[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 11:04

Vorige weekend voor de 2e keer M1 gestart; paardjelief vond het rete spannend, maar toch nog 187 en 194 gereden. Dus de teller staat in 2x M1 gestart te zijn, alweer op M1+3. Niet te geloven hoe snel het gaat.
Vandaag hebben we selectie in Beuningen. Ondertussen ook gestart met de online training van Rien van der Schaft. Ben benieuwd hoe het nu dus op wedstrijd gaat!

Frankenstein "Franco" KK (Glock's Voice x BMC Relevant) Dressuur B+13, L1+11, L2+20, M1+10, M2+12, Z1+4! <3


Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:14

Nou, we zijn gestart vanavond op de selectie in Beuningen. Ondanks de spanning, kon ik er uiteindelijk wel fijn aan rijden. We zijn 5e geworden van de 11 hele goede deelnemers (ik schrok zelfs van hoe goed iedereen daar reed; erg intimiderend :o) met 188 punten. We hadden hele mooie cijfers, maar ook 3 dikke 4'en, omdat een contragalop mislukte, omdat hij een paard door een raam heen zag. Ik probeerde nog opnieuw in contra aan te galopperen, maar Franco was zo in shock over wat ie gezien had, dat hij niet meer reageerde. Daardoor mislukte de overgang naar draf daarna ook, want ja.... daar zat ik natuurlijk al in. En een 4 voor het halt houden (terwijl we daar meestal een 7 voor krijgen), omdat meneer nu besloot om op rust te gaan staan _-:( Maar al met al een tevreden gevoel en... een puntje erbij! *\o/*

Frankenstein "Franco" KK (Glock's Voice x BMC Relevant) Dressuur B+13, L1+11, L2+20, M1+10, M2+12, Z1+4! <3

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 22:42

Goed gedaan kimmutjuh!
Hoe bevalt de online training van Rien?

Ik ben vandaag gestart in beekbergen.
Losrijden was goed. Fijn te bewerken. Niet compleet los maar goed genoeg. Toen van de buitenbaan naar binnen. Binnen moest ik helaas heel snel beginnen. Half rondje draf en we begonnen. Helaas kwam ik de hoek van de uitgang niet door... en toen de zon scheen waren de lichtplekken ook heel eng..
Met hangen en wurgen de proef af gereden. Maar we konden doorrijden. Dat vond ik al heel fijn.
2e proef kreeg ik meer tijd voor verkennen. Dat hielp tot en met 3kwart van de proef. Toen kwam de ringneester ineens bij de uitgang voorbij wandelen en ging het helemaal mis. Toch op kunnen lossen en ze liet zich weer bewerken. De jury sprak me aan en vond het heel jammer van de spanning en ik moest doorzetten want wij kwamen er wel!
174.5 en 176 punten. Toen ik wegging had er nog niemand winst gereden... maar niet op de prijsuiteiking gewacht

Ill try to remember every step you walked with me, every moment you make me smile, every moment I cherish.

wennie19

Berichten: 1250
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: zwaag

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 04:18

Gisteren mijn debuut in het m1 gehad en zeker niet ontevreden had 163,5 en 180. Nog genoeg punten om aan te werken dus nu van de week weer fanatiek trainen voor aankomende zondag

:+: Ehnlay :+: Kallistos Birthday Present :D :+: Y;( Jolly Jumper 25-2-2016 Action D.N. L1+11 sabatini 11-06-2010 mis jullie nog iedere dag Y;(
[ITP] met Ehnlay op het strand tijdens een fotomeeting

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 07:30

Gefeliciteerd met alle puntjes!

Zonde Gillyzidane...

Ik moet volgende week zondag weer, ben benieuwd

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 18:53

Ho gaat het hier?

Ik heb vandaag weer een keer gestart, eerste baan was het slechte bodem, zachte plekken, verwachtte ik niet heel veel van, tweede proef ging fijner, ook betere bodem, dat scheelt bij die van mij een stuk.
Was ik bij de eerste proef toch nog 2e met 188 punten en tweede proef 1e met 187,5 punten.
Twee erbij, altijd leuk! *\o/*

wennie19

Berichten: 1250
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: zwaag

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 20:33

Gefeliciteerd nouvel

Hier voor de 2de keer m1 gestart en ook 2 puntjes erbij

:+: Ehnlay :+: Kallistos Birthday Present :D :+: Y;( Jolly Jumper 25-2-2016 Action D.N. L1+11 sabatini 11-06-2010 mis jullie nog iedere dag Y;(
[ITP] met Ehnlay op het strand tijdens een fotomeeting

ivy_power89

Berichten: 5828
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:03

Hier na een wedstrijd stop van 6 maanden gisteren 2 winstpunten mee naar huis :D
Maakt de teller alweer op M1+8

Nog bergen verbetering dus we trainen hard door

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!

trysteffy

Berichten: 3235
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 07:36

Gefeliciteerd met de puntjes allemaal!

