is of anders reageert neem ik mijn oude zadel mee. En rij sowieso niet te lang in.

Merrr

Berichten: 513
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 18:03

Nou wij hebben vandaag ons M1 debuut gemaakt!
en na 8 maanden weer op wedstrijd na mijn zwangerschap, dus vond het erg spannend! Ze heeft zich goed gedragen op wat kleine spanningsfoutjes na en ik die bijna verkeerd ging maar nog snel de bocht om kon gaan (a afwenden d overgang draf, x halthouden :+ ) en we waren in de 1e proef 1e met 195,5 en in de 2e proef hadden we 197,5 :D

Sylvona C v. Sir Oldenburg x Lancet ZZL+15, springen 0,90, Eventing B

trysteffy

Berichten: 3235
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 18:16

Gefeliciteerd met je mooie punten!

Hier ook op wedstrijd geweest begon erg goed.... een half uur aan het laden geweest dat ik nog maar 20 min ofzo kon losrijden... hij had nog zo veel spanning dat de eerste proef 166,5 was en 2e proef kwam er langzaam ontspanning maar telkens kantelen met zijn hoofd 170.5
Na de wedstrijd 3 kwartier proberen te laden dat er iemand maar had geholpen en mijn jas over zijn hoofd heeft gedaan en er toch in ging misschien zielig maar hij was enorm spelletje staan spellen... het was wel iemand met veel ervaring!

MariekeS_

Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 09:17

@ roosje78: welkom, mooie foto met die herfstkleuren en je vos! Heb je al een datum in je hoofd voor je M1 debuut of duurt dat nog wel even?
@ Jeann: jeetje wat een pracht debuut! Keurig!
@ Meya: lastig hoor dat je zo'n sensibel paard hebt. Dan is het vaak een beetje zo'n erop of eronder gevoel. Heb je je proeven wel eens laten filmen? Omdat het me opvalt dat je vrij vaak zelf een ander gevoel hebt dan je punten weergeven? Ik heb daar zelf echt heeeel veel profijt van gehad. Niet eens perse met hele grote dingen ofzo (dan had ik zelf al een heel trainingsplan klaar om het drastisch anders te gaan doen en dan zie ik dat ik gewoon echt zulke onnodig slordige dingen heb gedaan... :') oeps..) was me 1 proefgerichte training opgelost bij wijze van spreken...

@ Merr: jeeetje jij ook al zo'n keurig top debuut! Netjes zeg!

@ trysteffy: jammer van de spanning. Dan is een M proef gelijk echt een heel stuk pittiger dan de L proeven en dat zie je dan ook terug in je punten ja. Wel netjes herpakt toch? Is het laden vaker een probleem?

Hier een tijdje radiostilte gehad. Ons debuut reden we eind november en daarna hebben we een beetje gekwakkeld. In de training puur basiswerk gedaan en op de valreep begin februari voor de 2e keer M1 gestart. Nieuwe proeven natuurlijk en helaas hééél veel spanning door de locatie. Helaas heb ik een snel afgeleid macho paard dat zich met alles en iedereen wil bemoeien :')
Dan is een M1 proef voor ons gewoon geen redden meer aan :') het was echt een vreselijke vertoning maar hé, dat moeten we ook leren. Daar 2x laatste met 160 en 170 punten.

Gisteren weer op pad geweest, dit keer een rustigere locatie en dat heeft goed uitgepakt. Hij was super bij de les en heb heerlijk kunnen rijden.
Ik rij de proeven uit mijn hoofd en heb helaas een hele dure vergissing gemaakt... In proef 16 de gebroken lijn contra en de middengalop omgedraaid... Ik kreeg geen ingreep van de jury dus had het pas door bij de uitslag :') Hij ging zo goed hahaha, eigenlijk was het onze beste proef ooit denk ik wel.

Uiteindelijk 185 en 178,5 en 2x eerste. In de 2e proef zaten we rond de 190 maar de vergissing heeft me dik 10 punten gekost... De jury kwam nog naar me toe dat ze het zó zonde vond omdat het zo'n mooie proef was... tja :Y)

Dit was meteen ook onze allerlaatste wedstrijd dus een geweldig mooie afsluiter. 2 oranje lintjes en allebei voor het eerst M1 geklasseerd met in beide proeven heel veel 7ens. Echt genieten! <3


TROY (2019) & LAYS (2014)

trysteffy

Berichten: 3235
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 11:19

Ah jammer van de vergissing! Zonde! Maar wel mooie punten zienlijk er toch tussen!

Ja de M1 is best pittig voor ons en dan komen van die flexibele paarden in de ring waar je tegen moet en dat je ook nog als laatste moet starten agh wij kunnen weer veder leren. Maar indd 2e proef hebben we netjes herpakt. Ieder geval wil ik weer de kraker langs laten komen omdat er toch wel weer veel op de protocol stond trekt scheef kantelt en dar voelde ik zelf ook. Met het trailer laden zijn de laatste 2 keer echt de grootste probleem ik weet niet of het aan de trailer ligt. Maar ieder geval wij zijn wel al een poosje bezig met grondwerk richting de trailer en daarna gaan we ook echt voor de trailer bezig zijn. Want normaal deed het 5a10 min dat ie er opstond en nou gewoon half uur.. ik weet het ook niet omdat we half jaar dr uit zijn geweest of het ook daar door komt...

roosje78

Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 11:39

Wat vervelend, Trysteffy, dat het trailer laden moeizaam gaat. Hopelijk krijg je het met grondwerk opgelost en staat hij er sneller op dan 30 minuten. Jammer dat je hierdoor te weinig tijd had om in te rijden.

Wat apart dat de jury niet ingreep, Marieke. Heb je dit nog aan haar gevraagd waarom ze dat niet heeft gedaan? Wel een ontzettend leuk compliment! Waarom is dit je afsluiter?

Gefeliciteerd, Merrr, met je punten!

Is je paard nog steeds zo lekker enthousiast, Kimmutjuh?

Hoe gaat het met jouw fanatieke paard, Meya?

En dank jullie wel voor jullie welkom. Mijn debuut wil ik rijden op 10 maart. Maar ik zag dat het op het einde van de week weer gaat vriezen, dus ik weet niet of we dan al weer zijn uitgereden. Anders wordt het dus later. Galop gaat steeds beter en de contra snapt hij goed. Nu nog wat meer werken aan de schouder erbij houden in de sb en dan heb ik er wel vertrouwen in. A.s. vrijdag les, dus dan wil ik ook nog de bevestiging van mijn juf. Dat vind ik toch wel belangrijk.

MariekeS_

Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 13:02

roosje78 schreef:
Wat apart dat de jury niet ingreep, Marieke. Heb je dit nog aan haar gevraagd waarom ze dat niet heeft gedaan? Wel een ontzettend leuk compliment! Waarom is dit je afsluiter?


Ze zei dat het zo snel ging dat ze niet meer kon ingrijpen.
Zonde want dan was het alleen -2 geweest... Maar goed, het maakt verder niet uit, ik heb m'n winstpunt en ik ben blij :D

Ik ben onlangs afgestudeerd en ga voor mijn nieuwe baan naar het verre buitenland verhuizen. Dus voorlopig ook een punt achter de paardensport.

Soms moet je keuzes maken... Maar ik kijk er ook gigantisch naar uit, op naar een nieuw avontuur :)

10 maart heb je nog wel eventjes de tijd voor toch? Ik zal duimen voor je dat het niet te hard vriest :D


TROY (2019) & LAYS (2014)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Nimber, Selina, Trendiction, WendyKtH en 9 bezoekers