Hier komt de 17e de zadelpasser een nieuwe zadel opmeten. Ik wil heel graag starten maar hij heeft toch een beetje last van het zadel die hij nu heeft dus dan maar thuis door trainen...

Meya_

Berichten: 1412
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 09:39

Hoi.
Had dit topic al gevonden.. dacht ach starten in 2018 wel M1. Maar bij nader inzien , waarom ook niet nu...
volgende week ons M1 debuut. Stukken gaan netjes en onderdelen waarvan ik weet dat het nog niet top bevestigd is. We zullen zien :o

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 23:11

GillyZidane schreef:
Goed gedaan kimmutjuh!
Hoe bevalt de online training van Rien?


Deze bevalt echt uitstekend! Wat een verademing; het rijden is veel simpeler geworden met meer bewustwording van hulpen, je eigen lijf/coördinatie/balans en gevoel van je paard. Wij hebben er in ieder geval super veel baat bij!
Er is ook een topic gaande over de online training. Dus mocht je geïnteresseerd zijn! :D :+

Frankenstein "Franco" KK (Glock's Voice x BMC Relevant) Dressuur B+13, L1+11, L2+20, M1+10, M2+12, Z1+4! <3


Gwenvd

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 11:55

Mag ik meekletsen? In 2018 gaan we na 4 jaar weer starten! 1 keer eerder M1 gereden in 2013 dus het wel een beetje ons debuut.
Nu eerst hard trainen!

Strooigoed

trysteffy

Berichten: 3235
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:03

Welkom gwenvd!

Wij gaan ook eindelijk weer starten de 10e als het goed is mijn tante wilt ons brengen enzo super fijn na een half jaar. Ben erg benieuwd hoe het gaat!!

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 12:15

Hoi! Mag ik ook meekletsen?

Ik heb komende zondag mijn M1 debuut. Ik heb een 9-jarige kwpn ruin van Van Gogh (springpaard dus). Ik heb hem als 4-jarige gekocht samen met een vriendin, _Sofie. We hebben hem nog steeds samen :) Zij start inmiddels M2 met hem, hij heeft het dus al een keertje gedaan. Voor mij wordt het de eerste keer.
Ik vind het wel spannend, vraag me wel een beetje af of we er al klaar voor zijn. Maar volgens m'n instructrice moeten we gewoon M gaan starten dus dat gaan we dan maar braaf doen :P De oefeningen zitten er allemaal goed in, alleen heb ik soms nog wat moeite om hem de hele proef constant en met genoeg impuls aan het lopen te houden.
De wedstrijd is bij ons op stal dus het is lekker laagdrempelig, we gaan het dus maar gewoon proberen :)

Da Vinci (Van Gogh x Kigali) Z1+7 *PR 224,5*

Meya_

Berichten: 1412
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 22:04

Klinkt geinig online een training volgen, maar fijn dat het helpt!

Succes Sanned!

Hier afgelopen zaterdag ons M1 debuut gehad. Beide afgegroet, durfde het niet meer aan :') Vanavond ook weg, ging best wel fijn. Niet perfect maar hoeft ook (nog) niet :o Eerste punt is binnen :D

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

MariekeS_

Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 10:49

Goedemorgen! Ik zie al weer bekende namen uit het L2 topic :D
Ik zou hier ook graag mee komen lezen/kletsen als dat mag...

Aanstaande zondag maken wij ons M1 debuut. Voor mij de eerste keer, na met 3 paarden L2 te hebben gereden, dus het voelt wel echt als een mini-mijlpaal :D

Paard is een 8 jarige KWPN ruin, springgefokt en staat nu ruim een jaar bij mij. Hij had een paar jaar terug een puntje in het L1 gelopen maar voornamelijk gesprongen. Wij zijn in de training weer helemaal bij het begin begonnen en later gelijk L2 gestart. Daar moesten we wel even in groeien maar nu is dat mooi bevestigd en gaan we lekker door. We zullen hopelijk geen flater slaan in het M maar echt bevestigd vind ik het nog niet ;)

Afbeelding

@ Kimmutjuh89: interessant zeg dat je de trainingen van Rien volgt en daar dus ook baat bij hebt. Jullie gaan sowieso wel lekker volgens mij :D Ik ben er ook wel nieuwsgierig naar maar momenteel gewoon even niet de financiële middelen voor zoiets erbij. Maar interessant en leerzaam lijkt het me absoluut!

@ Gwenvd: jeetje, spannend om na 4 jaar weer de ring in te gaan!
@ Sanned: wij zijn wel behoorlijk matchy-matchy met onze springers en debuut op dezelfde dag 8-) Succes alvast!


TROY (2019) & LAYS (2014)

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 10:52

Fijn Meya!


Succes Marieke :)

Ik volg niet de online trainingen van Rien maar ik les gewoon af toe bij hem :))

Afbeelding
Afbeelding

Woensdag voor het eerst met de fjord geweest.

Meya_

Berichten: 1412
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 10:55

Hee dat is bij L.aura Z.wart of niet?

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 10:57

Ja klopt :j

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 20:27

Meya gefeliciteerd met je punt! :)

MariekeS hahaha ja inderdaad. Ik vind jouw paard ook zo gaaf! Wat is z'n afstamming? Succes zondag!

Yvank_ leuke pony!

Da Vinci (Van Gogh x Kigali) Z1+7 *PR 224,5*

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 19:47

Hoe zijn jullie wedstrijden gegaan, MariekeS en Sanned? :D Gefeliciteerd Meya!

Oewwww Yvank, nu ben ik jaloers! Maar ik heb samen met een vriendin een les van Romy van der Schaft gewonnen via Facebook! Dus binnenkort krijg ik er ook een keertje les. Super veel zin in! *\o/*

Franco en ik hadden vandaag ook wedstrijd in Beuningen. Ik moest helaas twee proeven achter elkaar rijden wegens uitval, dus hij werd een beetje moe aan het einde van de tweede proef. Maar verder was hij erg fijn! Was in de eerste proef 1ste geworden met 199 en in de tweede proef 2e met 196; dus ineens 4wp erbij! Dat doet de teller alweer op M1+8 zetten *\o/* Super trots op lieve knollebol <3

Frankenstein "Franco" KK (Glock's Voice x BMC Relevant) Dressuur B+13, L1+11, L2+20, M1+10, M2+12, Z1+4! <3

MariekeS_

Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 20:03

Gefeliciteerd!! Wat een mooie punten zeg, chique!

Hier dik tevreden met ons debuut! Ik had voor mezelf wat kleine doelen gesteld zoals tempocontrole houden tijdens het doorzitten, niet naast de AC rijden en de middengalop goed markeren. Die zijn allemaal heel goed gelukt en heb eigenlijk super fijn gereden! Wel op safe maar dat hangt weer samen met de tempocontrole...
Dat er in de 1e proef een paar flink dure fouten in zaten door spanning kon de pret niet drukken ;) Gewoon zonde, 2e proef was er niks aan de hand... Daar vooral groenigheids foutjes en nog wat slordig.
1e proef 160 (met een 0, 2x een 1 en 2x een 2 :') een dieptepunt's record) en 2e proef 177. Dus op naar de volgende keer!
Afbeelding


TROY (2019) & LAYS (2014)

MerelV

Berichten: 1762
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 20:28

Wauw, mooie punten Kim!!

En ook een mooi debuut voor MariekeS_, vanaf hier kun je lekker werken aan de puntjes op de i!

Ik heb gisteren ook een wedstrijd gereden. Selectie voor de kampioenschappen. Heel sterk deelnemersveld, dus wist niet zo goed wat te verwachten qua uitslag. Paard liep echt super fijn, dus was sowieso dik tevreden. Als kers op de taart nog 2e geworden met 208.5 en 201 (2 jury's bij 1 proef). Super trots op mijn topper!

New Hennessy L1+29
Fabulous Faline 17-05-2010 - 25-11-2021, ons sprookje is ten einde
Dressuur jurylid M

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 20:58

Wow MerelV wat een punten, gefeliciteerd!
En Kimmutjuh ook super netjes!
Marieke fijn dat je je doelen hebt behaald, die punten komen vanzelf wel!

Ons debuut vandaag ging echt goed :D Ik ben heel tevreden! Paard was erg fris tijdens het losrijden maar tijdens de proef had hij precies genoeg pit :) In de eerste proef had ik zelf een stuurfout, je moet in de eerste proef na het binnenkomen middendraf op de lange zijde rijden en in de tweede proef middendraf op de diagonaal. Ik kende m'n proeven uit m'n hoofd waardoor ik niet super goed naar de voorlezer luisterde, stuurde ik heel leuk de diagonaal op in m'n eerste proef :'). Resulteerde in een 4 -2 :+ Maar de rest van de proef ging erg fijn en het was uiteindelijk goed voor 188,5 punt en een eerste plaats!
M'n tweede proef geen grote fouten gemaakt maar ik was wat moe waardoor het net wat minder strak was. Weer 188,5 en een tweede plek! Tuurlijk zijn er nog genoeg dingen te verbeteren maar voor de eerste keer ben ik echt heel tevreden. Zeker omdat ik er vooraf niet zo veel van verwachtte, dacht eigenlijk dat we er nog niet klaar voor waren :P

Nu zijn we dus officieel M1 :D Ben echt super trots op m'n knappe paard.

Da Vinci (Van Gogh x Kigali) Z1+7 *PR 224,5*

trysteffy

Berichten: 3235
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 21:36

WoW wat een punten gefeliciteerd allemaal!!

Sanned die fout heb ik ook een keer gemaakt toen dacht ik echt van Ow poedersuiker en ook een keer de verkeerde kant op met het binnen komen een keer gehad haha


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Melzazu en 10 bezoekers